۲۹ خرداد، ۱۳۸۹

فیلم روبان سفید ساخته میشائیل هانیکه

نگاهی به فیلم روبان سفید ساخته میشائیل هانیکه

میشائیل هانیکه در آخرین ساخته‌اش با بیان قصه‌ای ساده در یک روستای کوچک در آلمان به ظهور و پیدایش نازیسم و فاشیسم اشاره کرده و ریشه‌های این پدیده شوم را در رفتارهای خشک و متعصبانه مذهبی، فقر و نظام فئودالیسمی دو دهه‌ی منتهی به ظهور آن دانسته است.
فیلم روبان سفید: قصه‌ی کودکان آلمانی آخرین ساخته هانیکه را می‌توان مهمترین اثر این فیلمساز بزرگ دانست. هانیکه در روبان سفید با نگاهی جامعه‌شناسانه به ریشه یابی عوامل پدیدآورنده پدیده شوم و خطرناک نازیسم و فاشیسم پرداخته است. قصه فیلم در دهکده‌ای در آلمان و پیش از جنگ جهانی اول می‌گذرد. در این دهکده اتفاقات زنجیر‌واری به روایت راوی قصه، معلم دهکده، می‌افتد. این رخدادها در ابتدا از نظر ساکنان روستا ابتدائی و ساده به حساب می‌آیند ولی با تکرار اتفاقات عجیب و خطرناک در دهکده احساس می‌شود گروهی خاص اقدام به خرابکاری در دهکده می‌کنند. در ابتدای فیلم پزشک روستا در بازگشت از عیادت یکی از بیماران بر اثر گیر کردن پای اسبش به یک طناب از روی اسب می افتد و مصدوم می‌شود. معلم مدرسه در روایت خود می‌گوید تمام ماجراها از همین اتفاق ساده آغاز شد به طوری‌که کسی نفهمید چه کسی برای پزشک تله گذاشته بوده تا اورا مصدوم کند. در ادامه اتفاقات دیگری مانند آویزان کردن پسر بارون و کتک زدنش، خراب کردن مزرعه ارباب، کتک زدن فرزند همکار پزشک، کشتن پرنده کشیش و ... به صورت سلسله وار رخ داده و مخاطب را درگیر پرسش‌های زیادی کرده که پشت سر تمام این اتفاقات چه کسی یا چه کسانی هستند؟ ولی مهم اینجا پیدا کردن خطاکاران است یا چرایی اتفاقات؟؟؟...
روبان سفيد؛زايش‏ فاشيسم
می توانید آنلاین تماشا کنید. به زبان آلمانی با زیرنویس انگلیسی. اینجا در لینک زیریک سری فایل هست
http://www.movies-links.tv/movies/the_white_ribbon/
watch part 1
watch part 2
هر کدوم رو بزنید میتونید تماشا کنید. اگه یکی سرعتش خوب نبود می توانید یکی دیگه رو انتخاب کنید.

ویدیو دیگری از راهپیمایی سال 1358 زنان در تهران در اعتراض به اجباری شدن حجاب

در روزهای گذشته فیلمی در اینترنت منتشر شده از تجاوز یک روحانی به یک پسر بچه. این فیلم سندی است گویا از بی شرفی این قوم شهوتران و دانایی حافظ شاعر بزرگ ایران که ششصد سال پیش گفت: واعظان که این جلوه در محراب و منبر می کنند چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند. این روحانی یا همان حجت الاسلام به قول خودشان بسیار بی شرف است ولی باز هم از خمینی با شرف تر است. زیرا خمینی در کتاب تحریر الوسیله باب نکاح مساله 12 شهوترانی با دختر شیر خوار را درست می داند. اول این بچه حدود ده یا 12 سال سن دارد. دوم آخوند می داند که دارد کاری بسیار بی شرمانه انجام می دهد و مخفیانه به بچه تجاوز می کند در صورتیکه خمینی با بی شرافتی تمام شهوترانی با دختر شیر خوار را مجاز می شمارد.
فیلم خمینی و سکس با دختر شیر خواره - قسمت اول
2 فیلم خمینی و سکس با دختر شیر خواره - قسمت

فیلم حمله مسلمانان خشمگین به Lars Vilks هنرمند سوئدی
Lars Vilks هنگام سخنرانی در مورد آزادی بیان در دانشگاه اوپسالا فیلمی را در مورد اسلام و همو سکشوالیتی به نمایش می گذارد که بلافاصله مورد حمله مسلمانان خشمگین قرار می گیرد و عینکش شکسته می شود. این مسئله با دخالت پلیس و بازداشت چند نفر خاتمه می یابد.
اثری از هنرمند ایرانی Sooreh Hera که نمایش آن نزدیک بود به قیمت جان یک هنرمند دیگر تمام شود

۱ نظر:

Rajab Mohamdin گفت...

سلام
برای ديدن فيلم" روبان سفيد" ؛
به سايت مربوط رفتم؛
اما تصوير-نوشته پيوست بر صفحه آمد؛
گويا آن خانم يا آقا فيلم را بدون اجازه در سايت خود گذاشته است؛
که البته بعد هم سايتش از طرف قانون آمريکا مسدود شده است؛
نوشته-تصویر را نگاه کن؛
رجب محمدين