۱۶ دی، ۱۳۸۹

قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج- جان پنج دانشجوی بازداشت شده در خطر است.

یک ماه از دستگیری چهار تن از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج که متهم به توهین به «قران» بودند می‌گذرد، هیچکس از سرنوشت انها کوچکترین اطلاعی ندارد. یکی از کارمندان دادگستری یاسوج که نخواست نامش فاش شود گفت که پرونده این چهار دانشجو به همراه خود انها همان روز های اول به تهران فرستاده شده است. پانزدهم اذر ماه امسال و در آستانه روز دانشجو و به دنبال یافت شدن چند جلد قرآن سوخته و نیم سوخته در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه یاسوج، چهار تن از دختران دانشجوی این دانشگاه به اتهام توهین به قران بازداشت شدند. در پی پیدا شدن صفحات سوخته شده قران در خوابگاه دختران این دانشگاه، جو دانشگاه ملتهب شد و به‌دستور ریاست دانشگاه کلاس‌ها تعطیل و دانشجویان در حیات دانشگاه تحصن کردند.خبر تحصن دانشجویان دانشگاه یاسوج از تلویزیون استانی پخش شد. ساعتی بعد ماموران حراست دانشگاه با یورش به خوابگاه دخترانه وارد اتاق مرجان علیزاده شده و او را در حالی که شلوارک و لباس راحتی به تن داشت با زور و کتک با خود بردند. یکی از دانشجویان دختر که خود شاهد حضور رئیس حراست دانشگاه در خوابگاه بود گفت: «رئیس دانشگاه مرجان را در حالی که در خواب بود از تخت پایین کشید و او را بغل کرده و با خود بیرون برد. بعد از دستگیری این دانشجو و با گذشت کمتر از یک روز سه دانشجوی دیگر را نیز دستگیر کردند. با گذشت یک ماه از دستگیری این سه تن، هیچکس هیچگونه اطلاعی از سرنوشت انها ندارد. سکوت خبری رسانه ها نیز باعث شده تا سرنوشت آنها در پرده‌ای از ابهام باقی بماند. یکی از کارمندان دادگستری یاسوج که نخواست نامش فاش شود گفت که پرونده این چهار دانشجو به همراه خود انها همان روز های اول به تهران فرستاده شده است.
 گمانه زنی می شود که در حال حاضر بازداشت شدگان به اطلاعات مرکزی در تهران منتقل شده اند. اسامی دانشجویان بازداشت شده بدین قرار است: مرجان علیزاده و مریم بازیار(دانشجویان رشته زبان انگلیسی)، سارا رحیمی، سحر زیدونی و علیپور (دانشجویان دانشکده فنی)   
قرآن سوزی در دانشگاه یاسوج، فیلم
اخبار روز - گزارش دریافتی: میدان گاز در شهر سنندج روز چهارشنبه عرصه ی درگیری میان مردم و نیروی انتظامی انتظامی بوده است. در این درگیری نیروی انتظامی اقدام به تیراندازی کرده است.  بنا به یک گزارش از سنندج، درگیری بعد از آن روی داده است که نیروی انتظامی قصد دستگیری یکی از اهالی شهر را داشته  است. ماموران فرد مذکور را به شدت با باتوم کتک زده و سپس با اسپری فلفل قصد از پای انداختن او را داشته اند، اما با دخالت چند نفر این فرد از محل دور می شود. در نتیجه ی تیراندازی مامورین انتظامی و به ویژه گروهبانی به نام پوریا فقه سلیمانی، یک گلوله پسربچه ی دوازده ساله ای را از ناحیه ی پا مجروح می کند. به تدریج تعداد بیشتری از مردم در محل حادثه حضور یافته و با تصمیم جمعی به گروهبان پوریا فقه سلیمانی که ضارب اصلی بوده و یک استوار حمله می کنند و آن ها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
تلخ تر از قهوه ی تلخ 
مهران مدیری در این تله فیلم که سر شار از فحاشی است نه تنها تمام شبکه های ماهواره ای را بی محتوا و پوچ نشان داده بلکه تمام خارج نشینان را مشتی عقب مانده و احمق به تصویر کشیده و زنانی را که از ترس جان و یا به هر دلیل دیگری مجبور به فرار از ایران شده اند و خطرات راه را به جان خریده اند را با توهینی نا بخشودنی تن فروش و فاحشه معرفی کرده ، وی همچنین وقاحت را به نهایت رسانده و مدیران شبکه های تلویزیونی را افرادی تهی از اخلاقیات به تصویر کشیده که حاضرند مادر خود را برای در آمد بیشتر به فروش برسانند . وی در آخرین کار منتشر شده اش مخاطبین شبکه های ماهواره ای را که به جرات میتوان گفت اکثریت مطلق ایرانیان را تشکیل میدهند نادان و بی شعور به تصویر کشیده و با تمسخر اشعار شعرای بزرگ ایرانزمین مانند فردوسی این عمل وقیح را تکمیل کرده تا به این ترتیب ارادتمندی خود را به ولایت فقیه بیش از پیش نشان دهد .
روشنگری.مجموعه طنز جديد مهران مديری کارگردان و کمدين پر بيننده ايران، سه روز است در اينترنت قرار داده شده و ضمن جلب بيش از صدهزار کاربر، بحث های زيادی برانگيخته است. زيرا برخلاف قهوه تلخ که به نوعی نقد از استبداد ناکارآمد تعبير ميشد، اين مجموعه به نقد و حتی نفی و هجو برنامه های شبکه های ماهواره ای اختصاص يافته است. سايت فردا نيوز نوشته است رفع کدورت با صدا و سيما و بازگشت به تلويزيون، انگيزه تهيه اين مجموعه بوده است. مجموعه را ميتوانيد در لينک زير ببينيد:
http://www.youtube.com/watch?v=nXxgvf9lIg8
فردا نيوز - آشتی مهران مديری با رسانه ملی در فضای مجازی!
گويی مديری با قصد زدودن غبار دلخوری از رسانه ملی دست به ساخت مجموعه‌ای زده که به نظر مي‌رسد هيچ گاه پخش نخواهد شد. مديری در اين مجموعه با انتخاب شعار «هستم اگر نيستم، گر نروم مي‌روم» اقدام به سخره گرفتن برخی مجريان شبکه‌های ماهواره‌ای کرد... بار ديگر مهران مديری با خلاقيت منحصر به فرد خود با ساخت مجموعه‌ای طنز، در صدد است که نشان دهد خصومتی با رسانه ملی ندارد و همواره خواهان ساخت برنامه‌های طنز با حمايت صدا و سيما مي‌باشد.
چرا تاریخ پاشنه آشیل سبزها است ؟ پیرامون نامه اخیر مهدی کروبی
مشکل نامه کروبی اینجاست که دقیقن روی مسائلی دست میگذارد که امام و دوران طلایی اش کارنامه بس متعفنی در آن دارند مثلن میگوید : << اگر ایشان زنده بودند در مقابل برخوردهای ناصواب دانشگاهیان و حکم های ناعادلانه زندان و محرومیت و تعلیق از تحصیل برای دانشجویان و اساتید و در یک کلام زیر گیوتین گذاشتن نهاد علم و دانش چه می کرد ؟ >> و پاسخ از منظر تاریخ بسیار روشن است ؛ ضد انقلاب فرهنگی همراه با سرکوب نهادها و تشکلهای دانشجویی ، اخراج دهها هزار دانشجو و استاد ، اسلامی کردن نهاد علم و دانش آن هم با ارتجاعی ترین ورژن اسلام ، امنیتی کردن فضای دانشگاه با دانشجویان پیرو خط امام و جهاد دانشگاهی و بسیج و انجمن اسلامی و تحکیم وحدت . فتوای تاریخی کروبی در مورد دیدگاه خمینی درباره زنان دیگر اوج تجاهل الخائنین تاریخی است ، آنجا که میگوید << از یاد نبرده ایم بعد از اشغال سفارت آمریکا، اولین اقدام امام دستور آزادی زنان حاضر در سفارت اشغال شده آمریکا بود اگر امام زنده بود آیا در مقابل حرمت شکنی زنان در جامعه اسلامی و زندانی کردن مادران و کتک زدن وحشیانه زنان و دختران در خیابان و بریدن احکام سنگین برای آنها سکوت می کرد ؟ >> بله شیخ مهدی امامتان زنان آمریکایی را آزاد کرد اما آیا بر این خیالید که زنان ایرانی فراموش کرده اند یا نمیدانند " خمینی کبیر " با آنان چه کرد ؟ مگر فراموش کرده اید که نخستین نشانه های تفکر ارتجاعی خمینی در سرکوب زنان بروز کرد ؟ حجاب اجباری آن هم با زور اخراج و تهدید و زنجیر و قمه و چماق در زمان چه کسی بر سر زن ایرانی کشیده شد ؟ شعار " یا روسری یا توسری " ارمغان چه دورانی است ؟ هزاران دختر و زن این دیار در حکومت اسلامی چه کسی برای کوچکترین نشانه های زیبایی و عشق شلاق حد خوردند ؟ من میتوانم لیستی از هزاران زن و دختر و مادری را پیش چشم شما بگذارم که در دوران طلایی امامتان و البته شما و موسوی و خاتمی و دار و دسته خط امام دستگیر شدند ، به سیاهچالهای اوین و قزلحصار و گوهردشت و عادل آباد و وکیل آباد و دیزل آباد و غیره برده شدند ، مورد وحشیانه ترین و سبعانه ترین شکنجه ها قرار گرفتند ، جوانی و زندگی شان را در زندانهای شما به تجربه کردن اسلام عزیز به روایت خمینی گذراندند و در نهایت امر به جوخه های مرگ سپرده شدند و سر از خاوران و سایر خاورنهای ایران در آوردند ...
اورول به زبان فارسی

هیچ نظری موجود نیست: