۳۰ دی، ۱۳۸۹

فیلم "بچه‌های پاریس" آنلاین La Rafle

برای دیدن کل فیلم آنلاین با زیرنویس ترکی روی آدرس زیر کلیک http://www.filmtr.org/la-rafle.html
فیلم "بچه‌های پاریس"، ساخته‌ی کارگردان فرانسوی، ُرز بوش، نسل‌کشی یهودی‌ها را در فرانسه‌ی زمان جنگ دستمایه قرار داده است: در عملیات موسوم به "باد بهاری"، دولت ویشی فرانسه نیز با نیروهای اشغال‌گر نازی همکاری داشته است.
باد بهاری" نازی‌ها  La Rafle
کارگردان مشهور فرانسوی، ُرز بوش (Rose Bosch)، دومین فیلم بلند خود را با عنوان "بچه‌های پاریس" با این تصاویر آغاز می‌کند. او در این کار با دقت و وسواس یک مستند‌ساز ماهر، رویدادهای عملیات موسوم به "باد بهاری" نازی‌ها را در فرانسه به تصویر می‌کشد. این عملیات که در ۱۶ ژوئیه‌ی سال ۱۹۴۲ در پاریس آغاز شد، به دستور نیروی اشغال‌گر آلمانی و کمک پلیس فرانسه به اجرا درآمد. با شروع عملیات "باد بهاری"، نسل‌کشی یهودی‌ها در فرانسه آغاز شد که طی آن، ۲۸ هزار یهودی ساکن پاریس و حومه دستگیر شدند.
و پس از پنج روز اقامت در اردوگاه موقتی نزدیک "برج ایفل"، به اردوگاه‌‌های مرگ در شرق، از جمله آشویتس انتقال یافتند....
اعضای خانوده‌ی ژوزف، از جمله ۱۳ هزار یهودی‌ای بودند که در صبحگاه ۱۶ ژوئیه، به چنگ پلیس فرانسه گرفتار آمدند. پدر او، ساموئل (Gad Elmaleh) که از هواداران تروتسکی است، با وجود هشدارهای این و آن و بیش از همه‌، دخترش، در پاریس می‌ماند و حاضر نیست، "وطن" خود را ترک ‌کند: «من برای فرانسه، علیه آلمانی‌ها جنگیده‌ام. ژنرال پتن که قزاق نیست. تازه، پول فرار را از کجا بیاورم؟»
درامی موفق‌- فیلم "بچه‌های پاریس" در رسانه‌های مستقل فرانسه، نه تنها به‌خاطر ارزش‌های سینمایی آن، بلکه هم‌چنین به دلیل آن ستایش شده که موضوع همکاری‌های رسمی و دولتی فرانسه با نیروهای اشغال‌گرهیتلری در جنگ جهانی دوم را مطرح می‌سازد
برای دیدن کل فیلم آنلاین با زیرنویس ترکی روی آدرس زیر کلیک کنیم
http://www.filmtr.org/la-rafle.html
Die Kinder von Paris Trailer
La Rafle – Teaser
Preview for the movie LA RAFLE with Jean Reno

هیچ نظری موجود نیست: