۱۸ بهمن، ۱۳۸۹

مصر در لنز دوربین

عبور آدمکشان مصری با ماشین از روی 20 نفر
The diplomatic car that ran over 20 people in cairo (28th-Jan-2011)
Revolutions in Egypt

جوان مصری چطور سینه اش رو جلوی گلوله میزاره و کشته میشه هدف گلوله قرار گرفتن جوان مصری توسط مزدوران حسنی مبارک صحنه ای دردناک در مصر مشابه همان هایی که در ایران بارها دیدیم
http://www.youtube.com/watch?v=svrhfL389XU

مجموعه‌ای از الهام بخشترین پلاکارد‌های مردم مصر و همبستگی‌ دیگر نقاط جهان با آنان.

متظاهروا التحرير يمسكون احد البلطجيه ويسلمونه للجيش
18+:فیلم تکان دهنده از شکنجه یک جوان معترض توسط ماموران امنیتی رژیم مصر

اخوان المسلمین وارد مذاکره با دولت مصر شد

زنان مصری، علیه حکومت مبارک و علیه تبعیض

لحظه های انقلاب مصر: روز سیزدهم – ٤ ... میدان تحریر: کشمکش ارتش و انقلاب  محسن ابراهيمى
در حالیکه، انقلابیون حاضر در میدان، با سنگهای خونین باقیمانده از تهاجم شترسواران ضد انقلاب در "چهارشنبه خونین"، نمایشی از هنرهای تجسمی راه انداخته بودند، ارتش به دو حرکت دست زد: اولا، تانکهایش را به سمت میدان روانه کرد تا بخشی از میدان را برای"فعالیتهای بعدی" باز کند! ثانیا، از انقلابیون میدان خواست که باریکادهای اطراف میدان را باید برچید چون دیگر نیازی به این سنگرها نیست! (معلوم نیست چگونه نیاز انقلاب را یک نهاد عمیقا ضد انقلابی تشخیص داده است؟) انقلاب، این دو حرکت را فورا مشکوک تلقی کرد و در مقابلش ایستاد: میدان تحریر سنگر انقلاب است. محل نمایش قدرت انقلاب است. باریکادهای اطراف میدان هم حفاظی در مقابل تعرض بعدی ضد انقلاب است. نه میدان را پس میدهیم. نه باریکادها را.
انقلابیون میدان تحریر به این بسنده نکردند. زیر تانکهای ارتش خوابیدند تا از هرگونه حرکت بعدی ارتش برای بازپس گرفتن میدان تحریر ممانعت کند. این فقط یک معنا دارد: اگر میخواهید برخلاف ظاهری که تا الان نشان داده اید به حریم انقلاب تجاوز کنید، باید از روی جنازه ما رد شوید!

معترضان تونسی پاسگاه پلیس را دو بار آتش زدند درگیری و حمله به پاسگاه پس از آن شروع شد که رئیس پلیس به گوش زنی از تظاهرکنندگان سیلی زد.
دفن پیکر زهرا بهرامی بدون اطلاع و حضور خانواده اش در سمنان

۶ نظر:

طيفور گفت...

در صورت تمايل مي‌توانيد سرود انقلاب اسپانيا (A las barricadas) را آهنگ پيش‌زمينه وبلاگتان قرار دهيد. براي اين كار كد زير را در تگ body قالب وبلاگتان قرار دهيد:

طيفور گفت...

bgsound src="http://anti-state.blogspirit.com/files/alasbarricadas.mid" loop="1"

طيفور گفت...

فرارسيدن 19 بهمن، 40مين خجسته سالروز رستاخيز سياهكل بر همه انقلابيون ايران‌زمين مبارك باد!
ايران نيازمند سياهكل ديگري اينبار از نوع آنارشيستي آن است!
خيزد ز هر كرانه
اين بانگ جاودانه
تنها ره رهايي
جنگ مسلحانه!

Rosa گفت...

سلام طیفور جان، داشتم چند روز پیش مطالب قدیمی را میخواندم. جا داره ازت از تشکر کنم در ترجمه و جمع آوری. مقاله مصر که لینکش را گذاشتی بدرستی خطر اخوان المسلمین را بیان کرده اما 1 طرف قضیه هم مردمی هستند که هنوز میدان آزادی قاهره را ترک نکردند. اگرچه نمایندگان اخوان المسلمین برای گرفتن سهمش در قدرت الان پای میز محاکمه رفته.
مطلب دوم اما باز نشد.
الان سرود را دانلودمیکنم. مرسسسسسسی

Rosa گفت...

تصحیح
اگرچه الان اخوان الامسلمین پای میز مزاکره با مبارک رفته برای گرفتن سهمش از قدرت.

طیفور گفت...

بله! من هم با نظرات آرش بیخدا موافق نیستم. به نظر من اخوان المسلمین کاریزما و اتوریته خمینی در سال 57 را ندارد و در صورت تشکیل حکومت اسلامی در مصر یکی از مهمترین منابع درآمد مردم این کشور یعنی توریسم از بین می رود که این هم احتمال تشکیل تئوکراسی را کاهش می دهد. تازه اخوان المسلمین معتقد به ولایت فقیه نیست و مردم مصر هم آنقدر احمق نیستند که سیستمی را که در ایران جواب نداده و سال پیش مردم جوابش کرده اند (!) را بر خودشان تحمیل کنند!!!
بار دیگر 19 بهمن، 40مین سالروز حماسه سیاهکل را تبریک می گویم!