۰۳ اسفند، ۱۳۸۹

فرارباعجله حامیان قذافی از پایتخت لیبی/ شلیک جنگنده های ارتش به سمت تظاهرکنندگان

تلویزیون العربیه از سخنرانی قریب الوقوع سرهنگ قذافی خبر می دهد.

قدافی برای خروج از کشور آماده می شود یورونیوز
شلیک هواپیماهای جنگی لیبی به سوی معترضان در طرابلس یورونیوز
ان بی سی -به گزارش الجزیره جنگنده های ارتش لیبی به سمت تظاهرکنندگان درتریپولی پایتخت لیبی شلیک کرده اند.به گفته یک معترض درپایتخت آنچه جنگنده های لیبی انجام می دهند غیرقابل تصور است.هواپیماها و هلیکوپترهای ارتش لیبی بدون وقفه محلات مختلف پایتخت لیبی را هدف قرار داده اند وبه معترضان شلیک می کنند.
کشته شدن بیش از دویست نفر در چهار روز گذشته و گزارش‌های متعدد از کشتار مخالفان در شهرهای مختلف لیبی فشارهای جهانی بر معمر قذافی رهبر لیبی را روز به روز بیشتر کرده است
راديو تلويزيون سوئد  نيروهای اپوزسيون در ترپولی کنترل تلويزيون دولتی ليبی را تحت کنترل خود درآوردند. به گزارش رويتر در مرکز شهر تعدادی از ساختمانهای دولتی در آتش می سوزند. به گفته يکی از مسئولان سازمان جهانی حقوق بشر سواحل شرقی ليبی تحت کنترل مردم در آمده است.
بعد از چند روز مبارزه خونین تعدادی از نیروهای وابسته به قذافی به مردم پیوستند وبن غازی دومین شهر بزرگ لیبی به تصرف مخالفان در آمد. ۷۳ کشته فقط در روز شنبه و ۱۷۳ کشته در ۴ روز.
شاهدان محلی می گویند کنترل شهر اجدابیای لیبی در دست مخالفان است در حالی که فعالیت رسانه های مستقل در لیبی محدود شده است، شاهدان محلی از شهر اجدابیا گزارش کرده اند که کنترل این شهر کوچک در دست مخالفان افتاده است.
Video leaked of Gaddafi associates leaving Libya in a hurry
فرار با عجله حامیان قذافی از پایتخت لیبی
فرزند معمر قذافی با مخالفان اتمام حجت کرد
همزمان، وزیر امور خارجۀ لوکزامبورگ نیز با اشاره به سرکوب تظاهرکنندگان در لیبی گفت:” کسانی که به حقوق بشر احترام نمی گذارند و با استفاده از روش های قرون وسطایی سعی در خفه کردن صدای مردم دارند باید در دادگاه بین المللی مورد محاکمه قرار گیرند.”  کشتار معترضان ضددولتی در لیبی و پیوستن برخی نظامیان به مردم
http://blogs.aljazeera.net/middle-east/2011/02/17/live-blog-libya
Video1   Video2
videoGaddafi setzt auf brutale Gewalt und Abschottung   19.02.2011
  photo  vide3
Libya protests: 84 killed in growing unrest, says HRW
تصویر جان باختن یک شهروند لیبیایی در یوتیوب پنجشنبه را مردم لیبی“روز خشم” نامیدند و در پی فراخوان جوانان معترض، هزاران نفر به خیابان های شهر بنغازی و بیضا آمدند و علیه حکومت معمر قذافی شعار سر دادند.

هیچ نظری موجود نیست: