۱۷ اسفند، ۱۳۸۹

گزارش‌ها و اخبار لحظه به لحظه اعتراضات 17 اسفند 1

Iran Tehran 8 March 2011 riot forces beating protestors
فیلم - ضرب وشتم مردم توسط نیروهای پلیس ۱۷ اسفند
گزارشي از تهران ٦ و ١٠ دقیقه عصر ازميان نامه هاي دريافتي كانون :در فاصله ولیعصر و مطهری هستم. چهار راه بزرگی است. پلیس فراوانی مستقر است. سر ساعت پنج و نیم ماشین ها شروع به بوق زدن کردند. یکدفعه فضا پر از صدای بوق شد. یک بوق اعتراضی و آکسیونی. ترافیک سنگین است. در پیاده رو ها جمعیت است. ولی هنوز تجمعی شکل نگرفته است.
دستگيري 9زن ويك مرد توسط نيروهاي امنيتي در ميدان وليعصر تهران به رغم تمام تمهيدات امنيتي مردم تهران براي برگزاري تظاهرات به خيابانها آمدندحكومت با استفاده كثيف و ابزاري ازكودكان كم سن 12 تا 15 ساله استفاده كرده و ادوات سركوب را به دست آنها داده است,وبراي ممانعت از برگزاري هرگونه تجمع اقدام به دستگيري كرده است بنا بر خبر تارنماي رهانادقایقی پیش ۹ زن و یک مرد توسط نیروهای امنیتی در میدان ولی عصر تهران بازداشت شدند. خبرنگار رهانا از تهران گزارش داد که این افراد بعد از بازداشت شدن همگی با چشم بند به ماشین‌های ون نیروی انتظامی هدایت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها
بنا بر گزارشات دريافتي علاوه بر استفاده كثيف ابزاري حكومت از کودکان 14-15 ساله با کاور بسیجی در برخی نقاط تهران,مزدوران زن بسيجي نيز براي اعمال وحشيگري و سركوب زنان و مردان آزاديخواه در روز ”زن ” به خيابانها گسيل شده اند .
مطابق گزارشات رسيده به كانون تظاهرات امروز با شعار الله اكبر و مرگ بر ديكتاتور در حوالي ميدان ونك كليد خورده است , درگزارش تلفني يكي از هموطنان گفت : من همين الان از ونك براي شماگزارش ميدم, به رغم اينكه نيروها و مزدورهاي سركوبگر در شهر بسيار زيادهستند و تقريبا تمام ميادين رو پركردن اما جوانان معترض با شعار الله اكبر تظاهرات 8مارس راكليد زدند , تعدادی از جوانان سبز در حوالی میدان ونک به خیابان آمده و شعار الله اکبرو مرگ بر دیکتاتور سر میدهند.
در پی فراخوان حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، امروز سه شنبه هفدهم اسفند ماه طیف گسترده ای از نیروهای امنیتی، پلیس، یگان امداد و یگان ویژه در میادین و خیابان های اصلی شهر مشهد مستقر شده اند.
جمعيت بسياري در فرعي هاي جمالزاده هستند و نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن آنها تيرهوايي شليك كرده اند
ازميان نامه هاي دريافتي كانون : بنا بر گزارشات رسيده حكومت در هراس فزاينده از مردم تدابير شديد امنيتي در مسيرهاي منتهي به بيت رهبري تدارك ديده است , مزدوران سركوبگر اقدام به شليك تيرهوايي كرده و در خيابان جمالزده شلیک تیر هوایي براي متفرق كردن مردم صورت گرفته است ,بنا بر اين گزارش مردم در تعداد بسيار در اين منطقه جمع شده و در خيابانهاي فرعي جمعيت بسياري هستند .
«بازداشت 10 نفر در میدان ولیعصر» تهران / ساعت 18:30: (رهانا) عصر امروز ۹ مرد و یک زن در میدان ولی‌عصر تهران بازداشت و به ون‌های نیروی انتظامی منتقل شدند. به تمامی این افراد بعد از بازداشت «چشم‌بند» زده شده و به داخل ون‌های نیروی انتظامی منتقل شدند. زن بازداشت شده نیز همراه دیگر مردان بازداشت شده در همان ون به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شدند.
«حضور زنان بسیجی و نوجوانان بسیجی 14 ساله» تهران / ساعت 17:30: (گزارش مردمی) نکات جالب توجهی از لشگرکشی حکومتی امروز در خیابان‌ها دیده می‌شود. حضور چشم‌گیر زنان مثلن بسیجی با چادر در اطراف دانش‌گاه تهران و انقلاب به منظور دفع احتمالی زنان معترض، حضور چشم‌گیر نوجوانان 13-14 ساله با باتوم و چوب به منظور مقابله با مردم مردمی که حداقل سن آن‌ها با این نوجوانان 10 سال اختلاف دارد‌‌، پوشاندن پلاک اتومبیل‌های سپاهی پشتیبانی کننده از نیروهای حکومتی این کار رو نفهمیدم از ترس چی انجام دادن؟ تغییر شکل نیروهای لباس شخصی با صورت‌های تیغ زده و موهای ژل‌زده اما همشون از سر عقده بیسیم‌ها رو تو دستشون می‌گیرن تا مردم یه جورایی متوجه بشن.
«گشت اخلاق با نیروهای یگان ویژه» تهران / ساعت ۱۷: (کلمه) چند صد نفر از معترضان در سکوت کامل در میدان مادر و هم‌چنین خیابان میرداماد تا تقاطع شریعتی حضور دارند. از ابتدای خیابان میرداماد تا میدان مادر بیش از ده خودروی سیاه که روی آن نوشته شده یگان ویژه دیده می‌شود. علاوه بر این چند خودروی گشت اخلاقی نیروی انتظامی نیز در این مسیر دیده می‌شود که سرنشینان آن پلیس‌های زن هستند. استقرار گشت‌های اخلاقی و ارشاد در روز تجمع معترضان اتفاق تازه‌ای است.
«بوق اعتراضی برابر حسینیه ارشاد» تهران / ساعت 16:45: (گزارش مردمی) بوق اعتراضی نزدیک حسینیه ارشاد یک سره میاد قطع نمی‌شه همین الان شروع شد هنوز هم ادامه داره یک‌سره.

هیچ نظری موجود نیست: