۱۹ اسفند، ۱۳۸۹

معرفی وبسایت فرگشت (تکامل)

فرگشت وبسایت خوبی برای دانستن بیولوژی. البته خودم مخالف ایسم شدن بیولوژی هستم. بیولوژی البته با بیولوژیسم فرق داره. امروزه که همه چی رو به گند کشیدند و 1 رشته علمی را به راسیسم و سکسیسم پیوند دادند. سیاهها(بومیان) از نظر تکاملی عقبترند. مغز زنها کوچکتره و نادانترند ووو اصلا به بیولوژی ربط نداره بلکه با درس بیولوژی دانشگاههای دوران ناسیونال-سوسیالیسم هیتلر قابل مقایسه است.
فرگشت   دفاع از نظریه تکامل
بیولوژی و هر علمی جدای ایدئولوژی است و شرط اول فهم اونه که این وبسایت ترجمه های خوبی را در اختیار گذاشت.
البته این تئوری هم بسیار جالب بود اگرچه موهام رو تو این رشته سفید کردم ولی اولین بار اینجا خوندم: یکی از جنجالی‌ترین نظریه‌های آلترناتیو این ایده است که می‌گوید مردها اساساً انگل هستند. تولید مثل جنسی زمانی آغاز می‌شود که برخی اندام‌های انگلی به مانند ویروس شروع به تزریق مواد ژنتیکی خود به درون بدن یک میزبان بی‌اطلاع به منظور استفاده از دستگاه تولیدمثل او می‌کنند. در سراسر مسیر تاریخ فرگشت، انگل‌ها یک همزیستیِ با هم‌فرگشت (Coevolution) را با میزبان‌های خود بوجود می‌آورند که به دلیل مواد ژنتیکی تقسیم شده و فواید تولید مثل جنسی می‌باشد. از این لحاظ، ممکن است مردها شبیه  میزبان‌های مولدی‌شان باشند ولی آنها همچنان اصولاً انگل هستند.
چرا عسل برایمان شیرین است؟  دنیل دنت: بامزه سکسی شیرین خنده‌دارفیلم با ترجمه فارسی
فرگشت فیلم با ترجمه فارسی

راستی از طیفور ممنون منو به فضای دوستداشتنی علمی برگردوند.

لاری کینگ: بزرگترین چالش در پیش رو که باید بر آن پیروز شویم کدام است؟
استیون هاوکینگ: به گمان من بزرگترین چالشی که با آن روبرو هستیم از غریزه‌های تجاوزطلب و خوی درازدستی بشر بر می‌خیزد. در روزگار غارنشینی، این‌ها برتری‌هایی به ما دادند که انگیزه بقا و ماندگاری‌مان شد و با انتخاب طبیعی داروینی، در ژن‌های ما رمزگذاری گردید. اما با جنگ‌افزارهای هسته‌ای، این غریزه‌ها و خوی درازدستس ما را به نابودی تهدید می‌کند. ما فرصت زیادی نداریم که به امید آن بنشینیم که تکامل داروینی این خو را از ما بستاند. ما باید از مهندسی ژنتیک بهره گیریم
____________
متأسفانه هاوکینگ از ذکر این نکته غفلت می‌ورزد که این غرائز در مردان بیشتر است و به همین دلیل هم تقریباً همه جنگ‌ها، جرم‌ها و جنایات کار ما مردان بوده است!
این هم 1 هدیه برا همه: استیون هاوکینگ  فیلم مصاحبه با ترجمه فارسی

۳ نظر:

طیفور گفت...

با تشکر از درج کامنت من!
مردها انگل نیستند ولی با پیشرفت تکنولوژیک بشر دیگر به وجودشان نیازی نیست! زنان می‌توانند با هم ازدواج کنند و بچه‌دار شوند و یا با بکرزایی به حیات ابدی دست یابند!!
چه جهان زیبایی!!!

طیفور گفت...

... البته ایدئولوژی هم نباید در علم دخالت بیجا کند. مثلاً اگر دانشمندی با مطالعه بر پایه‌ی روش‌شناسی علمی به این نتیجه برسد که مردان به طور متوسط برخی قابلیتهای ذهنی را بیشتر از زنان دارند یا بهتر است کلاسهای دختران و پسران در بعضی دروس جدا باشد، نباید او را سکسیست نامید و مانع انتشار تحقیقاتش شد. (البته من به دلیل عدم اطلاع درباره‌ی صحت و سقم این مطالب اظهار نظری نمی‌کنم)

Rosa گفت...

طیفور جان ممنون از نظرت. راستش علم گرایی هم خودش 1 مشکل شده. بهترین کار استفاده از خرد جمعی و آزمایش/خطا است. اگر مردها نیمه زنانه شان را نفی و سرکوب نکنند البته تولید مثل از طریق تاکنونی اش راحتتر و لذتبخش تر است. خوشبختانه بانک اسپرم هم زیاد شده و این هم فشار روی مردسالاری میتونه باشه.
راستی ژاپن را دیدی چه شد؟
اینهمه با زنجیر بستن رفقامون به ریل قطار زباله اتمی، حالا کل نیروگاه رفت تو آسمون. این هم 1 جور خودکشی است. البته با خودمون داریم همه موجودات را هم به کشتن میدیم. این روزها زیاد یاد آنتونی میافتم:(