۰۴ اردیبهشت، ۱۳۹۰

جمعه بزرگ در سوریه 112 کشته برجا نهاد

تظاهرات بزرگ ضد حکومتی در شهرهای سوریه فیلم فراخوان به این تظاهرات توسط فعالان مدنی و سیاسی از روز پنجشنبه و پس از لغو وضعیت اضطراری 48 ساله در این کشور صادر شد.
جمعه بزرگ در سوریه 112 کشته برجا نهاد فیلم  اجساد شماری از جان باختگان تظاهرات موسوم به جمعه بزرگ، روز شنبه در اقصی نقاط سوریه تشییع می شود و این در حالی است که مخالفان رئیس جمهوری این کشور از کشته شدن 112 تن خبر می دهند. همچنین یک گروه از مخالفان حکومت بشار اسد که ترتیب دهنده تظاهرات روز گذشته محسوب می شوند، فهرستی از اسامی 88 تن از شهروندانی که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان باخته اند را در اختیار خبرگزاری رویترز گذاشته اند.
فیلم جنایت بشار اسد کشتار مردم آزادی خواه سوریه جمهوری اسلامی هم شریک این جنایت هست این فیلم واقعا صحنه های دلخراشی داره. اگر احتمال می دین حالتون بد می شه نگاه نکنین لطفا.
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) در گزارشی پس از قتلهای اخیر سوریه ادعا کرده است که عوامل بیگانگان در سوریه نفوذ کرده اند، و برخی از آنان با آوردن بطری های خون به تظاهران و سپس پاشیدن آن به سر و صورت خود دست به تولید ویدئوهای غیر واقعی از قتل مردم توسط نیروهای مسلح سوریه زده اند. این خبرگزاری همچنین گفته است که چندین جاسوس خارجی را دستگیر کرده اند که دوربینهایشان حاوی فیلمهای «تقلبی» از به قتل رسیدن تظاهرات کنندگان بوده است!
با آتش گشودن نیروهای دولتی امروز شنبه، بر روی سوگوارن مراسم تشیع پیکر کشته شدگان روز گذشته، جمعه 22 March 2011 از جمله نوجوان ده ساله ای که در مقابل ساختمان شهرداری یکی از شهرهای جنوبی سوریه به دلیل اصابت گلوله به سر کشته شد، آمار کشته شدگان طی دو روز گذشته به 120 نفر، و در طی 5 هفته ی گذشته به 300 تن رسید. ناصر حریری و خلیل رفاعی، امروز طی اعلامی عمومی از نمایندگی مجلس استعفا دادند. حریری در طی مصاحبه ای با الجزیره شرایط را این گونه بیان کرد: اگر من نتوانم از سینه های مردمم در برابر این گلوله های خائنانه محافظت نمایم، دیگر ماندنم در مجلس مردمی، برایم هیچ معنایی ندارد. بدین وسیله استعفای خود را اعلام می کنم.
نگاهی گذرا به نیم قرن، فراز و نشیب سوریه

بهترين راه پيش بيني آينده ،ساختن آن است.
 فیلم  درگیری گروه چپ مسلمان (مجاهدین) با حزب الله - تیر ۱۳۵۹
 فیلم  تظاهرات در حمایت از قانون اساسی - بهمن ۵۷

۲ نظر:

طیفور گفت...

زنان، نیروی تغییر
http://www.mojahedin.org/pages/linksdetails.aspx?downloadfile=../links/books/881121_zanan_niroyehTaghir.pdf
هرچند نویسنده این کتاب انسان چندان قابل ستایشی نیست، ولی عکسها و مطالب خوبی در آن موجود است.

Rosa گفت...

مرسی طیفور جان،
امروز خواندم امضای پيمان استرداد مجرمين بين ايران و عراق
وضعیت بد جوری بدجوره!
امید همه را اروپا قبول کنه. این هم خودکوشی گروهی داره میشه.