۱۸ فروردین، ۱۳۹۰

اخبار، مطالب خواندنی و دیدنی بهار 90

برای فردا / پرهام شهرجردی
پرودون – این فکرِ همیشه فکر – «تحت حکومت بودن» را چه خوب چه درخشان تعریف می‌کرد: تحت حکومت بودن یعنی تحت نظر بودن، تحت جاسوسی بودن، یعنی هدایت شدن، یعنی برایت قانون وضع کردن، تحت قاعده درآمدن، حبس شدن، ارشاد شدن، برایت موعظه کردن، کنترل شدن، سانسور شدن، تحت حکومت بودن یعنی دستور گرفتن از آن‌هایی که نه عنوان‌اش را دارند، نه علم‌اش را و نه فضیلت‌اش را.
تحت حکومت بودن یعنی در هر معامله، در هر حرکت، تو را ثبت می‌کنند، شناسایی‌ات می‌کنند، برایت قیمت تعیین می‌کنند، بیرون‌ات می‌کنند، به تو اجازه می‌دهند، به تو اخطار می‌دهند، جلویت را می‌گیرند، اصلاح‌ات می‌کنند، صاف‌ات می‌کنند، تصحیح‌ات می‌کنند.
و بعد، با کم‌ترین خواسته، با نخستین کلمه‌ی اعتراض، سرکوب‌ات می‌کنند، جریمه‌ات می‌کنند، به تو اهانت می‌کنند، تو را می‌رنجانند، به دنبال‌ات می‌افتند، سرزنش‌ات می‌کنند، به سرت می‌کوبند، خلع سلاح‌ات می‌کنند، تو را به بند می‌کشند، به تو شلیک می‌کنند، تیرباران‌ات می‌کنند، محاکمه‌ات می‌کنند، محکوم‌ات می‌کنند، نفی بلدت می‌کنند، قربانی‌ات می‌کنند، تو را می‌فروشند، به تو خیانت می‌کنند، و در نهایت، با تو بازی می‌کنند، فریب‌ات می‌دهند، تحقیرت می‌کنند.
حکومت مجموع‌ِ این‌هاست و تحتِ حکومت بودن، به این مجموع تن دادن است. برای ما که با کلمه فکر می‌کنیم، برای ما که از همیشه با حکومت سر و کار داریم، برای ما که تحتِ حکومت‌ایم، حیاتی‌ست که به این همه فعل مجهول فکر کنیم. حیاتی‌ست که با تک تکِ این فعل‌های مجهول مشکل داشته باشیم: برایشان مشکل بسازیم.
نفعِ ما مثل وظیفه‌ی ماست. در مقابل حکومت، تمامن نه‌ی مطلق‌ایم. ضروری‌ست که هر حرف و هر نوشتِ ما این «نه»ی قطعی را برگزار کند: در متنِ کاغذ، در متنِ خیابان، در بطنِ جامعه.
تحتِ حکومت بودن. فکر کنیم. فکری کنیم. تکلیف‌مان را با حکومت و قبل از هر چیز، با خودمان روشن کنیم: تحتِ حکومت ماندن (و تمامِ یعنی‌های بالا را تا ابد تحمل کردن) یا نبودِ حکومت را خواستن؟ ما که با حکومت کنار نمی‌آییم، چه کرده‌ایم، چه می‌کنیم تا شرایط نبود و رفتِ حکومت فراهم شود؟ تا نبودِ حکومت به عنوان یک امکان ظهور کند؟ در هر جبهه‌ی حکومت به جنگِ حکومت رفتن. فضاهای اشغالی‌ی حکومت را آزاد کردن: در متنِ کاغذ، در متنِ خیابان، در بطنِ جامعه......
ویدئوی «ماتحت»  کاری از مجتبی حق جو- برای دانلود مستقیم ویدئو اینجا کلیک کنید ۸/۸ MB- بر اساس شعر «ماتحت» نوشته ی بابک سلیمی زاده
معنای تونس / بابک سلیمی زاده
روشنگری.مايکل نبيل يک ويلاگ نويس مصری اکنون در دادگاه نظامی محاکمه ميشود. اتهام او «توهين به مقامات نظامی و انتشار اخبار کذب» است! در صورت محکوميت او اولين شهروند در «مصر جديد» خواهد بود که به جرم نوشتن مقاله انتقادی محکوم ميشود.  ستون فقرات نظامی يک ديکتاتوری هرگز قابل اعتماد نيست. مصری های انقلابی که ديکتاتوری مبارک را پائين آوردند از اين واقعيت بی خبر نبودند فقط آمادگی و ابزار کافی برای در گيری با غول تو در توی ارتجاع را نداشتند. اما آنها به تلاش خود برای دستيابی به دمکراسی ادامه ميدهند. تظاهرات بزرگ روزجمعه گذشته با خواست محاکمه مبارک نمونه ای از اين تلاش بود. مبارزه قلمی مايکل نبيل نمونه ای ديگر. گزارش الجزيره در رابطه با محاکمه نبيل را در لينک زير ميتوانيد ببينيد»
اشک تمساح – اثر: صادق هدایت
خواب
كليپي با بازيگري محمد مختاري
ایران سال 1978, تلویزیون ملی سوئدانقلاب 1979 ایران در تلویزیون ملی اس وی تی سوئد(چهارشنبه 6 آوریل2011 )
خانم پليسى كه با زدن سيلى انقلاب تونس را جرقه زد خواهان محاكمه عادلانه خود شد
زن قربانی تجاوز در لیبی به مرگ تهدید شد
حیثیت برلوسکونی و دادگاهی با سه قاضی زن- فیلم یورونیوز
پرچم ایران بر دیوار سفارت جمهوری اسلامی در ترکیه- پناهجویان ایرانی در ترکیه برای اولین بار پرچم ایران را بر دیوار سفارت جمهوری اسلامی کوبیدند
Turkey 5 April 2011 Iranian refugees setting the original Iranian flag at regimes embassy
مصاحبه ایران گلوبال با ناهید مرادی در باره بیماری فیبرومیالژی
دانلود كتاب آيه هاي شيطاني  لينكي ديگر  آيه هاي شيطاني – جلد اول آگوست 19, 2008 آيه هاي شيطاني- نوشته: سلمان رشدي - ترجمه: روشنك ايراني دانلود
آيه هاي شيطاني – جلد دوم آگوست 19, 2008 آيه هاي شيطاني – جلد دوم- نوشته: سلمان رشدي - ترجمه: روشنك ايراني  دانلود
چاوز تئوری پرداز جدید سیاره مریخ؛ سرمایه داری عامل از بین رفتن حیات در مریخ!
به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از رویترز، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا در سخنرانی خود در روز جهانی آب اعلام کرد: «من بار‌ها شنیده و گفته‌ام، اگر چه ممکن است عجیب به نظر برسد اما این احتمال وجود دارد که بر روی سیاره مریخ حیات وجود داشته است، اما با ورود سرمایه داری و در پی آن امپریالیست به این سیاره، بساط حیات از این سیاره رخت بربسته باشد».
یونان- فیلم یورونیوز-بدون شرح

هیچ نظری موجود نیست: