۲۱ فروردین، ۱۳۹۰

حبیب فعلا اعدام نمیشود...

تجمع در مقابل زندان سنندج در پی شایعه اعدام یک زندانی سیاسی  در پی انتشار خبر اجرای حکم اعدام حبیب لطفی در بامداد یکشنبه از طرف اقای علی جوانمردی (گوینده صدای آمریکا) و انکعاس وسیع این خبر در رسانه ها و در میان طیفی از مردم شهر سنندج جمعی از فعالان و مردم این شهر و رفتن جمعی از مردم این شهر که تا حدود به 100 نفر رسید به طور دسته های متفاوت خود را به جلو درب زندان مرکزی سنندج رسانند که این تجمع که بعد از 20 دقییقه با دخالت نیروهای امنیتی ، مردم را متفرق و مجبور به ترک محل ساختند که بنا به گزارش یکی از اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در سنندج که آنها به کوچه و پس کوچه ها فرار کردند و منتظر آخرین خبر از داخل زندان هستند و از طرفی دیگر این اعضای کمپین می گوید که خانواده حبیب لطیفی از چنین خبری اطلاع ندارند و از طرفی دیگر یکی سرباز نگهبان زندان گفته که انها از هیچی خبر ندارند.
بنابر خبری کە اکنون از سنندج بە دستم رسیدە فضای سنندج ملتهب است. در مسیر خیابان صفری بە سمت اقبال بسیاری از مغازەها تعطیل است. در جادە موسوم بە نظامی بە طرف حسن آباد ٣ اتوبوس گارد ویژە مجهز بە سلاح سرد مستقر شدەاند. بە گفتە منبع خبر هنوز نباید پنداشت خطر اجرای حکم اعدام حبیب اللە برطرف شدە و لازمست مردم سنندج هوشیارانە کماکان از خانوادە حبیب اللە حمایت کنند تا هرگز خبر اعدام این دانشجوی دربند منتشر نشود. باشد کە مقامات جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی ایران و منطقە امنیت سنندج و کردستان را فدای اجرای احکام ناعادلانە نکنند.  علی جوانمردی.
بامداد امروز یکشنبە خانوادە حبیب اللە پس از شنیدن خبر فوری از زندان سنندج ، از مسوولان زندان خواستند با فرزند خود ملاقات کنند. بنابر این خبر خواهر حبیب با او دیدار کردە و مقامات بە خانوادەاش گفتەاند چنین قصدی نداشتەاند. ولی تاکید شدە وضعیت حبیب کماکان انتظار برای اجرای حکم است! و نباید با رسانەهای خارجی گفتگویی داشتە باشند. تلفنهای بی شماری بە دفاتر زندان شدە بە نحویکە اکنون تلفنها پاسخ نمیدهند بویژه برای تماس گیرندگان از خارج کشور.
آژانس خبری موکریان » سرویس حقوق بشر
تکذیب شایعه اعدام حبیب لطیفی توسط خانواده وی صبح امروز یکشنبه 21 فروردین 1390خانواده و وکیل حبیب لطیفی در مصاحبه با سایت موکریان خبرمنتشر شده در بعضی از سایتها پیرامون اعدام این زندانی کرد را تکذیب کردند. صبح امروز خواهر حبیب لطیفی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تکذیب شایعه اجرای حکم حبیب لطیفی در بامداد یکشنبه، که در فیس بوک یکی از خبرنگاران مقیم خارج از کشور منتشر شده بود اظهار داشت : انتشار این خبر در سایتها باعث شد که خانواده حبیب شب گذشته چند بار به زندان مرکزی سنندج جهت کسب اطلاع از وضعیت وی مراجعه نمایند و با نگرانی شدید شب را به صبح برسانند. وی در ادامه گفت : تا لحظه ای که با شما صحبت می کنم (صبح یکشنبه) هیچ اتفاقی روی نداده و حبیب همچنان در زندان سنندج به سر می برد. شایان ذکر است شب گذشته برخی از سایتها خبری را مبنی بر اجرای حکم حبیب لطیفی در بامداد امروز یکشنبه به نقل از یکی از خبرنگاران کرد صدای آمریکا منتشر کردند که توسط وکیل و خانواده این زندانی تکذیب شد.
در مصاحبه خانواده و وکلا با روز مطرح شد: با زندگی شیرکو معارفی بازی نکنید /فرشته قاضی
خانواده و وکلای شیرکو معارفی در مصاحبه با "روز" شایعات مطرح شده پیرامون اعدام این فعال کرد را تکذیب و اعلام کردند که شایعه اعدام این جوان کرد در 11 اردیبهشت دروغ محض است.  خانواده آقای معارفی در تماس "روز" با تکذیب شایعات مطرح شده طی روزهای گذشته گفتند: این خبرهایی که رسانه ها زده اند، دروغ محض است.چرا اینکار را می کنند؟ میدانید وقتی ما این خبرها را می بینیم هر لحظه و هر روز برایمان مرگ است؟ میدانید چقدر زندگی ما را به نابودی می کشانید؟ چرا پسر مردم را بدبخت می کنید؟ چرا با زندگی ما بازی میکنید؟
رقیه ابن عباس، مادر شیرکو معارفی که به شدت از رسانه ها و کسانی که این مدت اقدام به شایعه پراکنی کرده اند ناراحت بود گفت: چرا دست از سر ما بر نمیدارید؟ این غلط هایی که می نویسید میدانید یعنی چی؟ میدانید بازی با زندگی یک انسان است؟ خواهش میکنم، التماس میکنم با زندگی ما بازی نکنید با زندگی شیرکو بازی نکنی..........
بهروز سورن: شیرکو را تنها بگذاریم, یا نگذاریم؟ مسئله این است در این میان فرشته قاضی قلم زن ( روز ) وابسته به اصلاح طلبان با حرارت زیاد و بکارگیری زبان خاص و شناخته شده کینه توزانه خود علیه اپوزیسیون در تبعید مراتب نارضایتی وکیل شیرکو و خانواده او را از درج اخبار مربوط به این زندانی سیاسی اعلام کرده است. پیام من به ایشان اینست که اعدام هائی که زیر گوشتان صورت میگیرد شوخی نگیرید و وکالت جمهوری اسلامی را کنار بگذارید. شتر نظام هم اکنون در حال چرت زدن در خانه شما و هم سازان تان است. قلم می شکند و گردن می آویزد. از تجربیات خود استفاده کنید و نه حاشا!

هیچ نظری موجود نیست: