۰۵ خرداد، ۱۳۹۰

حکايتی ديگر از قصاص، کور کردن و بريدن گوش – ایران قصاب خانه اسلامی

شرح عکس:عکسهای قاتلین دو برادر فتحی  هم میهنان اینها مسولین زندان اصفهان هستند که در بامداد روز در بامداد ۱۸ می ۲۰۱۱ میلادی دو برادر بی‌ گناه و مظلوم ( محمد و عبدالله فتحی ) را در زندان اصفهان به دار کشیدند و کشتند: رحیمی و بهرامی و سرهنگ حسین زاده و حبیب اللهی دادستان اصفهان.
محمدرضا قندهاري - وكيل مدافع حميد-عنوان كرد اين حكم قابل اجرا نيست و اگر آسيبي حين اجراي حكم بر موكلش وارد شود، موضوع را پيگيري قضايي خواهد كرد. با توجه به اين دفاعيه قندهاري ديوان‌عالي كشور يك‌بار ديگر حكم را مورد بررسي قرار داد و اعلام كرد با توجه به اينكه ممكن است در حين اجراي حكم براي حميد مشكلي ايجاد و قسمت‌هاي ديگر بدنش سوزانده شود، كور كردن چشم متهم بايد بدون ريختن اسيد و تحت نظر پزشكان و با يك اقدام پزشكي انجام شود.
علاوه بر اين متهم به قصاص يك‌چهارم لاله گوش با اسيد محكوم شده بود كه ديوان‌عالي اعلام كرد اين بخش از حكم نيز بايد بدون اسيد اجرا و در واقع آن بخش از گوش بريده شود. قندهاري وكيل مدافع حميد ديروز به خبرنگار ما گفت:  اين اولين حكم قصاص چشم است كه بدون ريختن اسيد و با تدابير پزشكي صادر شده است. اين در حالي است كه موكل من با اسيد شاكي را سوزانده بود. اگر حميد با اسيد كور مي‌شد، امكان داشت دچار مرگ مغزي يا سوختن قسمت‌هاي داخلي مغزش شود زيرا پاشيدن اسيد به صورت آن هم با فاصله با چكاندن اسيد به داخل چشم متفاوت است.
برای خواندن کل مطلب روی تیتر مطلب کلیک کنیم.

محسنی اژه ای: حکم قصاص آمنه قطعاً اجرا مي‌شود
عصر ايران - سخنگوی قوه قضائيه گفت: حکم قصاص آمنه قطعاً اجرا مي‌شود و تنها به دليل آنکه قصاص عضو کمی مشکل‌تر از قصاص نفس است اجرای آن به تعويق افتاد.  به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسين محسنی اژه ای در نشست خبری بعداز ظهر دوشنبه با بيان اينکه مجازات در اسلام حتی به نفع مجرم است، گفت: حکم قصاص آمنه قطعاً اجرا مي‌شود و تنها به دليل آنکه قصاص عضو کمی مشکل‌تر از قصاص نفس است اجرای اين حکم به تعويق افتاد.
شرح عکس: این عکس از فیلم آموزشی است که خود رژیم اسلامی از بیرون آوردن چشم قربانی "قصاص چشم" تهیه کرد و توسط سازمان مجاهدین صحنه به صحنه در راهپیمایی های خارج از کشور به نمایش گذاشته شد. آنوقتها کسی باور نکرد این صحنه ها را، اما 20 سال بعد رژیم خود با بیشرمی از حکم "کور کردن و بیرون آوردن چشم زندانی با تدبیر پزشکی" میگوید! تا به امروز این جراحان جنایتکار باعث کوری ونقص عضو چند انسانها شده اند؟
درباره آمنه و دوقطره اسید / امين بزرگيان
فراخوان به جنبش زنان: زبان ها را از کون ها و کس ها در آورید. قرار است یک جفت چشم با اسید کور شود!
اسید را به چهره مخوف رژیم اسلامی بپاشیم
قسم به بقراط یا قسم به قدرت؟ • مصاحبه با سه پزشک
رزا: فراموش نکنیم که تمام افراد دخیل در اجرای این احکام در فردای سرنگونی رژیم اسلامی باید محاکمه شوند. آنها که از این سلاخی ها حمایت و آن را تشویق کردند، پرسنل بیمارستان، پرستاران، دکتر بیهوشی، دکتر جکیل و مستر هایت های قصاب رژیم... و تمام آخوندهای جلادی که این قتل و نقص عضو ها را صادر میکنند. آنها که همدستی کردند و آنها که در گسترش خشونت نقش دارند...
حکم دیوان عالی کشور - صدور یک حکم اسلامی وحشیانه غیرانسانی دیگر برای کور کردن چشم
قصاص چشم و يك‌چهارم لاله گوش بدون ريختن اسيد ! 4 خرداد 1390 - حكم قصاص چشم مردي كه با پاشيدن اسيد روي صورت مردي ديگر او را كور كرده است تاييد، اما تاكيد شد اين حكم بايد بدون استفاده از اسيد اجرا شود. بنا بر گزارش رسیده، اين اولين حكم اسيدپاشي است كه به دليل وارد آمدن آسيب به مجرم حين اجراي حكم از پاشيدن اسيد به داخل چشم به كور كردن فرد تغيير كرده است.
کامنت:فراموش نکنیم که قانون برای انتقام یا خنک شدن دل افراد نیست. قانون برای کاهش جرم و خشونت است. خشونت ، تنها چیزی که میزاید، خشونت بیشتر است و تنها چیزی که به بار نمی آورد ، ارامش است. جامعه ای که هر روز شاهد به دار آویختن و مثله کردن باشد، نه تنها از خشونت دور نمیشود، بلکه زشتی این عمل در چشمش کم تر و کم تر میشود.
برای مثال نمایش گلادیاتور ها را در روم باستان در نظر بگیرید .
در حال حاضر تلاش هایی برای ایجاد بینایی یا حداقل بخشی از آن در دنیا در جریان است. بهتر است از جیب ما مردم، هزینه چند میلیاردی برای درمان نابینایی از طرق مختلف مانند شبیه سازی یا ابزارهای الکترونیکی، در اختیار محققانی که هر روز از کشور فراری میشوند، قرار بگیرد و برای چنین مجرمانی، مجازاتهای قابل برگشت و قابل اصلاح جایگزین شود.
برای مثال علی رغم تمام اتفاقات و قضایا اگر یک در میلیارد هم احتمال دهیم که مجرم واقعی فرد دستگیر شده نباشد، آنگاه کور کردن چشم او، به هیچ وجه قابل بازگشت نخواهد بود. چنانکه در موارد متعدد، در اجرای حکم قصاص شاهد قتل انسانهای بیگناه بوده ایم. برای مثال چندی پیش در ابادان دو نفر به جرم دو قتل اعدام شدند. پس از مدتی قاتلی دستگیر شد که به 16 فقره قتل اعتراف کرد. از جمله دو قتلی که قبلا دو نفر را بخاطر آنها کشته بودند.
نتیجه چه شد؟ دوجان گرفته شده بود و امکان اصلاح نبود. اگر آن دو معدوم بیچاره زنده بودند، میشد با آزادی آنها و پرداخت مبلغ مشخصی خسارت ، کمی از تالمات و سختی های آنها را جبران کرد.
آنچه که در جامعه باید همیشه در نظر گرفت این است که ناعدالتی و ظلم ممکن است هر لحظه یقه هر کدام از ماها را بگیرد. هر لحظه سکوت ما و بی تفاوتی در مقابل اینچنین مواردی، همراهی با ظلم و رفتار غلط و تایید این رفتار است و تاوان آن را ممکن است خیلی ناگهانی و زود پرداخت کنیم.
بهتر است همه مردم و بخصوص افراد متفکر، تمام تلاش خود را برای انسانی تر و عاقلانه تر کردن احکام و قوانین انجام دهند، تا شاهد جامعه ای بالنده تر و ایمن تر باشیم.
رسوایی قضایی در پرونده زن کشی های آبادان

هیچ نظری موجود نیست: