۱۵ خرداد، ۱۳۹۰

در حمایت از راهپیمایی 2 ساعته در سکوت مطلق به مناسبت 22 خرداد/ انجمن کرولالهای مقیم مریخ

از نظر ما این ایده بسیار خوبی است و ما هم از اینگونه اکسیونهای بدون هیاهو و کوتاه مدت حمایت میکنیم.

تنها سوالی که مطرح است اینکه آیا این مسیر 2در ساعت با خط 2 طی شدنی است؟ و یا برای رسیدن به ونک از ولی عصر در پیاده رو ها باید از اسکیت و آنلاینر و یا چرخ استفاده کرد؟ و آیا پیاده رو های این مسیر خط مخصوص 2 چرخه دارد؟

درتکامل این ایده بد نیست برای رادیکال شدن هر چه بیشتر اکسیون از همان ولی عصر در سکوت مطلق کشف حجاب شود و در ونک در اوج سکوت مطلقا لخت شد و انتقاد های کنونی در مورد قفدان رادیکالیسم انقلابی در جنبش سبز را با عملی آوانگارد نفی کرد. و یا از گروههای برانداز دعوت کرد که در نهایت سکوت با اقدام مسلحانه غیر صوتی (مثلا استفاده از پتک و داس، بیل و کلنگ) ما را همراهی کنند!

اما برای آماده شدن بد نیست در جهت ارتباطات میان گروهی سازماندهان "راه سبز امید" زبان کر و لالها را هر چه زودتر بیاموزند و راهپیمایان نیز با زبان بدن و میمیک خشمشان را به سرکوبهای اخیر مثلا با "پشت چشم نازک کردن" به نیروی انتظامی نشان دهند. در این خصوص میتوانید از خود آموز کرولال ها و وبسایت های ما بازدید کنید. همچنین از تمام رفقا خواهش میکنیم که در جهت هر چه پربار کردن راهپیمایی "سکوت مطلق" ایده های خود را در فضای مزاجی اینترنت به اشتراک بگذارند. و در آینده نزدیک اکسیونی نیز با استفاده از تاکتیک روشندلان گذاشته شود.

یکی از تاکتیک های دشمن شکن و شاید بهترینهایش همان تاکتیک بوسیدن است. از آنجایی که جدیدا کچل های 18-19 ساله آشخور را برای سرکوب راهپیمایان بسیج کرده ا ند. (مراجعه شود به لینک گزارش اکسیون شمع حسینیه ارشاد و ظهور لباس فسفری های نوجوان و کچل) این تاکتیک بوسیدن مسلما باعث نهایت ارکسیون در نیروی آشخور جدید میشود. همچنین به خطا رفتن تیر تک تیر انداز های رژیم از کمترین مزیتهای این تاکتیک صلح آمیز است. ایده دیگر بغل کردن نیروی انتظامی است. این تاکتیک در سطح جهانی موفقیت آمیز بوده و به جنبش "من را بغل کن" معروف است. که میتوان به "تو را بغل میکنم" تغییرش داد.

گروههای مجرب پانتومیم میتوانند به زبان بی زبانی خواسته های راهپیمایی 22 خرداد را جلوی دوربین های خارجی بدون استفاده از کلام منتقل کنند و برای اولین بار حمایت جهانی کر و لالها را از جنبش سبز سبب شوند. هنرمندان رقص و اروبیک میتوانند در جلوی صف تظاهرات با حرکات سنجیده و بدن ورزیده مردم را در پیوستن به صفوف راهپیمایی در پیاده رو تشویق کنند. گروه جذب کارگران و مستضعفان سبز با ظاهر شدن در لباسهای یک شکل و ژندره و پای برهنه میتوانند با زبان بی زبانی اعتراضشان را به شرایط بد اقتصادی بیان کنند. جوانان بیکار با آوردن متر و متر کردن خیابان، مادران صلح لاله با کالاسکه بچه داخلش گل لاله، زنان کمپین با بلند کردن دفترچه های اطلاعات و بدنبال کشیدن طومار یک میلیون امضا، مردان فمنیست با حجاب کامل، رانندگان با چراغ زدن و...(از آوردن نوزادان اما جدا خودداری کنید)

همانطور که نیروی انتظامی برای سرکوب ما نیازی به فحش خارمادر ندارد، ما نیز برای بیان خود نیازی به شعار دادن و بوق زدن و هوار کردن نداریم! ما میتوانیم بدون دادن حتی 1 شعار سرکوب شویم، آنها نیز بدون بد و بیراه به ما شوکر بزنند. و اینگونه هر دو طرف از آلودگی صوتی اجتناب میکنیم.

راهپیمایی سکوت مطلق در 22 خرداد میتواند بار دیگر استارت و شروع انقلاب در منطقه باشد. همانطور که در خاورمیانه با شعار "رای من کو؟" میلیونها نفر بپا خواستند و از شر دیکتانورهایشان رها شدند، امکان انقلاب سکوت جهانی با به میدان آمدن گروهی لب دوخته وجود دارد. اگر هم نشد میتوان گوشها را و در ادامه سوراخهای بینی را هم دوخت. البته امکانش هست گروهی نیز با شور حسینی با فرو کردن شمشیر سامورایی در شکم و ایجاد حمام خون در صف مقدم راهپیمایی ابتکار عمل را از نیروی انتظامی گرفته و باعث ایجاد بمب خبری 22 خرداد شوند. اینکار البته باید در سکوت مطلق و بدون آخ ووخ انجام شود و جمعیت حاضر نیز با کشیدن قطره اشک بروی صورت بدون گریه و شیون تاثر خود را به نمایش بگذارند.

جنبش سبز راه امید باز بار دیگر اثبات کرد جنبشی خلاق است و میتواند حتی در شرایط قحطی، گرانی و سرکوب مطلق با ایده "سکوت مطلق" کماکان سبز بماند.

خیابان ها را ببندید، ما پیاده رو ها را اشغال میکنیم!
جواب سرکوب مطلق شما، سکوت مطلق ماست!
ریشه ما را از زمین بیرون بکشید، با سکوت سبز ما چه میکنید؟
پیش بسوی اطلاع رسانی راهپیمایی 22 خرداد!

شورای هماهنگی راه‌سبز امید، در بیانیه اخیر خود از شهروندان خواسته است، در ۲۲ خرداد از ساعت ۶ تا ۸ در پیاده‌روهای میدان ولیعصر، حد فاصل میدان ولیعصر تا میدان ونک در سکوت مطلق راهپیمایی کنند.

مراسم سوم هاله سحابی در حسینیه ارشاد با حمایت همه جانبه‌ی پلیس برگزار شد و در پایان نصف جمعیت حاضر به خانه‌هایشان برگشتند. در اینجا ما ضمن تشکر از پلیس که با لشکرکشی به محل مانع نفوذ عزاداران به مراسم ختم شد و نیز تقدیر ویژه از ایشان که در زمان تأمین امنیت محل که هرگز میسر نمی‌شد مگر با تیراندازی هوایی، جهت تأمین هرچه بیشتر امنیت سر تفنگ را پایین‌تر نیاوردند با تعدادی از حاضران که خوشبختانه موفق شدند غیر از رفتن به حسینه ارشاد از آنجا بر هم بگردند مصاحبه‌هایی کرده‌ایم که اینجا می‌آوریم: با تشکر از تواضع پلیس که سر تفنگ را پایین‌تر نیاورد!

با ادغام وزارت اطلاعات و سازمان بهشت زهرا، وزارت مرگ، تشییع و تدفین تشکیل خواهد شد.

فیلم - حضور سنگین نیروی انتظامی در فرخوان یادبود هاله سحابی
Iran 4 June 2011 Riot forces in street for memorial of Haleh Sahabi

طبق معمول به اتفاق خانواده طبق قرار رفتيم ، به سمت حسينه ارشاد، در روز تعطيل ترافيک سنگين ، بوق هاي ممتد ماشين ها براي اعتراض ، حضور وحشتناک سگان ولايت ، شعار هاي پراکنده مردم و دستگيري حد اقل دهها نفر . يک سري نوجوان هاي کچل شده با لباس شخصي و يک کاور پليس خيلي جالب توجه بود. اين حضور در جو خفقان عالي است ، توهم هم نداريم مثل آقا . 22 خرداد ساعت 6 به بعد همه بايد بياييد ، به پيش هم رزمان سبز من به شما افتخار مي کنم.
در طول خیابان شریعتی نیروهایی حاضر بودند که جلیقه های براق فسفری رنگی بر تن داشتند ( مشابه لباس رفته گران). و بالای تقاطع میرداماد حاضر بودند و اجازه عبور مردم به سمت پایین خیابان و حسینیه ارشاد را نمی دادند..از ساعت 7 تا 8/15 از تقاطع میرداماد به سمت بالا به کرات صدای بوق ممتد اتومبیل ها شنیده می شد . مردم در گروه های 10-15 نفره سر کوچه ها تجمع کرده بودند و گاها نیروهای امنیتی به آنها تذکر می دادند . در 2 مورد نیز اقدام به ضرب و شتم 2 جوان کردند
اون کچل ها رو منم دیدم نوجوان نبودن سرباز بودن (سرباز های 18 19 ساله)
جمعیت مردم کمتر از نیروهای امنیتی بود. مردم حدود 3 تا 4 هزارنفر بودند و اونها حدود 6 تا هفت هزار نفر
اما آنچه امروز به چشم متفاوت از هر تجمع و تظاهراتی دیده شد؛ حضور نیروهای سرکوبگری بود که به لحاظ ظاهری متفاوت بودند. نبش خیابان گل نبی ، کنار حسینیه ارشاد جمعی از مردان جوان را با لباس هایی خاص از اتوبوس ها پیاده کردند و آنها را مقابل در حسینیه به صف کردند. مردانی لاغر اندام با پوستی آفتاب سوخته که موهای همه شان با ماشین کوتاه شده بود و به کچلی می زد. همگی شلوار جین و یا کتان پوشیده اند؛ با تی شرت و بلوزهای آستین کوتاه. مردان آفتاب سوخته ی لاغر اندام را به صف می کنند و کاورهای فسفری رنگ به آنها می دهند. یکی از لباس شخصی ها لیستی در دست دارد و گویی آنها را حضور و غیاب می کند. مشاهده نیروهای تازه وارد سرکوبگر این سوال را به ذهن متبادر می کند که چه کسانی هستند؟ آیا از زندان ها به خیابان برای سرکوب روانه شده اند؟ آیا از ارذل و اوباشی هستند که زمان جمع آوری اراذل و اوباش زندانی شدند و یا به خاطر کم سن و سال بودن شان آنها را از کانون اصلاح و تربیت کودکان و نوجوانان آورده اند؟ و سوال اساسی تر اینکه؛ این نیروها را چه ارگانی به خیابان ها سرازیر کرده است؟ پیش از این در جریان سرکوب اعتراضات مردم در سال ۸۸ برخورد های وحشیانه و فحاشی های بسیار رکیک به مردم می شد و نیز اتفاقاتی که در برخی زندان ها افتاد همه اذهان را متوجه پیشنهاد یکی از فرماندهان نیروی انتظامی کرده بود که از اراذل و اوباش برای سرکوب و کتک زدن و .. مردم استفاده شود این نیروها از حسینیه ارشاد در دو سوی خیابان شریعتی به فاصله هر ده متر تا سر خیابان ظفر ایستاده اند. گاهی به پیاده رو ها حمله می کنند و عابران را کتک می زنند .چندی نمی گذرد که مردان آفتاب سوخته ی سرکوبگر کاورهای فسفری رنگ شان را درمی آورند و زیر لباس هایشان مخفی می کنند. اما همچنان کنار خیابان ایستاده اند و ماشین ها و عابران را نظاره می کنند. یکی از حاضران در خیابان با تعجب از حضور این نیروها می گوید:” در چهره این ها اعتماد به نفسی دیده نمی شود و معلوم است هنوز آموزش های لازم برای سرکوب را ندیده اند.”
گزارش ویدیویی بی بی سی: رخنه به سایت وزارت خارجه ایران و انتشار هزاران ای‌میل  هکرهای گروه انانیمس یا ناشناس، حدود ۲۴ ساعت جلوی دسترسی به این سایت را گرفتند و بیش از ده هزار ایمیل روی سرور این سایت را هم منتشر کردند.
البته در ادامه مجری بی بی سی با یکی از اعضای ایرانی این گروه سایبری مصاحبه تلفنی کرد که در این ویدیو موجود نیست. او مشخصا هدف این کار را مبارزه علیه بسیج همه جانبه سایبری جمهوری اسلامی در فضای موجود و نزدیک شدن به 22 خرداد عنوان کرد. او از تمامی کسانی که ایمیل های شخصیشان در میان ایمیل های دیپلماتیک فاش شده عذر خواهی کرد

۲ نظر:

vahid گفت...

ایده ی خنده داری راهپیمایی در سکوت! از دارو دسته ی موسوی بیشتر از این انتظار نمی ره؟

Rosa گفت...

آره، فکر کنم اینها دفعه بعدی اعلام کنند نفس هم نکشید اومدید راهپیمایی!
یکی نوشت مگه مدرسه است که ساعت 8 دارید مردم رو میفرستید خونه!