۰۱ شهریور، ۱۳۹۰

انقلابیون لیبی وارد "بیت الصمود" (خانه پایداری) در منطقه باب العزیزیه شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، انقلابیون لیبی وارد "بیت الصمود" (خانه پایداری) در منطقه باب العزیزیه شدند. قذافی از آغاز انقلاب ، سخنرانی های خود را در این مکان ایراد می کرد..



بر اساس آخرین گزارش های دریافتی انقلابیون لیبی شامگاه روز سه شنبه 23-8-2011 منطقه باب العزیزیه محل سکونت بسیار مستحکم قذافی را فتح کردند . هم اکنون تلویزیون العربیه با پخش مستقیم صحنه های درگیری از این منطقه آخرین لحظات آحتمالی سقوط رژیم قذافی را پوشش خبری می دهد . خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام داشت که انقلابیون بدون مقاومت از سوی هواداران قذافی وارد باب العزیزیه شدند . بر اساس گزارش زنده عربیه از اطراف محل سکونت قذافی دود سیاهی منطقه را پوشانده است . پیش از حمله انقلابیون لیبی نیروهای ناتو باب العزیزیه را بمباران کردند . به اعتقاد کارشناسان سقوط کامل باب العزیزیه می تواند نشانه سقوط کل نظام معمر قذافی باشد . پیشتر یکی از انقلابیون لیبی امروز در تماس با تلویزیون العربیه اعلام کرد هم اکنون درگیری های سنگینی میان انقلابیون و هوادران قذافی در منطقه باب العزیزیه محل سکونت وی ادامه دارد . باب العزیزیه که یک منطقه امنیتی است با شش کیلومتر مربع مساحت در جنوب طرابلس قرار دارد و از دهها سال پیش محل سکونت رهبر لیبی بوده است . بر اساس گزارش تلویزیون العربیه هواپیماهای ناتو امروز سه شنبه نیز برای دومین بار منطقه باب العزیزیه را بمباران کردند. منطقه باب العزیزیه بوسیله سه دیوار بتنی بلند احاطه شده و علاوه بر ساختمان های اداری حاوی چادر مشهور معمر قذافی است که در آن از میهمانان رسمی خود پذیرایی می کرد . از سوی دیگر عبدالسلام جلود مرد شماره دو رژیم معمر قذافی که اخیرا به انقلابیون پیوسته است در گفتگو با العربیه اعلام کرد که انقلابیون حتی در صورتی که منطقه باب العزیزیه را به تصرف خود درآورند ، قذافی و فرزندانش را در آنجا نخواهند یافت. وی بر این باور است که قذافی و خانواده اش مدتها است که در خانه هایی در اطراف طرابلس مخفی شده اند و هر شب جای خود را عوض می کنند.

سقوط "باب العزیزیه" نشانه سقوط کل نظام لیبی است  منطقه باب العزیزیه بوسیله سه دیوار بتنی بلند احاطه شده و علاوه بر ساختمان های اداری حاوی چادر مشهور معمر قذافی است که در آن از میهمانان رسمی خود پذیرایی می کرد . از سوی دیگر عبدالسلام جلود مرد شماره دو رژیم معمر قذافی که اخیرا به انقلابیون پیوسته است در گفتگو با العربیه اعلام کرد که انقلابیون حتی در صورتی که منطقه باب العزیزیه را به تصرف خود درآورند ، قذافی و فرزندانش را در آنجا نخواهند یافت. وی بر این باور است که قذافی و خانواده اش مدتها است که در خانه هایی در اطراف طرابلس مخفی شده اند و هر شب جای خود را عوض می کنند.

ویدئو"What goes up must come down"
ویدئو قبل از حملهZeina Khodr reports from Tripoli

پخش زنده خبرگزاری الجزیره از لیبی
وبلاگ خبرگزاری الجزیره به انگلیسیlibya live blog

هیچ نظری موجود نیست: