۰۸ شهریور، ۱۳۹۰

صفیه، همسر قذافی، دو پسر او به نامهای هانیبال و محمد به همراه عایشه دختر معمر قذافی به الجزایرفرار کردند. "خمیس" پسر معمر قذافی کشته شد؟

دولت الجزایر تایید کرده است که همسر قذافی، و سه فرزند او به این کشور رفته اند.  به گزارش خبرگزاری دولتی الجزاير به نقل از بيانيه وزارت خارجه اين کشور اين چهار نفر روز دوشنبه (۲۹ اوت) از ليبی وارد الجزاير شده‌اند. بنا بر اين گزارش محمد، پسر سرهنگ قذافی که پيش از اين از بازداشت خانگی مخالفان گريخته بود، به همراه هانيبال، پسر ديگر آقای قذافی و عايشه دختر او هم اکنون در الجزاير هستند. خبرگزاری رسمی الجزایر گفته است که صفیه، همسر قذافی، دو پسر او به نامهای هانیبال، و محمد به همراه عایشه دختر معمر قذافی از مرز لیبی راهی الجزایر شده اند. با گذشت حدود یک هفته از سقوط طرابلس محل اختفای معمر قذافی مشخص نیست.
سرهنگ المهدی الحارکی یکی از فرماندهان میدانی نیروهای مسلح انقلابیون لیبی در گفت و گو با "العربیه" از کشته شدن "خمیس" پسر معمر قذافی رهبر لیبی در درگیری های نزدیک طرابلس خبر داد. در همین حال شورای ملی انتقالی لیبی از مقام های الجزایر خواست خانواده قذافی را که به این کشور گریختند باز گردانند و پناه دادن به این خانواده را اقدامی خصمانه توصیف کرد.
روز شنبه بیش از ۵۰ جسد سوخته در یک انبار غله در منطقۀ صلاح الدین، در جنوب طرابلس یافت شد. گفته می‌شود که این اجساد را نیروهای «گردان ۳۲» تحت فرمان خمیس، فرزند معمر قذافی سوزانده‌اند. این انبار روز شنبه به دست نیروهای مخالف سرهنگ قذافی افتاد. این اجساد متعلق به افرادی بوده که پیش ‌تر در پادگان الیرموک اسیر بوده اند. این پادگان تحت فرمان خمیس قذافی بوده است. به گفتۀ ساکنان محلی افراد اسیر شده به دست نیروهای وی که جسد سوختۀ آنها در انبار یافت شده، از محلی به محل دیگر منتقل شده و از پنج ماه پیش ناپدید شده بودند. به نظر می‌رسد جسدهای سوخته متعلق به غیرنظامیان مخالف معمر قذافی و حامیان مخالفان مسلح بوده باشد که ظرف سه روز گذشته اعدام شده و سپس آنها را سوزانده‌اند. برخی از ساکنان محلی در منطقۀ صلاح الدین می‌گویند ممکن است شمار افراد کشته شده به دست نیروهای خمیس قذافی به ۱۵۰ نفر نیز برسد. یکی از حاضران در محل یافت شدن اجساد سوخته به گزارشگر یورونیوز گفته است که ارتباط وی با برادرش از مدتی قبل، پس از دستگیری وی در یک ایست بازرسی قطع شده و جسد سوختۀ او را در انبار یاد شده در منطقۀ صلاح الدین یافته است. یکی از ساکنان محلی در منطقۀ صلاح الدین نیز به یورونیوز گفت که اسیران را در انبار یاد شده در اتاقک هایی تنگ نگه داشته و بطری‌ای برای ادرار و ظرفی هم برای خوردن غذا به آنها می داده‌اند.
اکنون به دلیل وضعیت امنیتی وخیم در لیبی شورای انتقالی این کشور بکارگیری نیروهای پلیس از کشورهای عربی یا مسلمان را برای مدتی محدود، با هدف حفاظت از شهروندان لیبیایی و برقراری امنیت بررسی می‌کند.

فیلم طولانی از زنان آمازون- محافظان قذافی به زبان عربیGaddafi Female Bodyguards ... حارسات القذافي المجرم ... فلم وثائقي
این دختر 19 ساله که به دلایل امنیتی نخواسته هویت خود را فاش کند در ارتش لیبی استخدام شده بود.او می گوید که از طرف همکاران خود وادار به قتل 16 تن از شورشیان شده است.
قذافی و پسرانش به محافظان زن تجاوز می کردند با ورود انقلابیون به طرابلس، حقایق جنایت های قذافی علیه ملت خود یکی یکی آشکار می شود. آخرین این جنایت ها را روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در شماره دوشنبه 29-8-2011 برپایه اعتراف های "نسرین منصور الفرقانی" یکی از زنان محافظ قذافی که 19 سال دارد، برملا کرده است.

سرهنگ که موش می گرفتی همه عمر... دیدی که چگونه موش سرهنگ گرفت؟
آبی که ز خون مردمان رنگ گرفت
دامان همان جانی الدنگ گرفت
سرهنگ که موش می گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه موش سرهنگ گرفت؟*
* شش ماه پیش با شروع مبارزات مرم لیبی، سرهنگ مخالفانش را موش های کثیف خوانده بود.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنیم
نسرین منصور الفرقانی - وسط

با ورود انقلابیون به طرابلس، حقایق جنایت های قذافی علیه ملت خود یکی یکی آشکار می شود. آخرین این جنایت ها را روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در شماره دوشنبه 29-8-2011 برپایه اعتراف های "نسرین منصور الفرقانی" یکی از زنان محافظ قذافی که 19 سال دارد، برملا کرده است.
نسرین منصور الفرقانی هم اینک در یکی از بیمارستان های طرابلس بازداشت است تا پس از پایان معالجه ، برای محاکمه با تهمت قتل عمد، به دادگاه ارجاع داده شود.
الفرقانی گفته است که 11 تن از انقلابیون را با خونسردی کشته است. او می گوید که این اقدام او پس از تهدید شدن به قتل و تجاوز از سوی وابستگان به قذافی انجام داده است.
او تاکید می کند که گردان های وابسته به قذافی انقلابیون را به اتاقی می انداختند تا آن ها را با اکراه او با تهدید اسلحه بکشد.
در خصوص چگونگی پیوستنش به محافظان قذافی گفت که او را "فاطمه الدریبی" فرمانده محافظان قذافی که از زن ها تشکیل می شدند انتخاب کرده است. الدریبی دوست پدر الفرقانی است که از سرطان حنجره رنج می برد و تحت معالجه قرار دارد.

الفرقانی خاطرنشان کرد که خانواده اش به پیوستن او به صف محافظان محالفت کردند چرا که ضد نظام بودند اما خود با اصرار به جمع 1000 زن عضو در گردان حفاظت از رهبر لیبی پیوست.
الفرقانی در پادگان نظامی با به کارگیری انواع اسلحه آشنا شد و توضیح می دهد که الدریبی یکی از بزرگترین پشتیبانان نظام قذافی بود که به او می‌گفت چنانچه مادرش ‌سخنی به زبان بیاورد که توهین به قذافی به شمار آید، باید او را فورا بکشد.
او گفت که در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفت و شخصیت های بزرگ نظامی از جمله رئیس محافظان قذافی، پسرش و شماری دیگر از نزدیکان رهبر لیبی به او تجاوز کرده اند. او تاکید کرد که بسیاری از دختران در گردان های حفاظت از قذافی در معرض تجاوزهای جنسی قرار می گرفتند و هر بار به آن ها تجاوز می شد هدایایی دریافت می کردند. او افزود که هر چقدر انقلابیون بیشتر به طرابلس نزدیک می شدند تجاوزها بیشتر می شد.
داستانش با سیف الاسلامالفرقانی در گفت و گو با روزنامه بریتانیایی ادامه داد که روزی در ایستی بازرسی به همراه دوستش در نزدیکی مجتمع باب العزیزیه بود. در همین هنگام معمر قذافی به همراه پسرش سیف الاسلام و هیات همراه رسیدند. به گفته او: "سیف الاسلام جلیقه ای ضد گلوله، کلاه خود و عینک آفتابی پوشیده بود. به همراه دوستم برای دیدنش نزدیکت تر شدیم . به همین دلیل محافظ سیف الاسلام نزدیک بود به دلیل تجاوز از حد خود از ناحیه سر به دوستم شلیک کند."
او افزود پس از آن او را به محله ابو سلیم طرابلس بردند در حالی که اسلحه در دست داشت. پس از آن شورشیان را که به درختی در خارج از ساختمان بسته بودند، یکی یکی به اتاق بردند. در این اتاق دوتن از هواداران قذافی اسلحه به دست حضور داشتند و او را تهدید کردند چنانچه شورشیان را نکشد خود کشته خواهد شد. الفرقانی گفته است که در سه روز ده تا یازده تن از انقلابیون را کشته است. تجاوز قذابی به محافظان خوددر آخر هم فرقانی با پریدن از پنجره اتاقی که در طبقه دوم قرار داشت فرار کرد اما این فرار باعث آسیب دیدن او شد. او در این باره گفت: "یکی از انقلابیون مرا یافت و سپس مرا به مسجد برد و به من آب داد و پس از آن به بیمارستان منتقل کرد." از سوی دیگر خبرگزاری آلمان و دیگر رسانه های عربی و اسرائیلی، اعتراف های پنج تن از محافظان قذافی را که زن هستند نقل کردند که تاکید کرده اند از سوی رهبر لیبی و فرزندان او در معرض تجاوز جنسی قرار می گرفتند.

ولخرجی المعتصم قذافی
" المعتصم دیوانه وار پول خرج می کرد ... هنگامیکه از او سوال کردم چقدر خرج می کنی ؟ گفت :" تقریبا دو ملیون دلار ". و باز از او سوال کرد آیا این هزینه سالانه زندگی اوست؟ و المعتصم جواب داد : " هر ماه دو ملیون دلار خرج می کنم."

این جان نثاران باکره، کوبایی، عرب و لبیایی هستند
هنگامی که انقلابیون وارد مجمتع مسکونی رهبر لیبی در باب العزیزیه شدند، نه تنها قذافی و خانواده اش را در این قلعه کاملا مستحکم نیافتند بلکه حتی 400 زن محافظ وی که به دقت از از جنس لطیف برگزیده شده اند، بخار شدند و به هوا رفتند .
هم اکنون هیچ نشانه ای از بادیگاردهای زیباروی قذافی که بر اساس برخی گزارش ها شمار آنان به 400 تن می رسد در دست نیست .
این زنان که هرکدام از آنها به شهرزاد در داستان های هزار و یک شب تشبیه می شدند همواره سوژه جنجالی رسانه های بین المللی بودند، اما داستان قذافی از زمان بکارگیری محافظان زن، 6هزار و یک شب به درازا انجامید .
نخستین ظهور محافظان زیباروی آموزش نظامی محافظان در اکادمی پلیس طرابلس نخستین ظهور محافظان زیباروی در کنار معمر قذافی از دهه 90 قرن گذشته میلادی آغاز شد و آنها در واقع جایگزین بادیگاردهای تبعه آلمان شرقی شدند .
بر اساس گزارش های رسانه ای منتشره در طول بیست سال گذشته، تعداد این محافظان مؤنث از 40 تا 400 ذکر شده است که نام رسمی آنها "محافظان انقلابی" است اما آنها بیشتر با نام "زنان آمازون" شهرت یافتند .
گفته می شود که آنها را از هنگام شیرخوارگی بر می گزیدند و هنگامی که آماده پیوستن به گروه محافظان قذافی می شدند سوگند یاد می کردند که جان خود را برای دفاع از رهبرشان فدا کنند .
این محافظان را برای آموزش و تمرین به اکادمی پلیس طرابلس می فرستادند و در آنجا آموزش نظامی و رزمی بسیار سختی را می گذراندند و هرکدام از آنها با طرز استفاده از انواع اسلحه آشنایی کامل دارد .
دختران باکره محافظان قذافی تنها از میان دختران لیبیایی انتخاب نمی شدند بلکه در میان آنها دخترانی از کوبا و سایر کشورهای عربی وجود دارد هرچند که برخی گزارش تاکید دارند که اکثریت آنها کوبایی هستند .
باکره بودن دختران و ازدواج نکردن آنها مهمترین شرط پیوستن به گروه محافظان قذافی است هر چند که نمی توان وجود چنین شرطی را مورد تاکید قرار داد و قذافی هرکدام از آنها را به نام دختر خود عایشه می نامید .
جالب است که یادآوری شود زنان مسلح محافظ قذافی همیشه با استفاده از گرانترین مارک های جهانی خود آرایش کامل کرده، ناخن های خود را مانیکور زده و موی رنگ شده خود را افشان می کردند.

یکی از محافظان نظر برلسکونی را جلب کرد چشم قره رفتن محافظ قذافی به بارلسکونی در سال 2009 در اثنای دیدار قذافی از ایتالیا محافظ رنگین پوست قذافی، نظر برلسکونی، نخست وزیر ایتالیا را به خود جلب کرد تا جایی که با بی توجهی به تشریفات استقبال از قذافی نگاه خود را کاملا به این دختر محافظ خوش اندام دوخته بود اما این محافظ به نخست وزیر ایتالیا چشم قره رفت .

در سال 1988 به دنبال حمله گروه های اصولگرای اسلامی به کاروان رهبر لیبی، زنی که رئیس محافظان بود ضمن پرتاب خود روی قذافی با نثار کردن جان خویش رهبر محبوبش را نجات داد، هفت محافظ زن دیگر نیز در این حادثه کشته شدند .
در سال 2003 در اثنای انعقاد کنفرانس سران عرب در شرم الشیخ مصر ماموران امنیتی مانع ورد این محافظان مسلح به همراه قذافی به سالن اجتماع رهبران عرب شدند و این مساله باعث درگیری میان محافظان و ماموران مصری شد . در سال 1984 نیز مقامات امنیتی اتیوپی از ورود مسلحانه زنان محافظ قذافی به بیستمین کنفرانس سازمان وحدت آفریقا جلوگیری کردند .
این زنان همیشه او را احاطه کرده بودند محافظان خوش اندام همه جا همراه قذافی بودند دنیای این زیبارویان مسلح همواره مبهم و ناشناخته بوده و اینک با ناپدید شدن آنها در پی فتح "باب العزیزیه"، آخرین قلعه قذافی در طرابلس بر این ابهام افزوده شده است .
روزی یکی از نویسندگان عرب به شوخی در این باره نوشت که قذافی در مقایسه با سایر رهبران و رؤسای جمهور عرب از بخت بهتری برخوردار است زیرا شماری از زیبارویان دست نخورده همیشه او را احاطه کرده اند .

هیچ نظری موجود نیست: