۰۴ آبان، ۱۳۹۰

صدها زن یمنی حجاب خود را آتش زدند

در یک مراسم غیرمنتظره که در بندر صنعا برگزار شد، صدها زن یمنی در اعتراض به سرکوب مخالفان، حجاب سنتی خود را به آتش کشیدند. سه‌شنبه شب (۲۵ اکتبر، ۳ آبان) به‌رغم اعلام آتش بس از سوی علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور، ۲۳ نفر از افراد غیرنظامی، جنگندگان قبایل و سربازان ارتش یمن در درگیری‌های صنعا و تائیس کشته شدند. به‌گزارش بیمارستان‌ها، ده‌ها نفر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند. اعتراض به حکومت خودکامه علی عبدالله صالح از ماه‌ها پیش در یمن ادامه دارد.
زنان یمنی حجاب های اسلامی را آتش زدند
در پایتخت یمن صدها زن در اعتراض به سرکوب خونین معترضان، حجاب های اسلامی خود را آتش زدند. برخی نیز تابلوهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «صالح قصاب زنان را می کشد» و «چه کسی از زنان یمن در برابر جنایت های اراذل حفاظت می کند؟»
با وجود اعلام آتش بس بین دولت و نیروهای وفادار به یک ژنرال ناراضی در یمن، در خشونت های شبانه دست کم ۱۹ تن کشته شدند. مسئولان پزشکی روز چهارشنبه گفتند قربانیان زدوخورد در شهرهای صنعا و تعز، رزمندگان عشایری و سربازان دولتی بوده اند. در صنعا، نیروهای امنیتی به روی معترضانی که خواهان استعفای علی عبدالله صالح رییس جمهوری بودند آتش گشودند. نیروهای امنیتی همچنین با سربازان ناراضی به زدوخورد پرداختند. در این زدوخورد دست کم ۴۰ نفر زخمی شدند. در شهر تعز نیز گلوله باران سربازان دولتی دو تن، از جمله یک زن را کشت. همچنین در پایتخت یمن صدها زن در اعتراض به سرکوب خونین معترضان، حجاب های اسلامی خود را آتش زدند. برخی نیز تابلوهایی حمل می کردند که روی آنها نوشته شده بود «صالح قصاب زنان را می کشد» و «چه کسی از زنان یمن در برابر جنایت های اراذل حفاظت می کند؟» آتش بس دیرگاه سه شنبه اعلام شد اما به سرعت با تیراندازی و انفجار درهم شکست. پیش از این نیز چندین توافق آتش بس شکسته شده است. العربیه : ارتش یمن بامداد روز چهارشنبه 26-10-2011 مناطق شمالی شهر "تعز"را با اسلحه سنگین توپ خانه مورد هجوم قرار داد. با شکست خوردن توافق آتش بس میان نیروهای دولتی و نیروهای شیخ صادق الاحمر رئیس قبیله الاحمر، درگیری های شدیدی در مناطق "الحصبه و صوفان در پایتخت یمن آغاز شده است . به گزارش العربیه به نقل از دفتر شیخ صادق الاحمر توافق آتش بس تنها یک ساعت داوم یافت و ساعاتی پس ازآن صدای انفجار مهیبی در مناطق متفرق پایتخت یمن شنیده شد. بی ثباتی سیاسی وبحران جدید یمن در پی بازگشت آقای صالح از سفر درمانی‌اش به کشور پادشاهی سعودی در هفته‌های اخیر افزایش یافته است...
زنان برای انقلاب ها خوبند اما انقلاب ها برای زنان نه - ليلا اسدي- يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۰ ژوييه ۲۰۱۱
یمن- اعتراض های مردمی دامن علی عبدالله صالح ، دیکتاتور یمن را نیز گرفت. در یمن هنوز زنان وزن سنگین رویه های قومی، فقر و سنت های مذهبی را بر دوش خود احساس می کنند. قانون اساسی کشور هیچ ماده تبعیض آمیزی ندارند اما قوانین عرفی و دسترسی محدود زنان به آموزش خود بسیاری از حقوق آنها را نقض می کند. چنانکه بر خلاف مصر و تونس تنها یک چهارم از زنان یمنی سواد خواندن و نوشتن دارند و تنها 5 درصد از کل جمعیت زنان نیروی کار این کشور را تشکیل می دهند. در صنعا و تایز زنان طبقه متوسط جایگاه مهمی در تجارت و مشاغل حرفه ای یا معلمین مدارس و... دارند. نقش مهمی که زنان یمنی در صنعا بازی کردند هنوز برای بسیاری از شاهدان تعجب آور است. در گزارشی که اخیرا بی بی سی در مورد اعتراضات مردمی کشورهای عرب در مورد رهبران مشهور این انقلاب ها منتشر کرد توکل کامران هم حضور داشت که یک زن خانه دار است که به دلیل حمایت از شوهر خود به عنوان یک زندانی سیاسی مشهور شده بود. بعد از مدتی او نیز زندانی شد کتک خورد و تحقیر شد اما به الگوی مبارزه زنان یمنی تبدیل گردید [19]. در 15 آوریل علی عبدالله صالح زنانی را که به طور نامناسبی با مردان در ملأ عام در شهرهای صنعا ، تایز و عادن مختلط می شوند به باد ناسزا گرفت با این بهانه که قانون شریعت را زیر پا گذاشته اند و از آنها خواست تا به خانه های خود برگردند، روز بعد 5000 زن در صنعا و طایز به خیابان ها آمدند. روز بعد از آن نیز دوباره مردان و زنان دوشادوش یکدیگر در شهرهای تایز، آدن، اب، هامر، بیتا و شبعا خیابان ها در اختیار خود گرفتند. حزب اسلامی اصلاح سخنان علی عبدالله صالح را محکوم کرد و اظهار داشت هیچ منعی از نظر اسلام برای فعالیت زنان در عرصه عمومی وجود ندارد.اتحاد قومی محافظه کار مارب و جوف نیز گفت فرهنگ قومی معمولا این حق بدیهی زنان را برای رهبری در نظر می گیرد اگر آنها خودشان بخواهند [20]. با این حال حزب اسلامی اصلاح اگرچه در طول اعتراضات حمایت زنان را می خواستند اما اکنون بعد از به ثمر نشستن انقلاب معلوم نیست که تا چه حد حقوق زنان را در برنامه های خود در نظر بگیرند؟ در واپسین روزهای علی عبدالله صالح ، یکی از ناسیونالیست های سکولار این کشور اظهار داشت که نگران این است حزب اصلاح ، که یک سازمان بنیادگرای اسلامی است چطور به زنان اجازه می دهد به خیابان ها بیابند وقتی زنان از دیدگاه آنها باید در انزوا به سر ببرند [21].

تظاهرات تونسی ها در اعتراض به پیروزی احتمالی حزب نهضت اسلامی+ فیلم
حزب نهضت اسلامی تونس به رهبری راشد غنوشی که احتمال پیروزی آن در انتخابات مجلس مؤسسان این کشور بیش از دیگر احزاب است روز سه شنبه 25-10-2011 اعلام کرد این حزب برای ایجاد کشوری سکولار در تونس تلاش خواهد کرد. این حزب متعهد شده است در صورت پیروزی حقوق زنان را محترم شمرده از منشور حقوق بشر دفاع کند. به گزارش العربیه حزب نهضت اسلامی در شمارش اولیه انتخابات این کشور توانست اکثریت آراء را به خود اختصاص دهد.قرار است فردا چهارشنبه نتایج نهایی انتخابات مجلس مؤسسان از سوی هیئت مستقل انتخابات اعلام شود. نجيب الشابی رئیس حزب دموکراتیک پیشرو، یکی از احزاب سکولار در تونس پس از ظهور نتایج اولیه اعلام کرد که با حزب نهضت اسلامی وارد ائتلاف نخواهد شد.

تبلیغ هوشمندانه در تونس برای انتخابات ۲۳ اکتبر  video

اخبار ایران
تبلیغ طراحی مد لباس در مترو توسط شیر زنان ایرانی- فیلم
یک کار خلاقانه و زیبا از یه سری دختر دانشجوی طراحی لباس در متروهای تهران

حضور کودکان در اجرای مراسم اعدام در ملا عام امروز در قرچک ورامین/عکس
صبح امروز یک زندانی متهم به تجاوز در ملاء عام در محله پردیس قرچک و در مقابل دیدگان شهروندان و بعضا کودکان اعدام شد.
افشاگری کوروش صحتی علیه صدای آمریکا و روابط پشت پرده با نایاک

هیچ نظری موجود نیست: