۰۷ آذر، ۱۳۹۰

تشکر از 4 کشاورز که توانستند قطار حمل زباله اتمی را در آلمان 15 ساعت متوقف کنند.

تشکر از 4 کشاورز
Fritz Pothmer, Georg Jansen, Heiko Müller und Hanna Schwarz
Fritz, Hanna, Georg, Heiko - Danke!
Let's sing: We shell overcome...
چهار کشاورز با بلوک کردن دستشان در هرم سیمانی توانستند 15 ساعت قطار با محموله زباله های اتمی را متوقف کنند. این 13 امین محموله زباله های اتمی میباشد. سنگین ترین و پر تششع ترین محموله زباله اتمی که قرار است در گورلبن آلمان دفن شود. توقف 15 ساعته بالاترین رکورد در طی سالهای مبارزه برای جلوگیری از عبور قطار حاوی مواد رادیواکتیو در آلمان است. بعد از 15 ساعت در سرما و باد و کوران شدید گویا خود این گروه در ناتوانی پلیس ویژه در انهدام هرم سیمانی که دستهایشان را به ریل قطار و به همدیگر وصل میکرد به شرط آزادی بی قید و شرط و بدون اتهام و زندان، فعالین خودشان خود را از بلوک سیمانی آزاد کردند. شرط دیگر آنها این بود که قطار زباله اتمی چند کیلومتری بطور سمبولیک با دنده عقب حرکت کند. به بهانه خطرناک بودن حرکت به عقب قطار پلیس با این شرط آنان موافقت نکرد. فعلا محموله های چند تنی برای بارگیری از قطار بروی کامیون آماده میشوند. درجه تششعات بسیار بالا میباشد. در این قسمت یعنی در حمل زباله بوسیله کامیونهای مخصوص معمولا ماشین های کشاورزان با ایجاد راهبندان های مصنوعی جلوی حرکت کامیونهای زباله را میگیرند.
در بلوکهای روی ریل بلک بلوک، گروه رابین وووود و گرین پیس و... شرکت فعال داشتند. حزب سبزهای آلمان امسال به هوادارانش توصیه کرد که در مبارزه علیه حمل زباله اتمی شرکت نکنند. و اجازه دهند حزب مشکل دفن زباله اتمی در آلمان را از بالا حل کند! خبر میرسد فعالی که سنجاب نام دارد و از افراد ورزیده ای است که به روش بالا رفتن از درختها در به تاخیر انداختن حرکت قطار زباله اتمی همه ساله موفق بود اینبار متاسفانه دستگیر شده است.
همچنین در اوکراین نیز مصدومین فاجعه چرنوبیل همزمان با اعتراضات در آلمان تحصنی در اوکراین داشتند که در پی آن یکی از مصدومین معترض فاجعه چرنوبیل بدلیل شدت سرکوب پلیس در اوکراین دچارحمله قلبی شد.
در آلمان تا این لحظه تعداد زخمی و دستگیری ها بالا است اما خوشبختانه تاکنون اغلب فعالین زنده میباشند!
شرکت در مبارزه علیه حمل زباله اتمی از فرانسه به آلمان هم از نظر آلوده شدن به مواد رادیواکتیو و هم بی مبالاتی نیروی امنیتی در آزادسازی کسانی که خود را به ریل های قطار زنجیر میکنند کشته داده است. چند سال پیش سال2004
Sébastien Briard

عکس سباستین فعال 21 ساله ضد اتم از الزاس فرانسه
بدلیل رد شدن قطار محموله زباله اتمی هر دو پایش قطع شد و در راه بیمارستان از شدت خونریزی جان باخت. به ادعای پلیس هلکوپتر مراقب قطار در این زمان برای سوختگیری محوطه را ترک کرده و قطار نیز با سرعت غیر عادی حرکت میکرد و این جوان نتوانست مانند بقیه اعضای گروهش به سرعت خود را از زنجیر وصل شده به ریلهای قطار برهاند.

سنتا کشاورزان منطقه ایالت نیدرزاکسن آلمان بطور خانوادگی و با همراهی مادربزرگ و پدربزرگان برای متوقف کردن قطار بروی ریل تحصن میکنند. عکس زیر
عکسهای دیگر اینجا

پخش مستقیم از محل مبارزات

فیلم ها
Castor 2011-Ausschreitungen-Camp Metzingen  
فیلم مستند از سرکوب مردم

Castor 26.11.2011 Greenpeaceفیلم
Proteste gegen Castor halten an  فیلم
Castor-Transport: Blockade in Harlingen aufgelöst  فیلم
  فیلم Robin Wood

قطار حامل زباله های هسته ای پس از پنج روز به مقصد رسید
قطار حامل 150 تن زباله اتمی به یک ایستگاه تخلیه بار در روستایی در شمال آلمان رسید. این قطار فاصله نه چندان طولانی فرانسه تا آلمان را به دلیل اعتراضهای فعالان مخالف انرژی هسته ای پنج روزه طی کرد. بار این قطار یازده کانتینر حاوی زباله های رادیواکتیوی بود که پس از رسیدن به آلمان تک تک این کانتینرها به وسیله کامیون به مقصد نهایی که مرکز دفن زباله های رادیواکتیو در شمال آلمان است برده می شوند. صدها فعال مخالف این نقل و انتقال مسیر حرکت قطار را بند آورده بودند که پلیس آلمان بارها این فعالان را متفرق کرد. چهار فعال محیط زیست با سیمان بدن خود را به خط راه آهن بسته بودند تا مانع از حرکت قطار شوند. پلیس برای آزاد کردن این چهار نفر بیش از پانزده ساعت وقت گذاشت. فعالان مخالف انرژی هسته ای گفته اند که حرکت کامیونهای حامل کانتینرها را هم مختل می کنند. این زباله های اتمی آخرین سری از زباله های اتمی است که بر طبق قراردادی بین دو کشور از فرانسه به آلمان برده می شود.

فعالان صلح سبز در آلمان مانع ورود ضایعات هسته ای به مقصد شدند  film

هیچ نظری موجود نیست: