۲۱ آبان، ۱۳۹۰

فیلم و خبر در مورد انفجارات محلات نظامی در اطراف تهران

تصاویر مربوط به حواشی انفجار ملارد از تلویزیون العالم   فیلم
 خبرگزاری فارس از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران از کشته شدن سردار حسن تهرانی مقدم یکی از فرماندهان سپاه پاسداران در پی انفجار در یکی از پادگان های سپاه در حوالی تهران خبر داد. سردار مقدم به عنوان پژوهشگر دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران و از فرماندهان ایام دفاع مقدس سپاه بود که در دوران خدمت خود خدمات ارزشمندی بجای گذاشت.

BBC:تصاویر از انفجار امروز در ایران فیلم
BBC: Deadly blast at Iran arms depot
۲۰:۳۰ و توضيحات روابط عمومي سپاه در مورد انفجار پادگان نظامي  فیلم
آفرین به سپاه این قدرت بلا منازع جهانی‌ ! در انتقال مهمات نظامی دچار اشتباه میشود ،کلّ زاغه منفجر میشود هیچ ,فرق ۲۷ و ۱۷ را هم نمیداند،فاکس اشتباه بود !! حالا این سپاه با این دانش و لجستیک می‌خواهد به جنگ دنیا برود.
تنها ۶ امدادگر مجوز ورود به محل انفجارگرفتند  همچنین باردیگر کارشناسان نظامی ضمن مشکوک توصیف کردن انفجار امروز با اشاره به دود حاصل از این انفجار که دودی سفید رنگ بوده ،بار دیگربر نادرستی اخبار ذکر شده توسط رسانه های جمهوری اسلامی تاکید کرده و از مزدم خواستند منتظر خبرهای درست و حقیقی باشتند عکس ارسالی از انفجار امروز - به دود سفید توجه کنید !!
27تن در انفجار انبار مهمات سپاه پاسداران کشته شدند
آقای شریف در باره علت این حادثه گفته "این انفجار به دلیل جا به جایی مهمات رخ داده است."
امروز (شنبه ۲۱ آبان) در حدود ساعت یک بعد از ظهر دو انفجار به‌نسبت شدید در حوالی شهر قدس و ملارد از توابع شهریار بخش های زیادی از استان تهران را لرزاند. به گفته شاهدان عینی از نزدیکی محل انفجار، شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌های ساختمان دانشگاه شهر قدس فرو ریخته و دود غلیظ و سیاهی آسمان را فرا گرفته است. شدت انفجار به حدی بوده است که حتی لرزش آن را شرقی‌ترین نقاط تهران هم احساس شده است. انفجار در یکی از زاغه‌های مهمات متعلق به سپاه رخ داده است مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد. به گزارش روابط عمومی کل سپاه، مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد
دو انفجار با فاصله 30 ثانیه در پادگان شهید مدرس سپاه رخ داده است. در خبر دیگری، مدیر بهداشت و ایمنی وزارت نفت گفت انفجاری هم در کارخانه صفادشت رخ داده است. از سوی دیگر، کیلومترها دورتر در شرق تهران لرزش انفجار احساس شد و حتی اخباری از شکسته شدن شیشه های منازل به گوش رسید. و این سوال را ایجاد کرد که شرق تهران چه ارتباطی با انبار مهمات در غرب کرج داشته است. ضمن آنکه شهروندان شمال تهران نیز صدای انفجار را شنیده اند. طبیعتا اگر انفجار یک پادگان به قدری شدید بوده که شرق تهران را به لرزه درآورده است، چگونه خانه ها و ساختمان های نزدیک به پادگان و حداقل شعاع چند کیلومتری محل انفجار در غرب تخریب نشده است؟! آیا همزمان انفجار دومی در شرق تهران نیز صورت گرفته است؟ خبرگزاری فارس که از رسانه های نزدیک به سپاه پاسداران محسوب می شود در خبری چند خطی این انفجار را مربوط به یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران دانسته است. اما به گفته منابع غیر رسمی زاغه مهمات سپاه پاسداران که در منطقه ملارد کرج قرار دارد، انبار تجهیزات تسلیحاتی موشکهای شهاب است.
در عین حال برخی منابع نیز اوضاع پادگان پارچین در شرق تهران را غیر عادی و آشفته گزارش کردند و از تلاش فرماندهان مبنی بر عدم درز اخبار مربوط به این پادگان به بیرون خبر داده اند. خبرگزاری مهر در این باره نوشت که علاوه بر تهران، در کرج و به ویژه در منطقه عظیمیه نیز صدای انفجار موجب شکسته شدن شیشه ها و وحشت مردم شده است. یکی از ساکنان شهر قدس به ندای سبز آزادی خبر داد که تمام شیشه های ساختمان های نزدیک به ملارد در اثر شدت انفجار فرو ریخته اند. وی همچنین از تردد کم سابقه آمبولانسها و انتقال مجروحین حادثه به بیمارستانهای اطراف خبر داده است. از سوی دیگر خبرگزاری فارس از اعزام تمام نیروهای پایگاههای آتش نشانی ملارد، صفادشت، شهریار به پادگان شهید مدرس بیدگنه ملارد برای مهار یک آتش سوزی مهیب خبر داد.این همه درحالی رخ داد که منابع رسمی بر وقوع تنها یک انفجار خبر می دهند و سپاه می گوید انفجار در اثر جابجایی برخی مهمات اتفاق افتاده است. منابع سپاه همچنین وقوع بیش از یک انفجار را رد می کنند و آن را صحیح نمی دانند. از ورود خبرنگاران به این پادگان نیز جلوگیری شده است. با این حال در ساعات اولیه انتشار خبر، نماینده شهریار از دو انفجار خبر داده بود. حسین گروسی با تأیید خبر دو انفجار پی‌درپی در حوالی شهر قدس از توابع شهریار در استان البرز گفته است: شدت دو انفجار به حدی بود که صدای مهیب و لرزش آن شیشه برخی ساختمان‌های در نزدیکی محل حادثه را شکسته و مردم را شهریار و شهر قدس را وحشت‌زده کرده است.

یک نکته در مورد انفجار امروز  نکته عجیب این که اهالی شرق تهران بیشتر از غرب روی ابهت صدا تأکید داشتند و بعضی‌ها در مرکز حتی گفتند چیزی حس نکردند! این در حالیست که صحبت از وقوع دو انفجار پی‌ در پی‌ بوده و تنها خبر رسمی‌ انفجار در زاغه مهمات در غرب تهران میباشد
ضمنا هم شرق تهران و هم کرج،شیشه بعضی جاها ریخته،ولی در غرب تهران که به کرج نزدیکتره ، همچین خبری نبوده!
راس میگه .لوله شرکت ما هم که تو گیشاست منهدم شده
آره ، من مرکز شهر بودم چیزی نشنیدم
ببينيد انفجار شرق تهران چي بوده که خودشون انفجار غرب و سريع تاييد کردن کشته عم دادن گفتن :
ببينين اونور چي بوده و چي شده که ماسمالي شده : دقیقا. ما شهرک غرب‌یم ولی من هیچی حس نکردم ولی دوستم توی شریعتی میگه کاملا محسوس بوده
ﺗﻮ ﻟﻮﺍﺳﻮﻥ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﻣﯿﮕﻪ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻡ ﺧﻮﻧﻪ ﺍﻻﻥ ﺧﺮﺍﺏ ﻣﯽ ﺷﻪ
ﯿﮕﻪ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺻﺪﺍ ﻫﻤﻪ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﻟﺮﺯﯾﺪ
آقا این سایت پارچین معروف کجاست؟
انتهای اتوبان بابایی
اگه اونجا آزمایشی انجام بدن اهالی شرق تهران احسای میکنن؟
حتما احساس می کنند . ولی نکته اینجاست که همون موقع انفجار همکار ما از کارخونه کرج زنگ زد که اینجا یه صدای وحشتناک اومد . اینکه اون پادگان ملارد ترکیده شکی نیست ولی کسی از اثدات دود یا سیاهی تو شرق تهران چیزی نگفته با اینکه به علت دید وسیع اون منطقه به راحتی از هر جای تهران قابل رویته. نمی دونم ....
کانتینر فولادی "پارچین"مستراح تاسیسات اتمی است!
پارچین نام شهرکی است در جنوب شرقی تهران در ضلع شرقی شهرستان پاکدش، که بخشی از تاسیسات اتمی ایران در آن قرار دارد. این منطقه از زمان رضاشاه و سپس سپس محمدرضا شاه نیز منطقه نظامی و محل تولید تسلیحاتی نظامی بود. در آبان ماه 1386 دراین منطقه انفجاری روی داد که موجب ویران حداقل یک روستای همجوار پارچین شد. سایت های به ظاهر بی هویت، اما همگی تحت هدایت ارتش سایبری سپاه که در یک شبکه جنگ روانی – سیاسی فعالیت می کنند، دو روز پس از اولین خبری که "ایرنا" در باره کانتینر فولادی شتابزده منتشر کرد، این بخش از گزارش جدید آژانس را مسخره کرده و مدعی شدند که عکس هائی که از هوا گرفته شده، مستراح های فلزی پارچین بوده است! این درحالی است که سایت های دارای هویت رسمی، تاکنون در این باره مطلبی منتشر نکرده اند.
آره توش کیک زرد پر رنگ میریزند... برادران بخصوص بعد از انفجارات امروز شدیدا به دستشویی نیاز پیدا کرده اند!
ﻣﻦ ﺧﻮﺩﻡ ﺗﻮ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﭘﺎﺭﺱ ﺣﺲ ﮐﺮﺩﻡ
انفجار در شرق تهران، جنوب تهران، غرب تهران و کرج شنیده شده است و آن هم با فاصله های زمانی مختلف شاهدین حاضر در محل نیز زمزمه هایی می کنند سپاه هم محل را قرنطینه کرده است و اجازه تردد در مکان های یاد شده را نمی دهد
 یادتون باشه زاغه مهمات ملارد کرج، انبار موشکهای شهابه
انفجار همزمان در سه پادگان و انبار مهمات در اطراف تهران آخرین خبری که از انفجارهای امروز دارم اینکه این انفجار بطور همزمان در سه منطقه نظامی در پارچین ( شرق تهران )، بیگدنه ملارد ( غرب تهران و نزدیک ملارد ) و پرند و صفائیه ( جنوب غربی تهران ) رخ داده است. با این همه سپاه تلاش دارد خبر را تنها محدود به یک نقطه نظامی کند. یادتون باشه پادگان ملارد محل انبار موشکهای شهاب سه هست!
به نظر من منطقیه: تو غرب و جنوب و شرق و شمال شرق کاملا این انفجارها احساس شده .. حتی جایی مثل رودهن هم صدای این انفجار شنیده شده یا مثلا تو حکیمیه شیشه ها شکسته .. اما مثلا در نقاط شمال تهران به سمت مرکز شدت انفجار به اندازه شرق و غرب ملموس نبوده
اگه مرکز انفجار غرب تهران بوده فقط ، نمیبایست در شمال شرق شدت انفجار ملموس تر از مناطق شمالی تهران می بود
ون خبری که درمورد انفجار در اطراف کرج گفته شده، هیچ ارتباطی با صدایی که در تهران شنیده شد نداره. بنابراین دو تا انفجار، یکی در تهران و یکی هم اطراف کرج بوده. به دو دلیل:
1- صدایی که من در تهران شنیدم از سمت شرق میومد. اگه مربوط به انفجارِکرج بود، باید صدا رو از سمت غرب میشنیدیم. درواقع ما اصلآ صدای انفجار کرج رو نشنیدیم. صدایی که ما شنیدیم مربوط به انفجاری در تهران بوده.
2- در اخبار مربوط به انفجار کرج گفته شده که «این انفجار در ساعت 12.50 امروز رخ داد.»
درحالی که صدایی که ما در تهران شنیدیم اصلآ در این ساعت نبود. تقریبآ ساعت 3 این صدا رو شنیدیم.
دوستانی که در تهران هستن لطفآ در این مورد نظر بدن. بگین صدا رو از کدوم سمت شنیدین و درچه ساعتی. من بطور تقریبی گفتم ساعت 3. دقیقآ یادم نیست. ولی هیچ شکی ندارم که ساعت 12.50 نبود.
انفجار شهريار و ملارد درست ساعت 13 بوده
پس این مربوط به صدایی نیست که ما در تهران شنیدیم. یعنی تقریبآ یکی دو ساعت بعد از انفجارِ ملارد، یه انفجار دیگه ای هم در تهران اتفاق افتاده که ما صدای اون رو شنیدیم.
وقوع چند انفجار قطعي بوده
دود سفيد انفجار ملارد همه رو ترسونده،نميدونم چه كوفتيه
اما دود اين رنگي هميشه ماله سلاح هاي شيميايي هست
انفجار تویه یه زاغه‌ی مهمات نمی‌تونه کل استان تهران رو تکون بده... انفجار تویه یه مهمات‌سازی بوده با کلی کارگر....
من شنیدم حداقل 300 نفر توی کارخونه بودن...

مهماتی که قراره آمریکا رو بترکونه فعلاً داره خودمون رو می‌ترکونه، مملکته داریم؟
احتیاجی به حمله نظامی نیست بابا جان. فکر میکنی چرا اسراییل یا آمریکا به ایران حمله نمیکنن؟ وقتی با 0 دلار هزینه جمهوری اسلامی خودش داره مهمات خودشو نابود میکنه مگه دیوانس دخالت کنه؟ درست 2 روز بعد از بیانات دندان شکن مقام عظما که هر گونه حمله ای رو با مشت آهنین پاسخ میدهیم. سپاه هل شد مشت آهنین و کوبید وسط انبار مهمات خودش تا حساب کار دست استکبار بیاد که ما اصلا اصاب مصاب نداریم نزدیک ما نشو. حمله نکرده اینه وای به حال اینکه واقعا جنگ شه! تو مانور جلو دشمن فرضی کشته نمیدیم که میدیم. فرماندهان ارتشمون با طیاره قزمیت رو هوا منفجر نمیشن که میشن. اینم از مهمات . اسراییل مگه دیونس پولشو هدر بده؟ ماهی یه بار یه تهدید میکنه قد یه هفته جمهوری اسلامی خسارت تحوبل میده!!
سردار شریف: در حین انجام جابجایی مهمات این اتفاق افتاده است  فیلم 

انفجار مهیب در یک پادگان نظامی در غرب تهران/ بخش چشمگیری از زاغه مهمات منفجر شده
احتمال انتشار مواد شیمیایی در پی انفجار امروز در تهران بر اساس برخی اخبار غیر رسمی و تایید نشده، یکی از ساختمان های آسیب دیده در انفجار امروز، یکی از واحدهای تولیدی وابسته به شرکت صنعتی رجاشیمی بوده است. این کارخانه که وابسته به وزارت دفاع جمهوری اسلامی است، به تولید مواد شیمیایی می پردازد و در صورت صحت خبر آسیب دیدگی آن، احتمال انتشار مواد شیمیایی وجود دارد.برخی شاهدان عینی در نزدیکی محل انفجار گفته اند که دود خردلی رنگ و روشنی را در آسمان دیده و بوی بسیار بدی را حس کرده اند که بی سابقه بوده است

هیچ نظری موجود نیست: