۱۲ آذر، ۱۳۹۰

علیا المهدی و کاریکاتورهای ایرانی‌اش/ غوزک پلاتینی

علیا المهدی و کاریکاتورهای ایرانی‌اش/ غوزک پلاتینی
کارل مارکس کتاب «هیجدهم برومر لویی بناپارت» را با این عبارت آغاز می‌کند: «هگل در جایی می‌نویسد که تمام حوادث و شخصیت‌های بزرگ تاریخ جهانی به اصطلاح دو بار ظهور می‌کنند ولی او فراموش کرد بیفزاید که بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی مسخره»(۱) شنیدن خبر انتشار عکس‌های برهنه‌ی چند مرد و زن ایرانی پس از علیا ماجده المهدی پیش از هر چیز دیگری این جمله‌ی مارکس را به خاطر تداعی می‌کند. کویا این روزها هر چیز اصیلی که در دنیا اتفاق می‌افتد در چرخشی وارونه شده و سر از ایران در می‌آورد فیدل کاسترو دهه‌ی شصت می‌شود محمود احمدی‌نژاد و اشغال وال‌استریت می‌شود تظاهرات سازمان‌یافته دولتی دهن‌گشادهای ساندیس‌خور و حرکت علیا ماجده تبدیل می‌شود به لخت و عور شدن و استریپ‌تیز چند زن و مرد ایرانی نه در تهران که در کشورهای اروپایی و آمریکایی!
...............

برای خواندن ادامه مطلب روی تیتر آن کلیک کنیم.

پیوند به چند لخت‌شونده‌ی ایرانی
* زینب معمار نوبری معروف به زیبا ناوک در وب‌لاگ‌اش «زیبا ناوک» Ziba Nawak. عکس‌های برهنه زیبا ناوک در مناطق لختی های هامبورگ ۲۰۰۷ که به تازه‌گی منتشر شده‌اند.
* فیروزه بذرافکن در حمایت از علیا ماجده المهدی دختر مصری عکس نیمه برهنه‌ی خود را منتشر.
* آرش دکلان، متولد ۱۳۵۸، فارغ التحصیل فیزیک از علم و صنعت تهران و فلسفه علم از صنعتی شریف، دانشجوی رشته فیزیک در دانشگاه Pierre et Marie Curie پاریس.

برهنه‌گی در یادداشت‌های زنی سرکش/ غوزک پلاتینی
چند روز پیش علیا ماجده المهدی، نویسنده‌ی وب‌لاگ مذكرات ثائرة(یادداشت‌های زنی انقلابی) در مطلبی به نام فن عاري (هنر عریان) عکس‌های برهنه‌ی خود را منتشر کرد و در مدت کوتاهی بیننده‌گان این وب‌لاگ را از مرز سه میلیون نفر گذراند.(با این سرعت که شمارنده‌ی آن کار می‌کند به احتمال زیاد اکنون که این متن را می‌خوانید از چهار میلیون هم عبور کرده است.) انتشار این عکس‌ها بحث‌ها و جبهه‌گیری‌های بسیاری را در پی داشت.
اگر کسی این روزها از مریخ به زمین آمده باشد و هواداری‌ها و ضدیت‌هایی که علیه علیاء به پا خاسته است را ببیند بی‌شک تصور می‌کند او اولین زنی ست که عکس‌های برهنه‌ی خود را منتشر کرده‌ یا حداقل تصور می‌کند او اولین زنی ست که در کشوری عربی یا مسلمان دست به چنین کاری زده‌ است! اما واقعیت این است که هزاران وب‌گاه در مصر و سایر کشورهای عربی و مسلمان وجود دارد که عکس‌های عریان و برهنه‌ی زنان را منتشر می‌کند و به تجارت سکس و تن‌فروشی، که تجارتی پول‌ساز در این کشورها ست، رونق می‌دهد. پس چه چیزی در حرکت علیا وجود دارد که حرکت او را ویژه کرده است و این‌گونه مورد توجه واقع شده است؟
در تاریخ چند هزار ساله‌ی مرد سالاری همیشه زنان به عناوین مختلف مورد خرید و فروش قرار گرفته اند. به عنوان برده، کنیز، زن عقدی، زن صیغه‌یی و روسپی و فاحشه و تن‌فروش. چیزی که در تمام این‌ها مشترک است مالکیت مردان بر جسم و روح زنان است. مهم نیست زنان خود را بر سفره‌ی عقد به فروش بگذارند یا در کنار خیابان یا در خانه‌های عفاف، معامله‌یی در جریان است و خرید و فروشی. مشتری باید جنس را ببیند تا پسند کند و از همین جاست که یک‌نظر حلال است و عکس‌های پورنو معنا پیدا می‌کند. اما علیا کار دیگری کرده است او خود را به نمایش می‌گذارد بدون آن که قصد فروش خود را داشته باشد و این است که رگ‌های گردن مردان باغیرت را ستبر می‌کند و زنان پرده‌نشین را به خشم می‌آورد. علیا عریان می‌شود تا در هیئت انسان اعلام حضور کند و این شورش علنی را تاب نمی‌آورند که کار او مانند به زمین انداحتن ابزار کار توسط کارگران است. زنان یا باید خودفروش، فاحشه، هرزه یا هر عنوان خفیف کننده‌ی دیگری را بر خود حمل کنند یا عفیفه باشند و خود را به طور انحطاری تنها در منظر یک مرد قرار دهند وگرنه مهم نیست بازیگری مانند آنجلینا جولی باشند یا معترضی مانند علیا ماجده المهدی یا حتا دختران و زنانی که روسری‌شان را تا روی پیشانی جلو نمی‌کشند فرقی نمی‌کند اینان هرزه نامیده می‌شوند. و هرزه‌ها و تن‌فروشان انسان‌های دون‌پایه‌ شمرده می‌شوند چون در انحطار یک مرد قرار ندارند و به بسترهای گوناگون می‌روند وگرنه زنانی که برای سقفی بالای سر به هر خفتی تن می‌دهند عفیفه شمرده شده و بسیار هم محترم اند! کار علیا نابخشودنی است چون علیه این سنت نادرست شوریده است. اگر او هم به تن‌فروشی رو می‌آورد و تن خود را به معرض فروش قرار می‌داد می‌شد مانند هزاران و صدهاهزار و میلیون‌ها زن تن‌فروش دیگری که در سراسر جهان این تجارت سیاه را می‌گردانند و قربانیانی هستند که اتفاقا در کشورهای عقب‌نگه‌داشته شده و توسعه‌نیافته وضعیت بس اسف‌بارتری دارند. ..........

علیا ماجد المهدی، دختر مصری در میدان التحریرمورد حمله اسلامگراهای وحشی قرار گرفت+ فیلم
آفلاین- آنلاین
خودسوزی و عریان شدن - انقلاب یا استیصال - ما همه علیا هستیم؟
مصاحبه سی ان ان با دختر جوان مصری علیا ماجده المهدی

هیچ نظری موجود نیست: