۱۰ اردیبهشت، ۱۳۹۰

فیلمی مستند از سه دهه مبارزه کارگران از زبان کارگران ایران

Three Decades Labor Struggles in iran
http://www.youtube.com/watch?v=7BZfIg7J0ys
فیلمی مستند از سه دهه مبارزه کارگران از زبان کارگران ایران و مقایسه ای از وضیعت آنان در دو نظام پادشاهی و جمهوری اسلامی فیلم به زبان فارسی و زیرنویس انگلیسی
رزا: صحبت های کارگران زن و انتقادشان به همکاران مردشان در آخرهای فیلم دردآور است. وقتی آنها ضرورت 2 روز تعطیل (5شنبه ها و جمعه ها) را درک نکرده و خواهان فقط 1 روز تعطیلی یعنی فقط جمعه ها هستند. کارگران مرد هیچگاه مجبور به رتق و فتق خانه بچه و بیگاری خانگی نبودند. زنان کارگر بهتر است کماکان در سازمانهای مستقل از مردان خود را برای مطالباتشان سازمانهی کنند.

توضیح عکس: ما سهمی از کیک را نمیخواهیم، بلکه کل شیرینی فروشی را! سرمایه داری را از بین ببریم!
سرود «یک صف شویم» از مجموعه سرودهای «بیاد قیام» (اثر کمیته هنری سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر) با اقتباس از سرود آنارشیستهای اسپانیا (A las Barricadas):با تشکر از طیفور برای سرود.
download
یک صف شویم، یک صدا، با هم چنان/دشمن بلرزد ز نظم سرخمان
از مرگ و از رنج و سختیِ راهمان/هرگز نبوده وحشت و باکمان
در زیر بار کار، خم شده کمرها/زنجیر رنج و محنت رها کنیم
اینک به هر جا زِ فریادِ خود، ما/آواز سرخ کارگر پراکنیم
جز تکه نانی به دستان کارگر/چیزی نمانَد ز زحمتش ولی
سرمایه داران به دوشش کشند اگر/در راه بهره باشد مشکلی
در اوج رنج و کار، همواره یک شعار/گل کرده و شکفته در دهانمان
تنها به قهر تفنگ می توان شکست/این نظم کهنه پوسیده در جهان

۰۹ اردیبهشت، ۱۳۹۰

زمان و مكان مراسم هاي روز جهاني كارگر – يكشنبه 11 ارديبهشت

تهران- ساعت 5 عصر – از ميدان انقلاب تا مقابل وزارت كار. مشهد- شيراز-اصفهان- قزوين (همگي مطابق اعلام كارگران این مناطق) و ساير شهرستان ها ساعت 5 عصر در مقابل ادارات كار شهرستان ها و يا ادارات كل كار استان. از شهرهايي در جنوب و مركز و نيز شهرهايي در كردستان اعلام شده كه فراخوان زمان و مكان مطابق شرايط و بر اساس ملاحظات محلي و در زمان مناسب به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

ب-اعتصاب موقت سراسري در محيط هاي كار:
ساعت 5 عصر- كارگران شاغل در محيط هاي كار و كارخانجات به طور همزمان و يكپارچه و سراسري به مدت 5 دقيقه در ساعت 5 عصر يكشنبه دست از كار خواهند كشيد و مطالبات 8 گانه و مباحث خود را با همكاران خود به بحث خواهند گذاشت.در صورت امكان ، با طرح شعارها و خواسته ها و مطالبات جاري خود، كارگران در اين ساعت در محل هاي مناسب در محيط كار تجمع خواهند نمود و ضمن برگزاري مراسم به فرياد شعار ها و طرح و بحث و اعتراض براي دستيابي به مطالبات خود خواهند پرداخت
سال ستيز طبقاتي به جاي جهاد اقتصادي
شعارهاي پيشنهادي براي روز مراسم و نيز براي ساير اعتراضات و تجمعات كارگري در سراسر سال:
- كارگر زنداني آزاد بايد گردد
- قرارداد موقت / بردگي وفلاكت
- شوراي اسلامي كار/ پشتيبان سرمايه دار
- سرمايه از روز ازل نبوده / سرمايه دار حق ما رو ربوده
- اصول گرا،اصلاح طلب/ضد كارگر،فرصت طلب
- تشكل مستقل حق مسلم ماست

خبرگزاری هرانا - شیرکو معارفی زندانی بانه‌ای محکوم به اعدام در زندان مرکزی سقز از روز پنج‌‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری، دست به اعتصاب زده است‌.

نقد فیلم وی برای انتقام - اینجا
داونلود فیلم وی برای انتقام با زیرنویس فارسی V for vendetta
فیلم کم یاب - دستور آشکار به سرکوب از طرف خمینی
Bridge to Iran: Dream of Silk فیلم از زندگی دختران مدرسه ای فیلم طولانی بحث و گفتگو با آنان

۰۸ اردیبهشت، ۱۳۹۰

فوری: اعدام شیرکو. پرونده مختومه اعلام شد

پرونده‌ شیرکو معارفی از سوی اجرای احکام به‌ زندان فرستاده‌ شد.
امروز27.04.2011 پرونده‌ بهمن معارفی" شیرکو" از سوی شعبه‌ی 27 شواری عالی کشور با تائید حکم قبلی" اعدام" بدون هیچ گونه توجه‌ای به لایحه دفاعی متهم و وکیلش" سعید شیخی" و صورت جلسه مردم روستای" دوره قله " محلی که شیرکو دستگیر شده بود، مجددا به‌ دادگستری شهرستان سقز ارجاع داده‌ شد و از انجا به‌ شعبه‌ اجرای احکام فرستاده‌ شد. بنا به‌ گزارشات موثق شعبه‌ اجرای احکام پرونده‌ را به زندان ، جهت اجرای حکم در اولین فرصت فرستاده‌ است. از این تاریخ هر لحظه‌ احتمال اجرای حکم این زندانی کرد وجود دارد.
شماره‌های تماس برای روزنامه‌نگاران، سازمانهای حقوق بشری و نهادهای ذیربط.

سعید معارفی پدر شیرکو در بانه‌ - 00988754232226 
وکیلش محمد سعید شیخی - 0089181710377
برادرش شهرام معارفی - 00989189784206 
انجمن زنان آذرمهر کوردستان
پرونده مختومه اعلام شد، شیرکو معارفی در یک قدمی اعدام، هر لحظه‌ امکان اعدام وی وجود دارد
بنا به خبری دریافتی از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پرونده‌ شیرکو معارفی از سوی اجرای احکام به‌ زندان بازگشت داده شده است. بنا به این خبر، روز چهارشنبه 27.04.2011 پرونده‌ بهمن معارفی" شیرکو" از سوی شعبه‌ی 27 شواری عالی کشور با تائید حکم قبلی" اعدام" بدون هیچ گونه توجه‌ای به لایحه دفاعی متهم و وکیلش"سعید شیخی" و صورت جلسه مردم روستای "دوره قله" محلی که شیرکو دستگیر شده بود، مجددا به‌ دادگستری شهرستان سقز ارجاع داده‌ شد و از انجا به‌ شعبه‌ اجرای احکام فرستاده‌ شد. بنا به‌ گزارشات موثق، شعبه‌ اجرای احکام پرونده‌ را به زندان ، جهت اجرای حکم در اولین فرصت فرستاده‌ است. از این تاریخ هر لحظه‌ احتمال اجرای حکم این زندانی کرد وجود دارد.

دعوت به گردهمائی در اعتراض به حکم اعدام قريب الوقوع شيرکو معارفي، زندانی سياسی کرد و برای آزادی کليه فعالين کارگری در آستانه ١١ اريبهشت ، روز جهانی کارگر!
شيرکو معارفي، زندانی سياسی کرد در يک قدمی اعدام قرار گرفته و بنا به اظهارات خانواده او، دادگاه انقلاب سقز حکم اعدام وی را تاييد و اجرای حکم را ۱۱ ارديبهشت، روز جهانی کارگر تعيين نموده است. رژيم هم چنين در آستانه روز جهانی کارگر تاريخ محاکمه اعضای سنديکای شرکت واحد را اعلام نمود تا نشان دهد که پاسخش به اعتراض کارگران به دستمزدهای پائين تر از سطح تورم، قراردادهای سفيد امضا، اخراج های دستجمعی و عدم پرداخت دستمزدهای معوقه ، زندان و طناب دار است.  هدف رژيم بی شک از تائيد و تعيين اجرای حکم اعدام شيرکو معارفی ، و اعلام تاريخ محاکمه کارگران عضو اتحاديه ، ا يجاد جو ترس و وحشت در بين فعالين جنبش کارگری و جنبش ضد ديکتاتوری در ايران است و نشان از بحران عميق رژيم دارد که پس از خيزش مردم در سال ۸۸ شدت بيشتری ياقته است. لازم به يادآوری است که مصطفی سليمی ، يک زندانی سياسی کرد ديگر نيز که بيش از ۷ سال است که در زندان بسر می برد ، به اعدام محکوم شده و در آستانه اجرای حکم قرار گرفته است.  از همه شما آزاديخواهان و مدافعان حقوق بشر دعوت می کنيم
دراعتراض به خطر اعدام شيرکومعارفی و مصطفی سليمی و ساير زندانيان سياسی محکوم به اعدام، برای لغو مجازات اعدام، منع شکنجه،  وبرای آزادی کليه زندانيان سياسی عقيدتی و بويژه برای آزادی فعاين کارگری زندانی در آستانه روز جهانی کارگر، در يک تجمع اعتراضی در برلن گرد هم آئيم و جمهوری سرکوب و اعدام در ايران را افشا نموده و تلاش کنيم صدای حق طلبانه مردم ازاديخواه ايران باشيم.   برگزارکننده: کميته دفاع از زندانيان سياسی ايران- برلين
00491792368157 , kupg_iran@yahoo.de
زمان: جمعه ، ٢٩ آوريل ٢٠١١ ، ساعت ۱۷
(کليسای شکسته) Breitscheidplatz مکان:در محل

سنگر گرفتن نیروهای نظامی سوریه با تانک ، در مقابل مردم غیر مسلح در شهر دارعا

۰۷ اردیبهشت، ۱۳۹۰

آیا شورشی در راه است؟

بیشتر مردم قبضای گازشونو نپرداختن...آیا شورشی در راه است؟ ـ زیتون
و این چند سال که دوستان خارج کشوری رهنمود می دادن که قبضای برق و آب و تلفن و گازتون رو ندید تا حکومت رو تحت فشار بذارید, می گفتم اینا هم دلشون خوشه!... به نظرم میومد این دوستان برداشت درستی از اوضاع داخلی ایران ندارن و دلیل میاوردم که خوب ما نریم قبض برق یا تلفنمون رو بدیم, دیگران که می رن می دن و اداره برق و تلفن خیلی راحت میاد و برق و تلفن ماهایی رو که ندادیم قطع می کنه. اما با این فیش های جدید چنان مردم نقره داغ شدن که خیلی از طرفدارای این حکومت هم نمی تونن پرداخت کنن. مثالی میارم. چند روز پیش یه مرد جوون تو تاکسی می گفت:" من دانشجوئم و یه کار کارگری دارم و ماهی 200 هزار تومن حقوق می گیرم. خونه ای کوچیک در زورآباد اجاره کردم ماهی 50 هزار تومن(فکر نمی کنم اجاره هیچ جایی در ایران به این ارزونی باشه) با 150 هزار تومن به زور مخارج دانشگاه و رفت و آمد و خورد و خوراکمو تأمین می کردم. حالا برام فیش گاز اومده 150 هزار تومن. تا فیشو دیدم از عصبانیت زدم پاره ش کردم. فیش آب و برق هم چند برابر قبل اومده. آخه شما بگید من چه جوری می تونم با این شرایط زندگی کنم." صورتش از شدت ناراحتی قرمز شده بود. من و راننده تاکسی و مسافرای دیگه واقعا جوابی نداشتیم بدیم. جز اینکه: خوب کاری کردی که ندادی و ما هم همین تصمیمو داریم. ایشالله درست می شه و... در جلسه ساختمون ما علی رغم پافشاری دوسه همسایه ترسو و نون به نرخ روز خور, تصویب شد که فعلا فیش گاز رو نپردازیم. شنیدم خیلی از محلات کرج اینکارو کردن. من فکر می کنم مسئله مبلغ بالای فیش ها حتما حتما شورش هایی رو در پی داره. و این رشته هم مثل رشته دعوای رهبری و رئیس جمهوری قطعا سر بسیار درازی داره. اگر شورش های انتخابات بیشتر در محلات متوسط نشین به بالا بود اینبار به جنوب شهر و روستاهایی که تا به حال با سیاست دولت موافق بودن می رسه.
شوخی که نیست. ماهی چهل یا چهل و پنج هزار تومن از پول نفتمون با هزار منت بهمون به عنوان یارانه می دن و ماهی سیصد هزار تومن به مخارجمون اضافه شده. باک ماشینی که با سه هزار تومن پر می شد حالا شده بیست و یک هزار تومن…
ادامه مطلب اینجا

ویدئو- هجوم مردم به تعاونی مرغ  مردم را گرسنه و محتاج نان شب نگه دار و حکومت کن...هجوم حمله وار مردم نیازمند در شهر الوند تعاونی فروش مرغ (دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰)
این تصاویر هجوم مردم به بانک پس از اعلام واریز یارانه نقدی است- ویدئو

ویدئو عزاداری/ همت کنید ای دوستان، دشمن به میدان آمده..

ملاقات اِما گلدمن با کلنتای و لنین

ملاقات اِما گلدمن با کلنتای و لنین  اوایل 1920 اِما گُلدمن در روسیه انقلابی با کُلنتای یکی از محدود و شاخص ترین زنان حزب بلشویک درباره مشاهداتش به گفتگو پرداخت: که گرسنگی و فقر نه تنها بی داد میکند بلکه نوع توزیع آذوقه کاملاً ً ناعادلانه صورت میگیرد. نورچشمی های حزبی همه چیز را در انحصار خود گرفته اند و حتی کوچکترین داد و ستد بین مردم که بخش مهمی از گذران زندگی روزمره ا شان تا قبل از انقلاب بوده است حالا بعنوان ریشه فساد سرمایه داری و بازار سیاه زیر نظر چکسیتها (سازمان اطلاعاتی چکا) شدیداً سرکوب می شود. اساساً سانسور سیاه برجامعه حکم فرماست به طوریکه کنفرانسها و گردهمایی های شوراهای مستقل کارگری ، دانشجویی، مبارزین آنارشیست ، سوسیالیستهای انقلابی چپ ، نویسندگان، معلمین و همه آن کسانیکه بطورمستقیم در پیروزی انقلاب سهیم بودند دیگر به طور مخفیانه انجام می شود. اکثر اوقات چکیستها با تعداد زیادشان و با اطلاعات قوی و بهره گیری از نفاق در صفوف جامعه و خبرچینی به این محلها یورش می برند. زندان ، تبعید و اعدام امر رایجی شده است به منازل مخالفین مبارز حمله میکنند وسائل آن ها را میشکنند و تشکها را پاره میکنند تا مدارکی بدست آورند . خانواده ها را دسته جمعی با کودکانشان دستگیر و به زندان می اندازند تا کسانی را که دنبالشان هستند، بدست آورند. در مورد مسکن اوضاع وخیم تر بود حتی یک منشی و آشپز که در خدمت حزب بلشویک بود محلهای بهتر را به دست آورده بودند . دختران جوانی شکایت می کردند که وقتی به دفتر کمیساریای مسکن حزب برای اسکان یافتن رجوع می کردند بعداً متوجه می شدند که باید هم اتاقی مردان حزبی باشند و این برایشان پذیرفتنی نبود (صفحه756-727 ). اِما گلدمن میگوید که رفیق کلنتای تمام حرفهای مرا با متانت و سردی خاصی گوش کرد و در پایان جواب داد "بله ما بعضی از این نقاط کور خاکستری را در تصویر با شکوه انقلابمان داریم. در یک جامعه بسیار عقب افتاده که مردم افکار تیره و تاریکی دارند این مسائل اجتناب ناپذیر است . زمانیکه ما از جبهه های جنگ علیه دشمن فارق شویم آنوقت ذهنینت توده ها را بالا می بریم به خصوص زنان که از ابتدایی ترین اصول زندگی بی خبرند و من می دانم که شما چه کارهای بزرگی در آمریکا برا ی زنان انجام داده اید . بهتر نیست در عوض نق زدن روی چند موضوع جزئی به ما ملحق شوید "(ص 757). در دل گفتم یورش به خانه ها، زندانی شدن ، تیر خلاص برای عقیده، گروگان گیری پیر و جوان ، ممنوعیت هر اعتراضی ، بازجویی ها ، دست چینی نور چشمی ها و در اینجا به بهترین ارزشهای انسانی خیانت شده است و عمیق ترین جان مایه انقلاب روزانه به صلیب کشیده میشود و همه اینها تنها چند نقطه کور خاکستری است . پس بی جهت نبود تمام بدنم تا مغز استخوانهایم به ناگهان تیر کشید و این پایان صحبت ما بود (همان صحفه) .  اما گلدمن در همان کتاب" چگونه زندگی کردم" می نویسد:

ادامه مطلب اینجا

آن گونه که من زیستم / اما گلدمن  در این کتاب تمام فعالیت های سیاسی اِما گلدمن در سال های 1940-1889 با جزییات کامل نوشته شده است.
Living My Life

۰۵ اردیبهشت، ۱۳۹۰

ويکی ليکس اسناد زندان گوانتانامو را منتشر کرد

برادلی منينگ، سرباز 23 ساله ای که اسناد طبقه بندی شده رادر اختيار ويکی ليکس قرار داد.
تصوير زير مربوط به اعتراضی در مقابل کاخ سفيد است. مديا بنيامين سخنگوی گروه «کدصورتی» از سرشناس ترين گروه های مدافع حقوق مدنی در آمريکا در وسط عکس ديده ميشود.

ويکی ليکس اسناد زندان گوانتانامو را منتشر کرد  بی بی سی
ویکی لیکس اسناد محرمانه مربوط به بازداشتگاه گوانتانامو را منتشرکرد. در این اسناد گفته میشود دهها تن از شهروندان افغانستان و پاکستان که در این بازداشتگاه نگهداری می شدند، بیگناه بودند. بخشی از این اسناد که اطلاعاتی را در باره همه ۷۷۹ زندانی گوانتانامو شامل میشود، در برخی از روزنامه های آمریکا و اروپا منتشرشده است.
بر پایه این اسناد ،220 تن از زندانیان بعنوان « تروریستهای خطرناک » معرفی شده اند ولی در عین حال ۱۵۰ تن از شهروندان افغانستان و پاکستان که مدتی را در بازداشتگاه گوانتانامو گذارانده اند ، افراد عادی و بیگناه تشخیص داده شده اند. وزارت دفاع آمریکا انتشار این اسناد را تاسف بار خوانده و گفته است ارزیابی های منتشر شده در این اسناد کامل نیستند.
هم اکنون بیش از ۱۷۰ تن از مظنونان به همکاری با گروههای تروریستی، در بازداشتگاه گوانتانامو نگهدار ی میشوند.
سايت اينترنتی ويکی ليکس مجموعه گزارش های محرمانه ای را در مورد ارزيابی امنيتی زندانيان بازداشتگاه گوانتانامو منتشر کرده که با انتقاد شديد دولت آمريکا مواجه شده است.  مجموعه گزارش های افشا شده توسط ويکی ليکس که در چند نشريه آمريکايی انتشار يافته شامل اسناد محرمانه ارتش آمريکا در مورد ارزيابی امنيتی تقريبا تمامی هفتصد و هفتاد و نه نفری است که از زمان ايجاد بازداشتگاهی در پايگاه نيروی دريايی ايالات متحده در خليج گوانتانامو، کوبا، در اين محل زندانی بوده اند.
مرگ یک زندانی افغان در بازداشتگاه گوانتانامو
اعتراض پرهزينه در حمايت از زندانی فراموش شده ی ويکی ليکس وقطع سخنرانی اوباما+ عکس
روشنگری.باراک اوباما کارزار انتخاباتی خود را آغاز کرده است. مثل انتخابات قبلی اين بار هم اوباما اينترنت و جوانان را به عنوان زمينه گسترش تبليغات انتخاباتی برگزيده است، به همين جهت کارزار اخير از کاليفرنيا شروع کرد با حجم زيادی از سخنرانی در مورد اهميت تکنولوژی جديد و نقش آن و سرمايه گذاری روی آن. ولی صبح پنجشنبه در يک ميتينگ انتخاباتی برای جمع آوری کمک مالی در سانفرانسيسکو، يک گروه سخنرانی اوباما را با خواست آزادی کسی قطع کردند که بزرگ ترين تکان در رسانه های اجتماعی طی دهه های اخير را بوجود آورده است:برادلی منينگ، سرباز 23 ساله ای که اسناد طبقه بندی شده رادر اختيار ويکی ليکس قرار داد.منينگ برای اينکار اکنون بهای بسيار سنگينی می پردازد،برخی حتی معتقدند او هم اکنون سلامت روانی خود را از دست داده است. در ميتينگ صبحانه اوباما يک گروه ده نفره که دور ميزی نشسته بودند، سخنرانی اوباما را قطع کردند و خواهان آزادی منينگ شدند. آنها شروع به خواندن آهنگی کردند که در آن به شيوه برخورد به منينگ اعتراض ميشد. آنها پلاکاردهايی در ميان جمعيت پخش کردند که درخواست آزادی منينگ روی آن نوشته شده بود. زنی از اين گروه کت خود را در آورد و پيراهنی که عکس منينگ روی آن بود را به نمايش گذاشت. منينگ از زمان دستگيری در سلولی انفرادی در زندان پنتاگون در ويرجينيا نگهداری ميشد. او 23 ساعت در روز در اين سلول بود ويک ساعت به سلول ديگری برای هواخوری برده ميشد. او هرشب مجبور بود لباس اش را در آورده و عريان بخوابد. در زندان حتی از دادن بالش به او خودداری ميشد. مقامات ادعا ميکردند اين اقدامات برای جلوگيری از خودکشی است، اما قوانين بين المللی اين برخورد را معادل شکنجه قرار ميدهد. به علت افشاگری ها و فشار گروه های حقوق بشر روز چهارشنبه برادلی منينگ از زندان ويرجينيا به يک پايگاه نظامی در کانزاس منتقل شد. ماجرای رفتار با برادلی منينگ ماه مارس امسال به استعفای پی جی کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمريکا منجر شد. کرالی در يک سمينار دانشگاه ام آی تی در بوستون صحبت ميکرد که مورد اعتراض جوانی قرار گرفت که رفتار با برادلی منينگ را زير سوال قرار داد. زير فشار سوالات پی در پی اين جوان، کراولی رفتار پنتاگون با منينگ را «احمقانه» خواند. اما اندکی بعد به خاطر اين اظهار نظر مجبور به استعفا شد. کراولی سپس در مقاله ای در گاردين نوشت که از اظهار نظر خود پشيمان نيست.
اعتراض گروه ده نفره در ميتينگ اوبام هزينه بالايی داشت. بهای بليط ورود به اين ميتينگ برای هر نفر 5000 دلار بود که توسط اين گروه پرداخته شد. آنها در آهنگی که خواندند اين مساله را ذکر کرده اند. نومی پيتکارين از فعالين مدنی اوکلند به سان فرانسيسکو کرونيکل گفته او 76000 دلار برای دسترسی ااين گروه به ميتينگ پرداخته است.
گروه معترض در آهنگ خود همچنين به اقدام کشيش تری جونز در رابطه با سوزاندن قرآن اشاره کرده و «سوزندان کتاب مذهبی ديگران» را «شرم آور» خوانده اند که در يک «جامعه آزاد» نبايد صورت بگيرد. آنها اقدام برادلی منينگ را که در دفاع از جامعه آزاد است در برابر رفتار اين کشيش مورد حمايت محافظه کاران قرار داده اند ويادآوری ميکنند: «اما او شب و روزش را در يک زندان 6.12 ميگذراند، ما مقرری خود را پرداخته ايم، ولی تغيير برای ما کو؟»
به گزارش خبرگزاری ها اوباما و نانسی پلوسی که در ميتينگ حضور داشت، از قطع سخنرانی توسط اين گروه ناراحت به نظر ميرسيدند. اما اوباما سعی کرد خونسردی خود را حفظ کند و بعد از شنيدن آهنگ گفت:« صدای آنها از صدای من زيباتر بود. اما کجا بوديم؟»

داونلود -آرشیو فیلمهای ترجمه شده

فلسفه شعور- آرشیو فیلمهای ترجمه شده
رزا- آرشیو فیلمهای ترجمه شده از دوستی بلاگر به اسم فلسفه شعور. متاسفانه لینک زیر با پلیر من
کار نکرد اما بقیه لینک ها کار میکنه. بعد از اینکه در قسمت زیرنویس زبان را به فارسی و نوع خط را به تاهوما عوض کردم زیرنویسها هم کار کرد.
subtitle: persian, schriftart: tahoma, code: westeuropaische
اگر دوستان موفق شدند نان و آزادی را دانلود کرده و ببینند لطفا پیام بگذارید. چون احتمالا لینک کار نمیکنه.بقیه کار میکنه.
در بلاگ بالا نقد و خلاصه فیلم و فیلم های دیگری هست که برای خواندن و دیدن اینجا
PS گویا مشکل از پلیر بود! فایل ها برای دانلود فعلا درسته. هر دو فایل در مگا آپلود حدود 900 ام بی. هر کدام را دانلود کردید باید آن زیپ کنید.البته یک فایل کافیه.
برای دیدن زیرنویس در قسمت تغییرات زیرنویس باید فارسی را  تایپ کرد.
Persisch و جای دیگر نوع خط تاهوما را انتخاب کرد تا حروف جدا و برعکس در زیرنویس ظاهر نشوند. کل فیلم را آنلاین در گوگل به اسپانیش و انگلیسی میتوان دید.
فیلم را با این پلیر بعد از دانلود میتوان دید. زیرنویس فارسی زبان اصلی اسپانیولی
VLC player
داونلود فیلم نان و آزادی با زیرنویس حک شده فارسی از لینک زیر . لطفا داونلود کرده و فایل  توسط برنامه WinRar  فایل را Extract نموده و با پلایر KmPlayer نگاه کنید
 SMPlayerپلایر KmPlayer
VLC playerhttp://www.megaupload.com/?d=DFCDW2ZF
داونلود فیلم نان و آزادی با زیرنویس حک شده فارسی
یا از لینک
http://www.megaupload.com/?d=6LBZTJ5A
داونلود فیلم زمین و آزادی با زیر نویس حک شده فارسی Land and Freedom
داونلود فیلم 1900 با زیر نویس حک شده فارسی2cd
لطفا داونلود کرده و پس از قرار دادن هر دو فایل در یک پوشه ، توسط برنامه WinRar فایلها را Extract نموده و با پلایر KmPlayer نگاه کنید
داونلود فیلم Z با زیرنویس فارسی
داونلود فیلم هوش مصنوعی با زیر نویس فارسی
داونلود فیلم Explled No Intelligence Allowed با زیر نویس فارسی
داونلود فیلم کارلوس بخش اول Carlos
داونلود فیلم کارلوس بخش دوم Carlos. 2010.part.2
فیلم کارلوس ، بخش سوم و پایان

داونلود فیلم وی برای انتقام با زیرنویس فارسی V for vendetta
اول فایل زیرنویس را از اینجا دانلود کنیم.
توضیحاتی برای دیدن فیلم با زیرنویس   نقد فیلم اینجا.

داونلود فیلم معضل بادر ماینهف The baader meinhof complex

معرفی فیلم:  فیلمی از مریم کشاورز، محصول ۲۰۱۱. روایتی از شرایط زندگی یک دختر نوجوان در ایران، حکایت محدودیتها و کمبودهایی که روابط جنسیش را تحت تاثیر قرار داده. داستان مرد طبقه ی متوسط امروز ایران و تعصبات کورکورانه اش.داستان دو دختر لزبین
Circumstance Exclusive Movie Online part 1/11
2011 Meet the Artists: Maryam Keshavarz
2011 FIND Fellows Sundance Interviews: Circumstance - Reza Sixo Safai, Nikohl Boosheri, and
IN THE CAN: "Circumstance

یک فیلم قدیمی، گزارش از ایران:
Transsexuals in Iran

۰۴ اردیبهشت، ۱۳۹۰

جمعه بزرگ در سوریه 112 کشته برجا نهاد

تظاهرات بزرگ ضد حکومتی در شهرهای سوریه فیلم فراخوان به این تظاهرات توسط فعالان مدنی و سیاسی از روز پنجشنبه و پس از لغو وضعیت اضطراری 48 ساله در این کشور صادر شد.
جمعه بزرگ در سوریه 112 کشته برجا نهاد فیلم  اجساد شماری از جان باختگان تظاهرات موسوم به جمعه بزرگ، روز شنبه در اقصی نقاط سوریه تشییع می شود و این در حالی است که مخالفان رئیس جمهوری این کشور از کشته شدن 112 تن خبر می دهند. همچنین یک گروه از مخالفان حکومت بشار اسد که ترتیب دهنده تظاهرات روز گذشته محسوب می شوند، فهرستی از اسامی 88 تن از شهروندانی که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی جان باخته اند را در اختیار خبرگزاری رویترز گذاشته اند.
فیلم جنایت بشار اسد کشتار مردم آزادی خواه سوریه جمهوری اسلامی هم شریک این جنایت هست این فیلم واقعا صحنه های دلخراشی داره. اگر احتمال می دین حالتون بد می شه نگاه نکنین لطفا.
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) در گزارشی پس از قتلهای اخیر سوریه ادعا کرده است که عوامل بیگانگان در سوریه نفوذ کرده اند، و برخی از آنان با آوردن بطری های خون به تظاهران و سپس پاشیدن آن به سر و صورت خود دست به تولید ویدئوهای غیر واقعی از قتل مردم توسط نیروهای مسلح سوریه زده اند. این خبرگزاری همچنین گفته است که چندین جاسوس خارجی را دستگیر کرده اند که دوربینهایشان حاوی فیلمهای «تقلبی» از به قتل رسیدن تظاهرات کنندگان بوده است!
با آتش گشودن نیروهای دولتی امروز شنبه، بر روی سوگوارن مراسم تشیع پیکر کشته شدگان روز گذشته، جمعه 22 March 2011 از جمله نوجوان ده ساله ای که در مقابل ساختمان شهرداری یکی از شهرهای جنوبی سوریه به دلیل اصابت گلوله به سر کشته شد، آمار کشته شدگان طی دو روز گذشته به 120 نفر، و در طی 5 هفته ی گذشته به 300 تن رسید. ناصر حریری و خلیل رفاعی، امروز طی اعلامی عمومی از نمایندگی مجلس استعفا دادند. حریری در طی مصاحبه ای با الجزیره شرایط را این گونه بیان کرد: اگر من نتوانم از سینه های مردمم در برابر این گلوله های خائنانه محافظت نمایم، دیگر ماندنم در مجلس مردمی، برایم هیچ معنایی ندارد. بدین وسیله استعفای خود را اعلام می کنم.
نگاهی گذرا به نیم قرن، فراز و نشیب سوریه

بهترين راه پيش بيني آينده ،ساختن آن است.
 فیلم  درگیری گروه چپ مسلمان (مجاهدین) با حزب الله - تیر ۱۳۵۹
 فیلم  تظاهرات در حمایت از قانون اساسی - بهمن ۵۷

۰۳ اردیبهشت، ۱۳۹۰

روز خشم اهواز- حمایت ازعربها فقط از طرف شیرین عبادی و عبدالکريم لاهيجي ؟!

در آستانه روز 15 آوریل، روز خشم اهواز، «درگیری‌های شدید در اهواز با ماموران امنیتی» ۱۳۹۰ فروردین ۲۶ - خبر / رادیو کوچه- روز پنج‌شنبه، تشکل اهوازی «حزم» از مخالفان دولت جمهوری اسلامی در تماسی با یک شبکه خبری اعلام کرد که درگیری‌های پراکنده‌ای میان جوانان منطقه صیاحی که خود را برای بزرگ‌داشت روز خشم اهواز در روز 15 آوریل آماده می‌کنند، در یکی از اتوبان‌های اهواز روی داده است. تشکل اهوازی «حزم» در تماس با «العربیه.نت» گزارش داد درگیری هنگامی آغاز شد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به منطقه قبلیه عرب «السواری» یورش بردند. این درگیری به کشته شدن دو جوان اهوازی و زخمی‌شدن شماری از نیروهای امنیتی انجامید. از سویی گروه‌های حقوق بشری اهوازی اعلام کردند که شمار دستگیر‌شدگان به 150 نفر رسید که 30 تن از آن‌ها زن هستند.
در آخرین تحولات اهواز، یک جوان در محله کوت عبد‌اله در اثر خفگی با گاز اشک‌آور جان سپرد ………
هم‌زمان با اعلام راه‌پیمایی 15 آوریل، «بازداشت دو تن از فعالان عرب اهوازی»
۱۳۹۰ فروردین ۲۴  خبر / رادیو کوچه
دو تن از فعالان عرب اهوازی به‌نام‌های علی بدری و رمضان خالدی، طی روزهای اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. ماموران وزات اطلاعات روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه، علی بدری از فعالان عرب اهوازی را درمحل کار وی بازداشت کردند.
بر اساس گزارش اهوازنیوز، علی بدری (۳۰ ساله) پس از مراجعه ماموران به اداره اوقاف اهواز به بازداشت‌گاه اداره اطلاعات منتقل شد.آقای بدری از اهالی شهر خلف‌آباد در شرق اهواز است و طی سال‌های گذشته در مناسبت‌های سیاسی و انتخاباتی شهر و برگزاری مراسم فرهنگی فعالیت می‌کرد. پیش از این ۸ تن از فعالان سیاسی سر‌شناس این شهر از جمله رییس شورای شهر سابق خلف‌آباد در دوره اصلاحات بازداشت شده بودند. این بازداشت‌ها هم‌زمان با صدور فراخوان‌های گسترده برای برگزاری تظاهرات اعتراضی در مناطق عرب‌نشین خوزستان شدت گرفته است.تظاهرات اعتراضی قرار است به مناسبت ۱۵ آوریل سال‌گرد قیام مردمی سال ۲۰۰۵ علیه سیاست‌های نژادپرستانه دولت علیه مردم عرب خوزستان برگزار شود.ماموران امنیتی تاکنون بیش از ۲۶۰ نفر از فعالان سیاسی و حقوق بشری عرب را بازداشت کردند.هم چنین بر اساس گزارشی دیگر از منبع خبری مذکور، طی روزهای گذشته یک فعال اجتماعی عرب اهوازی به نام رمضان خالدی فرزند کریم، ۳۶ ساله، از ساکنان روستای رمیص واقع در جاده میان اهواز- معشور توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.
 روز دوشنبه در اهواز روی داد، «بازداشت دو فعال سیاسی اهوازی در خلف‌آباد»
۱۳۸۹ اسفند ۱۰  خبر / رادیو کوچه- روز دوشنبه نهم اسفندماه حبیب‌اله راشدی رییس شورای سابق خلف‌آباد در شمال‌‌شرق اهواز و هادی راشدی از فعالان سیاسی و فرهنگی این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌‌اند. به گزارش اهواز نیوز، بازداشت این افراد چند روز پس از بازداشت ۶ نفر از فعالان سیاسی و فرهنگی در این شهر صورت گرفته است. پیش از این منابع محلی اعلام کرده بودند که عبدالرحمن عساکره، هاشم شعبانی، محمد‌علی عموری، شهید عموری، عقیل عقیلی و عبد‌الامیرعموری از فعالان سیاسی و فرهنگی عرب در خلف آباد توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. بنا بر گزارش‌های دریافتی، کشته‌شدگان حوادث اخیر عبارتند از: «محمد 30 ساله که 16 آوریل در اهواز کشته شد، عبد‌الرحمن پسر قاسم آل بداویی 37 ساله که 14 آوریل در شهرک حمیدیه کشته شد و فردی به نام عبیات که 15 آوریل در شهرک حمیدیه کشته شد
تظاهرات عرب‌های اهوازی در روز ۲۶ فروردین ماه صورت گرفته بود اما بر اساس گزارش خانم عبادی تا چند روز درگیری‌های کوچک و پراکنده‌ای در اهواز ادامه داشته است و در جریان آن، بیش از ۱۲ تن کشته، ۲۰ نفر زخمی و ده‌ها نفر

بیشتر بخوانیم: اینجا

۰۱ اردیبهشت، ۱۳۹۰

کسانی که از سوراخهای ما بیرون آمدند و به آن توهین میکنند شایسته حمایت نیستند!

عکس «سعید تاجیک» بسیجی معروف «شهر ری» وهرزه خوانی مسمی به «شاهین نجفی»

Rosa: چندی پیش با فدایی 2 نبشه به اسم علی و فامیل دروازه غاری درگیر شدم! ایشان مثالی که برای بلاهت دارند مادرشان است. "حتی ننه من هم این جریان رو فهمیده!" این فقط یکی از تکیه کلام های این زندانی سیاسی کمونیست بود که بجای فرهنگ و زبان کارگری در پی اشاعه فرهنگ لمپنیسم پرولتاریا کماکان در چت روم ها به ادامه مبارزه علیه ج. ا. مشغولند. البته با همان فرهنگ ج.ا.
چند وقت پیش هم شاهین نجفی خوانند ج. سبز و فریاد جوانان ایران در بخشی از فاطمه فمنیست ها گل کرد. بخشی از آهنگ های اولیه ایشان و مصاحبه هایش در رسانه های آلترناتیو ساز بی بی سی و صدای امریکا.
هرزه خوانی شاهین نجفی ـ لوس آنجلسی ها


رپ شاهین نجفی علیه دگرجنسگرایان و جواب سایه اسکای بهش


توصیه به همجنسگرایان طرفدار شاهین نجفی که لینک بالا رو گوش کنند!

etre homosexuel iran


Part (2) ۲ Parazit 32 Dec 3
 گلچین پارازیت جمعه ۱۲ آذر ۸۹ Iran
حالا همه از سعید تاجیک بدلیل لمپنیسمش شاکی شدند! شوکه شدند و به حالت غش که چرا این لمپن هنوز ول میگرده.
خوب چون بقیه هم ول میگردند و تازه تشویق هم میشوند!
بخشی از مقاله آزاده سپهری را در دنباله قرار دادم برای تفکر. وبلاگ خوبی داره این لینکش. این هم لینک کل مقاله او آنوقتا که هنوز نجفی اینهمه گل نکرده بود.
فرهنگ لاتی و لمپنیسم در موسیقی ایرانی- آزاده سپهری
مطلبش هم راجع به علیرضا رضایی درست بود. خوب گودبای موسیقی و طنز راسیستی سلام بر فرهنگ مترقی...
آزاده سپهری   آیا نژادپرستی و لمپنیسم بخشی از تمدن ایرانی ست؟
فرهنگ لاتی و لمپنیسم در موسیقی ایرانی- آزاده سپهری

۳۱ فروردین، ۱۳۹۰

کودک آزاری

پوستهای داغ شده، صورتهای ورم کرده و استخوانهای شکسته، همه اينها باعث می شود که دخترک پنج ساله که از شدت کودک آزاری راهی بيمارستان شده حتی برای اشکهايش نيز پناهی نداشته باشد.
به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، کودک چمباتمه زده است لای ملحفه سفيد بيمارستان در بخش کودکان، کلی سيم و لوله از دو طرفش به او پيوند می خورد، دو چنگ ظريف را مشت کرده و لرزلرزان برابر صورت گرد و کوچکش گرفته، چنگ‌ها اما مي‌لرزند و دمادم صورت کوچک را پيدا و ناپيدا مي‌کنند. صورت دختر پر است از لکه‌هايی دايره، کوچک به اندازه همين 25 توماني‌های سکه‌اي، که جای همين چنگ‌های مشت‌کرده است. همه‌ی وجود کوچک دختر، زلزله‌ای محدود شده حالا، اشکش بي‌صدا پايين مي‌آيد. جای سيخ داغ‌شده پوست روشنش را به شکلی زشت نقاشی کرده.
گاه انگار خواب آشفته ديده باشد دخترک، فرياد می کشد و باز مي‌نالد.
بغض امانت نمی دهد، انگار دهانت تلخ شده ،مي‌لرزی. جای مشت‌ها انگار روی تنش تير مي‌کشد. درد، باز درد، کودک در خود مي‌پيچد. چمباتمه مي‌زند ، کج مي‌شود تنش مماس تشک مي‌شود، درد در جانش پيچيده، صاف رفته توی تمام کبوديهای بدنش روی همان زخمها .حالا لالايی کودک کبود شده اما کسی کبوديهايش را نوازش نمی کند.
خيلی وقت است توی چهار ديواری برخی خانه‌ها اين اتفاقات می افتد تا صدای کودکان آزار ديده در جدال با مرگ و زندگي، سرانجام روی تخت بيمارستان و در ميان اندوه تيم پزشکی و پرستاران برای هميشه قطع شود. سوختگي، گاز گرفتگی و ضرب و شتم وخيلی چيزهای ديگر که فاصله می اندازد بی منتها بين آنها و کودکيشان آنجا که بی آرزو می شوند. حالا ديگر صدای ناله‌های ضعيف و معصومانه زخم‌ها، سوختگي‌ها و کبودي‌های روی پيکر ضعيف و لاغرشان همه و همه از پايان زندگی پر درد و رنجشان حکايت دارد. کودک آزاری دارای گستره وسيعی است و ممکن است در هر فرهنگ و اجتماعی که دارای ارزش‌های اخلاقی خاص خود هستند، اتفاق بيفتد. آزار کودکان مي‌تواند جسمي، عاطفي، لفظی و يا جنسی باشد. حتی ناديده انگاشتن و توجه نکردن به کودکان نيز مي‌تواند به نوعی در رده اين اختلال قرار گيرد. اين آزارها مي‌تواند صدمه‌ای جدی به کودکان وارد کند و يا حتی باعث مرگشان شود.پژوهش‌ها نشان مي‌دهد از هر چهار دختر و هر هشت پسر، يک نفر از آنها در سنين قبل از ۱۸ سالگی مورد آزار قرار مي‌گيرند. همچنين سالانه يک کودک از هر ۲۰ کودک، از نظر جسمی صدمه مي‌بيند، آزارهای جسمی کودکان شامل مواردی چون،سوزاندن، کتک زدن و شکستن استخوان‌هاست. آزارهای جنسي،‌ لمس بدن کودکان به‌صورتی ناشايست را شامل مي‌شود.
استمرار کودک آزاری در سايه ابهامات قانونی:«نقاشی» روی پوست دختر5 ساله با سيخ داغ
دانش‌آموز قزوینی با تنبیه معلم مدرسه نقص عضو شد
شکنجهٔ شدید دختربچه‌ای ۸ سال توسط ناپدری‌اش/ تصویر این دختر ساکن یکی از محلات جنوب تهران است که توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی به بیمارستان منتقل شده است.
بدن‌های نحیف، زیر دست نامهربان کودک‌آزاران/ افشان برزگر صفحات روزنامه را که ورق می‌زنی، کمتر هفته‌ای است که در آن خبری و یا رد پایی از کودک آزاری نبینی. آثار کبودی بر بدن «فاطمه» ی چهار ساله، شکستگی جمجمه و فک «مهسا» ی سه ساله، آثار سوختگی بر بدن «علی» شش ساله و صد‌ها خبری که پرونده‌های آن‌ها در دادگاه‌ها با جرم کودک آزاری باز می‌شود و چه بسیار پرونده‌هایی که مجرمان به سزای اعمال وحشیانه خود نمی‌رسند. ..
در ایران، قانون تنبیه کودک در حد متعارف را جایز دانسته، اما همین قانون حدمتعارف تنبیه بدنی را نیز مشخص نکرده است، بنابراین عدم شفاف‌سازی بین کودک آزاری جسمی و روحی و تنبیه بدنی در قانون کاملن به چشم می‌خورد و این امر دست کودک آزاران را تا حد زیادی باز گذاشته است.
در حالی که در کشورهایی مانند آلمان و سوئد، عقیم شدن در انتظار کودک آزاران است، اما در ایران اکثر کودک آزاران که پدران کودکان هستند، از دست قانون می‌گریزند و قانون و مصلحت نیز در این زمینه به آن‌ها کمک می‌کند. به‌طوری که بر اساس قانون که مطابق با فقه اسلامی تدوین شده است، هر‌گاه بالغی نابالغی، را بکشد، قصاص می‌شود. اما اگر قاتل پدر یا جد پدری باشد، طبق همین قانون، از قصاص معاف بوده و فقط به ورثه مقتول دیه تعلق گرفته و مجرم تعزیر می‌شود که میزان تعزیر، بستگی به نظر دادگاه دارد که از یک ضربه شلاق تا یک روز حبس را شامل می‌شود که چنین قوانینی باعث شده، تعداد پرونده‌های مربوط به پدران شکنجه‌گر که کودکان خود را می‌کشند، به شدت افزایش پیدا کند.
کار‌شناسان معتقدند که تعداد قابل ملاحظه‌ای از پرونده‌های آزار کودکان به خصوص آزار جنسی، بدون محکومیت عامل جرم مختومه می‌شود، به‌طوری که بسیاری از مجرمان حتا به دادگاه نیز فراخوانده نمی‌شوند که عواملی هم‌چون رعایت مسایل عرفی مانند شرم، مداخله نکردن در امور خانواده‌ها و همسایه‌ها و دشواری‌ تهیه اسناد و اثبات کودک‌آزاری، از مهم‌ترین عوامل فرار این مجرمان جنسی از چنگال قانون است.

نگاهی به تاریخچه قانونی شدن سقط جنین/ نیکزاد زنگنه

۲۸ فروردین، ۱۳۹۰

Ciao Vittorioفعال صلح طلب ایتالیایی بدست اسلامگرایان در غزه به قتل رسید

فیلم Italian activist found dead in Gaza after abduction فعال صلح طلب ایتالیایی بدست اسلامگرایان در غزه به قتل رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابعی فلسطینی بامداد امروز اعلام کردند جسد ویتوریو اریگونی فعال صلح طلب ایتالیایی که به دست یک گروه مسلح اسلامگرای تندرو در غزه ربوده شده بود در شمال نوار غزه پیدا شد. جسد این تبعه ایتالیایی شب گذشته کشف شد. یک گروه سلفی در غزه بنام "محمد بن مسلمه" با انتشار نوار ویدیویی مسئولیت ربودن این تبعه ایتالیایی را به عهده گرفته بود.این گروه اسلامگرای تندرو تهدید کرده بود اگر دولت حماس در غزه بازداشت شدگان این گروه را تا ظهر جمعه آزاد نکند، تبعه ربوده شده ایتالیایی را اعدام خواهد کرد.دولت ایتالیا صبح امروز قتل این شهروند ایتالیايی را اقدامی وحشیانه خواند و آن را محکوم کرد.
اسلامگرایان تندرو، گروگان ایتالیایی را کشتند/ یورونیوز فارسی-فیلم
یکی از همکاران اریتونی با ناباوری در مورد قتل وی می گوید:” برای او. غزه همچون خانه اش بود . او می خواست برای دیدن پدرش به ایتالیا برود اما با آغاز درگیری های جدید میان فلسطین و اسراییل دراینجا ماند تا شاید کمکی باشد. آنها او را پیش از مرگ کتک زده اند . نمی توانم باور کنم، چنین اتفاقی رخ داده است.”
فیلم Pro Palestinian Italian human rights activist was executed Islamic Style
فیسبوک ویتوریو اریگونی
Stay Human  ویدئوکلیپNapoli per Vittorio "Utopia" Arrigoni
Loveeeeeeeeeee you forever Vik
کلیپGaza risponde a Roberto Saviano
توجه فیلم با تصاویر خشونتبار
S-conclusioni: Psychological War IV

تقاضای روزنامه نگار زن برای نجات جان یک زن کرد محکوم به اعدام
این نامه را به نمایندگی از طرف زنی می نویسم که حدود 11 سال است در زندان مرکزی ارومیه محبوس می باشد. محبت محمودی آنطور که خودش گفته 11 سال پیش به اتهام قتل مردی که قصد تجاوز به وی را داشت به اعدام محکوم شد. علیرغم تلاش وکیل وی طی جلسات دادگاه برای اثبات اینکه اقدام محبت محمودی «دفاع از خود» محسوب می شده متاسفانه قاضی پرونده با این دلیل که متهمه امکان فرار داشته، مسئله «دفاع از خود» را رد و وی را به اعدام محکوم نموده است.
برای خواندن ادامه اینجا را کلیک کنیم.

مبارزه، اعتصاب، پیروزی؟

Petroshimi21Farvardin1390ایران اعتصاب کارگران پتروشیمی 21 فروردین فیلم

فیلم: اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی بندرامام شهرستان ماهشهر

امروز شنبه 28 / 12 / 89 ساعت 8 صبح کلیه کارگران مجتمع پتروشیمی بندرامام شهرستان ماهشهر در درون این مجتمع بدلیل تبعیضات فراوان بین نیروهای رسمی و پیمانکاری و رسیدن به کلیه حق و حقوق قانونی خود دست به اعتصابی گسترده و بزرگ در روبروی ساختمان مرکزی این مجتمع زده اند
فیلم وگزارشی از کارگران اعتصابی مجتمع پتروشیمی بندر امام
اعتصاب ده هزار کارگر پتروشیمی وارد هشتمین روز خود شد
در تجمع روز گذشته، کارگران با سر دادن شعار "حی الا خیر العمل رئیس جمهور مرد عمل" خواهان تحقق مصوبه هیئت وزیران در سال ٨۴ مبنی بر بر چیده شدن شرکتهای پیمانکاری شدند. دیگر شعارهای کارگران عبارت بودند از: پیمانکار نمیخواهیم نمیخواهیم – پیمانکار غارتگر بیت المال – وعده ما فردا وعده ما فردا- ظریف کار ظریف کار پیمانکار نمیخواهیم.روز شنبه اعتصاب و تجمع و راهپیمائی کارگران در سایر مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز در جریان بود و بیش از ده هزار نفر از کارگران این منطقه اقتصادی همچنان به اعتصاب و تجمعات خود ادامه دادند.
تحصن ده‌ها نفر از کارگران نساجی قزوین در مقابل نهاد ریاست جمهوری یکی از کارگران نساجی قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار جرس گفته است: ما بیش از یک سال است که حقوق و مزایای دیگر دریافت نکرده‌ایم. یکی دیگر از تجمع کنندگان اظهارکرد: ما شب عید را بدون حقوق و پول گذراندیم، راه دیگری جز تجمع برای ما نگذاشته‌اند.
شش نظرسنجی و گزارشی به جنبش (2), ( بخش دوم- مصاحبه های سه تا شش )
مهران.ع و همکاران, مقدمه : در شش نظر سنجی که در پی ( در دو قسمت و هر قسمت حاوی سه مصاحبه ) می‌آید با کارگران در محیط‌های کارگری گوناگون با شرایط نسبتن مختلف اما در بیشتر مواقع با پاسخ های نسبتن یکسانی در مورد فاکتورهایی بنیادین در جنبش کارگری، به گفت و گو نشسته ایم. تمامی این کارگاه‌ها در شهر رشت و یا در اطراف آن هستند. هنگامی که نتایج این نظر سنجی را پیش از انتشار به چند فعال کارگری در شهرهای دیگر به ویژه تهران نشان دادیم، اظهار داشتند بسیاری از واقعیت‌های مطرح شده در این نظر سنجی‌ها با کمی اختلاف شبیه به اوضاع کارگران و کارگاه‌های محل کار آنها در جاهای دیگر کشور است. این گزارش از واقعیت می‌تواند پایه و نقطه عزیمتی باشد برای هرگونه تحلیل از وضعیت معیشتی-اقتصادی کارگران، سطح آگاهی و سطح مبارزات طبقاتی آنان . در اینجا ما به ارائه‌ی تحلیل خود از این موارد نمی‌پردازیم. به باور ما پاسخ های داده شده به پرسش ها خود به زبانی صریح سخن می‌گویند و می‌توانند سطح آگاهی و مبارزه را در میان بخشی از کارگران بازتاب دهند. این پاسخ‌ها باید برای ما کمکی باشد تا بر این اساس به ارائه‌ی تحلیلی واقعی از شرایط موجود در طبقه‌ی کارگر دست یابیم و بتوانیم مبتنی بر آن راهکارهای خود، سبکِ کار و بایدها و نبایدهایمان را هر چه عینی‌تر و دقیق‌تر تعریف و برنامه‌ریزی کنیم.

برای خواندن تمام 6 مصاحبه روی اینجا کلیک کنیم.

لینک های منبع 1 و 2

ایران کشوری است که وقتی پنجره را باز می کنی ...

سه شهروند شیرازی در ملاءعام اعدام شدند
دوستان و رفقا،
بیاییم مسئولیت بی تفاوتی این چهره در پنجره را به عهده بگیریم. چرا این صحنه ها در ایران دیگر کسی را تکان نمیدهد؟ سهم ما در وجود این بی تفاوتی چیست؟
میدانم اگر چریک، مجاهد و فدایی در قدرت باشند ادامه این صحنه ها بسیارمحتمل است. سازمان زنان مائوییستی 8 مارس، زنان چریک آزادیخواه و برابری طلب، زنان دیگر، نیمه دیگرو... هم حتی جرات به بیان مخالفت با اعدام را ندارد و بقیه سازمانهای زنان از این رقم و زائده سازمان پدر(در مورد اشرفی ها سازمان مادر!) چرا که حزبشان و سازمان مطبوعشان مخالف اعدام نیست. اساسنامه هایشان را بخوانید! اگرچه اینان همگی و همراه با تشکیلاتهای دانشجویی شان مثل "بذر" هسته و دانه و... در خارج بمباران اعدام "فلانی" را محکوم میکنیم براه انداخته اند اما منظورشان همگی این است که ج.ا مشروعیتی برای اعدام ندارد ولی ما داریم. از جریانات استالینیستی و شبهه استالینیستی توفانی، پیکاری و تقی شهرامی و... میگذرم که حتی زرنگی مائوییستها را هم ندارند و همینجا در خارج اگر دستشان به حذف و اعدام نرسد طرف مقابل را در فشار خودکشی و خودزنی میگذارند. آنها هم که با قاطعیت میگویند "نه به اعدام" اما متاسفانه به دلیل کون گهی بودن است و خود در اعدام های دهه شصت قبلش و بعدش دست داشتند و در جایگاه محکومین آینده به اعدام "نه" میگویند و یا از خانواده کون گهی های لاجوردی و خلخالی و ...پیرو شعار" ببخشید و فراموش کنید" توده و اکثریتی.
حکمتیست های علیه اعدام هم جای دوست و دشمن را گم کرده و بر طبق فرایض "امام حکمت مرحوم" زنان سقط جنین کرده را در صف قاتل هل میدهند آنها هم بعنوان تنها اپوزیسیون علیه اعدام متاسفانه از آنور پشت بام افتاده وبرای تضمین و تامین مالی حزبشان در صفوف ارتجاعی "پرو لایف" کلیسا و کنیسا قرار دادند. و البته در مقام قاضی قرار است ما زنان و بقیه قاتلین را با 1 درجه تخفیف حبس ابدی کنند تا در آینده سوسیالیستی ایران ماشین جوجه کشی حزب شده قتل و سقط نکنیم و پرورشگاه سوسیالیست را پر رونق تا روزی روزگاری مثل پرورشگاه های چایچفسکو درش را باز کنند و بچه معلول شده هامان را به کلیسای اروپا و بیمارستانهای اهدای کلیه (و بقیه اعضای) روس کادو بدهند.
جامعه 70 میلیونی ایرانی هیچگاه در تاریخش دارای اپوزیسیون "علیه اعدام" نبود. جنبش علیه اعدام توی سرمان بخورد وقتی اعلامیه های علیه اعدام رفقایتان را میخوانم و اینکه خودم آنها را پخش هم میکردم دلم از خودم و شما به هم میخورد.
من در تحمیق خود و شما همدست بودم. این جماعت ضد اعدام تنها علیه اعدام های رژیم اسلامی، امپریالیست و سرمایه داری است. بخش دیگر "پرولایفی" و مواجب بگیر کنیسا و کلیسایی و بقیه کون گهی قاتلین دهه 60 ای، توده ای ، اکثریتی وهمدست قاتلین.
تنها توصیه من به شما اگر واقعا مخالف اعدام هستید از تشکیلات تان بخواهید اعلامیه علیه اعدام بنویسد و آن را محکوم کند. بطور کلی محکوم کند و نه اینکه سکینه را نکشید، شیرکو را اعدام نکنید.
بعنوان زن و انسان طرفدار جنبش حق سقط جنین و حق بچه دار شدن در حرکت های احزاب حکمتیست "پرولایف" شرکت نکنیم. با قاتلین مردم که تا دیروز کارشان شکار مبارزین و اعدام آنها بود پوزیسیون سابق و اپوزیسیون کنونی با شعار "علیه اعدام" همراه نشویم.
وقت آن رسیده که نهادهای واقعی علیه اعدام را در خارج و داخل بوجود آوریم و اگر اکنون نتوانیم طناب های دار را برچینیم اما نبردبان قدرت گرفتن قاتلین آینده نباشیم.
اگر امروز دستان آغشته به خون را یاری دهیم، فردا طناب دار خود را بافتیم.
لغو اعدام
Rosa

۲۵ فروردین، ۱۳۹۰

دانلود آهنگ سایه اسکای- سالومه- فریناز- غوغا و شایا/ رپ دختران ایرانی

Ghogha - Aroosak Kooki غوغا/ عروسک کوکی لینک دانلود
Women Iran Zangan Abuseکلیپ یوتیوب  موسیقی متن از شایا- کلیپ از رزا- موضوع کلیپ: مچ گرفتن دکتر مددی در زنجان. جریان جلسه فرهنگی!! جناب مددی افشا شد! دختری که در حالت تعلیق بود از ایشون کمک می خواد و ایشون هم پیشنهاد بی شرمانه ایی میده.
آهنگ جدید و زیبا از شــــایا (دختر رپ خون) به نام نفس نکش
Shaya-Nafas Nakesh لینک دانلود
shaya nafas nakesh 2008 نفس نکش از شایا کلیپ یوتیوب
خیابون - غوغا و شایا / کلیپ یوتیوب
Salome - Scream To Let Your Voice Be Heard سالومه / ضد جنگ کلیپ یوتیوب
فریناز/ به نام زن کلیپ یوتیوب
Ghogha Ft Saloome - Makhlooghe Ziba دانلود آهنگ مخلوق زیبا / غوغا& سالومه از 2 سرور شماره 1 شماره 2
shaya life style 2008 کلیپ یوتیوب
shaya refigh 2005 رفیق/ شایا کلیپ یوتیوب
shaya vatanparast 2004 شایا/ وطن پرست کلیپ یوتیوب
shaya sokoot 2003 شایا/ سکوت کلیپ یوتیوب
Shahre Gomshode(lost City) شهر گمشده / غوغا
Gomshode گمشده/ غوغا
Ghogha ft. Fuan & Delavar
خیانت / فریناز موزیک کلیپ یوتیوب
Persian Rap سالومه کلیپ یوتیوب
Kalameh - Do not muddy the water سالومه/ کلیپ یوتیوب
لینک مستقیم دانلود ترانه بیداری   بیداری؛ کاری از سایه اسکای کلیپ یوتیوب  همچنین یکی از ترانه های قبلی از این خواننده بنام ” حق کشی ” برای دانلود ارائه شده است لینک دانلود مستقیم ترانه حق کشی   حق کشی سایه اسکای کلیپ یوتیوب
ترانه بسیار زیبا بنام ” بیداری ” از سایه اسکای توجه کنید: برای دانلود آهنگ یا ویدیو بر روی نام آهنگ راست کلیک کنید و سپس گزینه Save Target As را بزنید
کیفیت 128kbps/ فرمت Mp3 / سایز 3.80MB
Saye Sky - Hagh Koshi
کیفیت 64kbps/ فرمت Wma / سایز 1.97MB
Saye Sky - Hagh Koshi
کیفیت 96kbps/ فرمت Ogg / سایز 2.96MB
Saye Sky - Hagh Koshi
لینک مستقیم دانلود ترانه بیداری
سایه اسکای تولد (Saye Sky Tavalod) کلیپ یوتیوب
برای خواندن اطلاعات بیشتر مصاحبه ها و بیوگرافی رپر های دختر روی اینجا کلیک کنیم.

۲۴ فروردین، ۱۳۹۰

روایت قتل آدیوا میرزا سلیمان کلیمی/ 30 سال در زندان جمهوری اسلامی با گوش و زبان بریده.


اولین بار پس از قریب به ۳ دهه اسارت "خانمی به نام «آدیوا میرزا سلیمان کلیمی» از یهودی ایران به همراه همسرش «وارژان پطروسیان» از مسیحیان ارامنه ایران، اسامی نامبردگان در جریان افشای انتقال موقت رهبران جنبش سبز به زندان زیر زمینی‌ شهید همّت به همراه تنی چند از گروگان‌های سیاسی رژیم جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌‌ها درج گردیده بود . وضعیت سلامتی‌ نامبردگان در بدو ورود به بخش ۲۰۹ زندان اوین وخیم گزارش گردیده است که ناشی‌ از سالها تغذیه نامناسب و شکنجه‌های متعدد روحی‌ و جسمی‌ ایشان دارد از زمان قطعی اعدام هم اکنون اطلاعی در دست نمی‌باشد.
اعدام مخفیانه یک زوج کلیمی- ارمنی به همراه سه تن دیگر و عدم تحویل پیکر دو اعدامی
"خانمی به نام «آدیوا میرزا سلیمان کلیمی» از یهودی ایران به همراه همسرش «وارژان پطروسیان» از مسیحیان ارامنه ایران به همراه یک زن و دو مرد با هویت نامعلوم سحرگاه روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۸۹ به صورت مخفیانه در زندان اوین اعدام شدند.
۵ نفر را آورد‌ند و دار زدند که جرم همگی‌ ایشان جاسوسی برای اسرائیل و اقدام علیه امنیت ملی‌ بود . ۲ تا از این‌ها کارت عکس قدیمی‌ داشتند که متعلق به سال ۶۰ شمسی‌ بود و زن و شوهر بودند و زن گوش چپ نداشت انگار در گذشته به طور کامل بریده بودند . زبان این زن و شوهر را هم بصورت نیمه بریده بودند به نحوی که قادر به هیچ کلامی نبودند .
دفتر کشیک شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ضمن تائید اجرای حکم اعدام ۵ نفر در سحرگاه دوشنبه گذشته از ارایه هرگونه توضیحی در خصوص نحوه تحویل اجساد و تدفین پیکر خانم آدیوا میرزا سلیمان کلیمی از ایرانیان کلیمی و همسرش آقای واروژان پطروسیان خودداری ورزیده و اینجانب و تنی چند از ارامنه که برای پیگیری وضعیت ایشان با هم همراه شدیم را تهدید به بازداشت نمودند . با توجه به سابقه گذشته رژیم جمهوری اعدامی در بی‌ احترامی به اموات و سابقه تلخ گورستان خاوران و التزام اقلیت‌های دینی به رعایت اداب خاص در تدفین اموات تقاضا دارم اطلاع رسانی کنید . ضمنا به گفته یکی‌ از مطلعین ۱ زن و ۲ مرد دیگر نیز در سحرگاه دوشنبه گذشته به همراه نامبردگان در محوطه زندان اوین به دار آویخته شده اند
گزارش دریافتی: ۵ نفر را آورد‌ند و دار زدند که جرم همگی‌ ایشان جاسوسی برای اسرائیل و اقدام علیه امنیت ملی‌ بود . ۲ تا از این‌ها کارت عکس قدیمی‌ داشتند که متعلق به سال ۶۰ شمسی‌ بود و زن و شوهر بودند و زن گوش چپ نداشت انگار در گذشته به طور کامل بریده بودند . زبان این زن و شوهر را هم بصورت نیمه بریده بودند به نحوی که قادر به هیچ کلامی نبودند .یک زن و ۲ مرد دیگر کارت عکس نداشتند . تمامی‌ این‌ها پر از جای زخم و کبودی بودند . پرونده را با خودشان آورد‌ند و پس از خاک کردن این ۵ نفر در بیابانی در جاده قم با خود بردند بر اساس مندرجات پرونده و حکم ارسالی‌ به اجرای احکام که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر شده بود اسامی آنها به این شرح بود :حجت نهاوندی فرزند محمد حدوداً ۳۸ ساله / زهرا اسماعیلی فرزند جانعلی حدوداً ۳۰ ساله/ آدیوا میرزا سلیمان کلیمی فرزند یعقوب بر اساس کارتکس ۵۵ ساله/ وریا احمدی فرزند ایرج حدوداً ۲۵ ساله/ واروژان پطروسیان فرزند روبیک بر اساس کارتکس ۶۰ ساله علیرغم روش معمول ، پزشکی‌ قانونی در آن روز برای گواهی فوت حاضر نشد .
 این ذوج در زندان بر اثر شکنجه های زیادی که داشتند دچار بیماری های زیادی شده بودند و این اواخر به بیماری خوره هم گرفتارشون کرده بودند که زجر بیشتری بکشند ! از الطاف حکومت اسلامی نایب امام زمانی
واروژان پطروسیان فرزند روبیک بر اساس کارتکس ۶۰ ساله
این همون زن و مردی هستند که بیش از ۳۰ ساله در زندان حکومت جنایتکار بسر میبردند ?
آدیوا میرزا سلیمان کلیمی فرزند یعقوب بر اساس کارتکس ۵۵ ساله
این همون زن و مردی هستند که بیش از ۳۰ ساله در زندان حکومت جنایتکار بسر میبردند
خاک کردن ۵ نفر در بیابان
پرونده را با خودشان آورد‌ند و پس از خاک کردن این ۵ نفر در بیابانی در جاده قم با خود بردند
قاتلان: به تصویر توجه کنیم.

صاحبان این امضا‌ها کیستند که به این راحتی‌ جواز مرگ میدهند ؟
این احمد وحید که امضایش را می بینید، برادر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت است...راه صدارت و وزارت در این ملک آغشته به خون است...
احمد وحید(وحیدی) دستجردی
در ادامه اطلاعاتی از فرزند آنها و همچنین اطلاعاتی از افرادی که با آنها در 1 روز اعدام شدند. دو نفر از آنها کارگر بودند که گویا در زندان ارتش به کارگری مشغول بوده و از ضرب و شتم زندانیان خبردار شد و متعاقبا اعدام و در بیابان دفن شده است. وریا احمدی فرزند ایرج حدوداً ۲۵ ساله و حجت نهاوندی فرزند محمد حدوداً ۳۸ ساله
زهرا اسماعیلی فرزند جانعلی حدوداً ۳۰ ساله این زن جوان همزمان با 4 نفر دیگر مخفیانه اعدام شد و در بیابان دفع شد. او کیست؟
نامه تکان دهنده:شوهرم صداهاي ناله وزجه و شكنجه ميشنيد,ماموران او را كشتند ...اوتنها يك كارگرساده بود
شوهر من حجت نهاوندی کارگر ساده ساختمانی بود و پس از مدت‌ها بیکاری از ۶ ماه پیش برای کار در یک کار ساختمانی در سرخه حصار تهران با دوستش ووریا که کرد سنّی بود رفتند . چون کار مال یک پادگان ارتش بود پول خوبی‌ میدادند و ماهی‌ ۱
بار مرخصی می‌‌آمد
برای خواندن ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنیم
زندگی با آیت الله" برنامه نیم ساعته پانورامای بی بی سی
BBC Panorama Special Report 11 April 2011 - Living with the Ayatollah - P1
BBC Panorama Special Report 11 April 2011 - Living with the Ayatollah - P2
مرگ يک زنداني، بر اثر شکنجه در انفرادی زندان رجايی شهر
سومين روز اعتصاب غذای زندانيان سياسی رجايی شهر

برای خواندن ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنیم

۲۳ فروردین، ۱۳۹۰

دست مردان، حکومت، مذهب و خدا، پزشکان و علوم از بدن زن کوتاه/ آزادی پوشش


اگرچه با حجاب دخترکان و جهت دادن کودکان بسوی مذهب مخالفم اما محدود کردن آزادی پوشش انسان بالغ از طرف دولت، دین و مردان ممنوع... قانون منع پوشش نقاب و برقع اجرا می شود.
 از فردا 11 آوريل پليس فرانسه قدرت قانونی دارد تا زنان و دخترانی را که در مجامع عمومی با برقع و نقاب ظاهر می شوند را بازداشت و مجازات کند. پلیس فرانسه زنان روبنده پوش را بازداشت کرد  ویدیوbbc
بازداشت زن محجبه در فرانسه+تصویر
زن روبندپوش در پاریس بازداشت شد ویدیو Euronews براساس قانون جدید فرانسه، زنان روبندپوش 150 یورو جریمه نقدی شده و در کلاسهای اجباری مدنی و شهروندی حاضر خواهند شد. برای مردانی نیز که زنانشان را مجبور به پوشیدن روبند کنند، جریمۀ نقدی سی هزار یورویی و مجازات حبس تا یک سال در نظر گرفته شده است.
دستشون درد نکنه. حالا باز احمدی هیچی ندار نژاد یک پوستر میذاره تو جیبش ، هر کی ازش پرسید چرا تو ایران آزادی نیست ، عکس این ضعیفه ها رو در میاره و نشون میده میگه تو فرانسه اینها رو جریمه کردند ! احمدی ، تف تو روت
دو زن روبنده ای در فرانسه بازداشت شدند  يکی از دستگير شدگان در مقابل کليسای نوتردام، «کنزا دريدا» از آوينيون در جنوب فرانسه است که به يکی از چهره های مخالفت با قانون منع پوشش روبنده در فرانسه تبديل شده است.  خانم دريدا پيش از سوار شدن به قطار به سمت پاريس به خبرنگاران گفته بود: «اين قانون در تضاد با حقوق اروپايی است و از اين رو بايد از اين حقوق دفاع کرد چرا که اصولا آزادی، با آزادی اديان می آيد و از آن جدانشدنی است.» پليس فرانسه از اجرای اين قانون نگران است و می گويد ممکن است به دليل کمبود نيرو، توان اجرای اين قانون را نداشته باشد.  پليس فرانسه می گويد حتی برای اجرای قوانين در مناطق پناهنده و مهاجر نشين هم با مشکل روبرو است. «مانوئل رو» قائم مقام نماينده اتحاديه نيروهای پليس در گفت وگو با شبکه راديويی فرانسه گفت: «مشکل در اجرای قانون است. اگر نيروهای پليس يک زن را که روبنده دارد در خيابان ببينند، به آن ها تذکر می دهند که به لحاظ قانونی مجاز به پوشيدن آن نيستند و از آن ها می خواهند که نقاب يا روبنده را بردارند. مشکل از جايی شروع می شود که کسی با اجرای قانون مخالفت کند. چرا که ما ابزاری برای اجرای اين قانون را نداريم و نمی توانيم در همه نقاط دنبال زنان روبنده دار باشيم.»  فرانسه ميزبان حدود چهار تا شش ميليون مسلمان است که حدود ۲۰۰۰ تن از اين جمعيت مسلمان، روبنده يا پوشيه بر چهره می زنند.  قانون ياد شده می گويد اگر زنی روبنده بر چهره داشته باشد، نيروهای پليس در مرحله اول تذکر می دهند و در صورت مقاومت، تهديد به جريمه مالی خواهند کرد.

آنچه مي خوانيد, افشاگري پيرامون افسران جنگ نرم و مزدوران بسيجي جيره خوار ولايت براي ممانعت از شكل گيري تظاهرات و اعتراضات و سركوب گسترده در جامعه است.
نــدا آقا سلطان سبز نبود ولی‌ برای آزادی ایران رفت ویدیو

تیراندازی به دانشجویان در سوریه

تیراندازی به دانشجویان در سوریه  سوریه «مرگ بهتر از زندگی تحقیرآمیز است».
بنا به اطلاع نهادهای حقوق بشری در سوریه، نیروهای امنیتی این کشور دوشنبه (۱۱ آوریل) به روی دانشجویان معترض در دانشگاه دمشق آتش گشودند. در این گزارش آمده که در جریان تیراندازی یک دانشجو کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند.
ویدیو ای که نشان می دهد نیروهای امنیتی سوریه پیکر یکی از کشته شدگان مورد ضرب و شتم قرار داده و بر روی زمین میکشند. صحنه ها به وضوح از دست داشتن لباس شخصی ها و چماق داران حکومتی در سرکوب مردم حکایت دارد.
ویدیو گند اعتراف گیری سوریه ای ها هم درآمد؛ محمد رضوان:من نه پول گرفته بودم،نه رفته بودم اسرائیل!
المصري محمد رضوان الذي اتهم بالاندساس يروي الحقيقة ویدیو
شام - الإعلام الغربي يفضح النظام السوري و اعلامه الفاشل ویدیو
شام - درعا - إسقاط صورة بشار مقر الجيش الشعبي ویدیو
شام - أعداد الجيش و الأمن أضعاف المتظاهرين ویدیو.
پس از کشته‌شدن دست‌کم ۲۷ نفر در اعتراضات روز جمعه در سوریه، نیروهای امنیتی این کشور در مراسم مسالمت‌آمیز سوگواری این کشته‌شدگان روز شنبه نیز ۲۸ نفر را کشتند. دبیرکل سازمان ملل در این زمینه با بشار اسد گفت‌‌وگو کرده است.

۲۱ فروردین، ۱۳۹۰

فيلم های تکان دهنده از سوريه و قاهره

فيلم های تکان دهنده از ميدان تحرير قاهره در روز های جمعه و شنبه فيلم 1 killed, 71 injured in Cairo´s Tahrir square clashes CCTV News
فيلم Video Shows Deadly Raid on Cairo’s Tahrir Square
الشهيد نايف العمر لحظة استشهاده جمعة الصمود 8-4- فيلم 2011
فيلم The orderly retreat  فيلم Sunrise ... Tahrir Square  فيلم Excitement in Tahrir    فيلم Talaat Harb April8, 2011
روشنگری. امروز شورای موقت نظامی مصر برای تخليه ميدان آزادی از معترضين به زور متوسل شد و در نتيجه تيراندازی ماموران امنيتی دو نفر کشته و تعداد زيادی مجروح شدند. گزارشگر نيويورک تايمز وقايع امروز ميدان تحرير را خشونت بارترين برخورد با تظاهرکنندگان از زمان سقوط مبارک توصيف کرده است. نظاميان حاکم کشته شدن تظاهرکنندگان را انکار کردند و خبرگزاری الجزيره يک کشته را گزارش کرد، اما بنابر گزارش نيويورک تايمز پزشکان بيمارستان قصرالعينی گفتند دو نفر به ضرب گلوله کشته شده اند . آنها همچنين تاييد کردند که جراحات 35 نفر که تحت درمان آنها قرار گرفتندآنقدر شديد بود که مجبور شدند آنها را بستری کنند. وکلای حقوق بشر نيز اعلام کردند 42 تظاهرکننده بازداشت شده اند. شاهدان ميگويند تيراندازی در صبح روز شنبه 9 آوريل بيش از 20 دقيقه ادامه داشت و پليس و سربازان اونيفورم پوش به ميدان هجوم بردند. آنها گفتند مردم سنگرهای موقتی درست کرده و افراد در پياده رو ها در خون خود در غلطيده بودند.  نظاميانی بطور ناشناس تاييد کردند ماموران از گلوله ، گاز اشک آور و گلوله های پلاستيکی عليه تظاهر کنندگان استفاده کردند. روز جمعه ده ها هزار نفر برای اعتراض به ميدان تحرير آمدند. معترضان خواهان محاکمه مبارک و برکناری و محاکمه تعدادی از مقامات فاسد و همکاران مبارک از جمله فيلد مارشال محمد حسين طنطاوی هستند. شنبه صبح معترضين بار ديگر در ميدان جمع شدند که با خشونت نظاميان روبرو گرديدند. بنابر گزارشات تعدادی از نظاميان نيز به معترضين پيوستند. معترضين تلاش کردند آنها را تحت حمايت خود قرار دهند ولی نيروهای امنيتی آنهارا دستگير کرده و با خود بردند. در لينک های زير صحنه های تکان دهنده ای از وقايع ميدان آزادی قاهره را در روز های جمعه و شنبه نشان ميدهد. ويديوها لحظه های تجمع مردم در مردم، حمله نظاميان، شعارهای مردم عليه خشونت و پيوستن تعدادی از نظاميان جوان به مردم را نشان ميدهد.
چه ايران چه سوريه / ديكتاتور بايد بره
تظاهرات عظیم سوریه در درعا علیه بشار اسد
من مثلنا حوران و درعا تشيع بعض من شهدائها 9.4.2011
فیلم از سوریه. صحنه های آخر، جوان زخمی با گلوله به دست پلیس با باتوم کتک میخورد و روی زمین میکشانندش
حقيقة ما حصل بدرعا8.4.2011 وكذب الأعلام السوري1 Von: horanson1

بازدید مسئولان عراقی از اردوگاه اشرف و شمار کشته ها در حمله به آن
همزمان با واکنش‌های بین المللی به حمله به اردوگاه اشرف، محمد العسکری، سخنگوی وزارت دفاع عراق روز شنبه (۲۰ فروردین) ضمن حضور در محل قرارگاه اشرف دربارۀ این حمله در مصاحبه با رسانه ها گفت: «رفتارهای نامناسبی در این ماجرا وجود داشته است: حمله به نیروهای عراقی و تحریک از سوی اعضای سازمان مجاهدین. نیروهای مسلح برای حفاظت از اعضای اردوگاه در منطقه بوده‌اند و رفتار ساکنان اردوگاه اشرف خلاف قانون بوده است.» براساس آخرین گزارش ها حملۀ روز جمعه (۱۹ فروردین) نیروهای مسلح عراقی به اردوگاه اشرف، مقر اعضای “سازمان مجاهدین خلق ایران” در عراق دست کم ۳۳ کشته و ۲۰۰ نیز زخمی بر جا گذاشته است. فيلم euronews

حبیب فعلا اعدام نمیشود...

تجمع در مقابل زندان سنندج در پی شایعه اعدام یک زندانی سیاسی  در پی انتشار خبر اجرای حکم اعدام حبیب لطفی در بامداد یکشنبه از طرف اقای علی جوانمردی (گوینده صدای آمریکا) و انکعاس وسیع این خبر در رسانه ها و در میان طیفی از مردم شهر سنندج جمعی از فعالان و مردم این شهر و رفتن جمعی از مردم این شهر که تا حدود به 100 نفر رسید به طور دسته های متفاوت خود را به جلو درب زندان مرکزی سنندج رسانند که این تجمع که بعد از 20 دقییقه با دخالت نیروهای امنیتی ، مردم را متفرق و مجبور به ترک محل ساختند که بنا به گزارش یکی از اعضای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی در سنندج که آنها به کوچه و پس کوچه ها فرار کردند و منتظر آخرین خبر از داخل زندان هستند و از طرفی دیگر این اعضای کمپین می گوید که خانواده حبیب لطیفی از چنین خبری اطلاع ندارند و از طرفی دیگر یکی سرباز نگهبان زندان گفته که انها از هیچی خبر ندارند.
بنابر خبری کە اکنون از سنندج بە دستم رسیدە فضای سنندج ملتهب است. در مسیر خیابان صفری بە سمت اقبال بسیاری از مغازەها تعطیل است. در جادە موسوم بە نظامی بە طرف حسن آباد ٣ اتوبوس گارد ویژە مجهز بە سلاح سرد مستقر شدەاند. بە گفتە منبع خبر هنوز نباید پنداشت خطر اجرای حکم اعدام حبیب اللە برطرف شدە و لازمست مردم سنندج هوشیارانە کماکان از خانوادە حبیب اللە حمایت کنند تا هرگز خبر اعدام این دانشجوی دربند منتشر نشود. باشد کە مقامات جمهوری اسلامی در شرایط حساس کنونی ایران و منطقە امنیت سنندج و کردستان را فدای اجرای احکام ناعادلانە نکنند.  علی جوانمردی.
بامداد امروز یکشنبە خانوادە حبیب اللە پس از شنیدن خبر فوری از زندان سنندج ، از مسوولان زندان خواستند با فرزند خود ملاقات کنند. بنابر این خبر خواهر حبیب با او دیدار کردە و مقامات بە خانوادەاش گفتەاند چنین قصدی نداشتەاند. ولی تاکید شدە وضعیت حبیب کماکان انتظار برای اجرای حکم است! و نباید با رسانەهای خارجی گفتگویی داشتە باشند. تلفنهای بی شماری بە دفاتر زندان شدە بە نحویکە اکنون تلفنها پاسخ نمیدهند بویژه برای تماس گیرندگان از خارج کشور.
آژانس خبری موکریان » سرویس حقوق بشر
تکذیب شایعه اعدام حبیب لطیفی توسط خانواده وی صبح امروز یکشنبه 21 فروردین 1390خانواده و وکیل حبیب لطیفی در مصاحبه با سایت موکریان خبرمنتشر شده در بعضی از سایتها پیرامون اعدام این زندانی کرد را تکذیب کردند. صبح امروز خواهر حبیب لطیفی در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تکذیب شایعه اجرای حکم حبیب لطیفی در بامداد یکشنبه، که در فیس بوک یکی از خبرنگاران مقیم خارج از کشور منتشر شده بود اظهار داشت : انتشار این خبر در سایتها باعث شد که خانواده حبیب شب گذشته چند بار به زندان مرکزی سنندج جهت کسب اطلاع از وضعیت وی مراجعه نمایند و با نگرانی شدید شب را به صبح برسانند. وی در ادامه گفت : تا لحظه ای که با شما صحبت می کنم (صبح یکشنبه) هیچ اتفاقی روی نداده و حبیب همچنان در زندان سنندج به سر می برد. شایان ذکر است شب گذشته برخی از سایتها خبری را مبنی بر اجرای حکم حبیب لطیفی در بامداد امروز یکشنبه به نقل از یکی از خبرنگاران کرد صدای آمریکا منتشر کردند که توسط وکیل و خانواده این زندانی تکذیب شد.
در مصاحبه خانواده و وکلا با روز مطرح شد: با زندگی شیرکو معارفی بازی نکنید /فرشته قاضی
خانواده و وکلای شیرکو معارفی در مصاحبه با "روز" شایعات مطرح شده پیرامون اعدام این فعال کرد را تکذیب و اعلام کردند که شایعه اعدام این جوان کرد در 11 اردیبهشت دروغ محض است.  خانواده آقای معارفی در تماس "روز" با تکذیب شایعات مطرح شده طی روزهای گذشته گفتند: این خبرهایی که رسانه ها زده اند، دروغ محض است.چرا اینکار را می کنند؟ میدانید وقتی ما این خبرها را می بینیم هر لحظه و هر روز برایمان مرگ است؟ میدانید چقدر زندگی ما را به نابودی می کشانید؟ چرا پسر مردم را بدبخت می کنید؟ چرا با زندگی ما بازی میکنید؟
رقیه ابن عباس، مادر شیرکو معارفی که به شدت از رسانه ها و کسانی که این مدت اقدام به شایعه پراکنی کرده اند ناراحت بود گفت: چرا دست از سر ما بر نمیدارید؟ این غلط هایی که می نویسید میدانید یعنی چی؟ میدانید بازی با زندگی یک انسان است؟ خواهش میکنم، التماس میکنم با زندگی ما بازی نکنید با زندگی شیرکو بازی نکنی..........
بهروز سورن: شیرکو را تنها بگذاریم, یا نگذاریم؟ مسئله این است در این میان فرشته قاضی قلم زن ( روز ) وابسته به اصلاح طلبان با حرارت زیاد و بکارگیری زبان خاص و شناخته شده کینه توزانه خود علیه اپوزیسیون در تبعید مراتب نارضایتی وکیل شیرکو و خانواده او را از درج اخبار مربوط به این زندانی سیاسی اعلام کرده است. پیام من به ایشان اینست که اعدام هائی که زیر گوشتان صورت میگیرد شوخی نگیرید و وکالت جمهوری اسلامی را کنار بگذارید. شتر نظام هم اکنون در حال چرت زدن در خانه شما و هم سازان تان است. قلم می شکند و گردن می آویزد. از تجربیات خود استفاده کنید و نه حاشا!

خبر فوری- اعدام حبیب در چند ساعت دیگر در سنندج؟

حکومت اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند
مرگ بر طناب دار حالا گردن هر کی هست
(به نقل از فیس بوک علی جوانمردی صدای آمریکا) بر اساس خبری کە از یک منبع موثق مرتبط با زندان سنندج بە دستم رسیدە ، جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمانهای مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار گیرند
اعدام شدگان ماییم که می مانیم و هر روز این خبر ها رو می شنویم . آنها که در راه آزادی گام بر می دارند هراسی از مرگ ندارند
برای تماس با زندان سنندج:
شماره تماس اداره کل00988713235906
00988713235906
تا میتوانید با این شماره تماس بگیرید
00988712552920
00988712552920 شماره تلفن زندان مرکزی سنندج
*منبع: فیسبوک علی جوانمردی
خبر فوری و مهم ، منتشر کنید .....................حکومت اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی دانشجوی زندانی کرد را اعدام کند. خانوادە و دوستان این دانشجوی دربند از سازمانهای مدافع حقوق بشر میخواهند تمام توان خود را برای جلوگیری از این اعدام بکار بگیرند.
به نقل از فیس بوک علی جوانمردی صدای آمریکا
دوستان گرامی پیغامهای خصوصی زیادی را در دقایق گذشتە دریافت کردەام و بهمین دلیل این توضیح را ضروری میدانم: دوستان و همکارانی هستند کە در شهرهای مختلف ایران زندگی میکنند و با یکدیگر هکماری خبررسانی داریم. من با شناختی کە از بسیاری از آنها دارم خبرهایشان را منتشر میکنم . همیشە امکان تحقیق دربارە صحت خبر وجود ندارد و شرایط ویژە کشور بە نحوی است کە در صورت درنگ و تاخیر هم ، اهمیت خبر از بین میرود و چە بسا سری بە زیر چوبە دار میرود. بطور مثال من یکروز پیش از تظاهرات سەشنبە اعتراض خبری منتشر کردم کە صحت آن مشخش و تایید شد. هدف از پخش خبر درست و بموقع ، بازداشتن جمهوری اسلامی از اعمال غیرانسانی است. پس از انتشار خبر فوری امشب ایرنا خبرگزاری خود جمهوری اسلامی با چند تن از نزدیکان و مسوولان زندان تماس گرفتە و جویای مسالە شدە است و امیدوارم از این اعدام جلوگیری شود. علی جوانمردی
در حالیکە همه تلاشها برای لغو اعدام شیرکو معارفی متمرکز شدە ، دولت جمهوری اسلامی در صدد اعدام بی سروصدای حبیب الله لطیفی است.
خامنه‌ای ضحاک دوباره به خون جوانی دیگر طمع پیدا کرده ! مرگ بر خامنه‌ای !
چكار مي توانيم بكنيم؟ از انسان بودن خودم بيزارم! چه مردانى پر پر ميشوند!
آخر تو این فاصله چند ساعت چه کار میشود کرد. مرگ بر خامنه‌ای
جمهوری اسلامی قصد دارد تا ساعتی دیگر ( بامداد یکشنبە) حبیب اللە لطیفی را اعدام کند . تا ساعاتی دیگر ( بامداد یکشنبه ) حبیب لطیفی دانشجو ی زندانی کرد محکوم به اعدام ، اعدام میشود

مطالب قدیمی در رابطه با اعدام حبیب و چگونگی جلوگیری از اعدامش در سال گذشته
هرانا؛ آخرین ملاقات حبیب الله لطیفی با خانواده اش انجام شد
خانه‌ "عباس لطیفی" پدر دانشجویی کورد" حبیب الله‌ لطیفی" در محاصره‌ است
شرح كامل يورش وحشيانه ماموران به خانه حبيب الله لطيفي از زبان سوگند- خواهر زاده حبيب لطيفي
خانواده حبیب‌الله لطیفی بازداشت شدند
در قفل در کلیدی نچرخید: فیلم؛ خانواده حبیب الله لطیفی در مقابل زندان سنندج امروزصبح
حبیب زنده است- تعویق حکم اعدام حبیب الله لطیفی
آخرین ملاقات حبیب الله لطیفی با خانواده اش انجام شد
تحصن مردم سنندج در مقابل زندان مرکزی این شهر همراه با خانواده حبیب الله لطیفی
علیه حکم اعدام حبیب لطیفی شهر سنندج یکسره در خاموشی بسر می برد
اعدام حبیب لطیفی - فردا یکشنبه صبح ساعت6:30 در زندان سنندج

۱۹ فروردین، ۱۳۹۰

حمله ارتش عراق به قرارگاه مجاهدین- اشرف

حمله به اشرف با گردانهای زرهی، تکاور، مهندسی و واکنش سریع آغاز شد ساعت چهار و چهل‌و پنج دقیقه بامداد به وقت عراق، حمله به اشرف با گردانهای زرهی، تکاور، پیاده، پیاده مکانیزه، مهندسی و گردانهای واکنش سریع و ضدشورش شروع شد، دست‌کم ۲۵۰۰تن از نیروهای سرکوبگر تحت امر مالکی در این حمله جنایتکارانه شرکت دارند. فرمانده‌این حمله سپهبد غیدان فرمانده نیروی زمینی عراق است. طبق اولین گزارشها، نیروهای عراقی در حال باز کردن سیاج شمالی و شرقی اشرف با گردان مهندسی به‌منظور ورود مهاجمان به اشرف هستند. یک ستون از نیروهای جنایتکار عراقی از درب شمالی وارد اشرف شدند. دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران   ۱۹فروردین ۱۳۹۰ (۸آوریل ۲۰۱۱) - ساعت ۴ بامداد به وقت پاریس
فیلم ها- توجه صحنه های دلخراش  حمله وحشیانه به مجاهدین اشرف امروز صبح/فیلم
حمله به اشرف توسط مزدوران مالكي خامنه اي شيرزنان مجروح و شهيد 19فروردين فیلم بسیار دلخراش ...
نیروهای مهاجم عراقی به روی ساکنان اشرف آتش گشودند فیلم
April 7, 2011  اشرف 19فرودين فیلم1    اشرف 19فرودين فیلم2  اشرف 19فرودين فیلم3  اشرف 19فرودين فیلم4  اشرف 19فرودين فیلم5
شمار شهدا به 17 نفر رسیده که 2 نفر از زنان مجاهد بودن و بیش از 200 نفر مجروح شده اند...و بیمارستان اشرف محاصره شده است...این خبر از سیمای آزادی پخش شده و لینک به خبر درگیری و زخمی ها هست*** دهها تن از ساکنان اشرف شهید و زخمی شده اند...اطلاعات رسیده از اشرف، تاکنون چند تن از ساکنان در اثر تهاجم نیروهای جنایتکار عراقی مجروح و حداقل یک تن به گروگان گرفته شده است. نیروهای سرکوبگر با چوب و چماق و میله‌های آهنی به ضرب‌وشتم ساکنان پرداخته و با گاز اشک‌آور و ماشینهای آب‌پاش به آنها حمله کرده و نارنجک به میان آنها پرت می‌کنند.در اثر تیر اندازی نیروهای مهاجم عراقی دو تن دیگر از زنان مجاهد بنامهای نسترن عظیمی و فائزه رجبی به‌شهادت رسیدند و شمار شهیدان به ۱۹تن رسید. شمار مجروحان نیز لحظه‌به‌لحظه افزایش می‌یابد و شمار آنها که اکثراً با تیر مستقیم مجروح شده‌اند تا این لحظه به بیش از ۲۰۰تن بالغ می‌شود.
مجاهدین خلق امروز اطلاعاتی درباره یک کارخانه در غرب تهران در اختیار رسانه ها قرار دادند. این کارخانه در جاده کرج قزوین واقع است و در آن قطعاتی از سانتریفوژ ساخته می شود. تاکنون این کارخانه به اطلاع آژانس انرژی اتمی رسیده نشده است و به صورت زیرزمینی فعالیت داشته است.
سخنگوی سازمان مجاهدین علیرضا جعفرزاده در واشنگتن از کشف سایت اتمی بنام طبا در نزدیک تهران پرده برداشت.