۳۰ دی، ۱۳۹۰

در اعتراض به بسته شدن "مگا آپلود" ناشناسان وبسایتهای اف.بی.آی و وزارت دادگستری امریکا را از کار انداختند.

 ما مردم ایم، ما ناشناسان.«همه جا هستیم، نمی بخشیم و فراموش هم نمی کنیم
stop this


Citizens of the United States, We are Anonymous
"we are anonymous
we are legion
we do not forgive sencorship
we do not forgive the denial of our free right of human being
to united state goverment, you should have expected us"
SPARTAAAAAAAAAAAAN!!
اخبار زیر بخشی از خبرهای یورونیوز فارسی میباشد. برای اطلاع بیشتر بروی ادامه مطلب کلیک کنیم.

گروه هکرهای ناشناس حملات خود به سایتهای اینترنتی بسیاری از موسسات و سازمانهای مهم را از عصر روز پنجشنه آغاز کردند.حملات آنان وقتی آغاز شد که مقامات آمریکایی، مگاآپلود، یکی از بزرگترین سایت هایی که فایل های اینترنتی را به اشتراک می گذارد، بست. «هکرهای ناشناس» در اعتراض به بسته شدن سایت مگاآپلود، به وبگاه مراکز مهم ایالات متحده آمریکا از جمله اف.بی.آی و وزارت دادگستری حمله کردند.همزمان صدها نفر در نیویورک با تظاهرات در مقابل دفاتر دو سناتوری که طرح ضد سرقت انتشارات اینترنتی را به کنگره آمریکا برده اند، اعتراض کردند. معترضان این طرح را محدویت زا و مانع دستیابی آزاد به اطلاعات اینترنتی می دانند. سایت های مهمی از جمله ویکی پدیا، به این طرح کنگره آمریکا اعتراض کرده اند. ویکی پدیا، روز هجدهم ژانویه ارایه خدمات وبگاه انگلیسی زبان خود را به مدت بیست و چهار ساعت متوقف کرد.سایت «مگاآپلد» یکی از پرطرفدارترین و بزرگترین وب سایت‌ها برای تبادل فایل های اینترنتی از سوی مقامات رسمی ایالات متحده آمریکا مسدود شد.
هکرهایی که با نفوذ به پایگاه اینترنتی موسسه تحقیقاتی استراتفور، به شماره‌ کارت های اعتباری مشترکان این موسسه دسترسی پیدا کرده بودند، اعلام کردند که اطلاعات مندرج در دومیلیون و هفتصد هزار ‌ایمیل محرمانه و خصوصی این شرکت را منتشر خواهند کرد. گروه «آنونیموس» که این حمله سایبری را انجام داده، قصد دارد یک میلیون دلار حاصل از این عملیات را به امور خیریه اختصاص دهد.

اخبار زیر بخشی از خبرهای یورونیوز فارسی میباشد. برای اطلاع بیشتر بروی ادامه مطلب کلیک کنیم.
Facebook: Making Your Political Opinions Less Private Since 2012
من کس دیگر است (درباره فیسبوک و سلطه) / کیانوش دل زنده
شماره ی اول «مطالعات جـنـسیـت» را از اینجا دانلود کنید.pdf

هکرهایی که با نفوذ به پایگاه اینترنتی موسسه تحقیقاتی استراتفور، به شماره‌ کارت های اعتباری مشترکان این موسسه دسترسی پیدا کرده بودند، اعلام کردند که اطلاعات مندرج در دومیلیون و هفتصد هزار ‌ایمیل محرمانه و خصوصی این شرکت را منتشر خواهند کرد.گروه «آنونیموس» که این حمله سایبری را انجام داده، قصد دارد یک میلیون دلار حاصل از این عملیات را به امور خیریه اختصاص دهد. هدف این گروه تحقیر موسسه استراتفور است که بعنوان «سایه سی آی ‌ای»، سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا، مشهور است و در وبسایت خود تحلیل‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی را از طریق ایمیل و ویدیو در اختیار اعضایی که با پرداخت وجه ثبت‌نام کرده‌اند، قرار می‌دهد. «همه جا هستیم، نمی بخشیم و فراموش هم نمی کنیم.» این شعار گروه هکرهای “آنانیموس” یا “ناشناس” است. این گروه و هکرهای “لولز سکیوریتی” دوشنبه شب اعلام اتحاد کرده اند تا با هم به جنگ سایبری با دولت ها و عرصۀ اقتصاد بروند. این دو گروه دوشنبه شب، پس از اعلام اتحاد در شبکۀ اجتماعی “توییتر“، پیامی دربارۀ از کار انداختن یک وبسایت وابسته به پلیس بریتانیا و مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته در این کشور منتشر کردند.
گروه لولز سکیوریتی اعلام کرده که هدفش افشای هر نوع اطلاعات محرمانه دولتی است. این گروه در هفته های گذشته به وبسایت های وابسته به شرکت “سونی“، سنای آمریکا و سازمان مرکزی اطلاعات این کشور، سی آی ای، شناخته شده بود.
گروه ناشناس نیز که ابتدا نامش با حمایت از وبسایت افشاگر “ویکی لیکس” بر سر زبان ها افتاد، بیشتر به هدف های سیاسی حمله می کرد. این گروه چندی پیش نیز اعلام کرد که به سرورهای ایمیل وزارت امور خارجۀ ایران نفوذ کرده و به بیش از ده هزار ایمیل دست یافته است.

Megaupload Op: Anonymous downs FBI, DoJ, music sites in biggest attack ever
http://www.youtube.com/watch?v=_lXau4TDt7M
Sen. Lindsey Graham on the NDAA, Indefinite Detention of American Citizens
http://www.youtube.com/watch?v=9ni-nPc6gT4
100% Proof Barack Obama Is A Dictator . Time 2:48 Proves it
http://www.youtube.com/watch?v=FDiTrHOT2us
Obama unterzeichnet Polizeistaats-Gesetz
http://wsws.org/de/2012/jan2012/obam-j04.shtml
Citizens of the United States, We are Anonymous.
This is an urgent emergency alert to all people of the United States. The day we've all been waiting for has unfortunately arrived. The United States is censoring the internet. Our blatant response is that we will not sit while our rights are taken away by the government we trusted them to preserve. This is not a call to arms, but a call to recognition and action!
The United States government has mastered this corrupt way of giving us a false sense of freedom. We think we are free and can do what we want, but in reality we are very limited and restricted as to what we can do, how we can think, and even how our education is obtained. We have been so distracted by this mirage of freedom, that we have just become what we were trying to escape from.
For too long, we have been idle as our brothers and sisters were arrested. During this time, the government has been scheming, plotting ways to increase censorship through means of I S P block aides, D N S blockings, search engine censorship, website censorship, and a variety of other methods that directly oppose the values and ideas of both Anonymous as well as the founding fathers of this country, who believed in free speech and press!
The United States has often been used as an example of the ideal free country. When the one nation that is known for its freedom and rights start to abuse its own people, this is when you must fight back, because others are soon to follow. Do not think that just because you are not a United States citizen, that this does not apply to you. You cannot wait for your country to decide to do the same. You must stop it before it grows, before it becomes acceptable. You must destroy its foundation before it becomes too powerful.
Has the U.S. government not learned from the past? Has it not seen the 2011 revolutions? Has it not seen that we oppose this wherever we find it and that we will continue to oppose it? Obviously the United States Government thinks they are exempt. This is not only an Anonymous collective call to action. What will a Distributed Denial of Service attack do? What's a website de face ment against the corrupted powers of the government? No. This is a call for a worldwide internet and physical protest against the powers that be. Spread this message everywhere. We will not stand for this! Tell your parents, your neighbors, your fellow workers, your school teachers, and anyone else you come in contact with. This affects anyone that desires the freedom to browse anonymously, speak freely without fear of retribution, or protest without fear of arrest.
Go to every I R C network, every social network, every online community, and tell them of the atrocity that is about to be committed. If protest is not enough, the United States government shall see that we are truly legion and we shall come together as one force opposing this attempt to censor the internet once again, and in the process discourage any other government from continuing or trying.
We are Anonymous.
We are Legion.
We do not forgive censorship.
We do not forget the denial of our free rights as human beings.
To the United States government, you should've expected us

من کس دیگر است (درباره فیسبوک و سلطه) / کیانوش دل زنده
فیسبوک، شبکه ای در هم تنیده است برای سوبژکتیوه کردن جهان. برای آنکه شی زدگیِ امر واقعی را نادیده بینگاریم و در جهان مجازی، با استمداد از سرمایه،حتی کلبی مسلکی و بدبینی روشنفکرمابانه را که مدعی رسوا کردن واقعیت های سرمایه و نظام سلطه است، بدل به کالا کنیم. ولی چرا با وجود اینکه طبقه روشنفکر واقف است فیسبوک ابزار سلطه است باز در توسل جستن به آن ابایی ندارد؟و چرا هیچ عاملیت دست جمعی برای رهایی دیده نمی شود؟ آیا فیس بوک ما را ابزار کرده است؟

یک کودک از همان مرحله نخستین، زمانی که فرایند من شدن را در می نوردد زمانی که در مقابل دیگری می ایستد و خود را در آئینه برانداز می کند،دچار نوعی حس بزرگ بینی و پارانویی خودشیفتگی می شود. در واقع نگاه به ابژه همواره مسلتزم نوعی انتقال خود در دیگری است. سوژه زمانی می تواند خود را نظاره کند که در دیگری ببیند و با انتقال خود به دیگری بخشی از میل خود را تجسم بخشد. چرا که به روایت لاکان میل از آن دیگری است.فیسبوک همان آئینه دوران کودکی است که میل خود -بزرگ بینی و دیگر بودگی را تجسم می کند. همان نگاهی که بیرون ایستاده و چشم را می خواهد ببیند. در فیسبوک ما همان ابژه هستیم و سعی می کنیم خودمان را در نگاه دیگران بسازیم و ببینیم. عکسها و مقالاتمان را برای دیگری می نویسم. مولف مرده است مهم آن است که خواننده چطور ما را در نگاه خود بپذیرد ، فرایندی که در ادامه ما را شی زده می کند، تعلیقی که میان ابژه و سوژه می اندازد ، بخوانیم ( آپوخه غده صنوبری )، که از خودبیگانگی را در دل خود لحاظ می کند ، همان تنها معیار پسندیده شدن و مطلوب بودن مان در نگاه دیگری زمانی مشخص می شود که ما را لایک کنند. طوری بنویسم که بیشتر مورد توجه باشیم طوری بنویسم که نمادین باشیم طوری که بتوانند ما را بخوانند بتوانیم به زبان آنها خود را نشانه گذاری کنیم. مثالی که در سـکـسـوآلیته می توان جویا شد: از دست رفتن کنترل سوژه، پس از خنده، یا حرکتی که نشان از رضایت ابژه می دهد، به زبانی ساده هنگامی فرد ارضا می شود که رضایت دیگری را در قالب لبخند، … مشاهده کند.

صادق است که در جهان پساایدئولوژیک، ایدئولوژی ها بر پایه ی فاصله درونی عمل می کنند و این فاصله را صفحه شخصی من ایفا می کند. من وجودی من هر چقدر هم سعی کند نمی تواند خودش را با ابژه عینی که در مقابل دیگری یکی است همسان کند. یک پسمانده وجود دارد. پسمانده ای که موجب کشش من می شود. پسمانده یا امر جا مانده ای که استراگون و ولادیمیر را در انتظار گودو نگه می دارد در حالی که قرار نیست اصلا گودو بیاید و ما هم می دانیم که گودو نمی آید. ما می دانیم که فیسبوک نماد سلطه است و می خواهد امیال ما را نماد گذاری کند تا براساس یک منطق بازاریابی روی ما سرمایه گذاری کند. کلبی مسلکی که سوژه خودش را با تمسک به آن می آفریند، رسمیت می دهد و لیکن در جایگاه ابژه، سوژه زدایی می کند، بسان صنعت پـ.ورن، مخاطب صرفا ابژه است و تمام قدرت تخیل و خیالش از او گرفته می شود، شاید این دستگاه هژمونیک را بتوان دقیق تر مشاهده کرد، زمانی که مانیتور بین ما و مخاطب تعلیق می گذارد، (که در واقع ذهن را از تن جدا می کند و در دیگری جا می گذارد) زمانی که جایگاه سوژه جابه جا می شود و زمانی که بر سازندگی در دیگری قوت می یابد ، تماما سرمایه داری منطق از خود بیگانگی را رصد می کند.
تمام زندگی جوامعی که در آنها مناسبات مدرن تولید حاکم است، به صورت انباشت بیکرانی از نمایش ها تجلی می یابد. هر آنچه مستقیماً زیسته می شد، به بازنمود تقلیل می یابد

فصلنامه «مطالعات جـنـسیـت» آنطور که در سرمقاله اش آمده است قصد دارد خلاء علمی و تحقیقاتی در مورد جـنـسـیت و شرم از سخن گفتن در مورد امر جـنـسی در دانشگاه های ایران را به ما نشان دهد و گامی در جهت نگارش مقالات پژوهشی در این زمینه بردارد. وقتی دانشگاه از دانش های رهایی بخش تهی می شود، تنها راه ما تولید این دانش ها به عنوان یک سلاح است.
شماره ی اول «مطالعات جـنـسیـت» را از اینجا دانلود کنید.
29دی: اعتصاب اينترنتی کنگره آمريکا را وادار به عقب نشينی کرد
بی بی سی - اعتصاب تعدادی از سايت های اينترنتی در اعتراض به طرحی در کنگره آمريکا باعث کاهش حمايت نمايندگان کنگره از اين طرح شده است.
روز پنجشنبه، ۲۹ دی (۱۹ ژانويه)، به نقل از منابع کنگره آمريکا گزارش شد که اعتراض دائرة المعارف اينترنتی ويکيپديا و صدها سايت اينترنتی ديگر به طرحی که به منظور حمايت از حقوق مولفان و مصنفان اينترنتی به کنگره ارائه شده بود باعث شده است تا برخی از امضاکنندگان طرح، امضای خود را پس بگيرند و اين طرح برای بررسی مجدد به کميته های مجلس نمايندگان بازگردانده شود. طرح "مقابله با سرقت اينترنتی" در ماه اکتبر با امضای گروهی از نمايندگان کنگره از هر دو حزب دمکرات و جمهوريخواه ارائه شد و در دستور کار مجلس نمايندگان آمريکا قرار گرفت در حاليکه طرح ديگری با عنوان طرح "حمايت از حقوق معنوی" مورد بررسی سنای اين کشور قرار گرفته بود.
در حاليکه تهيه کنندگان اين طرح، تصوب و اجرای آن را برای منافع ملی آمريکا ضروری می دانستند، به گفته مخالفان اين طرح، چنين قانونی به معنی اعمال محدوديت ارتباط و مبادله اطلاعات اينترنتی در سطح جهان بود و می توانست به ابزاری عليه آزادی بيان و عقيده تبديل شود.
اين طرح از حمايت گروهی از مولفان و مصنفان آمريکايي، از تهيه کنندگان فيلم برخوردار بود، به نحوی که برخی رسانه ها از اعتراضاتی که نسبت به اين طرح صورت گرفته با عنوان رويارويی هاليوود با دست اندرکاران کامپيوتر يا "دره سيليکون" ياد کردند.
در مقابل، رسانه های خبری به خصوص رسانه های اينترنتی مخالفت خود را با چنين مصوبه ای اعلام کردند و روز گذشته، يه شکلی يکپارچه عليه آن دست به اعتراض زدند.
از جمله سايت ويکيپديا، که از آن با عنوان سايت پرطرفدار حاوی اطلاعات عمومی ياد می شود، در اعتراض به پيگيری اين طرح، از ارائه خدمات به کاربران انگليسی زبان خود خودداری ورزيد و سايت را با طرحی سياه منتشر کرد.
صدها سايت اينترنتی ديگر نيز به شکل های مختلف، اعتراض خود را نسبت به اين طرح ابراز داشتند و خواستار خروج آن از دستور کار کنگره آمريکا شدند.
دفتر رياست جمهوری آمريکا نيز مخالفت خود را با اين طرح ابراز داشته بود و گفته می شد که در صورت تصويب آن در کنگره، احتمال دارد رئيس جمهوری با امتناع از امضای آن، اين مصوبه را وتو کند.
شامگاه گذشته، سخنگوی کاخ سفيد گفت که طوماری حاوی بيش از يکصد هزار امضا در اعتراض به اين طرح تسليم دفتر رياست جمهوری شده و افزود که مبارزه با سرقت اينترنتی بايد به نحوی صورت گيرد که "متعرض آزادی دسترسی و مبادله اطلاعات اينترنتی نشود." براساس گزارش ها، برخی از نمايندگان کنگره آمريکا در واکنش به اين اعتراض بين المللی عليه طرح گفته اند که حمايت خود را از آن پس می گيرند. قرار است سنای آمريکا هفته آينده اين طرح را مورد بررسی قرار دهد اما رئيس مجلس نمايندگان گفته است که با توجه به اعتراضاتی که عليه اين طرح صورت گرفته، اين مجلس رسيدگی به آن را به تعويق می اندازد و طرح پيشنهادی را برای بررسی بيشتر به کميته های مربوطه عودت می دهد.

طرح جنجال برانگيز
در اکتبر سال گذشته، کميته قضايی مجلس نمايندگان کنگره آمريکا طرح مبارزه با سرقت اينترنتی را که توسط گروهی از نمايندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوريخواه تهيه شده بود برای مذاکره و رای گيری به اين مجلس ارائه کرد.
ارائه دهندگان اين طرح گفتند که از آنجا که توليدات معنوی يکی از بخش های عمده اقتصادی است که ايالات متحده در آنها از مزيت قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار است و از آنجا که اين بخش ايجاد کننده اشتغال برای بخش عمده ای از نيروی کار آمريکاست، لازم است از آن در برابر بهره برداری غيرمجاز خارجيان حمايت شود.
در اين طرح، به وزارت دادگستری آمريکا اجازه داده شده تا عليه وبسايت های فعال در خارج از محدود قضايی ايالات متحده، يعنی در ساير کشورها جهان، که متهم به نقض حق تاليف و تصنيف آمريکاييان هستند و يا چنين امکاناتی را در اختيار سايرين قرار می دهند وارد عمل شود. در صورت تبديل اين طرح به قانون، دادستان کل آمريکا می تواند به ارائه دهندگان خدمات اينترنتي، شبکه های آگهی اينترنتی و موسسات فعال در زمينه تسويه حساب معاملات اينترنتی دستور دهد از همکاری با سايت های خارجی که حقوق مولفان و مصنفان آمريکايی را نقض می کنند، و دادن لينک به اين سايت ها، خودداری ورزند.
موتور های جستجوی اينترنتی نيز از هدايت کاربران به چنين سايت هايی منع شده و تخلف از دستور دادستانی جرم کيفری محسوب می شود.
اين طرح همچنين به دارندگان حق تاليف اجازه می دهد تا در صورت مواجهه با سايت هايی که به صورت غيرمجاز آثار آنان را در اختيار کاربران قرار می دهند و يا به نحوی اين امکان را فراهم می آورند دست به اقدام قضايی بزنند.
علاوه بر اين، طرح ارائه شده به کنگره آمريکا به شبکه های ارائه دهند آگهی تجاری و يا خدمات تسويه حساب اينترنتی که به طور خودسرانه از ارائه خدمات به سايت های متخلف خارجی خودداری کرده و ارتباط آنها با کاربران را قطع می کنند مصونيت از پيگرد قضايی اعطا می کنند.
در بخش ديگری از اين طرح، مشخصا برای سايت هايی که استفاده از ويديوهای غيرمجاز را امکانپذير کنند و يا به فروش داروها، تجهيزات نظامی و يا کالاهای مصرفی جعلی مبادرت می کردند مجازات هايی تعيين شده است.
اگرچه مدافعان اين طرح گفته بودند که هدف از ارائه آن صرفا حمايت از حقوق کسانی است که آثارشان مورد دستبرد قرار می گيرد، اما مخالفان نحوه تدوين طرح را تهديدی عليه آزادی بيان و اظهار و انتشار ديدگاه ها دانسته اند. به گفته آنان، تصويب چنين طرحی عملا به معنی تضعيف آزادی ارتباطات و مبادله افکار و اطلاعات است که در واقع، نقش اصلی اينترنت، به عنوان يک رسانه جهاني، محسوب می شود. به نظر می رسد که ديدگاه مخالفان اين طرح و پافشاری آنها در دفاع از آزادی مبادله اطلاعات اگر مانع تصويب اين طرح نشده باشد، دست کم باعث تعديل آن خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: