۲۴ بهمن، ۱۳۹۰

پیام من به مردم معترض ایران: لطفا دستگیر نشوید! 24 بهمن

جزوه بسیــــــــــــــار مهم: چگونه دستگير نشويم؟
برای خواندن ادامه روی ادامه مطلب و یا تیتر مطالب کلیک کنیم.
چگونه دستگير نشويم؟
از هرگونه اعتماد به دوستان جديد خودداری کنيد. دوستان جديدی که خيلی به شما يا به جنبش ابراز ارادت می کنند واقعا خطرناک هستند.
اگر موبايل شما هميشه همراه شما باشد، بازجو می‌تواند پی ببرد که شما از سال‌ها قبل در هر ساعتی از هر روزی در کدام شهر و کدام خيابان بوده‌ايد.  در هنگام تجمعات هرگز گوشی خود را همراه خود نبريد. حتی به صورت خاموش يا بدون سيم‌کارت. بلکه گوشی و خط خود را به صورت روشن در منزل يا محل کارتان باقی بگذاريد تا سندی باشد برای اينکه شما در محل تجمع نبوده‌ايد. گوشی شما بدون سيم‌کارت هم قابليت رديابی دارد.
ماسک را فراموش نکنيد.
يک ايميل و صفحه فيس بوک با نام واقعی خودتان و بدون هرگونه فعاليت سياسی و فقط برای امور شخصی بسازيد.
با شخصيت مجازی خود، دوستان واقعی و شخصيت واقعی خود را «دنبال»، «توئيت»، «سابسکريپت» يا «اد» نکنيد.

یکی از مسئولیت نیروهای حکومتی در اعتراض‌های مردمی ، تهیه‌ی فیلم و عکس از شرکت‌کنندگان است که پس از بازداشت آن‌ها ، به‌عنوان مستندات ، در پرونده‌ی آن‌ها قرار خواهد گرفت . برای شرکت‌ در تجمع‌های اعتراضی ، ماسک برای پوشاندن صورت ، کلاه برای پوشاندن سر ، شال‌گردن و عینک دودی همراه داشته باشید ...
افراد آسیب‌دیده در جریان تجمع اعتراضی به بیمارستان‌های از پیش هماهنگ‌شده منتقل می‌شوند و بسیاری از آن‌ها در بیمارستان بازداشت می‌شوند . درصورتی که موردی از مجروحیت را در زمان تجمع مشاهده کردید ، در میان جمعیت ، با صدای بلند ، درخواست پزشک کنید و حتی‌الامکان به آمبولانس‌هایی که در این موقعیت‌ها خود را سریع به محل مجروح می‌رسانند ، اعتماد نکنید .

کلیب صحبت امید داناتظاهرات روبرو سفارت ۲۲بهمن ۲۰۱۲ استکهلم امید دانا
ولی فقیه بی تقوا
امامشون مقوا
نظامشون رو هوا
فیلم خبری یورونیوز- رئیس جمهور: «ظرف چند روز آینده، دنیا شاهد افتتاح چند دستاورد بسیار بزرگ در عرصه هسته‌ای خواهد بود.»

کار ایران به کجا کشید که این شد رئیس جمهور
« داریم در خانه یخ می زنیم»، خبر یک هموطن بعد از قطع گاز در گیلان
گاز در استان گیلان قطع است. 90 درصد مردم گاز ندارند. شرکت گاز هیچ چیز اعلام نکرده بوده است. می گویند ممکن است تا 48 ساعت ادامه یابد. مردم دارند یخ می زنند. نانوایی ها نان پخت نمی کنند . مدارس فردا تعطیل اعلام شده است. مردم به هیزم و زغال روی آورده اند. وضعیت به کلی به هم ریخته است. در استان مازندران مردم به معازه ها هجوم آورده اند تا بخاری نفتی بخرند.
به نظر می رسد که به هم ریختن وضعیت مالی رژیم و قطع واردات گاز از ترکمنستان بتواند دلیل این قطعی باشد. امکان بروز تلفات برای برخی خانواده های محروم این دو استان وجود دارد.
ما آخر با امید ناب آزادی، تمام بغض ها را، کینه ها را، اندوه ها را، با گلوی یک جهان فریاد آزادی، شکستی سخت خواهیم داد.

امشب ساعت 10 سرت رو از پنجره ببر بيرون و فرياد اعتراض سر بده،مطمئن باش بقيه همراهيت مي كنند

فیلم خبری یورونیوز:
آتن، پایتخت یونان، یکشنبه ناآرام بود. معترضان به برنامۀ ریاضت اقتصادی دولت در این کشور با تظاهرات گسترده در این شهر، ضمن به آتش کشیدن چندین ساختمان دولتی و بانک با کوکتل مولوتف، با پلیس درگیر شدند که در نتیجۀ آن دستکم هشتاد نفر مجروح شده اند. این اعتراضات که از عصر روز یکشنبه آغاز شده بود تا پاسی از شب ادامه داشت.
گزارش تصويری الجزیره: خشم و اعتراض مردم آتن
Protesters throw fire bombs at police in Athens 12.feb.2012
total of 100,000 Greeks took to the streets to demonstrate against the government's planned sparepakke Sunday. Several buildings were burned in the capital Athens

رزا: فیلم های آتن را کردند+18.  فیلم زیر را فعلا میشه دید!
El Parlamento griego aprueba el duro plan de rescate con Atenas en llamas
Protesters throw fire bombs at police in Athens 12.feb.2012



اگر بازداشت شدیم، چه کنیم؟ اگر هر نوع فعاليتی که به نوعی قوانين کشور را نقض می‌کند انجام می‌دهيد بايد توجه داشته باشيد که ممکن است روزی به خاطر آن دستگير شويد.

پس هر نوع فعاليتی انجام می‌دهيد بايد تلاش کنيد آن را با احتياط و به گونه‌ای انجام دهيد که اولا دستگير نشويد و ثانيا در صورتی که دستگير شديد به راحتی بتوانيد آن فعاليت را انکار کنيد.

آنچه در ادامه خواهيد خواند روش‌های عملی برای جلوگيری از دستگير شدن و ايجاد امکان انکار فعاليت‌ها در صورت دستگيری است. این توصیه‌ها با تمرکز بر فعالیت‌های اینترنتی ارائه شده است.

انتخاب نوع فعاليت
هرگز همزمان چندين فعاليت مختلف را انجام ندهيد. شما نمی‌توانيد که هم در اينترنت مقاله بنويسيد. هم بر ديوار شعار نويسی کنيد. هم در تجمعات شرکت کنيد. هم فيلم و عکس آپلود کنيد. هم با سران مخالفان جلسه بگذاريد. هم به ملاقات موسوی و کروبی برويد.....

يک يا چند فعاليت را انتخاب کنيد و در آن‌ها فعال شويد. در غير اين‌صورت خودتان و ديگر دوستانتان را به خطر خواهيد انداخت.

دوستان قابل اعتماد چه کسانی هستند؟
از هرگونه اعتماد به دوستان جديد خودداری کنيد. دوستان جديدی که خيلی به شما يا به جنبش ابراز ارادت می کنند واقعا خطرناک هستند. حتی اگر به وسيله صميمی‌ترين دوستان و اقوام شما به شما معرفی شده باشند. اين افراد حتی ممکن است خود را خيلی مبارزتر و فعال‌تر از شما نشان دهند.

دقت کنيد که فقط دوستانی قابل اعتماد هستند که سابقه آشنايی شما با آن‌ها به پيش از خرداد هشتاد و هشت باز می‌گردد. دوستانی که در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و از اين امتحان سربلند بيرون آمده‌اند. حتی اگر اين افراد در جناح مقابل شما قرار داشته و به اصطلاح «احمدی‌نژادی» باشند، باز هم شما را نخواهند فروخت.

دوستان قابل اعتماد تلاش نمی‌کنند که خود را به شما نزديک کنند. دوستان قابل اعتماد مايل نيستند بيش از حد معمول با شما وقت بگذرانند.

دوستان اينترنتی به کلی غيرقابل اعتماد هستند. مگر آن‌که آن‌ها را از قديم در خارج از محيط مجازی اينترنت ملاقات کرده باشيد و با آن‌ها ارتباط نزديک داشته باشيد.

موبايل و SMS
دشمن شماره يک شما موبايل شما است. وزارت اطلاعات و سپاه می‌توانند فهرستی از آنتن‌هايی که موبايل شما از طريق آن‌ها به اپراتور متصل شده است را پرينت بگيرد. اگر موبايل شما هميشه همراه شما باشد، بازجو می‌تواند پی ببرد که شما از سال‌ها قبل در هر ساعتی از هر روزی در کدام شهر و کدام خيابان بوده‌ايد. دقت اين پرينت در حد محدوده آنتن‌های موبايل است. يعنی می‌توانيد اطمينان داشته باشيد که سابقه حضور شما در تمام نقاط شهر با دقتی حدود ۳۰۰ متر در حافظه اپراتور شما وجود دارد. البته تا زمانی که به دليل ديگری دستگير نشده‌ايد، دليلی وجود ندارد که اين اطلاعات بيرون کشيده شود. بنابراين اگر قبلا بی‌احتياطی کرده‌ايد، بهتر است زودتر خط خود را عوض کنيد و شماره جديدی برای خود بخريد

در هنگام تجمعات هرگز گوشی خود را همراه خود نبريد. حتی به صورت خاموش يا بدون سيم‌کارت. بلکه گوشی و خط خود را به صورت روشن در منزل يا محل کارتان باقی بگذاريد تا سندی باشد برای اينکه شما در محل تجمع نبوده‌ايد. گوشی شما بدون سيم‌کارت هم قابليت رديابی دارد. برای فيلم‌برداری و عکس برداری از دوربين‌های ديجيتال استفاده کنيد. حتی MP۴ های ارزان قيمت(از حدود ۵۰ هزار تومان) هم امروزه مجهز به دوربين هستند و قابل رديابی هم نيستند.

تا زمانی که دستگير نشده‌ايد يا به دليل ديگری شناسايی و تحت پيگرد قرار نگرفته‌ايد، SMS و مکالمات شما شنود نمی‌شود. مگر آن‌که با خارج از کشور ارتباط برقرار کنيد و يا در مکالمات و SMS های خود از کلمات خاصی که نرم‌افزار مخابرات به آن‌ها حساس است استفاده کنيد. بهترين کار اين است که تا جای ممکن از موبايل برای ارتباطات خود استفاده نکنيد و يا از رمزهای ساده که قبلا با دوستان خود هماهنگ کرده‌ايد استفاده کنيد. مثلا ۱ برای «نه»، ۲ برای «بله»، ۳ برای «آماده هستم» و ........

فرستادن جوک‌های خاص به وسيله SMS می‌تواند مصداق توهين به مسئولين نظام باشد. البته چنانچه به دليل ديگری دستگير نشويد، SMS های شما کنترل نخواهد شد. بنابراين اگر قبلا چنين بی‌احتياطی‌ای کرده‌ايد، بهتر است خط خود را عوض کنيد. چون پس از دستگيری به دليل ديگر، SMS های شما را هم کنترل خواهند کرد. ممکن است شما از اتهام اصلی خود تبرئه شويد، ولی برای تشبيه احمدی‌نژاد به ميمون در يک SMS قديمی محکوم به زندان شويد.

تا جايی که مقدور است، از موبايل خود فقط برای ارتباطات شخصی بهره بگيريد. موبايل وسيله قابل اطمينانی نيست. برای موبايل خود رمز عبور بگذاريد. نرم‌افزارهايی وجود دارند که در صورت وارد کردن رمز غلط، رم موبايل شما را فورمت می‌کنند. از اين نرم‌افزارها بر روی گوشی خود داشته باشيد. تصاوير و فيلم‌های سياسی را با تصاوير و فيلم‌های شخصی قاطی نکنيد. يک SD-RAM جداگانه برای جابجايی و بلوتوث کردن تصاوير و فيلم‌های سياسی داشته باشيد. به طور معمول اين SD-RAM بايد در جيب شلوارتان باشد و SD-RAM تصاوير شخصی در گوشی باشد. به غير از وقت‌هايی که در مترو يا جاهای ديگر به مبادله تصاوير می‌پردازيد از SD-RAM سياسی خود استفاده نکنيد. در صورت دستگيری با توجه به حجم کم آن می‌توانيد آن را نابود کنيد و يا حتی ارتباط آن را با خودتان انکار کنيد.

شرکت در تجمعات
از تلفن و موبايل برای هماهنگی با دوستان خويش قبل از تجمعات استفاده نکنيد. در روزهای نزديک به تجمعات ممکن است تلفن‌های ثابت هم به طور تصادفی کنترل شوند و يا به کلمات و عبارات خاصی حساس شده و در صورت شنيدن آن کلمه يا عبارت توسط نرم‌افزار، صبط شده و يا به وسيله ماموران شنود شوند.

بهترين راه، هماهنگی حضوری است. با اين‌حال اگر مجبور به استفاده از تلفن برای هماهنگی هستيد حتما از رمزهای ساده مانند «قرار کوه» يا «جلسه اداری» به جای کلمات و عبارات واقعی استفاده کنيد. اين عبارات نرم‌افزارها را حساس نمی کند و حتی در صورت ضبط شدن، ارتباط آن با تجمعات آن روز قابل انکار بوده و قابليت استناد زيادی ندارند.

اگر شما ماسک به صورت داشته باشيد، تصاوير ضبط شده توسط دوربين‌های مداربسته ترافيکی و دوربين بسيجيان و حتی دوربين ساير تظاهرکنندگان نيز منجر به شناسايی شما نخواهد شد. بنابراين ماسک را فراموش نکنيد.

برای شرکت در تجمعات، اتومبيل خود را در فاصله‌ای مناسب پارک کنيد و پياده به محل تجمع برويد.

شرکت در جلسات
اگر با دوستان خود و يا افراد مهم جلسات سياسی داريد، موبايل خود را در منزل، محل کار و يا اتومبيل خود جا بگذاريد. اگر مجبور هستيد موبايل خود را به جلسه ببريد، در فاصله‌ای دور از محل برقراری جلسه آن را خاموش کنيد، سيم کارت و باطری آن را نيز از خود گوشی جدا نمائيد.

وقتی در جلسه شرکت کرديد، مطمئن شويد که ديگران نيز همين کار را کرده‌اند. در انتخاب محل جلسه دقت کنيد. اگر افرادی در جلسه هستند که از هويت يا نقش آنان در آن جلسه آگاهی نداريد، همان ابتدا از افراد مورداعتماد خود درباره آنان سوال کنيد. اگر قانع نشديد، جلسه را با تظاهر به حامی نظام بودن ترک کنيد. شرکت در هيچ جلسه‌ای ارزش دستگير شدن شما را ندارد.

کامپيوتر شخصی
کامپيوتر شخصی خود را در فواصل کوتاه فرمت کنيد. اگر برای دستگيری شما به محل کار يا منزل شما بيايند، اولين چيزی که با خود خواهند برد، کامپيوتر شخصی شما است. مقاله‌هايی که می‌نويسيد را بر روی هارد کامپيوتر ذخيره نکنيد. می توانيد يک ايميل دروغين بسازيد و مقاله‌ها و نوشته‌های خود را به آن ايميل ارسال کنيد و آن‌ها را در آن‌جا نگهداری کنيد.

از يک هارد اکسترنال استفاده کنيد و آن را در فاصله‌ای دور از کامپيوتر مثلا در اتاقی ديگر يا در انباری منزل مخفی کنيد. با کمی ابتکار می‌توانيد از بلوتوث برای ارسال و گرفتن اطلاعات از آن استفاده کنيد. اطلاعات خطرناک هاردهای خود را بر روی DVD ذخيره کنيد و آن‌ها را در محل امنی بگذاريد.

شخصيت‌های مجازی اينترنتی
اگر در اينترنت فعال هستيد، هرگز با نام واقعی خود فعاليت نکنيد. اگر دستگير شويد، بازجو باور نخواهد کرد که شما ايميل يا صفحه فيس بوک نداريد. بنابراين يک ايميل و صفحه فيس بوک با نام واقعی خودتان و بدون هرگونه فعاليت سياسی و فقط برای امور شخصی بسازيد.

بهترين کار، ساختن يک يا چند شخصيت مجازی است. شخصيتی که ايميلی به نام خودش دارد. سن و شغل و هويت جعلی مشخصی دارد. صفحه فيس بوک و توئيتر و فرند فيد و غيره دارد. حتی عکس! دارد. پيدا کردن عکس يک فرد خارجی که ظاهرش شبيه ايرانی‌ها باشد در اينترنت کار سختی نيست. اين شخصيت مجازی را در ذهن بپرورانيد. سپس از او برای فعاليت‌های خود استفاده کنيد.

با اين شخصيت جديد هر کاری خواستيد بکنيد. ولی پس از مدتی محدود آن را به کلی رها کنيد و آن را رها کنيد. هيچ شخصيت مجازی را بيش از ۶ ماه همراه خود نداشته باشيد. سعی کنيد بين نام واقعی شما با اين شخصيت مجازی هيچ ارتباطی نباشد. حتی معتمدترين دوستان شما هم نبايد بدانند که نام شخصيت مجازی شما چيست. با شخصيت مجازی خود، دوستان واقعی و شخصيت واقعی خود را «دنبال»، «توئيت»، «سابسکريپت» يا «اد» نکنيد.

استفاده از VPN
از فروشندگان مجازی و اينترنتی و ناشناس VPN نخريد. فقط با فروشندگانی معامله کنيد که به هويت آنان اعتماد داريد.
پيج بيست و پنجم بهمن



۵ نظر:

Reza-a گفت...

میگن یه یارو رفت تو بقالی دید یه تابلو منبت کاری شده بالای سر فروشنده نصب شده که روش نوشته شده بود:
خدا با ماست
محمد با ماست
علی با ماست
حسن با ماست
حسین با ماست
.
.
.
.
.
مهدی با ماست.
یارو مات و مبهوت مونده بود. بقال ازش میپرسه:اقا چیزی میخواستید؟ یارو میگه: ببینم شما ماست ساده ندارید؟
طبق فرمایشات مسئول امنیتی حماسه احتمالا پرشکوه 25 بهمن سبز(به قول انگلیسی ها Up comming fake revolution)از آنجا که دوستان واقعی شما -در اینجا یعنی همان حماسه سازان احتمالی- که از قضا بایستی همفکران شما هم باشند، طبیعتا هرکدامشان بایستی رهنمودهای این مقام بلند پایه و زیرک امور امنیتی حماسه 25 بهمن را آویزه گوش کنند و برای خود شخصیت مجازی بتراشند. حالا شما تصور کن که بخواهی دوستان واقعی خود را از میان انبوه شخصیتهای مجازی پیدا کنی. چه شیر تو شیری(همان خر تو خر سابق) خواهد شد.
نتیجه آخلاقی: بهترین انسانها مجازیترین شخصیتها هستند.
نتیجه انقلابی:انسانهای جهان مجازی شوید، ما چیزی نداریم جز شخصیت های واقعیمان که از دست بدهیم.
نتیجه تکنولوژیک: سرنوشت جدالهای اجتماعی را سیم کارتها تعین میکنند.
نتیجه پراتیکی(گذشته را چراغ راه آینده کنیم!!!): علت شکست انقلابات قبلی این بود که خلق قهرمان تلفن دستی نداشت تا برای فریب امپریالیسم کاغذخوار(همان جهانخوار سابق)آنرا در حالت روشن در توالت خانه اش بگذارد.
نتیجه ادبی(جهت فریب نیروهای سرکوبگر): نی من منم،نی تو تویی،نی تو منی/ هم من منم، هم تو تویی، هم تو منی/من از تو چنانم ای نگار ختنی/که اندر غلتم که من توام یا تو منی.
پی نوشت: بعد از رعایت تمام اصول مخفی کاری بالا اگر باز هم دستگیر شدید سوال و جوابهای احتمالی در زندانهای امنیتی احتمالا به این شکل خواهد بود:
بازجو: پدر سوخته فلان فلان شده چرا رفته بودی تضاهرات؟
زندانی: اقا به حضرت عباس من نرفته بودم تضاهرات.
بازجو: فلان فلان شده پس روز تضاهرات کجا بودی؟
زندانی: اقا به خدا ما تو توالت خونمون بودیم.
بازجو: فلان فلان شده چرا دروغ میگی. برادران ما تو رو تو پیاده رو دستگیر کردن.نکنه تو پیاده رو داشتی قضای حاجت میکردی؟
زندانی: آقا به جدت قسم اون ما نبودیم. مجازمون بود. باور نمیکنی از تلفن دستیم بپرس.
بازجو: فلان فلان شده این که سیم کارت نداره.
زندانی:برادر شما که خودت میدونی به حول و قوه الاهی تلفن رو بدون سیم کارت هم میشه ردیابی کرد.

Rerza-a گفت...

ولی از شوخی هم که بگذریم این دوست که البته در حسن نیت اش هم شکی نیست گویا اعتراضات وسیع مردمی را با فعالیت یک سری الیت اشتباه گرفته. این نوشته ها به درد چریکایی میخوره که سابقا در خانه تیمی زندگی میکردند و بیست، سی سال اخیر هم در فضاهای مجازی پلتاکی به اندازه کافی مجازی شدند. باور کنید برای مجازی شدن بیشتر از این جا نداره.

Rosa گفت...

وااااای
از خنده بریدم....
ترجیحا دستور پخت کوکتل مرحوم مولوتوف را میذاشتم تو آرشیو.
اما گویا قراره کسی جیک نزنه!
و فقط چند تا عکس جمعی از بر و بچ ...
اما خودمانیم، خوبه بازجو نشدیدا.
بازجو: فلان فلان شده این که سیم کارت نداره.
زندانی:برادر شما که خودت میدونی به حول و قوه الاهی تلفن رو بدون سیم کارت هم میشه ردیابی کرد
دو جمله بالا، آخر خنده:-)

Reza-a گفت...

سلام
میخواستم یه مطلب اینجا بگذارم که برای قسمت کامنت خیلی زیاده.ایمیلت رو هم نداشتم من ایمل خودم را اینجا نوشتم.اگر یک ایمیل کوتاه به من بزنی، مطلب رو برات میفرستم.
eshlip11@gmail.com

RosaArchiv گفت...

ok