۲۳ اسفند، ۱۳۹۰

امشب قرار است بترکانیم. گزارش چهارشنبه سوري90

شب "چهارشنبه سوری" امام مقوایی را آتش میزنیم

هر نارنجک ، منور و بالنی که امشب به هوا می رود "سیلی" محکمی است در گوش رهبری و پاسخی است به فتوای علما

به شب بگو نــــــــــه


به گزارش خبرنگار آقای قائم مقامی رادیو فارسی, تهران بسیار ملتهب است نیروهای امنیتی به مردم حمله کردند. مردم با نارنجک به نیروهای امنیتی هجوم بردند، و آنها فرار کردند.تمام خطها را قطع کردند. حضور خانواده ها و مردم بسیار چشمگیر است. واقعا حضور مردم باور نکردن نیست با اینکه اولتیماتوم داده بودند می گیریم، می بریم، زندانی میکنیم. مردم این جشن را برگ...
خبرگزاری فارس: جانشين فرمانده ناجا گفت: دستگير شدگان در چهارشنبه آخر سال تا پايان تعطيلات مهمان پليس هستند.
توپ تانک فشفشه رهبر ما ...
لحظه با چهارشنبه سوري/ شماره11: گزارش از تهران -سقز- سنندج

دانشجو آنلاين: از تهران گزارش رسيد كه در منطقه قلعه حسن خان  از  ساعت 1700 صداي انفجار  ترقه ها درهمه جا بگوش ميرسد. همچنين ساعت 1830جلو پارك نازي آباد جمعيت زيادي جمع شده اند و صداي انفجارترقه و نارنجك صوتي زياد است . مامورين زياد هستند ولي كناري  ايستاده اند و جرآت نزديك شدن به مردم را ندارند.
در كرج - ملارد ساعت 1830صداي انفجارترقه ها  بسيار شديد است انفجار ترقه ها از ساعت 1730 شروع شده است .
خبرگزاري مهر گزارش داد: یک موتورسیکلت به علت استفاده از مواد محترقه در پمپ بنزینی در خیابان آذربایجان تهران منفجر شد ولی این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، دقایقی پیش نوجوانانی که با مواد محترقه بازی می کردند منجر به انفجار یک موتور سیکلت در پمپ بنزین در خیابان آذربایجان شدند که این حادثه تلفات جانی نداشت.همچنین در منطقه عبدل آباد تهران یک منزل مسکونی به دلیل استفاده از مواد محترقه در آتش سوخت.
لحظه به لحظه با چهارشنبه سوري آتش زير خاكستر در تهران در حال اشتعال است
دانشجو آنلاين: گزارش هاي رسيده از تهران, سقز و سنندج بشرح زير مي باشد: تهران -  ساعت 1830 تهران سه راه آذري جوانان درتمامي محله ها آتش روشن كردند و صداي ترقه بسيار زياد است.
تهران- ساعت 1900 تهران پارس جمعيت زيادي جمع شده اند و صداي انفجار زيادي ميايد .
تهران -  ساعت 1945 سي متري جي ، همه جارا آتش فراگرفته وصداي انفجارترقه خيلي زياد است
سقز -  در سقز از ساعت 18 صداي انفجارات در تمامي سطح شهر شنيده مي شود.بيشترين صداي انفجار از ميدان انقلاب و خيابان جمهوري است.
سنندج - ساعت 1930 در اغلب مناطق سنندج مردم با روشن كردن آتش و انفجار نارنجك و ترقه به استقبال چهارشنبه سوري رفته اند.صداي نارنجك از همه جا بگوش مي رسد.

آژانس ايران خبر: بنا بر خبر دريافتي امرورز در ساعت 1310 در تهران عده اي  از جوانان با آتش زدن لاستيك و...... دريكي از خيابانهاي تهران نو و دماوند به سمت تهران پارس آتش بازي را شروع كردند وشعار مرگ بر ديكتاتور سردادند .لاز م به ذكر است كه قبل از ورود جوانان مامورين محل را ترك كردند

گزارش خبرنگار ما از تهران: امشب جشن چهارشنبه سوری است و با نزدیک شدن به تاریکی هوا، بسیاری از مغازه داران و فروشگاه ها ترجیح داده اند کار خود را زودتر تعطیل کنند. به همین دلیل از ساعتی پیش ترافیک شدیدی در تمام نقاط تهران ایجاد شده است. همچنین بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی دو ساعت زودتر پرسنل خود را تعطیل کرده اند و همین باعث افزایش ترافیک تهران شده است. با آنکه در تمامی میادین تهران نیروهای انتظامی مستقر شده اند و موتورسواران ضد شورش در حال گشت زنی در خیابان ها هستند، اما از هر گوشه صدای ترقه و نارنجک به گوش می رسد. حتی در برخی از پاساژها فروشندگان جوان کار را تعطیل کرده اند و به شادی مشغولند و صدای ترقه و سوت و کف از داخل پاساژها شنیده می شود. در نواحی مرکزی تهران مثل میدان هفت تیر و میدان ولیعصر یگان ویژه نیروی انتظامی مستقر هستند اما شهروندان بی اعتنا به حضور آنان خود را برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری آماده می کنند. اگرچه اوج مراسم چهارشنبه سوری پس از تاریک شدن هواست و هنوز آغاز نشده اما در برخی مناطق تهران به ویژه مناطق شمالی و غربی از هم اکنون صداهای مهیب انفجار ترقه شنیده می شود. بلوار فردوس، فلکه آریاشهر، شهرک غرب و ایران زمین مناطقی هستند که دختران و پسران مشغول ترقه بازی و آتش بازی هستند و کارنوال های شادی برپاست.
دروغپردازی پاسدار رادان: خیابان‌های تهران خلوت است خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس): فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: خوشبختانه خیابان‌ها و معابر سطح شهر تهران خلوت گزارش شده‌است. رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ترافیکی شهر تهران گفت: خوشبختانه همکاری شهروندان باعث شده است تا سطح معابر خلوت باشد. وی افزود: البته در برخی از معابر شهر تهران به دلیل مراجعت شهروندان به منازل و همچنین مراکز خرید برای خرید شب عید اندکی حجم خودروها افزایش داشته است. براساس بررسی‌های انجام شده در مرکز فرماندهی انتظامی شهر تهران تا این لحظه حجم حوادث نسبت به سال گذشته کاهش داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال قبل با حوادث کمتری روبرو باشیم. این در حالی است که سردار رادان جانشین فرماندهی ناجا عنوان کرده بود که تلاش پلیس در چهارشنبه آخرسال هدایت تخلیه هیجانات به کوچه‌ها و محلات است که تا کنون این هدف پلیس محقق شده است.
گزارش زنده چهارشنبه سوری-لحظاتی پیش از بردیا و آرمان در پرشین رادیو 
بردیا به صورت مستقیم از تهران گزارش داد و آرمان از تظاهرات امشب در آبادان و اهواز--گزارشات زنده از ایران در پرشین رادیو http://www.epersianradio.com
گزارشات زنده از تهران و سراسر ایران در پرشین رادیو--هوا کردن بالن در تهران

رهسا نیوز:  ماموران یگان ویژه شهر کرمانشاه، ساعاتی قبل با باتوم به سمت برگزارکنندگان مراسم شب چهارشنبه سوری هجوم برده و نسبت به پراکنده کردن تجمع مردم اقدام کردند. به گزارش خبرنگار رهسا نیوز از کرمانشاه، ماموران مجهز به سلاحهای گرم و سرد، با استفاده از باتوم به مردم حمله کرده و مانع تجمع مردم در محله نوبهار کرمانشاه شدند و آنان را پراکنده کردند. همچنین خبرهایی دیگری از این دست از شهرهای تبریز و تهران به گوش میرسد. گفتنی است طبق برخی اخبار تایید نشده، مردم  در نعمت آباد، در خیابان طالقانی یک پاسگاه پلیس و در تهران در خیابان آذربایجان یک پمپ بنزین را آتش زده اند.
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نیروهای سرکوبگر ولی فقیه علی خامنه ای در نقاط مختلف شهر مشهد برای مقابله باجشن ملی ایرانیان چهارشنبه سوری در حال مستقر شدن هستند. روز سه شنبه 23 اسفند ماه از حوالی ساعت 15:00 نیروهای سرکوبگر در نقاط مختلف بخصوص در نقاط مرکزی شهر مانند بلوار وکیل آباد و مقابل دانشگا آزاد در حال مستقر شدن هستند آنها بصورت گشتهای پیاده، موتوری و با خودرو در شهر در حال گشت زدن می باشند. گسیل گله وار نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به نقاط مرکزی شهرها برای مقابله با جشنهای ملی ایرانیان چهارشنبه سوری می باشد. جوانان از بعد ظهر امروز به استقبال جشن ملی چهارشنبه سوری رفته اند و با انداختن ترقه و روشن کردن فشفشها یک فضای جشن و سروری را برپا کردذه اند و هر چه زمان می گذرد شدت ترقه ها بیشتر می شود.آنها همچنین قصد دارند این جشن را بصورت گسترده تر برگزار کنند و آن را به اعتراض علیه رژیم ایرانی ستیز و ضد سنن ملی و میهنی تبدیل نمایند. گزارشها تکمیلی از نقاط مختلف ایران متعاقبا ارسال خواهد شد.
خیابان های تهران پر است از نیروهای گارد ویژه, آنهم نیروهای تا دندان مسلح به گاز اشک آور وباتوم و انواع ادوات ضد شورش. این در حالیست که هنوز مردم تهران رسما مراسم چهارشنبه سوری را آغاز نکرده اند. این امر که نیروهای گارد ویژه در روز و هوای روشن در خیابان ها مستقر شده اند نشان دهنده ی این ست که حکومت با این کار میخواهد رعب و وحشت ایجاد کند . در این کار چقدر موفق خواهند بود باید منتظر تاریک شدن هوا باشیم

هیچ نظری موجود نیست: