۲۳ اسفند، ۱۳۹۰

بقیه فیلمها و گزارشات خبری- چهارشنبه سوری 90

لینکهای قبلی
برای خواندن کل مطلب روی تیتر آن کلیک کنیم

دروغ پردازی پاسدار رادان: خیابان‌های تهران خلوت است
 شب "چهارشنبه سوری" امام مقوایی را آتش میزنیم

کرمانشاه - پس از درگیری پلیس با مردم در چهارشنبه سوری، مردم اقدام به سر دادن شعار نیروی افتضاحی کردند
KERMANSHAH: Shoare 'Niruye Eftezahi' Dar Kermanshah. March 13, 2012

کرمانشاه, چهارشنبه سوری ۹۰ - شعارمرگ بر دیکتاتور
خبرهای رسیده از سطح شهر کرمانشاه حاکیست مردم در نقاط مختلف شهر و بخصوص در منطقه شش بهمن با شعار مرگ بر دیکتاتور با ماموران حکومتی درگیر و به زد و خورد پرداخته و ماموران را متواری ساختند!

جشن چهارشنبه سوری تهران اسفند ۱۳۹۰ - قسمت ۵
تهران جشن چارشنبه سوري -7 
جشن چهار شنبه سوری در منطقهٔ تاکستان تهران، حضور نیروی انتظامی در خیابانها ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
فیلم اختصاصی آیدنیز شماره ۱ / چهارشنبه سوری سال ۹۰ شهرک باغمیشه تبریز
حمله ماموران به مراسم چهارشنبه سوری تبریز و متفرق کردن مردم
معلوم نیست چهار شنبه سوری یا جنگ؟؟؟
حمله به مردم در تهران ۲۳ اسفند ۹۰
رقص و پایکوبی مردم در سربندر ۲۴ اسفند ۹۰
رقص و پایکوبی مردم در اصفهان ۲۳ اسفند ۹۰
http://youtu.be/95ukiuLhwU4

گیتار زدن شهید بهنود رمضانی که در 4شنبه سوری به دست نیروهای بسیج کشته شد
چه آرزوها را با خود به گور برد...
خبر فوری ظهر امروز ساعت 13 با پدر بهنود رمضانی تماس گرفته شده و از او میخواهند که خود را به اطلاعات معرفی کند و پس از چند ساعت از مادر بهنود رمضانی می خواهند که او هم به اداره ی اطلاعات برود و تا این ساعت هر دوی آنها در بازداشت به سر میبرند و به منزل مراجعه نکردند. بهنود رمضانی جان باخته ی راه آزادی در چهار شنبه سوری سال گذشته به دست بسیجیان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و جان باخت
اين خبر هنوز از طريق منابع خبري كانون تدقيق نشده است. در صورت تدقيق در اولين فرصت در اين زمينه اقدام هاي حقوق بشري و اطلاع رساني صورت مي گيرد.
مرگ بر اصل ولایت وقیح
foto- رقص اخر شب بچه ها///اینم چهار شنبه سوری سال 90
زردیِ من از تو ؛ سُرخیِ تو از من
يکی از آئينهای سالانه ايرانيان چهارشنبه سوری است. ايرانيان در آخرين سه شنبه سال خورشيدی با بر افروختن آتش و پريدن از روی آن به استقبال نوروز می روند.مردم در اين روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهايشان مراسمی را برگزار می کنند که ريشه اش به قرن ها پيش باز می گردد.

اینجا مردم از روی شعله های سرخ آتش می پرند تا سیاهی ارتجاع را به چالش بطلبند. چکمه پوشان حکومتی مدام زبان تهدید به کار می گیرند و از جلوگیری از «جرم» سخن می گویند و برای خودشان قانون وضع می کنند و دستور العمل صادر می کنند اما از آنجا که «جرم» به شکلی توده ای انجام می گیرد، به دلیل فراوانی «مجرم» قانون من درآوردی حکومت قابل اجرا نیست. اینجا اراده مردم سخن می گوید و فرمان می راند. جشن چهارشنبه سوری، جشن رقص و آواز و پایکوبی و رقص آتش توده هاست. چکمه پوشان ارتجاع در برابر اراده مردم چاره ای جز تسلیم ندارند.
 
دانشجو آنلاين: بر اساس خبر هاي دريافتي از مشهد, در چهارراه عشرت آباد مأموران پاسگاه هاشمي نژاد با جوانان در خيابان افسر درگير شده اند. جوانان شعار مرگ بر ديكتاتور مي دهند و اهالي هم جمع شده اند و درگيري بالا گرفته است. ابتدا 25 نفر از جوانان بودند ولي چندي بعد به جمعيت افزوده شد و تعداد زيادي از مردم به خيابان آمده و درگير شدند. پليس 2 نفر را دستگير كرد ولي بدليل اعتراض و حضور مردم در صحنه مجبور شدند آنها را همانجا آزاد كنند.
دانشجو آنلاين: خبر نگار دانشجو آنلاين از تهران  گزارش داد: درقصرالدشت مردم آتش بزرگي وسط خيابان روشن كرده اند و حدود 700 نفر از مامورين انتظامي با ماشين آتش نشاني و 4 اتوبوس دور آنها را گرفته اند. در خيابان محسني تهران جوانان بمب هاي دست ساز منفجر ميكنند كه با صداي شديدي منفجرميشوند . مردم همه از خانه هايشان بيرون ريخته اند

تهران : امروز 23 اسفند ميدان سبلان خيلي شلوغ شده بود , مردم جمع شده و ترقه و نارنجك مي زدند تعداد ماموران زياد بوده و مردم را متفرق مي كردند . تهران : در قيطريه بمب صوتي مي زنند و خيلي شلوغ است مغازه هاي ميدان پونك را به زور در ساعت 5.30 عصر بستند كه از تجمع جلوگيري كنند ولي هنوز در خيابانهاي فرعي پونك شلوغ است مشهد : در احمد آباد روي پل ها سرباز چيده شده و پليس در اين منطقه خيلي زياد است ولي سر و صداي ترقه ها قطع نمي شود. ـ در بلوار فردوسي جمعيت زياد است و مردم آتش روشن كرده اند همدان : در خيابان بعثت همدان صداي ترقه بسيار زياد است

تهرانـ در ساعت 8.30 ميدان ونك پليس زيادي جمع شده است و جوانان ترقه مي زنند و پليس نميتواند جلوي آنها را بگيرد -در ساعت 2000 در سعادت آباد سطل آشغال آتش زده شده است - در سعادت آباد باجه تلفن و باجه بانك آتش زده شده است . خبرگزاری هرانا – ماموران انتظامی و امنیتی عصر امروز مصادف با جشن چهارشنبه سوری در خیابان های شهرهای مختلف ایران از برگزاری این جشن ملی ممانعت به عمل آوردند. شاهدان عینی به گزارشگران هرانا گفتند در تهران یک حکومت نظامی اعلام نشده در اکثر مناطق برپا شده و ماموران امنیتی و انتظامی از آتش بازی شهروندان جلوگیری کردند. در برخی از مناطق تهران از جمله تهرانپارس، شهرک غرب، صادقیه نیروهای امنیتی با برگزار کنندگان جشن درگیر شدند، بر اساس گزارشات شاهدان عینی، برخی از شهروندان از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شدند. از عصر امروز نیروهای امنیتی و ضد شورش در میادین اصلی شهر تهران حضور چشمگیری داشتند، مسئولین امنیتی در روزهای پیش شرکت کنندگان در این مراسم را تهدید به بازداشت تا پایان تعطیلات نوروز کردند.رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با خبرگزاری فارس اعلام داشت سطح معابر تهران خلوت است، این در حالی است که لحظه لحظه مصدومین حادثه چهارشنبه سوری از سوی سایر خبرگزاری های نزدیک به حکومت گزارش می شود. در برخی از مناطق تهران با ممانعت نیروهای امنیتی در برگزاری جشن چهارشنبه سوری شهروندان در بالکن منازل و پشت بام ها به برگزاری این جشن ملی اقدام کردند. جشن چهارشنبه سوری در سایر شهرها و کلان شهرهای ایران از جمله، تبریز، اهواز، گرگان، کرمانشاه، ارومیه، مشهد، آمل، بابل، رشت، اصفهان، شیراز و ... علی رغم ممانعت نیروهای امنیتی برگزار شده است و این در حالی است که نیروهای انتظامی از یک ماه پیش اقدام به توقیف انواع مواد محترقه کردند.

آخرین آمار آتش نشانی/ 51 خانه و 26 خودرو در آتش سوختند
تاکنون 290 گروه آتش نشان برای امداد و نجات حوادث چهارشنبه پایان سال به محلهای وقوع حادثه در پایتخت اعزام و هشت شهروند نیز مصدوم شده‌اند. به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بر اساس آخرین آمارها تا کنون چهار هزار و 700 تماس با سامانه 125 گرفته شده و 290 گروه آتش نشان به محل رخداد حوادث اعزام شدند. بر اساس این گزارش، تا لحظه مخابره این خبر، 290 حریق در پایتخت  اتفاق افتاده داده است و 8 شهروند هم مصدوم شدند. همچنین در حوادث رخ داده 101 مورد سطل زباله، پنج فروشگاه، 51 خانه مسکونی و 25 درخت دچار حادثه و آتش سوزی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: