۱۰ فروردین، ۱۳۹۱

تجمع اعتراضی به اخراج پناهجویان در چند فرودگاه بین المللی آلمان

تجمع اعتراضی به اخراج پناهجویان در چند فرودگاه بین المللی آلمان
چندین تشکل و سازمان مدافع پناهجویان در آلمان در اعتراض به "قرارداد دوبلین 2" که بر اساس آن بسیاری از پناهجویان از آلمان اخراج می شوند خواستار لغو این قرارداد شده و از آنجا که این اخراج ها عموما از طریق فرودگاه های بین المللی انجام می شود، بطور همزمان روز جمعه 30 مارس 2012 در فرودگاه های فرانکفورت، هامبورگ، مونیخ، دوسلدورف و برلین-تیگل تجمع برگزار خواهند کرد.
در سال 2011 ، 7200 پناهجو از آلمان (احتمالا به مقصد کشورشان) اخراج شده اند. علاوه بر این 2900 نفر دیگر نیز به مقصد دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو پیمان شنگن اخراج شده اند.
مطابق قرارداد "دوبلین 2" اگر پناهجوئی در که ویزای شنگن دارد در یک کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا یا عضو پیمان شنگن درخواست پناهندگی ارائه دهد، به کشور صادر کننده ویزا برگرداننده خواهد شد و اگر ویزای شنگن نداشته، اما مشخص شود که در یک "کشور امن ثالث" توقف داشته یا از آنجا عبور کرده است، به آن کشور برگردانده می شود.
سالانه نزدیک به چهار میلیون ویزای شنگن صادر می شود. مطابق ارزیابی دولت های اتحادیه اروپا، این ویزا ها منبع اصلی ورود خارجیانی است که بعدا به کشور خود بازنگشته و درخواست پناهندگی ارائه میدهند. از این رو با اقدامات سیستماتیک، از جمله ایحاد یک بانک اطلاعاتی در صدد کنترل اثر انگشت و مشخصات افرادی هستند که با ویزای شنگن وارد شده و بعدا در کشور دیگری درخواست پناهندگی میدهند.
سازمان های حقوق بشری و مدافع پناهجویان با این کنترل ها مخالف و خواهان لغو آن می باشند.
حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور در امور پناهندگی و مهاجرین


رزا: اطلاعیه دیر بدست من رسید. از تمام دوستانی که فردا به هر دلیلی در فرودگاههای آلمان هستند خواهشا بچه های ضد مرزها را حمایت کنند. بدون مقاومت دلیرانه آنان پناهجویی اصولا عملی نبود و بدون این جنبش که بسیار نزدیک با جنبش علیه نژادپرستی  است زندگی در آلمان امکان پذیر نبود. کسانی که در کشور آلمان زندگی میکنند، میدانند که راسیسم آشکار و پنهان این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار شدیدتر است.

هیچ نظری موجود نیست: