۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

عكسهاي مراسم روز جهاني كارگر + فیلم / سنندج 12/2 / 1391


عكسهاي مراسم روز جهاني كارگر سنندج
 
روز جهانی کارگر 2012 در سنندج + فیلم
 
 
عکسهای بیشتر اینجا

مراسم روز جهاني كارگر در سنندج با وجود فضاي كاملا نظامي برگزار شد
طبق خبر رسيده به انجمن صنفي كارگران برق و فلزكار كرمانشاه، امروز سه شنبه 12 ارديبهشت برابر با اول مي روز جهاني كارگر، مراسم روز كارگر با وجود فضاي سنگين پليسي، با شكوه و پر صللبت برگزار گرديد. بر مبناي اين خبر مراسم از ساعت 6 لعد از ظهر با تجمع در خيابان سيروس شروع شد و سپس جمعيت به طرف ميدان انقلاب اقدام به راهپيمائي كردند. با شروع راهپيمائي نيروهاي انتظامي، گارد ويژه و اطلاعاتي به راهپيمايان يورش برده و با مردم درگير شده اند. گفته مي شود در اين درگيري حداقل دو نفر مجروح شده اند. راهپيمايان با خود پلاكاردهائي به رنگ سرخ و با شعارهائي مانند نان مسكن آزادي و زندگي انساني حق مسلم ماست حمل مي كردند.اخبار دقيقتر بعدا به اطلاع خواهد رسيد.
انجمن صنفي كارگران برق و فلزكار كرمانشاه 12/2 /1391
قطعنامه اول مه 2012 (12 اردیبهشت 1391) روز جهانی کارگر
روز جهانی کارگر، روز کیفرخواست طبقه کارگرعلیه سرمایه داری است. روز اعتراض جهانی اکثریت تحت ستم علیه اقلیت ستمگر و حاکم است.این رابطه خصمانه میان اقلیت و اکثریت جوامع دنیا از آنجا که بر متن جدالی زنده برای بقاء هر یک از طرفین، استوار است، مدام در حال تحول و افت و خیز است.بنابراین هر روز، هر ماه و هر سال شرایط جدیدی پیش می آید و دست آوردهای نوینی کسب می گردد که مبارزه طبقه کارگر با سرمایه داری را وارد مراحل تازه تری می کند و این ویژگیها زمانی خود را عیان تر و ملموس تر می نمایانند که بحرانهای سرمایه داری عمیق تر و در برابرش قدرت متحدانه کارگران عظیم تر و کوبنده تر می گردد. همچنانکه جشنهای روز جهانی کارگر درهر یک از سالهای اخیر نسبت به سال قبل از خود متفاوت بوده و همواره نشانه ها و علائم پیشروی طبقه کارگر در مبارزه اش علیه سرمایه داری را در خود داشته اند، مراسمات روز جهانی کارگر امسال نیز بعد از یک سال مبارزات طبقه کارگر و دست آوردهائی که کسب شده، در شرایطی متفاوت و با تغییر توازن قوای چشمگیری به نفع کارگران و کل 99 درصد جمعیت جهان برگزار می شوند. سال گذشته سالی پراز اعتراضات جهانی و پردست آورد را بوده است و درپایان این سال به تقویم کارگری، ما شاهد فراخوان اعتصاب عمومی و تسخیر خیابانها توسط جنبش 99 درصدی هستیم که طبقه کارگر در رأس آن قرار گرفته است. این به میدان آمدن 99 درصدی های جهان، مطمئنا طبقه کارگر و کل 99 درصد مردم ایران را در موقعیتی بهتر و قوی تر قرار می دهد.مطالبات جنبش وال استریت یا همان جنبش 99 درصدیها، تأمین نیازهای مادی و معنوی اکثریت جمعیت جهان است که توسط یک درصد حاکم نادیده گرفته شده است. این جنبش امروز خواهان باز گرداندن هویت و شأن انسانی به همه انسانهاست، بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، نژاد، ملیت، مذهب و جنسیت. جنبش اکثریت علیه اقلیت، اکنون به این حقیقت پی برده است که علت زیر دستگی و فقر و فلاکت، کمبود امکانات و ثروت نیست، بلکه خود نظام سرمایه داریست که کسب سود برای خود در ازای تحمیل فقر و نداری برای اکثزیت، اساس حاکمیتش قرار داده است. به همبن خاطر است که با شعار خلع ید از یک درصدیهای حاکم به میدان آمده و به هیچیک از توصیه های تاکنونی سرمایه داران توجه نمی نماید.اکثزیت بشریت دنیا راهی جز این در پیش رو ندارد.
ما کارگران ایران نیز اعلام می کنیم که بخشی از این جنبش جهانی (99 درصدی) هستیم و ضمن تأکید بر خواستهای مطرح شده در فراخوان جنبش 99 درصدی، مطالبات خود را به طور مشخص تر به قرار زیر اعلام می کنیم و بر تحقق فوری آنها پای می فشاریم:
1- توقف فوری اخراج سازیها و بازگشت به کار کلیه بیکار شدگان.
2- پرداخت بیمه بیکاری معادل حداقل حقوق به کلیه افراد بالای 18 سال چه زن و چه مرد تا تأمین شغل مناسب.
3- پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و جبران خسارات ناشی از به تعویق افتادن دستمزدها.
4- افزایش فوری حداقل دستمزد به 2 میلیون تومان در ماه.
5- پرداخت مزد برابر با مردان به زنان کارگر.
6- لغو کلیه قراردادهای موقت و به استخدام رسمی و دائمی در آمدن کارگران قراردادی.
7- ممنوعیت کار کودکان و تأمین هزینه های زندگی آنان توسط دولت.
8- ممنوعیت اخراج کارگران افغانی و به رسمیت شناخته شدنشان به مثابه شهروندان مساوی الحقوق با بقیه مردم ایران به طوری که از همه امکانات شغلی، اجتماعی و تحصیلی برخوردار باشند.
9- به رسمیت شناخته شدن تشکلهای کارگری مستقل از دولت.
10- آزادی به راه انداختن اعتصاب و اعتراض علیه بی حقوقیهایی که به طبقه کارگر تحمیل شده است.
11- حق تشکیل مجامع عمومی در محل کار و در ساعات کاری بدون حضور عوامل کارفرما.
12- ممنوعیت بازداشت، زندان و اذیت و آزار رهبران و فعالین کارگری.
13- آزادی کلیه زندانیان سیاسی و فعالین کارگری در بند.
14- ممنوعیت اعدام و سنگسار و لغو کلیه احکام صادره به هر جرمی.
15- تعطیلی روز جهانی کارگر برای عموم در تقویم رسمی.
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
جمعی از فعالین کارگری کامیاران
جمعی از فعالین کارگری اصفهان

بیانیه

به فراخوان "جنبش اشغال لس آنجلس" و"اشغال لانگ بیچ" آمریکا
و جنبش "وال استریت" می پیوندیم؛
  تجمع کارگران در سنندج 'به تشنج کشیده شد'

روز جهانی کارگر 2012 در سنندج + فیلم
به فراخوان کمیته برگزار کننده مراسم روز جهانی کارگر در سنندج که قرار بود ساعت ۶ عصر در خیابان فردوسی این شهر مراسم اول ماه مه را برگزار کنند، با وجود جو سنگین پلیسی که از چند روز پیش در این شهر به راه افتاده بود و حضور سنگین نیروهای گارد ویژه و بعضا مجهز به سلاحهای گرم، این مراسم اما حدود ساعت ۶:۱۰ در خیابان مشهور به سیروس این شهر با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد. در این مراسم پلاکاردهای قرمزی با شعارهای کار کودکان ممنوع، تشکلهای کارگری ایجاد باید گردد، اتحاد اتحاد -- تشکل تشکل، نان مسکن آزادی، برخیز ای داغ لعنت خورده و شعارهایی دیگر در دست مردم دیده می شد.
این خیابان به مدت بیش از ۵ دقیقه بطور کامل بسته شد و شعار نان مسکن آزادی، اتحاد اتحاد و زندانی سیاسی آزاد باید گردد سر داده شد. پس از این ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی با شلیک گاز اشکاور و باتوم و گاز فلفل به مردم حمله ور شدند که در این میان طبق آمار اولیه ۳ نفر دستگیر شدند که فعلا نامهای آنان مشخص نیست.
این مراسم با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد
دروازه هاي سپيده دم

هیچ نظری موجود نیست: