۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۱

تجمع کارگران در سنندج 'به تشنج کشیده شد'


به گفته شاهدان عینی، همزمان با فرا رسیدن روز جهانی کارگر، کارگران در شهر سنندج استان کردستان دست به تجمع زدند، اما این تجمع با حضور ماموران امنیتی و نیروهای انتظامی و لباس شخصی به تشنج کشیده شد.
 یک فعال کارگری در سنندج که نخواست نامش فاش شود با اعلام این خبر به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "درخواست مجوز ما برای تجمع، مورد موافقت قرار نگرفت، به همین منظور امروز (اول ماه مه) کارگران به همراه خانواده‌هایشان در یکی از خیابان‌های شهر تجمع کردند، اما ماموران نیرو انتظامی و لباس شخصی با گاز فلفل و باتوم به تجمع کنندگان حمله کردند."
 به گفته این فعال کارگری، این کارگران سپس به منطقه دیگری رفتند و در آنجا نیز نیروهای امنیتی اجازه تجمع به آنها ندادند و "با حمله به آنها حدود چهار یا پنج نفر از کارگران را بازداشت کردند به مکان نامعلومی بردند."
 به گفته این فعال کارگری، بعضی از کارگران نیز در اثر حمله نیروی انتظامی مضروب شدند.
 بر اساس گزارش‌های رسیده از سنندج فضای شهر امنیتی است و ماموران انتظامی و لباس شخصی در سطح شهر حضور گسترده دارند. فعال کارگری مورد اشاره همچنین گفت: "در بعضی از محلات که درگیری در آنها اتفاق افتاده است، ماموران به محض اینکه جوانی از خانه بیرون می‌آید، او را بازداشت می‌کنند." فعالان کارگری معتقدند که نحوه برخورد دولت ایران با کارگران نامناسب است.
 پیشتر علی دهقان‌کیا، عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران، گفته بود که بعد از دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی، کارگران به سختی مجوز قانونی برگزاری تجمع گرفته‌اند.
اول ماه مه در بسیاری از کشورهای جهان روز کارگر نامیده می‌شود و اتحادیه‌های کارگری به مناسبت این روز راهپیمایی برگزار می‌کنند. مقامات ایران می گویند که برگزاری راهپیمایی و تجمع بدون مجوز، غیر قانونی است.
ساعت 6 بعداز ظهر امروز سه شنبه ۱٣۹۱علیرغم آماده باش نیروهای سرکوب رژیم در شهر سنندج، تظاهرات اول مه با شرکت صدها نفر از کارگران و مردم آزاده این شهر برگزار شد.
 مراسم از همان آغاز با بالا رفتن تعداد زیادی پلاکاردهای سرخ به شکل راهپيمايي در خیابان سیروس شروع شد و کارگران و مردم آزاديخواه سنندج شروع به سر دادن شعار کردند. تعدادي از شعارها و پلاکاردهايي که در دست مردم بود به قرار زير است:
 کارگران جهان متحد شويد!
 کارگر٬ کارگر٬ اتحاد اتحاد!
 کارگر٬ دانشجو٬ اتحاد اتحاد!
 به جنبش ۹۹ درصديها بپيونديد!
 يا کار يا بيمه بيکاري!
 کارگريم٬ گرسنه ايم٬ کارگريم گرسنه ايم!
 زنده باد روز جهاني کارگر!
 و.....
اين مراسم بر اساس فراخوان چند روز قبل "کميته برگزاري مراسم اول مه سنندج" قرار بود در خيابان فردوسي برگزار شود٬ اما فعالين کارگري و مردم معترض ساعت 5 و نیم عصر متوجه حضور سنگین نيروهاي وزارت اطلاعات و نيروهاي انتظامي و گارد ويژه در اين خيابان شدند که تمام منطقه را به محاصره خود در آورده بودند. فعالين به همين دليل محل تظاهرات را به خیابان سیروس تغییر دادند.
 مردم آزاديخواهي که در طول خيابان فردوسي در حرکت بودند و به منظور شرکت در مراسم روز جهاني کارگر آمده بودند٬ دسته دسته به طرف خيابان سيروس حرکت کردند. عليرغم اينکه تعداد کمي از مردم از جابجايي محل تظاهرات مطلع شده بودند٬ اما آغاز تظاهرات در خيابان سيروس با صدها نفر شروع شد.
 تظاهرات و راهپيمايي و شعار دادن با قدرت و شورو شوق زيادي آغاز گرديد و مردم زیادی را بلافاصله متوجه خود کرد. اين مراسم با دخالت نيروهاي گارد ويژه و حمله به تظاهرکننده گان پايان يافت. تعدادي از مردم عابر در زير دست و پاي نيروهاي سرکوبگر افتاده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. تا کنون خبري از دستگيري و بازداشت کسي به دست ما نرسيده است.
 رژیم از چند روز قبل فضای شهر را نظامی کرده و تلاش کرد به هر قیمت مانع برگزاری مراسم روز جهاني کارگر بشود٬ اما فعالین کارگری و مردم آزادیخواه نیز مانند سالهای گذشته با تصمیم به موقع و با ابتکار و آمادگی مراسم را برگزار کردند و تودهنی محکمی به جانیان اسلامی زدند.
ک هفته اعتصاب خشک و ۴۵ روز اعتصاب غذای تر به همراه درمان نشدن آسیب های نخاعی موجب ضعیف شدن بنیه این زندانی سیاسی شده و شرایط بهداشت و تغذیه نامناسب زندان، وضعیت بیماری وی را تشدید کرده است. کم خونی حاد، فشارخون نامنظم، ضربان بی ثبات قلب، درد در ناحیه گردن و ستون فقرات و بی حسی در اندام های یک طرف بدن تنها بخش هایی از آسیب های دوران بازداشت است

پیر مرد میزنه به کاپوت ماشین و میگه من گرسنه‌ام !
به گزارش منابع خبری، امسال نیز مانند سال گذشته، وزارت کشور جمهوری اسلامی به تشکل های کارگری پیش نهاد کرده بود که، به مناسبت روزجهانی کارگر، تظاهرات خود را درخارج ازشهرها و دربیابان های اطراف تهران ازجمله دربیابان های اطراف گورستان بهشت زهرا برگزارنمایند که این پیشنهاد با مخالفت شدید نمایندگان کارگران مواجه شده است
 با این حال شمارزیادی ازتشکل های کارگری ایران طی دیروز و امروز، بیانیه های متعدی را منتشرکرده و مطالبات خود را ازدولت ایران مطرح کرده اند.
 سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه با انتشارقطعنامه ای به مناسبت روز جهانی کارگر در یازده مورد مطالبات خود را باحکومت مطرح کرده اند.
 دریکی ازبندهای این بیانیه با طرح خواست عمومی کارگران گفته شده است که کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی خواستارآنند که اول ماه مه باید روزتعطیل اعلام گردد و درتقویم رسمی کشورگنجانده شود وهرگونه ممنوعیت و محدودیت برگزای مراسم این روز ملغی گردد.
 سندیکای کارگران نیشکرهفت تپه، اتحادیه کارگران پروژه ای، هیئت موسس کارگران نقاش و ساختمان و کانون مدافعان حقوق کارگرنیز با انتشاربیانیه مشترکی خواست های خود را درسیزده مورد مطرح کرده اند که ازآن جمله است تصویب تعطیل روز جهانی کارگرازسوی حکومت.




1. Mai Demonstrationen in Frankreich.
French

Breaking News! Bonn
13:26
Nazis laufen soeben los. Es sind ca. 200 Leute.
14:45
Nazis sind wieder losgelaufen
Den Naziaufmarsch am 1. Mai 2012 in Mannheim und Speyer verhindern
Ticker gegen den Naziaufmarsch am 1. Mai 2012 in Mannheim
01.05.2012 - 13:40
[MA] Derzeit finden vermehrt Personalienkontrollen auf der Neckaraustraße statt. Wenn es zu Ingewahrsamen kommt, meldet euch bitte beim EA
Neubrandenburg:
Das Wetter für heute: wolkenlos, bis 19°C, leichter Wind, kein Regen. Perfekt zum Blockieren!# 01.05.12 01:06
Rostock blockiert
#OWS musical group, "The Corporate Tax Dodgers" #M1 May Day
AntiFa Germany against Nazis
www.anti-ka.ch
Heraus zum 1.
Mai!
Bern
Erste Unruhen am 1.Mai-Umzug: Brennende Maurer-Figur und Pyros
Der 1.Mai-Umzug in der Zürcher Innenstadt ist in vollem Gang
 
ANONYMOUS: Operation Defense Phase II . Protest Against CISPA, May 1 - June 30 #CISPAction

 
 کمیتۀ هماهنگی برای ایجاد تشکل کارگر
 برای خواندن مطلب در منبع روی تیتر آنها کلیک کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: