۰۴ خرداد، ۱۳۹۱

اتحاد زنان ایران برای "دمکراسی" تشکیل نشده، سقط شد!

رزا:بعد از مشاهده مژه مژه زدن عصبی فریبا داودی مهاجر در برنامه افق صدای امریکا حدس زدم آش یک وجب روغنی از طرف سبزها و توده ای ها برای رویا طلوعی پخته شود!

اتحاد زنان برای دمکراسی در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ مصادف با ۳٠مارس ۲٠۱۲ با 15 زن اعلام موجودیت کرد.
اعضای هیئت موسس این تشکل میترا آریان، ویکتوریا آزاد، عصمت بهرامی، بهیه جیلانی، طیبه حسینی، فریبا داودی مهاجر، سحر دیناروند، مهین شکرالله پور، رویا طلوعی، رویا عراقی، مهوش علاسوندی، فرحناز عمادی، شکوفه قبادی، بهار ملوان نارنجی و مریم موذن زاده

 پس از ظهور داودی مهاجر و رویا طلوعی در برنامه افق و اظهارات رویا طلوعی که در اتحاد به دلیل بیانیه پیشنهادی خانم نازیلا گلستان تنش های شدیدی وجود دارد، رویا طلوعی توسط توده ای و سبز اله فورا تصفیه تشکیلاتی شد!

 خانم رویا طلوعی از تاریخ سه‌شنبه ۲ خرداد ۱٣۹۱ - ۲۲ می ۲۰۱۲عضو این اتحاد نیست و ضمن ارائه  توضیحات زیر، اتحاد از ادامه همکاری با ایشان معذور است .

Tuesday, May 22
عصمت بهرامی- سحر دیناروند- مهین شکرالله پور- رویا طلوعی- شکوفه قبادی

یکی از کامنتهای فیسبوکی کردها جالب بود نوشته:
دوستان این گروه وابسته به حزب توده است و پیروان مریم فیروز هستند . خود آگاه یا ناخود آگاه - این آفیش هم مال حزب توده است در سال 1332 خچالت داره وطن فروشی که شاخ و دم نداره . حزب زنان دموکرات توده . چمع کنید خودتان را و ماسک ها را بردارید .
دلیل اخراج رویا طلوعی ابراز و "اعلام تشنج"  اتحاد زنان پشت دوربین صدای امریکا بود در دقیقه51.00

به پرش پلکهای فریبا داودی اگر خوب دقت میکردیم، میشد اخراج تشکیلاتی کردها را پیشبینی کرد!
رویا طلوعی دلیل تشنج را پیشنهادات نازیلا گلستان اعلام کرد!
اما تو رسانه سبز اله از طرف اتحاد اعلام شد: کدام تشنج!
جالبه بعدش در اعلامیه اخراج طلوعی عملا نشان میدهند که اتفاقا تشنج نبوده و بلکه گویا کار به سکته هم کشیده!
 حالا نازیلا گلستان مگه چی گفته؟
گویا نازیلا پیشنهاد اعتلاف داده!
 نه از طرف خودش بلکه پیام رضا پهلوی را به اتحاد برده. راستش قضیه آبگوشتی میزنه!
رویا طلوعی در کنفرانس واشنگتن اتحاد زنان را معرفی میکنه، همانجا رضا پهلوی مهر اتحاد بدلش افتاد. چون گویا خیلی هم خجالتیه پس نازیلا گلستان را با پیام اعتلاف به اتحاد زنان میفرسته. طلوعی در برنامه افق اعلام کرد که این "تقاضا" باعث تشنج خانم های اتحاد شد! حالا رویا طلوعی را اخراج کردند و نوشتند، اتحاد در حال بررسی پیشنهاد نازیلا گلستان است! و اصلا رویا طلوعی بی اجازه ما رفته پشت دوربین صدای امریکا! البته گویا فریبا داودی اجازه داشته!
نتیجه گیری:
همیشه مردان اتحادهای زنان را به هم زدند!
در تشکل 8 مارس مائویستا که بودم اغلبشون اعلام جدایی از رفقا "شوهران" حزبی میکردند. بعد از اینکه تعدادشون را در اتحاد کارزار زنان زیاد کردند، یکهو خط حزبشون آشتی کنان شد و اولین اخراجی هم من بودم!
تصفیه زنان اغلب مستقیم یا غیر مستقیم زیر سر مردان است!
اینبار زیر سر رضا بود! که زنان نه به اتحاد و نه به دمکراسی رسیدن!

پ.ن: این نوشته تقدیم به رضا است که کامنتش را در زیر میخوانیم! البته رضا شاه زاده نیست! رفیق خوش ذوقی است که گاهی سر راه به گوشه کنار سر میکشه!

 Reza گفت... سلام رزا جان
این قضیه جنگ ایران و آمریکا را اپوزیسون ایران حتی از جنگ طلب ترین جناحهای آمریکا هم جدیتر گرفته. به هر حال این روزها که ایران خبر آنچنانی نیست که بشه حولش ضروررت حزب داری رو توجیه کرد این قضیه میتونه رفقا رو به هرچه مستحکمتر کردن حزب آهنین چند صباحی کمک کنه. خبر گذاری بوق پرس به نقل از یک سایت اردنی به نام کرنا نوشته قراره آمریکا روز چهارشنبه به ایران حمله کنه. واکنش ملت همیشه در صحنه( البته من نمیدونم کدوم صحنه چون بسته به اینکه در اردوی اپوزیسون راست اصلاحطلب باشی یا کمپ اپوزیسون چپ سرنگونی طلب صحنه، دکور، گریم و نورپردازی کمی تا قسمتی تغییر میکنه) به این خبر را در زیر نقل میکنم. باشد تا چپی که قصد ایجاد جبهه سوم دارد آنرا سرلوحه خود قرار دهد.

    * ما 4شنبه امتحان داریم لطفا بندازین جمعه
    * من چهارشنبه چک دارم !
    * منم چهارشنبه امتحان دارم . موندم چیکار کنم . برم جنگ نَرَم جنگ...
    * پس چرا ساعت شو نگفته؟! شاید ما خونه نباشیم...
    * حالا من چی بپوشم؟!
    * ما شماره ماشين مون فرده، فكركنم بتونيم تــو اين حماسه آفريني حضور بهم برسونيم!
    * میشه بهش بگین موقع برگشت منو به عنوان غنیمت ببرن آمریکا
    * سه شنبه حمله کنن تا چهارشنبه تمومش کنن که پنج شنبه جعمه بریم دَدَر!!
    * شام هم میدن؟
    * ایول ، بالاخره یه بهونه جور شد من پنجشنبه نرم عروسی. از جنگ برگشتم خستم ! تازه اگه اسیر نشم و برگردم
    * بگو سر راه نون بگیره...
    * ای بابا حالا نمیشه جمعه عصر باشه آخه عصرای جمعه خیلی دلگیره آقا ما از مسئولین خواهشمندیم جمعه حول و حوش ساعت ۳-۴ حمله کنن بعد از ناهار.
    *چه تقارن هیجان انگیزی زمان آعلی حضرت فقید چارشنبه ها بلیط بخت آزمایی میفروختن، این چهارشنبه بلیط ما میبره.

    رزا جان بیا منو تو هم برای اینکه از قافله تقسیم غناییم جنگ عقب نیوفتیم در این جبهه سومی که قراره حزب کمونیست کارگری و این یارو تروتسکیسته، اسمش چی بود، آهان مازیار رازی قراره علیه جنگ درست کنند شرکت کنیم.
جواب رزا: ما هستیم!


۴ نظر:

Reza گفت...

سلام رزای عزیز
حتما این ضرب المثل رو شنیدی که: شتر را هی کردند که از کجا می آیی.
گفت:از حمام گرم کوی تو.
گفتند:این پیدااست از زانوی تو.
توضیح واضحات: شتر حیوانی است که عمل نشست و برخاست را روی زانوهایش انجام میدهد، برای همین زانوی شتر گبره بسته ترین قسمت بدن شتر است. حالا حکایت این اتحاد زنان برای دموکراسی است. اگر دغدغه خاطر و دلنگرانی واقعی این جمع مسئله زنان بود چرا اتحادشان به جای مثلا "اتحاد زنان برای برابری" یا هر اسمی به این شکل که ذهن مخاطب را در مواجهه اول با تیتر،به مسئله زنان رجعت دهد از عبارت "اتحاد زنان برای دموکراسی" استفاده شده؟ از کی تا حالا کلمه دموکراسی ذهن مخاطب را بی واسطه به مفهوم برابری کامل زن ومرد در همه عرصه های زندگی اجتماعی رجعت میدهد که ما خبر نداشتیم؟ واقعیت این است که این کلمه دموکراسی حکم همان زانوی شتر را دارد. بی دلیل هم نیست که آب از لب و لوچه شاهزاده که سیاست باز هفت خطی است چنان راه افتاده است که بلا درنگ بانویی اهورا مزدایی از تبار گردآفرین به نشست اتحاد گسیل میکند با این پیغام که " ما،شاه شاهان، پادشاه ایران، نماینده تام الاختیار دموکراسی در ایرانیم" و در این سوی هم اتحاد به شیوه ابراهیم لبیک گویان چند کودکش را اسماعیل میکند تا شاهزاده را مطمعن نماید که " شاه رضا! آسوده بشاش که ما بیدارم"
نوام چامسکی تعریف بسیار زیبا و عمیقی از دموکراسی دارد"دموکراسی یعنی تولید انبوه توافق-با بالا- در پایین، اینجا خبری از آزادی نیست"(نقل به مضمون) بنا بر این به اعتقاد من اگر جمع اتحاد زنان برای دموکراسی( یا به قول خودشان "آزاد") به قول شما متولد نشده سقط شد، علت اولیه اش تلاش سلطه گرانه ایدهای مردانه اعلیحضرت نیم پهلوی نیست، ظرفیت سلطه مردانه پذیری اتحاد است والا -این تکه را به شیوه ادبیات درباری بگوییم- علی حضرت خودشان بیش از رعیت مستحضرند که سکه ای که با عکس ایشان ضرب شده است در هر دکانی قابل خرج کردن نیست. همان دموکراس که این زنان برایش اتحاد کرده اند پیشاپیش در میانشان "تولید انبوه توافق" کرده است،باید باور کرد "در آنجا خبری از آزادی نیست"

reza گفت...

در ضمن ممنون که اون کامنت من رو به صفحه اصلی اوردی. خودم که یک بار دیگه خودنم متوجه شدم که دو تا اشتباه داشت، یکی اینکه غنایم رو قنایم نوشته بودم و دوم اینکه جبهه سومی را جبهه سموی نوشته بودم. خب اینجور کشفها نتیجه از حاشیه به متن آمدن است D:

Rosa گفت...

آسوده بشاش که ما بیداریم!
آورین! آورین!
راستش رضا جان لیوان نصفه آب را نصفه هم میتوان پر دید!
اما شاعر، بنده، در جفنگ دمکراسی افتاده برای اثبات نقش رضا و رزا و روضا...
حال شخصا روابط دمکراتیک گروه را بر فرد زیر ذره بین گرفته و با آن اسم قلابی اش نمیخواند!
همانگونه که اتحاد کارزار زنان بعد از هجوم خیل زنان، به کار زار زنان تبدیل شد!
ویکتوریا آزاد شرکت مردان در اتحاد را یک به شش نفر اعلام کرد و من در تفکر اینکه رضا وزنه مردانه اش البته اگر شصد نباشد ششصد است!
باری به هر جهت امروز روز نمیتوان از یک طرف شب به آغوش هم رفت و صبح به پر و پاچه مردسالاری پیچید!
همانطور که نشد همزمان ذوب شده صدر مائو بود و طرفدار زن!
حال ما با عده ای مواجهیم که مطالبات بر حق زنان را دستاویز پر مشتری کردن رختخوابشان، اعتلافشان نموده و با بالایی ها به بازی چشم و ابرو مشغولند. کمی در کوکشان رویم خواهیم دید که سگ زردند برادر شغال.
با پوزش از سگ و شغال هر دو.
تصحیحات را وارد میکنم الان. اما حاشیه بودن هم مزیتی است برای شنیده شدن!

ناشناس گفت...

salam be reza salam be rosa salam be heme rasti az ki borjvazi tevaneste beraye demokrasai ve azadi telash kone? xili ajibe ash angeder shor bod ke sedaye xan ham dar amed man baver nedaram ke in mediyaha betevaned beraye merdom kar koned 2. in demokrasi ke in jemaet sohbetesho mikoneand tealogh be kodam tebege ast?dar xateme dozdi ke ba cherag ayed gozidter bered kala. hemegi piroz basahid. moxlese shomaha mesoud