۰۷ تیر، ۱۳۹۱

سانسور هوشمندانه آقای بهروز سورن، زندانی سابق و سانسورچی اکنون!

چرا یواشکی سانسور میکنید آقای سورن!
حق مسلم ما؟ سانسور علنی!
 پ.ن.: الان رفیقی خبر داد کامنت گذاشته شده! فرقی نمیکنه، چون کامنتی که اول باید تایید بشه، بعد حذف! بعد به دلیل فشار افکار عمومی دوباره  گذاشته بشه... ایشان، خودشان را در اونیفرم ارشاد میبینند!
کامنت دونی ها را آزاد کنید! بسه دیگه سانسور!
Rosa: در زیر مقاله آقای تقی روزبه، اشتباه حضور گالیندوپل درتریبونال لندن را گوشزد کردم. ایشان در بلاگشان با احترام پاسخ دادند و مسئله حل شد. اگرچه این متن کماکان تصحیح نشده در بقیه وبسایتهای فارسی زبان انتشار یافته است.  تقی روزبه

Rosa: امروز دیدم  حضور گالیندوپل در مقاله تقی روزبه در گزارشگران هم تصحیح نشده.
کامنت زیر را برای اطلاع خوانندگان مقاله تقی روزبه در زیر مقاله در وبسایت گزارشگران گذاشتم.
 نه فوری، اما با کنترل درج شد. الان باز کلیک کردم و گویا کامنت زیر به کل حذف شده است! کامنت حذف شده:
رزا: متاسفانه الان دیدم آقای روزبه هم که معمولا با دقت است و یکی از نویسندگان مورد علاقه من هستند، گالیندوپل را از رختخواب به ریاست دادگاه تریبونال لندن کشاندند! و نوشتند پیام اخوان از ایشان (گالیندوپل) تشکر میکنند برای کمسیون حقیقت یاب! بالا نوشتم که ایشان (گالیندوپل) اگر هم زنده باشند (امید به آن) در این دادگاه لندن حضور ندارند!
 وکیلی که در تریبونال لندن بود موریس کاپیتورن است. رينالدو گاليندوپل از سال 1365 تا 1373 و موريس كاپيتون گویا از سال 1374 تا 1380 نمايندگان ويژه حقوق بشر بوده. دیدار گالیندوپل در اینجا گزارش شده و کاپیتون (وکیل در تریبونال لندن) امکان سفر به ایران از طرف رژیم اسلامی را نداشته و اینها دو فرد متفاوتند.

متاسفانه اینبار مسئله اصلا گیر دادن به من نیست. این سانسور سیستماتیک، با تفکر و هوشمندانه اعمال میشود!
از آنجایی که مخملباف و لاجوردی نیز خود زندانی و بعد خبرچین، فیلمساز و شکنجه گر و... رژیم شدند، راستش باید نسل ما نسبت به زندانیان سابق رژیم هیچگونه توهمی در آزادیخواهی احتمالی شان نداشته باشد. امروز اندیشه را به زندان کشیده و فردا یک نسل را.

اینکه چرا گزارشگر ما به شغل نا شریف سانسورچی رو آورده به خودش مربوط است.
اما گویا قرار است بطور سیستماتیک ملت باور کنند که گالیندوپل در تریبونال لندن حضور داشته!
اسمش را به گوگل بدهید و گزینه محدود در یک هفته را انتخاب کنید!
بله گزارش حضور ایشان در زندانهای رژیم است که در اغلب سایتها آپدیت شده!
اما جالب است بدانیم که آقای وزیر فتحی که در زندان رژیم هم بود از شرکت در تریبونال لندن انصراف دادند.
 ایشان مقاله جالبی در رابطه با دیدارش با گالیندوپل در زندان رژیم دارند.

 مسلم است که آقایون حق دارند اشتباه کنند اسامی را (رینالدو گالیندوپل بجای موریس کاپیتورن ) و ما خوانندگان نیز حق داریم در کامنت گوشزد کنیم.
اما لباس شخصی های سایت هایی مانند گزارشگران نخواهند خواست. چون در افکار عمومی باید این حضور جا بیفتد!
حضور گالیندوپل در تریبونال لندن!

آقای صالحی نیا از حزب کمونیست کارگری نیز نوشته:

این روشنفکران خواستار آن شدند که آقای شهید برای تکمیل اطلاعات خود درباره‌ی وضعیت حقوق بشر در ایران، با زندانیان سیاسی پیشین و خانواده‌های آنان در خارج نیز تماس بگیرد. دکتر احمد شهید سومین گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران است. پیش از وی رینالدو گالیندوپل در سال ۱۹۸۹ و موریس کاپیتورن در سال ۱۹۹۶ چنین ماموریتی برعهده گرفتند و موفق شدند یکبار به ایران سفر کنند. دولت ایران کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه حقوق مدنی و سیاسی، از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر را امضا کرده و ملزم به اجرای تعهدات خود در این زمینه است.

Monday, 18 June 2012
ما مادران پارک لاله انتظار داریم، صدای دادخواهی ما مادران و حامیان در گزارش های بعدی گزارشگر ویژه سازمان ملل شنیده شود. همچنین انتظار داریم به موارد گسترده و آشکار نقض حقوق بشر که در طی این سی و سه سال بر مادران و خانواده و حامیان رفته است و احتمالا در گزارش های قبلی گزارشگران ویژه از جمله آقای گالیندوپل موجود است و به بایگانی سپرده شده است، نیز پرداخته شود.
آویزان شدن به گالیندوپل ها، حقوق بشر، دادخواهی در دادگاههای سرمایه باید در افکار عمومی جا بیفتد. برخی با مواجب، برخی بی مواجب دست در کارند!
کمی دلم گرفت برای آنانی که هزاران دلار از حقوق کارگریشان را هزینه کردند و یا زیر قرض بانکها رفتند برای این امر خیر!
اما خوشبختانه این پول باز پرداخت خواهد شد! وقتی ما را هوشمندانه سانسور کردند و در همان خاوران ها صدایمان را خفه!
توضیح عکس: دوستی پرسیده بود عکس واقعیه؟ بله متاسفانه. توضیح عکس از ویکی:  ستار جابر از زندانیان عراقی در زندان ابوغُرَیب در عراق بود که عکس‌های شکنجه جسمی وی برای روزها در صفحات مجلات و روزنامه‌های جهان قرار داشت. در معروفترین این عکس‌ها، به دستان و آلت تناسلی وی کابل برق وصل شده بود، و به وی گفته شده بود در صورت تکان خوردن دچار برق‌گرفتگی خواهد شد. البته پس از افشای ماجرا ارتش آمریکا، اعلام کرد، کابل‌ها به برق وصل نبوده‌است، این ادعا را بعداً جابر تکذیب کرد. جابر به جرم دزدی اتومبیل زندانی شده بود.

 ---------------------------------------------------------------------------------
فیلم زیر دقیقه 25:  اردوان زیبرم زندانی سیاسی در جمهوری اسلامی (گیلان)
 اردوان زیبرم: جان کوپر(حقوقدان) در رسانه ها اعلام کرد ما هیچ پولی نگرفتیم. داریم داوطلبانه کار میکنیم...من خودم که اینجا ایستادم (اردوان زیبرم)، هزاران دلار کمک کردم، از خودم، از حقوق کارگری خودم. تک تک بچه های کارزار، رفتند وام گرفتند.
هزاران دلار وام گرفتند. حتی خود بعضی از وکلا، رفتند قرض کنند که به ما بدهند، که امیدوارم به ما بدهند. ما از هیچ دولتی، از هیچ نهادی، حتی از هیچ سازمان سیاسی نه تقاضای کمک کردیم  و نه خواهیم کرد.
ارزیابی از روند ایران-تریبونال در گفتگوی سعید افشار با مرسده قائدی، اردوان زیبرم، عزیزه شاهمرادی و علی دماوندی


مطالب مرتبط در همین بلاگ:

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam azizan rosa jan nemidonam behroz suoran heman kesi ast ke mesoliyet sait kozareshgeran ra dared eger durust bashed bele ishan dar sansuir yede tolani dared ishan 2008 ne mibexshim ve na feramosh mikonim darabete ba tir xelas zenhaye evin bod megale intur shoruo mishod duzdi ke ba cherag ayed gozidetered berd kala etelaye dar rabete ba tir xelas zen haye tuode ekseriyeti bod etelaye ma be nam jemi az zendaniyan siaci sabeg bod ishan etelaye ra kozasht dar saitesh ve belafasele be destuor yedola xosro shahi ekseriyeti berdasht man ziayad teajob nekeradam hemeye in jemayet az yek abeshxour nosh jan mikoneand. piruoz bashid mesoud

Rosa گفت...

آره مسعود جان
مسعول وبسایت گزارشگرانه.
بهروز سورن!