۱۲ تیر، ۱۳۹۱

فایل های صوتی و تصویری اولین نشست مشترک احزاب چپ و کمونیست

خبر احتمالا به شما هم رسیده؟ نشست آلمان/ کلن که 25 سازمان و حزب کمونیست را متحد کرده و استارتش را میگویند راه کارگر، کومله و فداییان کمونیست دو سال پیش زدند؟!
برای اطلاع از چگونگی این نشست اینجا را کلیک کنیم.
آرشیو رزا نیز این اتحاد را تبریک میگوید. چرا که این اتحاد کاری کرد کارستان! مردم ایران اکنون بجای دریافت 25 اعلامیه: کارگران ایران را آزاد کنید! فقط  1فقره اعلامیه دریافت خواهند کرد.
 پس با صرفه جویی در وقت، که قدم اول است، انقلابیون وقت بیشتری برای انقلاب کردن در اختیار خواهند داشت!
در زیر فایل صوتی- گفتگو با حسن حسام، یدی شیشوانی، هلمت احمدیان، فریبا امیرخیزی، سعید سهرابی، زمان مسعودی
  اندک اندک جمع مستان میرسد!
حسن حسام میگه 2 سال برای بستن این نطفه طول کشیده! (بچه احتمالا 2 قرن برای تولد لازم داره!)
هلمت احمدیان میگه: اوضاع سیاسی خیلی خیطه برای همین ما متحد شدیم!
فریبا امیرخیز بعنوان جوانان ایران شرکت کرده میگه: آمده تا توطئه گسست نسلی ج.ا. را خنثی کنه! (مائویستها کلا خیلی از گسست صحبت میکنند، اما در عمل عاشق پیوندند! واسه رهبری جون میدهند،  عاشق علم اند! (منظور فیزیک یا شیمی نیست بلکه علم مائویسم)
سعید سهرابی: ریخت ش  خوبه "اتحاد"، اما مرده شور هیکلش!
ایشان بدنبال جمع آوری منفردینه، آنهم با نشست و برخاست با سربازان حزبی! حتی میگوید: اینجا کسی با شورا و دمکراسی مستقیم مشکلی ندارد! منظورشان احتمالا احزاب سلسله مراتبی رهبر پرست نیست، هست؟  ایشان خواهان اداره و هماهنگی چپ جهانی توسط این نشست میباشند و یا بر عکسش!
ایشان احتمالا با پلاک کمونیست شورایی پشت میز نشستند؟  
خانم مسعودی: خانم مسعودی یادش نمیاد تو نشسته یا داره مصاحبه میکنه، اما مسلما نماینده زنان چپ و کمونیسته! انقلابیه! میگه کمونیسم نمرده، فقط اختلاف داره! البته با توجه به اینکه ایشان نماینده وعضو حزب چپ دولتی آلمان هستند، مامورند که زنده بودن چپ را تضمین کنند! و بی شک مطلعه! امید ایشان ورود همه اعضای زن نشست زنان کمونیست و چپ هامبورگ به نشست آقایون چپ وکمونیست کلن آلمان است! (ای ول،  آورین آورین ...)
اطلاعات تصویری از این نشست: 
فیلمی از بازماندگان سوسیالیست ایران! نشست مشترک احزاب کمونیست! در آلمان/ کلن
اینکه بحث بر سر تقسیم کباب است را بگذریم! اینها نمایندگان کارگرانند؟! این ها کمونیست های ایرانند؟!
فقط از نظر فنی توجه کنیم، فیلم، با کیفیت کره شمالی! هارمونی صدا و موسیقی؟ مراقب پرده گوشهایتان باشید!
کانال تلویزیونی چشم انداز- برنامه ای از تلویزیون اتحاد چپ ایرانیان در خارج از کشور. برنامه این هفته: گزارشی از نشست مشترک احزاب ، سازمان ها و نهادهای چپ و کمونیست
http://youtu.be/IXenGTcwyCg
فیلم بالا:مصاحبه با کاک ابراهیم از حزب رنجبران، حسن بهزاد از فداییان اقلیت، روبن ماکاریان (راه کارگر + شالگونی)، صلاح مازوجی از حزب کمونیست ایران (کومله)، سیاوش دانشورازحزب اتحاد کمونیست کارگری (حکمتیستم)، برهان عظیمی حزب مائویسم، حسن حسام راه کارگر (بدون شالگونیسم)، یدی شیشوانی از فداییان کمونیسم (فقط صدا بدون تصویر)
رفیق  یدی شیشوانی رهبر فداییان کمونیست در پشت این دوربین مخفی است !
همچنین آخرین فرد باقیمانده از حزب رنجبران، کاک ابراهیم را در فیلم میتوان مشاهده کرد!
اینکه از حزب طوفان کسی در این نشست حضور فیزیکی ندارد، این شایعه را تقویت کرده، که با توجه به حجم زیاد اعلامیه ای این حزب و ترجمه های آماری در اثبات بهشت بودن شوروی در زمان رفیق کبیر استالین، این حزب مجازی میباشد و بدلیل اهمیت مبارزه اردوگاهی ربات ویژه ای بیانیه های استالین را از آن دنیا به فارسی و ماهرانه ترجمه میکند!
مکان اجرای نمایش نشست آلمان/ کلن- جایی نزدیک فرودگاه؟
اینجا در تلویزیون برابری صدای بلندگوی فرودگاه میاد!
 فیلم گفتگوی حمیلا نیسگیلی با صلاح مازوجی و یدی شیشوانی (پشت این دوربین علنی است!)  و حسن بهزاد پیرامون اولین نشست مشترک احزاب و سازمانها و نهادهای چپ و کمونیست

پ.ن.: در حاشیه نشست گروههای چپ و کمونیست در کلن آلمان: در مورد مخفی بودن فدایی کمونیست آقای یدی شیشوانی اعلام شد: ایشان مخفی نیستند، سر و وضعشان درست نبوده و نخواستند تو دوربین چشم انداز باشند. (اما جلوی دوربین خانم حمیلا حضور به هم رساندند!). اعلام شد جلسه نشست در فرودگاه کلن نبوده و فقط کنفرانس خبری در آنجا برگزار شد. اعلام شد برهان عظیمی کل مائویست ها را نمایندگی نمیکند!
از بابک زهرایی خبری در دست نیست!
اطلاعاتی در مورد سازمانها و احزابی که با اسم و رسم شرکت نکردند، (اما احتمالا بواسطه رادیو، زندانیان بجا مانده، یا هیئت کارگری و یا گروه زنان حضور داشتند. دگرجنسگرایان نماینده ای علنی در نشست نداشتند) بجز شبکه رادیویی زنان در سوئد (لیلا قرایی/ هسته اقلیت) و سازمان آزادی زن (هوادار حکمت) خبری در دست نیست. دوستی اطلاع داد از حزب رنجبران خانم زمان مسعودی هم علاوه بر کاک ابراهیم بودند!
از هسته اقلیت مستوره احمد زاده نبودند، گویا ایشان در خط آلمان مشهد کار میکنند! گروه مینا احدی، اکثریت و توده، حزب کار ایران طوفان، اتحاد سوسیالیستی (رضا مقدم و ایرج آذرین)، سازمان چریکهای فدایی خلق (حسین زهری معروف به بهرام)، سیمای سوسیالیسم (ناصر پایدار)، اتحاد چپ کارگری، مهدی سامع، شورای کار، انواع دیگه کومله، دمکرات و احزاب کارگری وکارگران سرخ،  راه سرخ، سازمان پیکار( تراب حق شناس)، چریکهای اشرفی و چریکهای بدون اشرف هم نبودند. بعد از پرس و جو که چرا متحد نشدید، برخی اعلام کردند: از کباب خبری نیست و خر داغ میکنند! برخی هم نبودشان را به گردن توطئه راه کارگری و یا کومله انداختند و برخی هم پشت در صف کشیدند....احتمالا در نشست بعدی گروههای تروتسکیست نیز( احیای مارکسیسم م. رازی)  به متحدین در نشست خواهند پیوست... 

فیلم زیر گفتگوی حمیلا نیسگیلی با سیامک قبادی و بیژن جلالی پیرامون اولین نشست مشترک احزاب و سازمانها و نهادهای چپ و کمونیست
گفتگوی حمیلا نیسکلی با خسرو آهنگر(کمیته مرکزی- بدون شالگونی)

بقیه فیلم ها از تلویزیون برابری راه کارگر (کمیته مرکزی- بدون شالگونی)
http://www.youtube.com/user/RAHEKAREGAR
 
 


  
در روزهای 22 الی 24 ژوئن 2012 برابر با 2 الی 4 تیرماه 1391 نشست تدارکاتی احزاب و سازمانها و نهادهای چپ و کمونیست در کلن آلمان برگزار شد. نشست با علم به تفاوتهای نگرشی و سیاسی، بر اشتراکات و بر همکاری های مشترک در اوضاع خطیر کنونی تاکید کرد.
این نشست در تداوم جلسات هیئت های نمایندگی احزاب و سازمانها و نهادها برگزار شد و در آن نمایندگان 25 حزب، سازمان و نهاد سیاسی حضور داشتند.
نشست اعلام کرد که ما بخشی از نیروی وسیع چپ و کمونیسم در ایران هستیم و نشست کنونی را سر آغازی برای یک تلاش مشترک وسیع تر کلیه نیروهای کمونیست و انقلابی برای نهادینه کردن همکاری ها و تبادل نظر تلقی میکنیم.
بدنبال بحث ها حول چه باید کرد، نشست به توافقات زیر رسید:
1- تشکیل یک شورای نمایندگان از جریانات مختلف با وظیفه هماهنگی فعالیتها و تدارک نشست دوم طی ماه های آتی.
2- سازماندهی اقدامات سیاسی معین برای تقویت این روند.
نشست تاکید کرد که در فضای ملتهب سیاسی ایران و جهان برای ایجاد یک بدیل انقلابی و کارگری و سوسیالیستی تلاش می کند. هدف نشست و تبادل نظرها، در مسیر یک آلترناتیو سوسیالیستی در ایران در تقابل با رژیم جمهوری اسلامی و تهدیدات امپریالیستی و راه حل های رفرمیستی و ارتجاعی آن است.
ما نیروهای شرکت کننده در این نشست، همه کمونیست ها و نیروهای انقلابی را به همکاری و تشریک مساعی در تقویت این روند دعوت می کنیم.
سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی!
زنده باد سوسیالیسم!
اسامی شرکت کنندگان در نشست به ترتیب حروف الفبا:
1. اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران (ناظر)
2. اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور
3. اتحاد فدائیان کمونیست
4. پیوند در خدمت کمونیست های ایران
5. جمعی از چپ های کلن – آلمان
6. حزب اتحاد کمونیسم کارگری
7. حزب رنجبران ایران
8. حزب کمونیست ایران
9. حزب کمونیست ایران (مارکسیست- لنینیست- مائوئیست)
10. سازمان آزادی زن
11. سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) کمیته مرکزی
12. شبکه زنان (ناظر)
13. شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران- تورنتو، کانادا (ناظر)
14. شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم
15. شورای دانشجویان و جوانان چپ ایران
16. کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ
17. کمیته بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران (ناظر)
18. کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)
19. کمیته یادمان کشتار سیاسی دهه 60 در ایران - مونترال
20. نشست زنان چپ و کمونیست
21. نهاد همبستگی کارگری نورد راین وستفالن، آلمان (ناظر)
22. نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان
23. هسته اقلیت
24. همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران - پاریس
25. هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)
27 ژوئن 2012 - 7 تیر 1391

محکومیت هجوم نیروهای سرکوبگر رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی به نشست فعالین کارگری در کرج از طرف نشست مشترک احزاب، سازمان ها و نهادهای چپ و کمونیست
اخیرا هجوم سرکوبگران جمهوری اسلامی به نشست سالیانه "کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری" در شهر کرج منجر به سرکوب، ضرب و شتم و دستگیری حدود 60 نفر از فعالین کارگری شرکت کننده در این اجلاس سالیانه شده است. گرچه نزدیک به 50 نفر از کارگران دستگیر شده، پس از 48 ساعت آزاد شدند، اما حدود ده تن از آنان همچنان در زندان به سر می برند. این در حالی است که پیش از آن، کارگرانی همچون: رضا شهابی، علی نجاتی، محمد جراحی، شاهرخ زمانی، علی اخوان، رسول بداقی و ... و نیز فریبرز رئیس دانا عضو "کانون مدافعان حقوق کارگر" از مدت ها پیش زندانی شده اند.
بی تردید این تعرض سرکوبگرانه به فعالین کارگری نشانه وحشت رژیم جمهوری اسلامی از رشد نارضایتی و اعتراضات عمومی مردم، به ویژه طبقه کارگر در برابر وخامت وضعیت معیشتی و محرومیت همه جانبه ای است که زندگی همگانی را با دشواری های فراوان روبرو کرده است.
اعتراض خانواده های دستگیر شدگان و اعتراضات عمومی در سطح جامعه و اعتراض اتحادیه ها و تشکل های کارگری و نهادهای مبارزاتی در سطح جهان پاسخی است که در مقابل این حمله به عمل آمده است.
ما حاضرین در نشست تدارکاتی احزاب، سازمان ها و نهادهای چپ و کمونیست، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دستگیر شدگان نشست کرج و تمامی فعالین کارگری زندانی و زندانیان سیاسی هستیم.
ما پشتیبانی همه جانبه خود را از مبارزات و خواست های برحق طبقه کارگر در ایران اعلام و همچنین از تحرکات فعالین "اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران"، "نهادهای همبستگی با جنبش کارگری - خارج از کشور" و ... حمایت همه جانبه خود را اعلام می داریم.
اسامی شرکت کنندگان در نشست به ترتیب حروف الفبا:
1. اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران (ناظر)
2. اتحاد چپ ایرانیان در خارج کشور
3. اتحاد فدائیان کمونیست
4. پیوند در خدمت کمونیست های ایران
5. جمعی از چپ های کلن – آلمان
6. حزب اتحاد کمونیسم کارگری
7. حزب رنجبران ایران
8. حزب کمونیست ایران
9. حزب کمونیست ایران (مارکسیست- لنینیست- مائوئیست)
10. سازمان آزادی زن
11. سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) کمیته مرکزی
12. شبکه زنان (ناظر)
13. شورای پشتیبانی از مبارزات مردم در ایران- تورنتو، کانادا (ناظر)
14. شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران- استکهلم
15. شورای دانشجویان و جوانان چپ ایران
16. کانون همبستگی با کارگران ایران- گوتنبرگ
17. کمیته بین المللی برای حمایت زندانیان سیاسی ایران (ناظر)
18. کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)
19. کمیته یادمان کشتار سیاسی دهه 60 در ایران - مونترال
20. نشست زنان چپ و کمونیست
21. نهاد همبستگی کارگری نورد راین وستفالن، آلمان (ناظر)
22. نهاد همبستگی با جنبش کارگری ایران- غرب آلمان
23. هسته اقلیت
24. همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران - پاریس
25. هیئت اجرایی سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)
27 ژوئن 2012 - 7 تیر 1391

۹ نظر:

رضا گفت...

من معتقدم جامعه عرصه جدال جنبشهای اجتماعی است، جنبش کارگری، جنبش زنان و ... یک جریان متشکل تا زمانی که این جنبشها یا لااقل گرایشاتی در داخل این جنبش ها را نمایندگی میکند، فعل و افعالاتش اهمیت پیدا میکند. به نظر من به جز راه کارگر که سنتا نوعی ناسیونال رفرومیسم سطحی را در چپ نکایندگی میکرده(بعید میدونم الان حتی در این سطح هم باقی مونده باشد) و حزب کمونیست که جناح چپ کردایتی است بقیه، به جز سکت خودشان، افق هیچ جنبش واقعی را در جامعه نماندگی نمیکنند. بنابر نشست و برخاست و رفت و آمد اینها اهمیت نداره. من که اینجور اتفاقات را در حد خواندن تیتر یک خبر دنبال میکنم.وقت نمیگذارم ببینم کی چی گفت کی چی نگفت. احتمالا بعضی از این علاف الدوله ها برای هفته هادر رومهای پالتاکی جلسه پشت جلسه بگذارند و به قول گابریل گارسا مارکز"از آن اتفاق تاریخی بزرگ سخن بگویند"
به قول تین ایجر های چت روم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

رضا گفت...

این عکس دومی خیلی باحاله. اونی که کلاه چریکی آبی سرش هست احتمالا حسن بهزاده داره در باب ضرورت اتحاد برای نماینده حزب میم لام میم-همون که کت مائویی پوشیده- سخنرانی میکنه. فقط موندم اونی که عینک زده داره میخنده کیه. احتمالا منم!!!

Rosa گفت...

سلام رضا جان
راستش از وقتی یک چشمی شدم بشدت به فایل های صوتی علاقه مند. من تازه کم کم گروهها را دارم کشف میکنم. و چهره ها و گفتارها و صداها. به نظرم چپهای ایران عتیقه تر از ح. ک. آلمان هستند. راستی میدانی بابک زهرایی الان کجاست؟ چند وقت پیش مناظره شو دیدم اوایل انقلاب را در تی وی ایران...
عکسه مال بچه های خز بازیه در ایران و اون کت مائویستی طرف منو کشته، خیلی با حاله!
تو فیلم کاک ابراهیم بعد از یک هفته دیپرسیون منو با حرفاش به خنده انداخت. برخا ایده ها ی میراث فرهنگی را باید نگهداری کرد. من که فوری بردم در حافظه کامپیوترم. این فیلم ها و آدماش مثل یافتن یک گیوه در اهرام مصر هستند!
من هم فکر کنم اون عینکی یه تو باشی، من هم مثل همیشه از تعجب به خلق اله دهنم بازه و پشت به دوربین D:

رضا گفت...

بابک زهرایی یکی از رهبران حزب کارگران سوسیالیست ایران بود.آخرین اطلاعی که من ازش دارم این بود که سال 64-65 زندان بود. بند 3 معروف به آموزشگاه. و شنیده بودم که بعد تموم شدن جنگ در دوره به اصطلاح سازندگی کاندید ریاست جمهوری شده بود از داخل زندان!!! حزب کارگران سوسیالیست حزبی تروتسکیستی بود که بعد از انقلاب 1357، در داخل ایران شکل گرفت یا شاید یک چند ما قبلترش.اگر اشتباه نکنم دو تا گروه تروتسکی بودند بود در خارج از ایران یکی به اسم کندو کاو در انگلیس که رهبرانش هرمز رحیمیان و خسروی بود و یک گروه دیگه هم بود در آمریکا که معروفترین افرادش همین بابک زهرایی بود و یک خانمی به اسم افسانه نجم آبادی. البته بعدها من در زندان شنیدم که این دو گروه از هم جدا شدند و گروه کندوکاو که مخالف جمهوری اسلامی بود قصد داشت با یک شاخه از اقلیت که تروتسکیست شده بودند وحدت کنه. این قضیه وحدت این دوتا رو من از یکی از اقلیتی ها که تروتسکیست شده بود شنیدم. اما ظاهرا این اتفاق نیافتاد، احتمالا به خاطر ضربه ای که گروه تروتیسکیستهای اقلیت از رژیم میخورند از بین میرند.(البته من همون موقع شنیدم که مستوره احمد زاده،خواهر مسعود احمدزاده و یکی دیگه از رهبران اقلیت که اسمش الان یادم نیست اما کاندید فداییان خلق برای مجلس خبرگان بود از رهبران همین جناح اقلیت تروتسکیست شده بودن(نمیدونم این قضیه چقدر صحت داره) جناح بابک زهایی اما همیشه از حمهوری اسلامی دفاع میکرد.

رضا گفت...

راستی از چشمت گفتی. مشکلی پیش امده؟

Rosa گفت...

سلام رضا جان
چشام دو سال پیش در آزمایشگاهی یک چیزی مثل تراخم گرفت. حالا هر وقت اشترس دارم میزنه بیرون. معلوم نبود رو چی تحقیق میکردند. سرمایه داری میکشد. رفیق ویتنامی ام از سرطان مغز مرد. گفتند حادثه کاری نبوده! سه سال پیش پودش کردند. یکی را با شلاق زدن در چشم کور میکنند، بقیه را با سرطان!
زنده موندن در این سیستم خودش نوعی مبارزه شده.
آخر ماه میرم کلکتیو و شاید آنجا بهتر شوم.

Rosa گفت...

رضا جان
کاش اطلاعاتت را راجع به گروههای کوچک و یا زندان را جایی مینوشتی.
به نظرم این ماجراها همش تکرار میشه.
شاید با انتقالش جلوی چرخ بد سکال را گرفت؟

ناشناس گفت...

salam azizan hemegi xaste nebashid eger ruozi ruozegari che bayet kerd tebdil be nebayet kar mishod xili xob mishod hetmean menzorem ra moteveje shodid?eger in jemat hezbi sazemani evez motehed shodan xodeshon ra monhel mikerdand hed egal pish tode ha ruo sefid mishodeand in etehad che engizeie poshtesh xabide?mege geblan az in ethadha enjam neshode mege geblan beraye shomaha sabet neshod ke residan be xodret siaci bayet laegal bexshi az todeha ra dashte bashid... mege beraye shoma sabet neshod ke onjaha xer tagh mikoneand? der tesmim nehayi nebayed kar ha beraye baz mandegan cheb sen bala behtere laegal kami forset be in jevanha bedehid.ingone ba serfe ast. reza jan omid varam xob sar hal bashid rosa berat arzuo selameti daram,, piroz bashid mesoud

Rosa گفت...

سلام مسعود جان
امروز از بیرون کلی نوشتم بالا نیامد.
اگر وقت کردید ایمیلتونو بعدا باز کنید.
در مورد اتحاد هم راستش بیشتر اینه که سهم گیری در قدرت و...
امید کار به جنگ نکشه و رژیم بدست مردم سرنگون بشه. اونوقت جنبش رهبران خودش را در مبارزه پیدا میکنه.شاید هم معجزه بشه و دست به اشغال بزنند مثل یونان.
البته بدجوری بوی جنگ و مداخله میاد. و باید گفت خود سازماندهی مثل معجزه میماند و تا آنروز هم مردم فعلا مجبور تحمل این خود نماینده خوانها را دارند.
پایدار باشید