۲۴ شهریور، ۱۳۹۱

گزارش صوتی + فیلم مارش طولانی پناهجویان در آلمان به طرف برلین!


هیچ انسانی غیر قانونی نیست، حق ماندن برای همه و در هر کجا!

سپتامبر 9, 2012 — سایت خبری جنبش خرداد
گزارش راديو ندا از راهپيمائي پناهجويان در اعتراض به شرايط بسيار سخت وغير انساني در آلمان، در گفتگو با آرش دوست حسين ، يكي از پناهجويان


فیلم دیروز از راهپیمایی طولانی پناهجویان به طرف برلین
13.09.12
September 13, 2012 about 10 am, Henneberg - former Border between East and West Germany. The Reefugees, during their Protestmarch from Wuerzburg to Berlin, demonstrated their selfdetermination to the civil desobedience against the German Obligatory Restriction of Movement law on Refugees - Residenzpflicht. They destroyed their Personal identity documents that impose them the border restrictions, to Break the Isolation, and continue the Protestmarch towards Erfurt."Wer nicht kämpft hat schon verloren" - Who doesn't fight has already lost.

مطلب مرتبط
Infos im Natz

پ.ن.: آرش آزاد شده و بطرف برلین است!
تلاش بری نجات مسافران قایق غرق شده در سواحل ترکیه در روز پنجشنبه.
رادیو فردا ، 07.09.2012: غرق شدن یک قایق ماهیگیری ترکیه که در نظر داشت بیش از ۱۰۰ پناهجو را به صورت غیرقانونی و پنهانی به اروپا برساند، ۶۱ کشته برجای نهاد که به گزارش رادیو-تلویزیون رسمی ترکیه، تی آر تی، ۳۱ کودک و ۱۸ زن نیز در میان کشته شدگان بوده‌اند.

بر پایه این گزارش، حادثه در نزدیکی سواحل استان ازمیر ترکیه اتفاق افتاده است و ۴۸ مرد به همراه دو خدمه قایق ماهیگیری غرق شده، موفق شده‌اند که با رساندن خود به ساحل، از این حادثه جان سالم به در برند.


قایق ماهیگیری یاد شده ساعت ۱۴:۳۰ به وقت گرینویچ در ۵۰ متری ساحل منطقه «احمدبیگ لی» ازمیر بخاطر برخورد با صخره‌ها غرق شده است.


افرادی که جان سالم به در برده‌اند، عمدتا عراقی و سوری بوده‌اند که بنابر گزارش‌ها، چند نفر فلسطینی نیز در میان این پناهجویان بوده‌اند.


شبکه تلویزیونی «سی ان ان ترک» نیز با استناد به یک منبع در وزارت کشور ترکیه گزارش داده است که هم‌اکنون دو خدمه کشتی به اتهام قاچاق انسان بازداشت شده‌اند.


معمولا مقصد پناهجویانی که به کشتی‌های ماهیگیری در ازای رساندن آنها به اروپا پول پرداخت می‌کنند، کشور یونان هست. در این مورد ظاهرا مقصد نهایی پناهجویان رساندن خود به کشور بریتانیا بوده است.


ترکیه هم اکنون میزبان ۸۰ هزار پناهجوی سوری است؛ ترکیه یکی از مسیرهای پناهجویان عراقی، ایرانی، آفریقایی و فلسطینی است که با پرداخت پول به قاچاقبران، درصدد رساندن خود به اروپا هستند.


کشورهای اروپایی در سال‌های گذشته کنترل مرزهای خود را برای ممانعت از ورود پناهجویان شدت بخشیده‌اند، به همین خاطر قاچاقچیان پناهنده‌ها معمولا این افراد را به جزایر یونانی مانند «هیوس» و «ساموس» منتقل می‌کنند و این افراد از این جزایر برای ورود به خاک اروپا و رفتن به کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند.
...بسیاری از ایرانیان پنا هجودر آلمان درخواست پناهندگی خود را تغییر مذهب و ایمان به مسیحیت عنوان می کنند. در موارد بسیاری اداره  امور پناهندگی یا برخی دادگاه ها در آلمان با این درخواست ها با دیده شک نگاه کرده و درخواست پناه جویان را رد می کنند. در برخی موارد آنها حتی برگه غسل تعمید را کافی نمی دانند و یا از فرد می خواهند به ایران برگردد و تاکید می کنند دلیلی وجود ندارد که او  تغییر مذهب خود را  به همه اعلام کرده یا بخواهد به امکان مذهبی رفته یا نشانه های مذهبی یا کتاب دینی خود را در دست بگیرد. و با این استدلال از پناه جو می خواهند به کشورش برگشته و با دین و آئین خود در خفا و در چهار دیواری خانه خود زندگی کند تا دچار مشکل نشود. با حکم دادگاه حقوق بشر اروپا دیگر به سادگی  نمیتوان چنین دلایلی را مطرح و درخواست پناهندگی پناه جو را رد کرد.
 توصیه: پناه جویانی که یک دلیل مذهبی برای درخواست پناهندگی خود ارائه داده اما درخواست آنها رد شده است، می توانند با مراجعه به لینکی که در پایان این مطلب آمده اصل حکم دادگاه حقوق بشر اروپا را چاپ و آن را به وکیل خود ارائه دهند.


۷ نظر:

ناشناس گفت...

salam be heme hemantuor ke rosa jan gofd zendegi hegh hemeye ensanhast ,,,dar her jayee korye xaki ,geli asfalti,, ama dostan vagti ke jevab gerefdid begiye ensan haye dige ra feramosh nekonid elbete aresh jan ra mishnasam ke hergez in chenin nist,,,, piroz bashid mesoud

Rosa گفت...

لول
مسعود جان مثبت فکر کنیم
پایدار باشید

ناشناس گفت...

mesoud? doroste ke bazia farsi nemitoonan sohbat konan vali in yeki dige esmesham eshtebah minevise! mashkuke

RosaArchiv گفت...

به ناشناس
مشکوک متن شما است!
اینکه درست کدام است را فرد تشخیص میدهد!
اغلب ترکها مسعود را اینجوری مینویسند. فارسها جور دیگر. بهتر است درست و غلط بودن را کنار بگذاریم و پشت این اسامی، انسانی را دریابیم که در تلاش برای دیالوگ (علیرغم مشکل زبان) است. شخصا متاسفم که حتی یک سلام و دیالوگ ساده را به ترکی نمیدانم.
و البته کمتر کسی این ندانستن را تحقیر کرد.
پس بجای تحقیر، تلاش برای گفتگو را ارج بگذاریم، بهتر نیست؟

رضا گفت...

جناب مشکوک!
از کی تا حالا فارگیلیسی موضوعیت پیدا کرده که حالا شما اشکال املاییش رو هم میگیری؟!
میتونید در قاموس این خطِ شکرین زبانِ فارسیتون،یعنی همین فارگیلیسی جمله "آن را دوست دارم" را برای من بنویسد تا "خدای ناگرده!!!" ملت جمله را"اَن را دوست دارم" نخوانند.
با سپاس بیکران از ذوق ادبیتان!

Rosa گفت...

رضا جان
راستش شنیدم قراره به دستور حزب الفبای ما به فارنگلیسی تغییر کنه! مرحوم حکمت آنوقتا در پالتاک بحثش را راه انداخت.
الان رفقاش گویا میخواهند زبان اصلی کشور را به انگلیسی تغییر دهند!
حال من یاد شاملو افتادم و صحبتهاش:-)
چند سال پیش هم در اداره ای راسیستی به خود من گفت: اسمتان را اشتباه نوشتید!
بعد از چند جمله به زبان مادری... به آلمانی بهش گفتم: اوه شما گویا سواد ندارید !
بهمن نیرومند هم گویا وقتی جوان بود در آلمان به خاطر اسمش بهش گیر داده بودند و یک کتاب جالب داره، همان وقتا که خارجی کباب میکردند،خیلی خوب فروش رفت و راجع به راسیست پنهان است.
راستش انتظار نداشتم همین گیر دادن را در فارسی زبانان ببینم، اما وقتی افغانی کباب میکنند، باید حتما زمینه اش باشه...
همه این پلیدی ها در سیستم بازتولید میشه و خود برتر دیدن... در حالی که خود ما به عنوان خارجی بهمان ستم میشه و وقتی در جایگاه قدرت قرار بگیریم، خود همان چرخه بد سگال را میچرخانیم.
سالها پیش ارمنی ها را مجبور کردند سردر مغازه هایشان بنویسند، گوشت حلال نمیفروشند. همانوقتا در ایران به دوستم از ستاره های زرد برای مشخص کردن یهودیان در آلمان هیتلری گفتم.
غریزه اولیه ما انسانها اما اینطور نیست. کودکم 4 ساله بود که در اتوبوس خیلی راحت کنار یک نفر نشست. طرف سوخته بود ولی جالب که کودکم هیچگونه وحشتی نداشت. اغلب جداسازی ها در پروسه تربیت و انتقال ارزشهای جامعه صورت میگیره. آنوقتها میمیک من را قبول داشت. الان اما ارزشهای جامعه را گرفته. ما تنها میتوانیم بخشی از ارزشهای انسانی مان را انتقال دهیم و برای خیلیها دیر شده، حتی اگر خودشان خارجی باشند، باز هم در موقعیت اعمال ستم قرار بگیرند کم نمی آورند...
شاید نسل جدید بتواند. من امید بیشتری به کودکان دارم...

ناشناس گفت...

rosa jan ....reza jan anche mikosheand bedone ehsas est ve anche mimired gabele lems ast pes anche etesh lenati godret ast, besyar toxali ast,,, in hem hediye beraye jenab meshkok.... moxles dost daran veblak rosa mesoud