۲۸ شهریور، ۱۳۹۱

فیلم صحنه هایی از کشتار مردم توسط سربازان شاه

فیلم صحنه هایی از کشتار مردم توسط سربازان شاه

 صحنه هایی از تعلیمات دموکراتیک محمدرضا شاه به مردم ایران
کشتار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ معروف به جمعهٔ سیاه به کشتار تظاهرکنندگان در محلّات فقیر نشین جنوبی و میدان ژالهٔ تهران، توسط نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی ایران گفته می‌شود که در جریان ناآرامی‌هایی که به پیروزی انقلاب اسلامی در این سال انجامید، رخ داد. ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ در ادبیّات سیاسی ایران، جمعهٔ سیاه نام گرفت.
در این شماره ما با حیرت از وقاحت کسانی که تنور انتخابات‌شان با آتش خانه‌های ما گرم می‌شود خشمگین می‌شویم. از وقاحت جنگ‌طلبان به سراغ وقاحت اعلیاحضرت می‌رویم که خیره در چشم‌های مردم از سیاهی ماست می گوید و آن را به اشک تمساح مزین می کند. با رضا براهنی شما را از کشتن خسرو گلسرخی باخبر می‌کنیم که دوهزار و پانصد سال پیش از این رخ داده است.
با غلامحسین ساعدی از شبه هنرمند خواهیم گفت و از «سانسوری» که سانسور می‌شود تا «ممیزی» نام مستعارش باشد. از زبان سعید سلطان‌پور دشواری متعهد بودن را خواهیم شنید و راوی رنجی می‌شویم که شاعران و نویسندگان ایرانی کشیدند، در روزهایی که  فیل شاهنشاه آریامهر یاد هندوستان تمدن کرده بود.
از جلادان خویش خواهیم پرسید که پس از مرگ ما چه خواهند کرد؟ و از این همه فرهنگ و هنر والا در انبار موزه هنرهای معاصر به خود خواهیم بالید. از توهم رشد و توسعه اقتصادی ایرانیان در دوران پهلوی خواهیم گفت و از جلادان‌مان خواهیم خواست که محکم‌تر از این ما را بزنند، چرا که ما آن‌ها را محکم‌تر از این زده‌ایم.………
لینک دانلود با کیفیت و حجم متوسط (۲۷ مگابایت)
 [ mp3 | ogg ]
لینک دانلود با کیفیت و حجم بالا (۵۴ مگابایت)
[ mp3 | ogg ]

علیرضا خدایی foto
"پیک نت" و "راه توده" به گردانندگی علیرضا خدایی
خانم جوانشیر در این فیلم اعلام میکند که او از عوامل رژیم است.
سخنان خانم جوانشیر در باره "علی‌ خدایی" انتشاردهندهٔ "راه توده‌ "
خانم جوانشیر : پرتوی همه را لو داده مهرگان را کشتند و خدایی هم در نرفت و زندان بود. او را با جواد شوهر آذر جوانشیری در زندان روبرو کردند. جواد را اعدام کردند.
آذر جوانشیر (معتقدی)
همسردبیر دوم حزب توده ایران
تا قبل یورش 17 بهمن 1361  
تولد: 1314 خورشیدی/بابل

گرداننده ی سایت های ساواما ساخته ی"پیک نت" و "راه توده"

علی خدایی همان‌طور که درخاطراتش گفته است، در تاسیس سازمان نوید از روز اول همراه رحمان هاتفی حضور داشته‌اند و در واقع این دو نفر همراه محمد مهدی پرتوی، بنیان‌گذران سازمان «نوید» بوده‌اند. بعد از انقلاب و بازگشت رهبری حزب توده به ایران، سه عضو اصلی سازمان نوید که مخفی بوده‌اند، جلسات خود را با کیانوری اغلب در اتوموبیل علی خدایی برگزار می‌کرده‌اند.

سه شنبه 31 ژانويه 2012 - 11 بهمن 1390
در پنل اول علی خدایی سردبیر نشریه راه توده و عضو مشاور کمیته مرکزی حزب در سالی که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به رهبری حزب توده ایران یورش برد و فرهاد فرجاد که او هم در‌‌ همان زمان عضو مشاور کمیته مرکزی حزب توده بود ولی بعد از حزب به دلیل انتقاداتی داشت جدا شد، به سوالات مخاطبان خود در پنل دوم، بیژن پوربهنام و آرمین خامه پاسخ می دهند.

سخنان خانم جوانشیر در باره "علی‌ خدایی" انتشاردهندهٔ "راه توده "
جریان همکاری مهدی پرتویی مسئول تشکیلات مخفی نظامی حزب توده ایران با حمهوری اسلامی
آذر جوانشیر (معتقدی)
همسردبیر دوم حزب توده ایران
تا قبل یورش 17 بهمن 1361  
تولد: 1314 خورشیدی/بابل
 پیشینه فعالیت:
-جنبش زنان (تشکیلات دمکراتیک زنان ایران) (1332-1329)
-تحصیلات: مهندس ساختمان (از اتحاد جماهیر شوروی سابق)، 1352
-زندانی سیاسی: 1364-1363
-مهاجرت سیاسی: از سال 1333 تا 1357 در اتحاد جماهیر شوروی سابق و جمهوری بلغارستان، در جمهوری فدرال آلمان از سال 1367- زبان مصاحبه: فارس- محل مصاحبه:  آلمان / برلین- تاریخ مصاحبه: 1384- مدت زمان مصاحبه: 14 ساعت فیلم ویدیوئی - مصاحبه کننده: حمید احمدی

شرح خيانت‌هاي حزب توده ايران در دهه 60 (بخش اول)

۲ نظر:

ناشناس گفت...

salam rosa jan jomee sia be tevesout jenayet karan sha lekeye nengi be sha perestan ve srzemin aryayi,, rosa jan in jemaet xejalat nemikesheand tazegi ha telveziyoni baz shode be name TV aryayi ve mixahend beraye bar dovom sha ra ehya konenad vageand in ha ya pichareand ya xodeshone be ehmegi zedand,,,, inha terefdar sarzemin to xali aryayi poshali saxtegi godrethaye bozori mesle lendan hesteand zehi bi shermi..... mesoud

Rosa گفت...

سلام مسعود جان
آره درسته
پایدار باشید