۱۰ آذر، ۱۳۹۱

خطر دیپورت دو تن از اشغال کنندگان سفارت رژیم اسلامی در برلین، حمید و امید جدی است.

خطردیپورت دو تن از اشغال کنندگان سفارت رژیم اسلامی در برلین+
گزارش پلیس برلین از اشغال لانه جاسوسی ایران در برلین + بیانیه اشغال کنندگان
پ.ن.: گویا دو تن از رفقای زندانی فعلا آزاد هستند ولی احتمال محاکمه تمام اشغالکنندگان سفارت رژیم در برلین کماکان وجود دارد و مطمعنا در صورت نیاز به کمک، در این رابطه بموقع خبر رسانی میکنیم. با تشکر از ایمیلها و توجه تان

ابتدا اسم این دو نفر:
طبق آخرین خبر رسیده متأسفانه دو تن از یارانمان با نامها حمید و امید همچنان در بازداشت به سر می برند و به گفته وکیل در معرض خطر زندان دیپورت هستند(آبشیبونگ هفت)

گزارش پلیس: رزا: مونیتورینگ ! گزارش زیر از وبلاگ پلیس آلمان توسط من با عجله ترجمه شده است . رفقای دستگیر شده ایرانی با خطر بازگشت اجباری به ایران روبرو هستند. در گزارش پلیس آلمان اطلاعی از محل زندان آنان نیست.
گزارش پلیس آلمان از اشغال سفارت ایران در برلین: حدود 30 نفر با صورتهای پوشیده حدود بعد از ساعت 2 بعد از ظهر با کمک نبردبان ازبالای میله ها  و سیم خاردار به داخل محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران وارد شدند.
در محوطه سفارت پرچم ملی ایران را پایین کشیده و سوزاندند. با پرتاب بمب رنگی، دیوارهای خارجی سفارت را و با سنگ به در ورودی ساختمان خسارت وارد کرده و به خراب کردن دستگاه زنگ در ورودی سفارت و شکاندن چراغ های محوطه اقدام کردند. آنها اما وارد داخل ساختمان سفارت نشدند. طبق اولین اطلاعات، منظور آنها از این اکسیون علیه شرایط موجود در کشور ایران و همچنین اعتراض به پروسه اقامتشان وشرایط پناهجویی شان در آلمان بوده است.
 بعد از 4 دقیقه خرابکاری آنها محوطه سفارت را ترک کرده و بطرف خیابان دریگالزکی متواری شدند.
پلیسهای محافظ محل ساختمان سفارت که مشاهده گر بودند فورا خواهان نیروی کمکی شدند. و در حین اقدام به دستگیری  توسط خرابکاران بشدت هل داده شده و تهدید شدند!
زمان کوتاهی پس از رسیدن نیروی کمکی پلیس، پلیس فقط توانستند 12 نفر را چک کنند.از این 12 نفر، دو نفر از رسانه ها بودند که همراه خرابکاران بطرف سفارت رفته تا از تمام اکسیون فیلم تهیه کنند. آنها پس از مشاهده و نوشتن اسم و رسمشان توسط ما همانجا آزاد شدند. بقیه افراد 7 ایرانی و 3 حامی آلمانی آنها  به پایگاه پلیس برای اطلاعات بیشتر برده شدند. در آنجا مشخص شد که دو ایرانی دستگیر شده بدون اجازه گرفتن محل اقامت خود را ترک کرده اند.
(رزا: پناهجویان برای خروج از محل اقامت خود در آلمان مجبورند اجازه بگیرند) به همین دلیل این دو ایرانی به زندان دیپورت (رزا: زندانی که در آنجا پناهجویان به کشورشان اجبارا بازگشت داده میشوند) منتقل شدند.
آنهای دیگر ((5ایرانی و سه آلمانی) آزاد شدند. در همان شب دستگیری آنها راهپیمایی برای آزادیشان انجام شد که 120 نفر در آن شرکت کردند....حدود ساعت 24 شب، این راهپیمایی پایان یافت. در حین آن (رزا: راهپیمایی اعتراض به دستگیری افراد ) پلیس اقدام به بازجویی مدارک  2 نفر کرد که صورت خود را پوشانده بودند.

 نظر به اینکه طی‌ ۲ روز گذشته مطالب مختلف و متناقضی نسبت به اقدام انجام شده از سوی جمعی از کنشگران سیاسی ضّد رژیم فاشیستی،اسلامی ایران مبنی بر اینکه این آکسیون سیاسی توسط اعضا سازمان مجاهدین خلق و یا عناصر وابسته به اسرائیل انجام شده لازم است که نظر رسمی‌ افراد عمل کننده در این آکسیون به نظر عموم برسد:
ما جمعی‌ از کنشگران و مخالفین سیاسی رژیم جمهوری اسلامی ایران که به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مشکلات به وجود آماده برایمان مجبور به ترک ایران شدیم؛ در خارج از ایران نیز به جای اینکه راه عافیت طلبی و گوشه‌ نیشینی و مشاهده سرکوب ها، اعدام ها، زندانیان سیاسی،و قتلهای زیر شکنجه را ببینیم و به جای اقدام به عملی‌ مستقیم به محکوم کردن بدون تحرک این جنایات رژیم ایران بنشینیم ،در شرایط حاضر و پس از بیش از یک ماه که از اعتصاب غذا نسرین ستوده می‌گذرد و خطر مرگ تهدیدش می‌کند، و در مقابل نیروهای سیاسی، در فضای مجازی به اشتراک گذاشتن عکس او اقدام میکنند و مجامع حقوق بشری نیز فقط بلد هستند محکوم بکنند، لازم دیدیم که در عکس عمل به قتل فعالین سیاسی در زندان و زیر شکنجه،و در حمایت آشکار و همبستگی‌ پراتیک با اعتصاب غذا نسرین ستوده همچنین، مطالبه آزادی هرچه سریع تر زندانیان سیاسی این آکسیون را عملیاتی‌ کنیم تا در داخل ایران نیز مردم بداند که نیروهای هستند که غیر از پشت فیس بوک نشستن انجام دادن را نیز بلد هستند.
 در همین جا اعلام می‌کنیم ما گروهی از کنشگران سیاسی هستیم که هیچ وابستگی به سازمان مجاهدین خلق و رژیم اسرائیل نداریم. محمد کلالی- آرش دوست حسین

معترضین خواستار آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی
این معترضین به هیچ گروه، حزب و سازمانی وابستگی نداشته و این عملیات برخاسته از اندیشه مستقل سیاسی این فعالین می باشدبعد از ظهر چهارشنبه 28 نوامبر 2012 در ساعت 2 بعد از ظهر ما تعدادی از فعالین سیاسی به منظور حمایت از زندانیان سیاسی و انزجار از عملکرد جنایتکارانه رژیم جمهوری اسلامی در برخورد با دگراندیشان و مخالفان خود به سفارت این رژیم، به عنوان نماد حکومت ایران در کشور آلمان، وارد شده و با پایین کشیدن پرچم رسمی این رژیم، هویت آن را مورد حمله قرار دادیم و خواستار آزادی هرچه سریعتر زندانیان سیاسی در بند و بار دیگر توجه جامعه جهانی به فجایعی که هرروزه در زندان های جمهوری اسلامی اتفاق می افتد جلب کنیمدر ماههای اخیر شاهد دور جدیدی از سرکوبهای نظام جمهوری اسلامی با اعمال فشارهای فزاینده بر زندانیان سیاسی هستیم به طوری که امروز در 44 امین روز از اعتصاب غذای نسرین ستوده، افزایش فشار بر زندانیان زن سیاسی، مرگ دو وبلاگنویس با نامهای جمیل زویدی و ستار بهشتی در اثر شکنجه در زندان های رژیم و همچنین بیش از 100 اعدام تنها در یک ماه گذشته موجب انزجار بیش از پیش مخالفین حکومت از این رژیم شده استدر جریان این حرکت، پس از وارد شدن به محوطه سفارت ایران با برافراشتن پرچمی با نمادهای جهان آزاد و برابری زن و مرد، و پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی و به آتش کشیدن آن اقدام به سردادن شعار هایی همچون "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و " مرگ بر جمهوری اسلامی" و پرتاب گلوله های حاوی رنگ سبز به سمت ساختمان سفارت کردند که در ادامه آن خروج معترضین و حضور پلیس موجب دستگیری 11 نفر از این فعالین توسط پلیس آلمان شد که در روز پنجشنبه تمامی معترضین موقتا آزاد گشتندبازتاب گسترده این حرکت در رسانه ها موجب عکس العمل وزیر امور خارجه آلمان به عنوان سخنگوی دولت در امور خارج از کشور شد که علی رغم اطلاع از جنایات این حکومت در موضعی جانبدارانه و کاملا متضاد پس از این حرکت ضمن عذرخواهی از دولت ایران مراتب شرمساری خود را به همتای ایرانی خود اعلام کرد. این در حالی است که دولت آلمان هفته گذشته با تشدید تحریم ها علیه ایران خواستار فشار بیشتر بر دولت ایران شده بود.
 فعالین سیاسی شرکت کننده در اکسیون ورود به سفارت ایران در برلین
عکس ها و ویدئو آکسیون اعتراضی در سفارت برلین و آخرین گزارش از دستگیر شده گان
مطالب مرتبط:
روز چهارشنبه هشتم آذرماه گروهی از پناهجویان ایرانی به‌همراه چند نفر از فعالان سياسی آلمانی حدود ساعت پنج بعد از ظهر به وقت محلی، در اعتراض به وضعیت نسرین ستوده، وکيل و فعال حقوق بشری که بيش از ۴٢ روز است در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده است؛ وارد سفارت ایران در برلین شدند.
بالا بردن پرچمی که برابری مرد و زن و ایجاد جهانی آزاد برای مرد و زن بجای پرچم رژیم.
این شعاری بود که ما روی پرچم مان نوشته بودیم و این را بالا بردیم.

گفتگویی با محمد کلالی یکی از کسانی که به سفارت ایران در برلین حمله کرده است.BBC
حمله به سفارت ایران در برلین و دروغ گویی های اقای سفیر!
سفارت ایران در برلین در اعتراض به سیاست های سرکوبگرانه حکومت ایران امروز اشغال شد
امروز در یک اقدام برنامه ریزی شده گروهی از پناهجویان سیاسی مخالف رژیم جمهوری اسلامی به همراه فعالین سیاسی آلمانی‌ در اقدامی متهورانه سفارت رژیم را در برلین به تصرف خود در آوردند و نزدیک به ۱ ساعت در محل باقی‌ ماندند .
فیلم های اشغال سفارت رژیم اسلامی ایران در برلین
از نوچه‌های رژیم آخوندی بیشتر انتظار نیست!

ویدنو 2 حمله به سفارت ایران در برلین۸ آذر.۱۳۹۱
حمله به سفارت رژیم در برلین ۸ آذر.۱۳۹۱

همنوایی زنان نشست "چپ و کمونیست" با مردانشان! + فیلم افسون دیکتاتور

 این پست تقدیم میشه به همه آنهایی که در دو جلسه چت و گفتگوی نشست نیروهای "چپ و کمونیست" در هفته پیش در پالتاک ایرانیان شرکت داشتند. مغلوب فاشیستهای چپی شدند و یا اعتراض کردند. از تبانی "زنان چپ و کمونیست" تعجب کردند و یا خرسند شدند. همچنین آنهایی که آگاهانه و یا غریزی به سرکوب آزادی بیان اعتراض کردند یا نکردند.
این پست بدنبال ریشه یابی تبانی بخش بزرگی از جمعیت حاضر مجازی که حدود 200 نفردر دو نوبت بود، است.
این پست همچنین سعی در فهمیدن و ریشه یابی رفتار اکثریت خاموش دارد. اکثریتی که قاتلین، خلافکاران و جنایتکارانی را به نام "چپ و کمونیست" میپذیرد و بنام ستمگری ستمگران توجیه میکند.
قتل ناموسی و سکوت رفقا!
 در مورد پرونده ی کماکان گشوده ی قتل روی اینجا کلیک کنیم.
 ........
رفیقی توضیح فارسی افسون دیکتاتوری را برایم فرستاد که در دو لینک زیر میتوانید بخوانید. فیلم موج را نیزدر ورژن قدیم و جدید به زبانهای مختلف میتوانید ببینید.
مغلوب فاشیسم نشویم. او گاهی به روی نژاد میکوبد. گاهی بنام پرولتاریا و طبقه کارگر می کشد، گاهی به نام اتحاد نیروهای "چپ و کمونیست" حذف میکند، گاهی به نام حقوق زنان رای میخرد، گاهی با مدرک و تحصیلات مرعوب میکند، گاهی به نام خدا کور میکند، گاهی به نام قانون اعدام... اما فاشیسم تنها رنگ پرچمش را عوض کرده. اگر حتی با یک چهره اش آشنا شویم مغلوبش نمیشویم. و مغلوبش نشدن مهم است. شیشه عمرش کماکان به دست خود ما میباشد، اگرنه ، جهان استالین و هیتلر کم ندارد.
مغلوبشان نشویم.
برای خاطر آزادی و عشق.

این آزمایش را «ران جونز» که یک نویسنده و آموزگار اهل پالو آلتو است، انجام داده است، در واقع عمده شهرت این شخص به خاطر همین آزمایش است که در سال ۱۹۶۷ به انجام رسید.
در آوریل سال ۱۹۶۷، در هنگام تدریس، یکی از دانش‌آموزان دختر سؤالی از جونز پرسید، او پرسید که چگونه است که همه اقشار جامعه آلمان در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، ادعا می‌کنند که در زمان هیتلر چیزی در مورد جنایات نازی‌های نمی‌دانستند، از معلم‌ها و روشنفکرها و پزشکان گرفته تا مهندسان و آدم‌های عادی در آلمان همگی می‌گویند که تنها، کاری را که به آنها محول شده بود، انجام می‌دادند و در اعمال جنایت‌کارانه سهیم نبوده‌اند. بالاخره آن ماشین عظیم جنگی به خودی خود و بدون نیروی مردم، نمی‌توانست وجود داشته باشد.
....
در روانشناسی در توضیح رفتار اعضای گروه‌های جنایتکار و مکانیسم همراهی توده‌ها مردم با روندهای نادرست، اصطلاحی وجود دارد به نام peer pressure با فشار هم‌گروه‌ها. این امر را می‌توان به صورت مختصر و مفید در ضرب‌المثل «خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو» خلاصه کرد!
برای خواندن ادامه در منبع به روی تیتر مطلب کلیک کنیم.

اجتماع مردم آلمان، یادآور اجتماعات قبلی بود، همان اجتماعات باشکوهی که مشابهش را «لنی ریفنشتال» در فیلم «پیروزی اراده» ثبت کرده بود.
عکسی از این گردهمایی ثبت شد، در این عکس، صدها نفر از مردم را می‌بینیم که با دستان کشیده، سلام نازی می‌دهند، اما در عکس اگر خوب دقت کنید، مردی را می‌بینید که با بقیه تفاوت دارد، او تنها کسی است که سلام نازی نمی‌گوید.
برای خواندن ادامه در منبع به روی تیتر مطلب کلیک کنیم.

فیلم موج  به زبان انگلیسی، ورژن قدیمی
The Wave - 1981 A True Story.wmv

فیلم موج ورژن جدید فقط تیزر فیلم
THE WAVE - US Trailer2008 (English) ** HD ** NEW
http://youtu.be/N9vdfb2f-B0
مصاحبه با معلم به زبان آلمانی

DIE WELLE| Die Kerner Sendung mit Live Experiment deutsch
http://youtu.be/atuYzMhlpqA
مصاحبه با معلم به زبان انگلیسی با زیرنویس آلمانی
DIE WELLE| Interview: Ron Jones (Original Lehrer) eng / ger sub


مصاحبه با کارگردان به زبان آلمانی
DIE WELLE| Interview: Dennis Gansel (Regie und Drehbuch) deutsch

DIE WELLE| Interview: Jennifer Ulrich (Karo) deutsch
http://youtu.be/V6-M1kn9Y_o
فیلم موج به زبان آلمانی
2008 در 5 قسمت با زیرنویس عربی
Die Welle (Wave) film Part1
Die Welle (Wave) film Part2
Die Welle (Wave) film Part3
Die Welle (Wave) film Part4
Die Welle (Wave) film Part5

توضیح فیلم در ویکی به فرانسه
La Vague
فیلم موج ورژن جدید به زبان فرانسه در 10 قسمت

فیلم موج ورژن جدید فقط تیزر و قسمتهایی از فیلم به فرانسه
bande-annonce die welle la vague
LA VAGUE - DIE WELLE extrait
LA VAGUE - DIE WELLE extrait

فیلم موج کامل به زبان اسپانیولی
La Ola - Die Welle (Pelicula Completa Español).avi

LA OLA (Die Welle) | Trailer HD subtitulado
2008 فیلم موج ورژن جدید فقط تیزر فیلم اسپانیولی

ایتالیایی ورژن قدیمی
A Onda - completo - (The Wave 1981) Um filme, várias reflexões

مطالب مرتبط:
Lesson Plan
The documentary was a real eye-opener, I had never been able to quite understand how Hitler had captured so many people and why everyone just went along with it like sheep. But I understand now, and now that I know I can see it in this larger picture.
Interview: The Lesson Plan
Tom Tangney talks to the directors and producer behind the new documentary, "The Lesson Plan."

۰۹ آذر، ۱۳۹۱

اعلام موجودیت آنارشیسم ایرانی در عمل حمله به سفارت رژیم اسلامی + فیلم

اولین فیلم از حمله به سفارت رژیم در برلین و آتش زدن پرچم رژیم.۸ آذر.۱۳۹۱

مطلب مرتبط:

سفارت رژیم اسلامی ایران دیروز 28 نوامبر در برلین/ آلمان توسط فعالین سیاسی اشغال شد. + عکس

خطر دیپورت دو تن از اشغال کنندگان سفارت رژیم اسلامی در برلین، حمید و امید جدی است.

گزارشی از سایت دویجه وله مصاحبه ای با آقای نوذری:

  حمله به سفارتخانه‌های ایران در اروپا در سال‌های اخیر کم‌تری رخ داده است. برخی از حضور گرایشی "آنارشیستی" در حمله به سفارت ایران در برلین سخن می‌گویند و معتقدند این واکنشی است به نقض بی‌رحمانه حقوق بشر در ایران.

آقای نوذری حمله‌کنندگان به سفارت ایران در برلین چه کسانی بودند و آیا به گروه خاصی تعلق داشتند؟
تا آنجا که من می‌دانم همه‌شان بچه‌های پناهجویی هستند که الان در کمپ‌های مختلف در برلین اسکان دارند، به‌اضافه‌ی برخی از آلمانی‌های حمایت‌کننده از آن‌ها. ‌این‌ها بیشتر دارای گرایشات آنارشیستی هستند. به‌ویژه آن پرچم سرخ و سیاه‌شان، که آن را آویزان کرده‌اند، نشان‌دهنده‌ی این است که بیشتر بچه‌هایی هستند که گرایشات آنارشیستی دارند.
منظورتان از پرچم سرخ و سیاه چیست؟
بنا برشنیده‌های ما، این‌ها پرچم جمهوری اسلامی ایران را پایین  آوردند و به جای آن پرچم سرخ و سیاه را نصب کردند. می‌دانید که نیروهای آنارشیست آلمانی علامت‌شان پرچمی است که نصف‌اش سیاه و نصف دیگرش سرخ است. این نشان‌دهنده‌ی این است که این‌ها بچه‌های پناهجو و گروه‌های حمایت‌کننده‌ی آن‌ها هستند که این پرچم در کمپ‌های آن‌ها هم به‌وضوح قابل مشاهده است.
یعنی‌گروه‌های آنارشیست آلمانی
بله.

سنگ پرتاب کردن و بریدن سیم خاردار یا رفتن توی محوطه سفارت هم به نظر شما مسئله‌ای نیست؟
درست است. سنگ به دیوار بوده و طبق گزارشات هم همراه با رنگ بوده. از نرده دیوار بالا رفتن هم نشان‌دهنده‌ی این نیست که این کار خشونت‌آمیز بوده یا نه. نوع اعتراض است. بعضی‌ها خودشان را به نرده زنجیر می‌کنند، بعضی‌ها هم از آن می‌روند بالا و بعضی‌ها هم می‌نشینند وسط خیابان و خیابان را می‌بندند. اینجا مقابل مجلس آلمان در اعتراض به حرکت گروه‌های راست افراطی، به اضافه‌ی مسئول امور مهاجرین برلین، به اضافه‌ی وکلای مجلس فدرال آلمان وسط خیابان نشستند و راه را بستند که پلیس آن‌ها را چهار دست و پا بلند کرد. این‌ها جزئی از مقاومت است و در این کشور خوشبختانه این چیزها حل شده است. درست است بعضی وقت‌ها خطایی در بعضی مقاومت‌ها هست، ولی به نظر من عبور از خط قرمز نبوده است. ما در رابطه با گروه‌های راست افراطی و نیروهای دیگر روزانه در آلمان دهها بار شاهد چنین حرکت‌هایی هستیم و هیچ کس به آن‌ها عمل خشونت‌آمیز اطلاق نمی‌کند.
ولی شما اشاره کردید که این‌ها یکسری گروه‌های آنارشیستی بوده‌اند و خود این کلمه به‌هرحال بار دارد. فکر نمی‌کنید که استفاده از چنین روش‌هایی می‌تواند آن حرکت‌هایی را تداعی کند که در ایران در قبال سفارت بریتانیا یا خود آلمان تا به‌حال انجام شده و می‌تواند تأثیر منفی بگذارد در اعتراض به مسئله‌ی حقوق بشر در ایران؟ اگر روش‌های مسالمت‌آمیزتری را به‌کار می‌گرفت، شاید می‌توانست موفق‌تر باشد؟
نه حتماً. ما دیده‌ایم که هزاران کار انجام شده و هیچ نتیجه‌ای نداده. برای من بسیار جالب است که بعد از این مسئله وزیر امور خارجه آلمان تلفن را برمی‌دارد و به همکارش در ایران زنگ می‌زند و تأسف خودش را اعلام می‌کند. آیا در رابطه با ستار بهشتی، مسئله‌ی خانم ستوده و اعدام‌های اخیر نیز، آقای وزیر امور خارجه گوشی را برداشته و به همتای ایرانی خودش زنگ زده است یا نه؟ همیشه طرف مقابل نوع مقاومت را تعیین می‌کند. رژیمی مشروع است که بتواند مقاومت و نظرات و عقاید دیگری را تحمل کند. در رژیمی که آدم‌های درون خودش را هم تحمل نمی‌کند، می‌باید با اجازه‌ی شما بگویم که دیگر آد‌م‌ها نمی‌توانند انتظار داشته باشند که نوع مقاومت ‌نیز به مانند اروپا یا به مانند کشورهایی باشد که در آنها حکومت‌ها به طریق و قانونی سر کار آمده‌اند.

ولی آقای نوذری حتی اروپا هم این را تحمل نکرده، همچنان که پلیس آلمان ریخته و عده‌ای را دستگیر کرده!
آن‌ها وظیفه‌شان است که این کار را بکنند. گفتم که وقتی معاون مجلس فدرال آلمان هم وسط خیابان نشست، علیه‌اش شکایت کردند و دست و پایش را گرفتند و بردند. آن‌ها وظیفه‌شان است که جلو یکسری کارها را بگیرند. از نظر حقوقی و از نظر دیپلماتیک. اعتراض به نقض سیستماتیک آن هم در رژیمی به مانند ایران، به نظر من با پرت کردن چندتا رنگ و پایین کشیدن پرچم در آن مرحله‌ای نیست که آدم‌ها را به هیجان درآورد و ای وای ای وای راه بیندازند. در کشوری که مردمش لباس خودشان را نمی‌توانند انتخاب کنند، به نظر من خیلی زیاد است که کسی بخواهد از واژه خشونت نسبت به این مسئله استفاده کند.
برای خواندن یا شنیدن کامل مطالب در منبع بروی تیتر آن کلیک کنیم.

گزارش امیر جواهری ازحمله گروهی از فعالین عرصه پناهندگی به سفارت جمهوری اسلامی در برلین و گفتگو باشادی اریاوند

حمله به سفارت ايران در برلين و بازداشت معترضان
گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان در تماس تلفنی با علی‌اکبر صالحی از حادثه پيش آمده اظهار تأسف کرد و آن را غيرقابل قبول خواند.

وستروله گفت: "عده‌ای در این حادثه دستگیر شده‌اند که محاکمه خواهند شد."

وی افزود: "دولت آلمان حفاظت از سفارت و سرکنسولگری‌های ایران در آلمان را وظیفه خود دانسته و اجازه نخواهد داد این حادثه تکرار شود."

علی‌اکبر صالحی نيز در این گفت‌وگوی تلفنی گفت: "انتظار ما از دولت و پلیس آلمان این بود که با توجه به هشدارهای قبلی سفارت از وقوع چنین حادثه‌ای جلوگیری نموده و وظیفه خود را به‌خوبی انجام می‌داد."

فیلم اشغال سفارت رژیم اسلامی ایران در برلین

 عکس
Am 28.11 wurde die Iranische Botschaft in Berlin angegriffen. Die Tür der Botschaft wurde mit einer Kette verschlossen, so konnten Angehörige ebendieser sie nicht verlassen. Dabei flogen Steine und Farbbeutel, außerdem wurde die Fahne am Mast heruntergeholt und verbrannt. Außerdem skandierten die Aktivisten lautstark Parolen gegen das "Regime" Mahmud Ahmadinedschad sowie "Solidarität muss praktisch werden - Feuer und Flamme den Abschiebebehörden" gegen die deutsche Abschiebepraxis. Die Aktion dauerte etwa 5-10 Minuten, danach flohen die Aktivisten und wurden dabei von der Polizei verfolgt. Einige der Aktivisten wurden in der Fakultät für Geschichte festgenommen, sie sind allerdings wieder auf freiem Fuß. Laut Polizeimeldung wurden zwei der Aktivisten wegen ungeklärter Aufenthaltsgenehmigungen in den Abschiebungsgewahrsam übergeben. U.a. wird ihnen der Verstoß gegen das Ausländergesetz vorgeworfen.
Nach Rücksprache mit den Aktivisten gibt es neue Fotos, auf denen das Verbrennen deutlich zu sehen ist. Außerdem haben die Aktivisten eingewilligt, dass die Bilder veröffentlicht werden dürfen.

1310 GMT: A Death in Detention. Back from media work with BBC Persian to find The Los Angeles Times summarising the case of Sattar Beheshti, the blogger who died during interrogation in prison earlier this month:
The mysterious death of a dissident blogger while in Iranian police custody this month has generated a rare torrent of criticism from officials apparently embarrassed by a case that has drawn international condemnation and again shined a spotlight on the nation's poor human rights record....
The case has sparked an unusually public and vitriolic bout of blame-dispensing among various powerful factions in the Islamic Republic.
and The National offers a useful account of the "unlimited" hunger strike, now entering its seventh week, of detained attorney Nasrin Sotoudeh.
0910 GMT: Protest Watch. German police say a group of about 30 protesters pelted the Iranian Embassy in Berlin with stones and paint and pulled down an Iranian flag.
Ten of the demonstrators were detained. German Foreign Minister Guido Westerwelle expressed his regret to his Iranian counterpart Ali Akbar Salehi.

سفارت رژیم اسلامی ایران دیروز 28 نوامبر در برلین/ آلمان توسط فعالین سیاسی اشغال شد. + عکس+ فیلم

اعلام موجودیت آنارشیسم ایرانی در عمل حمله به سفارت رژیم اسلامی + فیلم


عکسها /kietzmann
    1   2     4   5  
اطلاعیه این گروه به زبان آلمانی بروی قطع رابطه آلمان با رژیم تاکید دارد. همچنین در توضیح دلایل اشغال سفارت ایران در برلین، از مورد نسرین ستوده و مقاومت زنان زندانی با اعتصاب غذا و کشتن سهراب بهشتی در زیر شکنجه بعنوان موردهای جدید سرکوب زندانیان سیاسی نام برده است.
تاکنون ده نفر از اکتیویستهای این گروه دستگیر شده اند. رژیم ترور و سرکوب از طریق روزنامه فارس و علی اکبر صالحی به این اشغال اعتراض دارد. رژیمی که خود از ابتدای بکار آمدن خود، بطور سیستماتیک به اشغال سفارت کشورهای دیگر مبادرت ورزید، اینک به اشغال سفارتخانه اش در برلین معترض است!
گروه فعالین اشغال سفارت رژیم در برلین اعلام کردند که پرچم سفارت را با توجه به "ریساکلینگ" در سطل زباله مخصوص قرار داده و خواهان سرنگونی رژیم فاشیستی ایران میباشند. شرایط دیکتاتوری و نبود آزادی در ایران را از دلایل مهاجرت شان ذکر کرده و همچنین این گروه، اغلب از پناهجویانی تشکیل شده که کشور را بدلیل سرکوب شدید توسط رژیم ایران ترک کرده اند.
سفارت ایران در برلین دیروز 4 شنبه بعد از ظهر( 28نوامبر 2012)  حدود ساعت 3 توسط این گروه 30 نفره اشغال شد. گروه با این اقدام سعی در رسانه ای کردن موقعیت فاجعه بار حقوق بشر و شرایط فوق سرکوب مخالفین سیاسی رژیم ایران و بطور کلی وضعیت بسیار بد زندگی ایرانیان در داخل کشور است.
سفارت ایران هدف بمبهای رنگی گروه قرار گرفت، پرچم رژیم ایران پایین کشیده شد و به زباله دانی مخصوص انداخته شد.
در تویتر از بالا کشیدن یک پرچم آنارشیستی بجای پرچم رژیم گزارش شده. همچنین رنگ سبز به در و دیوار سفارت ریختند .
 متعاقبا بعد از حضور پلیس ده نفر توسط پلیس آلمان دستگیر شدند. پلیس ادعا دارد که همگی دستگیر شدگان در اشغال سفارت سهیم هستند. در حالی که در زمان حضور پلیس همه اکتیویستها سفارت را ترک کرده و در داخل سفارت کسی نبوده!
افرادی که پلیس در ادعای اشغال سفارت ایران دستگیر کرده، همگی در خانه ای در نزدیکی دانشگاه آزاد برلین بودند.
Polizei nahm in einem nahegelegenen Gebäude der Freien Universität in der Koserstrasse einige Tatverdächtige fest.
دستگیر شدگان شب گذشته در زندان بوده و بازجویی شدند و گویا فعلا تا روز محاکمه آزادند.
پناهجویان برلین، اشغالگران سفارت رژیم و فعالین برلین و همه ما به تجربه از همکاری دولتها ی ایران و آلمان مطلعند.

 اشغالگران سفارت رژیم ایران خواستار اعتراض همبسته علیه دستگیری مخالفین رژیم  و همچنین حمایت و همبستگی با اشغالگران سفارت ایران در برلین، از مردم آلمانی ، ایرانی و همه  آزادیخواهان درخواست همبستگی دارند. آنها خواهان آزادی زندانیان در ایرانند . آنها خودشان  اغلب از  پناهجویان  و فراریان از رژیم دیکتاتور در ایران هستند.
تنهایشان نگذاریم.

 ایمیل گروه در زیر 
Email: Iranian Action iranian.action@gmail.com


خبر موثق: اسامی دستگیر شدگان:ایرانی‌

هومر،امید،حمید،صادق،کیوان،راد،حمید

گزارشی از :آرش دوست حسین


فعالین سیاسی ایرانی‌ و آلمانی‌ در حمایت از دستگیر شدگان امروز در سفارت ایران به مرکز پلیس در برلین انتقال داده شده اند،جلوی این مرکز تجمع کرده اند و با محاصره آن و سر دادن شعار هایی، همبستگی‌ و حمایت خود را از آنان اعلام کرده اند و خواستار آزادی سریع و بی‌ قید و شرط آنها هستند.

همچنین در بیانیه ایی رسمی‌ از سوی پناهجویان و فعالین سیاسی با دادن اولتیماتوم برای آزادی یارانمان اعلام شده است که در صورت عدم آزادی آنان تا فردا صبح ساعت ۹ همه وارد اعتصاب غذای خشک خواهند شد.

گزارشی از :آرش دوست حسین

خوشبختانه با مقاومتی که در حمایت از دستگیر شدگان آکسیون امروز در سفارت رژیم ایران انجام شد در ساعت اولیه بامداد ۲۹.۱۱.۲۰۱۲ تمامی‌ دستگیر شدگان آزاد شدند.
همچنان یکی‌ از رفقای ما (محمد) در معرض خطر دستگیری است. نامبرده که فعال سیاسی ضّد جمهوری اسلامی است و طی‌ ۸ ماه گذشته در آلمان برای احقاق حقوق مهاجرین و پناهجویان بی‌ وقفه در خیابان به سر برده و در اعتصاب بوده تحت پیگرد پلیس آلمان است.و پلیس با در دست داشتن عکس وی جستجوی مکان به مکان را برای دستگیری او انجام میدهد.
هرگونه کمک و حمایتی از این رفقا چه حقوقی و چه سیاسی قدرت بیشتری به مبارزات کنش گرا و در عمل مستقیم ضّد رژیم جمهوری اسلامی در این شرایط حساس تاریخی‌ میدهد.
گزارشی از :آرش دوست حسین

حدود ساعت سه بعد از ظهر (بوقت اروپای مرکزی)، روز چهارشنبه 28.11.2012 در محوطه خارج از ساختمان که در حیات سفارت برلین پرچم جمهوری اسلامی قراردارد,گروهی از پناهجویان سیاسی مستقل و غیر حزبی مخالف رژیم جمهوری اسلامی به همراه فعالین سیاسی آلمانی‌ در اقدامی جسورانه در آکسیونی که نزدیک به ۱ ساعت طول کشید و در محل باقی‌ ماندند با پایین کشیدن پرچم رژیم و آتش زدن آن، همچنین به ا‌حتزاز در آوردن پرچم سرخ و مشکی‌  و با قرائت بیانیه رسمی‌ کنشگران و قبول مسئولیت این اقدام از سوی پناهجویان سیاسی ایرانی که در همبستگی‌ و حمایت از اعتصاب غذای نسرین ستوده که در چهل و سومین روز آن است، همچنین در حمایت از زندانیان سیاسی دیگر،خواستار آزادی بی‌ قید و شرط کنشگران سیاسی در ایران که در بند رژیم فاشیستی،اسلامی ایران هستند شدند و در این آکسیون اعتراضی 9 نفر از شرکت کنندگان در این اقدام شجاعانه بازداشت شدند.
ایرنا به دروغ نوشت : تعرض کنندگان که تعداد آنها حدود 20 نفر بود در شرایطی به ساختمان سفارت ایران در برلین حمله کردند که شعارهای آنها مبنی بر اینکه ˈغزه با موشک های ساخت ایران پیروز شدˈ به خوبی نشان می داد که از سوی محافل صهیونیستی برای این اقدام حمایت و پشتیبانی شده بودند."



آقای صالحی حمله به سفارت ایران را "اقدامی زشت" خوانده و خواستار "رسیدگی جدی به ا ین مساله و محاکمه عوامل دخیل" در آن شده است.
تماس تلفنی وزیر خارجه آلمان با مقام ایرانی به حادثه حمله گروهی از تظاهرکنندگان به سفارت ایران در برلین، پایتخت آلمان، ارتباط دارد که روز گذشته حدود ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی روی داد.
ایرنا گفته است که تعرض کنندگان با وجود تعداد کم "کاملا مجهز" بودند و توضیح داده که آنان با استفاده از تجهیزاتی مانند نردبان تاشو و سیم چین قوی، توانستند از نرده ها و سیم خاردار اطراف محوطه سفارت عبور کنند.
رادیو و تلویزیون دولتی ایران، اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران را عامل این حمله دانسته است. واحد مرکزی خبر در گزارش خود در این مورد "به نقل از یک منبع آگاه" گفته است که "حمله منافقین [مجاهدین خلق] به سفارت کاملا برنامه ریزی شده و با اطلاع پلیس انجام شد به طوری که پلیس آلمان هشدار سفارت در این زمینه را نادیده گرفت."
این "منبع آگاه" افزوده است هنگام حمله به سفارت "یک خودرو پلیس در نزدیکی سفارت نظاره گر این تجاوز منافقین بود و هیچ واکنشی از خود نشان نداد و ده دقیقه پس از حمله منافقین، پلیس آلمان وارد عمل شد و دوازده تن از منافقین را بازداشت کرد." در ادامه این خبر آمده است که معترضان وارد محوطه سفارت شدند و "همچنین با ورود به ساختمان سفارت، اقدام به تخریب اموال" آن کردند.
برخی وبسایت های مخالف جمهوری اسلامی گفته اند که مهاجمان، پناهجویانی بودند که به هیچ گروه و حزبی وابستگی نداشتند و صرفا به عنوان اعتراض به سیاست های حکومت ایران، به اقدام علیه سفارتخانه دست زدند در حالیکه برخی دیگر، آنان را دارای گرایش های خاص سیاسی معرفی کرده و حتی گفته اند که تعدادی همفکران غیرایرانی نیز در این "آکسیون" مشارکت داشتند.
در مورد هویت حمله‌کنندگان و انگیزه‌ی آنها در داخل و خارج از کشور گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شده است. مطابق بیانیه‌ای که در برلین منتشر شده، این افراد پناهجویان و فعالان سیاسی معترضی بوده‌اند که انگیزه‌ی خود را اعتراض به خشونت‌های "رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی" علیه مخالفان در داخل و خارج از کشور عنوان می‌کنند.
حمله‌کنندگان خود را شماری از فعالان سیاسی ایرانی خوانده‌اند که به دلیل افزایش سرکوب و خشونت علیه مخالفان مجبور به ترک ایران شده‌اند. هدف از این حمله جلب توجه افکار عمومی بین‌المللی به "موارد بی‌شمار نقض حقوق بشر در ایران" عنوان شده است.


به آلمانی : گیدو وستروله (وزیرامور خارجه آلمان) این اشغال سفارت را قویا محکوم کرد.

برای خواندن مطالب منبع به آلمانی اینجا را کلیک کنیم.

۰۷ آذر، ۱۳۹۱

گزارش آمار وبلاگ

تعداد بازدید از صفحه در ماه گذشته۱۴٬۰۰۵









سابقه تعداد بازدید از صفحه در همه زمان‌ها۲۲۸٬۲۷۶

از دوستانی که وبلاگ را خواندند، کامنتها و پیامهای ایمیلی مرسی.
از دوستانی که برای بلاگ مطلب فرستادند، فیلم و عکس تهیه کردند نیز.

خیلی خوب میشد دوستانی که به دلیل طولانی شدن کامنتها و درج ناقص آن و احتمالا بدلیل مشکلات تکنیکی، نتوانستند نظر خود را منعکس کنند، مطالبشان را با ایمیل بدستم برسانند.
ایمیل تماس:
Rosaroshan2012@gmail.com

آدرس بلاگ دیگر:

تن فروشی - جایی که قربانی معنایی ندارد، کسی مجرم به حساب نمی آید!

کالا و بقا / لاله حسین پور
پدیده تن فروشی یکی از برجسته ترین مظاهر خشونت علیه زنان است که در طول تاریخ به آن به مثابه امری پذیرفته شده درعرف نگریسته شده است. خشونتی عریان بر دختران و زنان و کودکان که به عنوان "قدیمی ترین حرفه" در جوامع حق وجود و حضور می یابد و در برخی کشورها نیز برای ابقای آن قوانین به تصویب می رسند. در این پدیده نه تنها بدن زنان خریداری شده و بر آن با عمل سکس اعمال قدرت می شود، بلکه زنان که در جوامع مردسالار جنس دوم و فرودست محسوب شده و نقش های معینی در جامعه بر عهده آنان گذاشته می شود، می بایست مجددا تقسیم نقش شده و با مارک فاحشه و یا مقدسه و خانم، جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند.
به مناسبت مبارزه با خشونت علیه زنان، مصاحبه با خانم کایسا اکیس اکمان (Kajsa Ekis Ekman ) نویسنده کتاب "کالا و بقا" را به فارسی برگردانده ام که در زیر می خوانید (*). این کتاب  به سوئدی ( varat och varan ) نوشته شده، به انگلیسی  با نام ( Being ang Being Bought ) ترجمه شده و به فرانسوی ( L’être et la marchandise ) نام دارد.

جایی که قربانی معنایی ندارد، کسی مجرم به  حساب نمی آید!

کایسا اکیس اکمان که مدتی در بارسلونا با یک زن تن فروش هم اتاق بود، شاهد رنج روزمره زن بوده و زمانی که به سوئد برگشت، در رابطه با بحث تن فروشی با این استدلال روبه رو شد که "تن فروشی می بایست به مثابه یک شغل نگریسته شود، زیرا این پدیده باعث رهایی زنان می شود". و دیگر نتوانست سکوت کند. وی کتابش را در این رابطه تنظیم کرده است.

س: آیا چنین بحثی در سوئد در تاریخ 1999، زمانی که بحث مجازات دلالان و قاچاق چیان تن فروشی مطرح شد، درنگرفت؟
اکمان: خیر، در آن زمان استدلال ازمد افتاده "تن فروشی قدیمی ترین حرفه جهان است" یا "مرد به سکس نیاز دارد" مطرح می شد. بعدها استدلالات جدیدی به میان آمدند. که تن فروشی به معنای سکس آزاد است و کسی که در مقابل این پدیده بایستد، در واقع  خشکه مقدس و فناتیک است. در آن زمان جنبش مبارزه با عرف و تابوها،  تن فروشی را مدرن و جالب معرفی می کرد. این جنبش با وجودی که نرم ها را زیر سئوال می برد، اما به قدرت و رابطه قدرت مدارانه میان مردان خریدار سکس و زنان تن فروش توجهی نداشت. آن ها به یک زن تن فروش به مثابه یک موجود انسانی نمی نگریستند، بلکه آن را سمبل گذشتن از مرزهای تعیین شده سکس دانسته و به آن به مثابه یک شیئی تزیینی برخورد می کردند. جالب این جاست که چنین استدلالی اساسا از جانب زنان جوان و آزادی خواهی مطرح می شد که هیچ اطلاعی ، نه عملی و نه تئوریک از تن فروشی نداشتند. آن ها قانون مجازات خریداران تن را قانونی می دانند که از جانب کارکنان تأمین اجتماعی و فمینیست های رادیکال تحمیل شده است. درحالی که تحقیقات نشان می دهد، بعد از سال های 70 نگرشی که به تن فروشان به مثابه مجرم و یک قشر در حواشی جامعه وجود داشت، تغییر فاحشی کرد. در این سال ها بسیاری از محققین به میان تن فروشان رفته و حتی از دلالان و خریداران سکس نیز پرسش های زیادی به عمل آمد. قانون مربوطه نیز بعد از تحقیقات کافی از وضعیت و شرایط تن فروشی به تصویب رسیده است.

برای خواندن مطلب یا روی تیتر آن کلیک کنیم. و یا روی اینجا


تن فروشی به روایت دیگر.
ازدواج موقت
Divorce Iranian Style - Trailer (English subtitles)


۰۵ آذر، ۱۳۹۱

مطالب جدید & کتابهای رایگان، کتاب جمعه و هفته و دمکراسی & مقاله

قرائت بیانیه‌ی کموناریوم در ارتباط با اقدامات اخیر علیه مهاجران افغانستانی در تظاهرات ۱۸ تیر پاریس
در فیلم زیر زن جوانی را مشاهده میکنیم که بیانیه ای را میخواند، بدون اعلام حتی یک جمله از مطالبات خود!

کموناریوم محلی است برای درگیری با سیاست؛ سیاست در مقامِ سهمِ بی‌سهمان، به صدا درآمدنِ بی‌صدایان..... محلی برای وفاداری به ایده‌ی کمونیسم

ارگاسم خواندن!
کتاب جمعه نام هفته‌نامه‌ای است به سردبيری احمد شاملو که از ۴ مرداد ۱۳۵۸ تا ۱ خرداد ۱۳۵۹ در ۳۶ شماره منتشر شد.
کتاب هفته نام هفته‌نامه‌ای است عمدتاً ادبی، از مجله‌های مؤسسهٔ کیهان، که در سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۲ شمسی منتشر می‌شده است.

معرفی سایت

گروه "بایگانی مطبوعات ایران" که به صورت داوطلبانه و به شکل "ویکی" کار می‌کند انتشار آن‌لاین هر ۳۶ شماره "کتاب جمعه" را که در فاصله سال‌های ۵۸ و ۵۹ به سردبیری احمد شاملو منتشر می‌شد، کامل کرد.

کتاب «دموکراسی در کدام وضعیت؟» این کتاب حاصل تلاش جمعی منجنیق است
برای مطالعه کتاب به آدرس زير مراجعه کنيد 
هرگونه استفاده از کتابهای »منجنیق«، حتا بدون ذکر منبع، آزاد است
»منجنیق« رسمالخط واحدی را به مترجمانش تحمیل نمیکند.
»منجنیق« آنچه را که در خدمت مبارزهی ستمدیدهگان نداند، منتشر نمیکند.
»منجنیق« با فروتنی این کتاب را به »نسیم سلطانبیگی« و »یاشار دارالشفا« تقدیم میکند برای پایداریشان برای مقاومتشان و برای »امید«ی که حامل آنند

مستند اعترافات اجباری

سخنرانی مدرسه و سینما، اکتبر ۲۰۰۴
فیلیپ میریوبخش اوّل
گاهنامۀ هنر و مبارزه/ ترجمه توسط حمید محوی/پاریس/۲۰ نوامبر ۲۰۱۲
Philippe Meirieu
فکر می کنم این پرسش ها امروز دیگر مطرح نیست – امروز پرسش دیگری را باید مطرح کنیم - : اخبار تلویزیون «واقعیات را تغییر شکل نمی دهد» بلکه واقعیات را می سازد (واقعیت سازی می کند – یعنی واقعیتی کاملا مجازی). بر این اساس ما با مسئلۀ کاملا متفاوتی روبرو هستیم.
مسئله به شکلی که پیش از این مطرح بود فاصله با واقعیات نیست، در حال حاضر فاصله معکوس شده است : و به این شکل مطرح می باشد که اخبار تلویزیون و آنچه را که در این جعبۀ کوچک و بهت آور یافت می شود به مردم تحمیل می کنند.
امروز در پی انطباق کامل جهان واقعی و جهان روانشناختی هستند، جهان به آنچه که شما می توانید از دریچۀ نوعی سیر قهقرائی کودکانه به تماشای جهان اطراف بازنمائی شده بنشینید، و مستقیما با تله کوماند آن را هدایت کنید
 برای خواندن ادامه مقاله روی تیتر آن در منبع و یا در بلاگ اینجا را کلیک کنیم.