۱۷ بهمن، ۱۳۹۱

فیلم مستند برده داری مدرن به زبان فارسی- On modern servitude

با تشکر از رفیق عزیزمان کارلوس برای ترجمه فیلم. 
وبلاگش اینجا است و دوستان میتوانند کل ترجمه متن فیلم را به فارسی  اینجا بخوانند.

رزا: این فیلم قبلا اینجا در آرشیو توضیح داده شد.

On Modern Servitude


دانلود بخش اول 85 ام بی فرمات فلش. با پلیر کی ال ام قابل دیدن است.


دانلود بخش دوم 85 ام بی فرمات فلش. با پلیر کی ال ام قابل دیدن است.


رزا: دیشب سعی کردم با صدای خود متن های ترجمه شده را روی فیلم مونتاژ کنم.
 راستش از انتقادی که به این پست شد، دلم گرفت و انگیزه بیخوابی!
 ما بعنوان بردگان این سیستم پیچیده، هر کدام در تلاش بازپس گیری زندگی مان میباشیم. حیوانات و زمین و طبیعت، هیچکدام یارای دفاع از خود ندارند. بدون همدلی و همبستگی با آنان هیچکس رها نمیشود. رها سازی سلسله مراتب نیزندارد. رهایی جزع همان رهایی کل است. بدون نجات زندگی دیگری، خود نیز برده خواهیم ماند. در پروسه رهایی حیوان و طبیعت و خود رها گردانی است که ما هر چه بیشتر سیستم را خواهیم شناخت و بندهای مرعی و نامرعی اش را به زندگی مان، باز میگشاییم.
این آزاد سازی  بدون عشق، بدون همدلی و همبستگی، باز به بردگی ختم خواهد شد. که مانند سوسیالیسم سابقا موجود، بس سهمناکتر خواهد بود.

متن زیر ترجمه کارلوس از بخش پایانی فیلم است:
 همچنانکه سرطانِ سرکوب و کنترل به همه بخشهای زندگی سرایت میکند، قیامها شکل جنگ اجتماعی را بخود میگیرند. شورشها شکوفا شده و نوید یک انقلاب رادیکال را بشارت میدهند. وجود تخریب در سیستم دیکتاتوری تجاری موجود، یک گزینه و انتخاب نیست. بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر، برای بدست آوردن پول و قدرت میباشد. چیزهایی که در همه جا یافت شده و بخاطرشان باید رقابت شود. بازیافت و اختراع مجدد زبان مشترک، انقلاب دایم در زندگی روزمره، نافرمانی و مقاومت، ارکان شورش علیه نظم موجود میباشند.   اما بمنظور انقلاب کردن در خارج از شورش های روزمره، ما باید تمامی افراد مخالف سیستم را در یک جبهه متحد نماییم. ما باید برای اتحادِ همه نیروهای انقلابی تلاش کنیم. اینکار بکمک آگاهی منتج از تجارب و اشتباهات گذشته ممکن است.رفرمیسم سترون و خفقان بوروکراتیک نمی توانند آلترناتیو ما باشند. سقوط اینها منوط به ابداع اشکالِ جدید مبارزاتی و سازماندهی میباشد. کنترل کارگری و دمکراسی مستقیم میتوانند پایه های این سازماندهی نوین که مخالف هر نوع هیرارشی و سلسله مراتب قدرت است، باشند.

فیلم کامل به زبان انگلیسی .
52 دقیقه به ما گوش کنید!
به زبان انگلیسی


لینک دانلود فیلم به زبان اصلی انگلیسی  در زیر. فیلم52 دقیقه حدود 250 ام ب. است. فیلم با مدیا پلیر قابل دیدن است.
دانلود فور شرد با رگیستر ایمیل امکانپذیر است. امکان دانلود بعد از ثبت نام (مجانی) میباشد. امکان دانلود از طرف دارندگان جی میل بدون ثبت نام مستقیم در سرور فورشرد امکانپذیر است.
On_modern_servitude


به زبانهای دیگر در لینک زیر


۴ نظر:

Arman گفت...

دمت گرم رزا. مطالب مفیدی تو وبلاگت پیدا کردم. راستی اگه صفحه فیسبوک داری آدرسش رو بدی ممنون میشم. با احترام آرمان از دانمارک.

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
خیلی کار خوبی انجام دادید واقعا فیلم جالبی هست ... به راستی «بدون نجات زندگی دیگری، خود نیز برده خواهیم ماند. »
باعشق و همبستگی با همه ی ساختار شکنان

RosaArchiv گفت...

آرمان جان ندارم فیسبوک. راستش با مطلب جدید زد مگ که دلایل نداشتن فیسبوک را باز دوباره نوشت، من هم 2 دلی را کنار گذاشتم که باز نداشته باشم!
دانمارک نزدیکه و تابستون شاید همه آناریها باز آلمان دیداری داشته باشیم. اگه دوستداشتی برنامه دیدار را در همین بلاگ میگذارم دنبال کن و توانستی بیا. برای فیلم ها دنبال صدای مردانه میگردیمD:

RosaArchiv گفت...

وحید جان سلام
راستش کیفیت کار خوب نبود با امکانات کمی که داشتم. بدلیل اینکه خود فیلم بسیار عالی تهیه شده، باز هم دیدنی است. سعی میکنم بخش 2 را همین آخر هفته فارسی کنم. تشویق ها خیلی امید داد که کلا پروژه معرفی فیلم و فارسی کردنش را حسابی دنبال کنم.
با عشق و همبستگی 4ever