۲۲ بهمن، ۱۳۹۱

فیلم مستند برده داری مدرن- به زبان فارسی- بخش دوم de la servitude moderne

فیلم مستند برده داری مدرن به زبان فارسی
جان فرانسوا بریان
On modern servitude
de la servitude moderne

با تشکر از رفیق عزیزمان کارلوس برای ترجمه فیلم.
وبلاگش اینجا است و دوستان میتوانند کل ترجمه متن فیلم را به فارسی  اینجا بخوانند.

رزا: این فیلم قبلا اینجا در آرشیو توضیح داده شد. و اخیرا اینجا در آرشیو

On Modern Servitude

دانلود بخش اول 85 ام بی فرمات فلش. با پلیر کی ال ام قابل دیدن است.
  

دانلود بخش دوم 85 ام بی فرمات فلش. با پلیر کی ال ام قابل دیدن است.

لینک دانلود فیلم به زبان اصلی انگلیسی  در زیر. فیلم52 دقیقه حدود 250 ام ب. است. فیلم با مدیا پلیر قابل دیدن است.دانلود فور شرد با رگیستر ایمیل امکانپذیر است. امکان دانلود بعد از ثبت نام (مجانی) میباشد. امکان دانلود از طرف دارندگان جی میل بدون ثبت نام مستقیم در سرور فورشرد امکانپذیر است.
On_modern_servitude

جان فرانسوا بریان
" خوشبینی من یقین دارد که این تمدن فرو میریزد
 بدبینی ام میگوید که ما را نیز بهمراه خود پایین میکشد ".
بخشی از متن قسمت دوم.
همچنانکه سرطانِ سرکوب و کنترل به همه بخشهای زندگی سرایت میکند، قیامها شکل جنگ اجتماعی را بخود میگیرند. شورشها شکوفا شده و نوید یک انقلاب رادیکال را بشارت میدهند. وجود تخریب در سیستم دیکتاتوری تجاری موجود، یک گزینه و انتخاب نیست. بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر، برای بدست آوردن پول و قدرت میباشد. چیزهایی که در همه جا یافت شده و بخاطرشان باید رقابت شود. بازیافت و اختراع مجدد زبان مشترک، انقلاب دایم در زندگی روزمره، نافرمانی و مقاومت، ارکان شورش علیه نظم موجود میباشند.   اما بمنظور انقلاب کردن در خارج از شورش های روزمره، ما باید تمامی افراد مخالف سیستم را در یک جبهه متحد نماییم. ما باید برای اتحادِ همه نیروهای انقلابی تلاش کنیم. اینکار بکمک آگاهی منتج از تجارب و اشتباهات گذشته ممکن است. رفرمیسم سترون و خفقان بوروکراتیک نمی توانند آلترناتیو ما باشند. سقوط اینها منوط به ابداع اشکالِ جدید مبارزاتی و سازماندهی میباشد. کنترل کارگری و دمکراسی مستقیم میتوانند پایه های این سازماندهی نوین که مخالف هر نوع هیرارشی و سلسله مراتب قدرت است، باشند.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
خسته نباشی خوب شده بود ولی یک سوال فنی چرا روی ورژن «اینترنشنال» کار نکردی ؟ منظورم اینه
http://www.delaservitudemoderne.org/version-inter-en.html
با عشق و همیاری

RosaArchiv گفت...

سلام وحید جان
راستش اطلاعی نداشتم. بعد از تهیه قسمت اول دیگه دیر شده بود. اما از آنجا که فایلهای صوتی را دارم مطمعنا این آخر هفته روی ورژن انترناسیونال میگذارم اگر درست بشه خوبه. جالب اینه که از نظر زمانی فایل صوتی انگلیسی از فارسی کوتاهتر تر است.
اگر بدانی چقدر از نظر امکانات برنامه ای با سختی کار کردم خنده ات میگیره. بخشا مجبور شدم فایلها را چند باره بخوانم. بکگراند صدای جویدن خانه ام توسط یک خرگوش قابل شنیدن بود که البته ترجیحا باید حذف میشد. برخی از فایلهای صوتی را نیز در خواب و بیداری خواندم که اشتباهات کوچکی داره و باید کلا تصحیح بشه. اما کلا اولین تلاش بود در جواب رفیقی که انتقاد داشت از چرایی پرداختن به زندگی یک میمون و نه سیاست "کلان" و تشدید خطر جنگ. راستش فکر کردم وقتی زبانم از توضیح پیچیدگی اینکه همه چیز به هم چیز ربط داره، این فیلم میتواند خیلی بهتر از من همه اینها را توضیح بده. بخصوص اینکه این رفیق حتی به ضرورت گیاهخواری هم پی نبرده و کماکان ارزش جان و زندگی جانوران را درک نکرده. من فعلا دارم از عسل ترک اعتیاد میکنم و شاید سال دیگه بتوانم مانند سارا "اخبار آناری" وگان بشم. حالم از تخم مرغ بد میشه. و دیدن اینگونه فیلمها آن را بطور مثبت تشدید کرد. از لینک ممنون و آخر هفته روی پروژه فیلم باز کار میکنم که هم کیفیت خوبتر و هم شاید بشه با سارا چند صدایی بکنیم که خسته کننده نباشه.
با عشق
با همبستگی
رزا

ناشناس گفت...

ببخشید رزاجان باید زود تر می گفتم که این طوری دو مرتبه کاری نشه ... منم یک زمانی می خواستم با این نرم افزار های ویرایش فیلم کار کنم بعد از کلی درگیر شدن ولش کردم مثلا به حساب خودش نویز رو انتخاب کردم بعد زدم که نویز صدا رو حذف کنه ، نویز رو حذف نکرد که هیچی یک نویز دیگه هم اظافه کرد ! ... آره همه چیز به هم ربط داره و همه ی اجزای سیستم به هم کمک می کنند و حتی اگر لازم باشه کار هم رو هم کامل می کنند درست مثل همه ی سیستم های پیچیده ...امیدوارم هرچه زودتر بتونی عسل رو هم بزاری کنار
با عشق و همبستگی
وحید

RosaArchiv گفت...

وحید جان
نه اوکی هست. اگه فیلم فارسی شد برایشان میفرستم. فعلا حرفه ای از آب در نیامد. همانطور که نوشتی من هم دارم با برنامه ها کلنجار میروم!
شاید در مورد عسل احساس عمیق و عاطفه من راجع به زنبورها خدشه دار شده در بچگی. اما فیلم جالبی راجع به به بیگارگی کشیدن زنبورهای کوچولو هست که کمک میکنه.
اعتیاد به شیرین نیز سد راهه.
با عشق و همبستگی
رزا