۱۲ اسفند، ۱۳۹۱

ویدئو گفتگوی جدید با منصور اسانلو 28.02.2013

شبنامه ویژه- گفتگو با منصور اسانلو بنیانگذار سندیکای شرکت واحد
 28.02.2013
رزا: با تشکر از رفقای عزیز همکاران  بلاگ قیافه بچه های کمونیست کارگری، پس از پیوستن اسانلو به سبزها الان دیدن دارهJ

شرکت واحد، نیروی کار، برکناریِ فردِ اسالو (همراه با اسناد)
نویسنده کارگران درب و داغون
http://www.hafteh.de/wp-content/uploads/Vahed-Osalu.pdf
علی امید-ت

رزا: نوشته بالا از  کارگران درب و داغون را ابتدا در سایت امید (بهمن شفیق) دیدم و چه زود نسخه پی دی اف در سایت مائویستی هفته  انتشار یافته!

رضا رخشان
امروز اولین مصاحبه آقای اسانلو(پس از خروج) را  در یکی از شبکه های تلویزیونی دیدم.آنطور که شنیده ام گویا ایشان بسلامتی مسئول بخش کارگری موج سبز شده اند.
مبارک است. آقای اسانلو ضمن تبریک مقام حضرت عالی ،خواستم یاد آور شوم که شما در گذشته خیلی بلند پرواز تر بودید. چه اتفاقی افتاده که حالا پادوی سبزها شده اید. سبزهایی که هیچ وقت ما کارگران برایشان مهم نبوده ایم. و اتفاقا آنها خود را نماینده بخش متمول وتحصیل کرده و طبقه متوسط جامعه می دانستند. هنوز گفته عباس عبدی از یادم نرفته است که ،اگر رای واقعی ما همان سیزده ملیون باشد ولی کیفت رای ما از 24میلیون احمدی نژاد بیشتر است. چرا که در میزان رای ما، مملو از دکتر و نویسنده و کارگردان و نخبه است .درین  گفته  یک تضاد و یک تحقیر بزرگ نهفته است. تضاد از این لحاظ که، حتی برخلاف ادعای ریاکارانه اصلاح طلبان، یعنی اعتقاد به همان دموکراسی بورژوازی ( چرا که از اصول پایه ای دموکراسی (لیبرالی) پذیرش اصل هر نفریک رای می باشد. جدا از شغل ودارایی وپایگاه طبقاتی افراد). واما تحقیر بزرگ اینکه عدم اعتقاد به پذیرش اصل هر نفریک رای ، یعنی توهین وتحقیر نسبت به طبقات فرودست (بخوانید کارگران).یعنی اشرافیت فئودالی. برای انها بسیار دردناک بود که مشتی پابرهنه و پاپتی برایشان رئیس جمهور انتخاب نمایند.
آقای اسانلو دعوای جنبش سبز از اساس فقط همین بود. آن وقت تو به این جماعت پناه برده ای. ای کاش در ایران می ماندی. حتی اگر هیچ کاری نمیکردی و حداقل در حافظۀ کارگران بعنوان یک قهرمان میماندی. نه این چنین آمال وارزوهای این طبقه را به مفت نمی فروختی. راستی اقای اسانلو خود را چقدر فروختی؟
برخی از مخالفانت تو را با لخ والسا مقایسه می کنند. اما تو نشان دادی که حتی قد و قوارۀ تبدیل شدن به لخ والسا را هم نداری. هر چند که خود لخ والسا هم در خدمت منافع سرمایه درآمده بود وهمه میدانیم که در دوران رهبری او بر کشور لهستان چه گندی به منافع طبقه کارگر زد. با اینهمه اقای اسانلو شما حتی وزیر کار که هیچ ،ابدار چی وزیر کار هم نمی شوید. اصولا شما باختید.شما شرافت کارگری خود را هم باختید. رفاقت را باختید. وبدتر از همه اخلاق را هم باختید. آیا جدا فکر میکنی که کارگران ایران به پادوی کسی به نام امیر حسین جهانشاهی که خودش پادو است اجازه این را می دهند که آنها را سازماندهی کند؟ یعنی تو بعد از این همه سال هنوز این قدر این طبقه را نشناخته ای؟ این همه مبارزه کرده ایم، محرومیت کشیده ایم، سختی ها تحمل کرده ایم، زندان رفته ایم، کار خود را از دست داده ایم که بعد شاخۀ کارگری یک جنبش ضد کارگری بشویم؟ نه همرزم سابق. بد جور اشتباه کره ای.
به این مصاحبه های ابکی و دوزاری دلخوش مباش بعد از مدتی، مانند خیلی از کسانی که در سنوات اخیر به محض اینکه اسمی در می کردند بلافاصله به دیار کعبه امال خود (یعنی غرب) پناه می بردند.یه چند صباحی بعضا صحبتی می کردند .بعد هم مانند یخ اب میشدند ودر دل زندگی خود فرو می رفتند. انشاالله انجا حتما خوش می گذره.  ما بخیل نیستیم. ولی لطفا دست از سرما کارگران بردار.ما نیازی به پادو و قیم نداریم.
برای تو به عنوان یک همرزم سابق متأسفم. جنبش ما هم از تو و هم از هر کس دیگری که بخواهد اینطور منافع جنبش را چوب حراج بزند، عبور خواهد کرد. آرزو میکنم که در مسیری که در پیش گرفته ای تجدید نظر کنی و به منافع طبقه ات وفادار بمانی. هر چند امیدی به چنین شهامتی در تو ندارم. برایت واقعا متأسفم.
زنده باد استقلال طبقاتی کارگران
مطالب مرتبط:






۳ نظر:

ناشناس گفت...

selam rosa jan xeste nebashid, ege yadet bashe gofdam ke geziye mensour oslanlo baes shod ke sofreyi baz beshe ke moavegin ve moxalefin be nevai beresand yeki motesef mishe yeki baxti ra hevale mikone yeki hem tehte nam karegeran der be dagom fexr miforoshad veli kesi pida nemishe ke bege ke in no nega az evelesh ruo be shekest bode hal ke mesele roshan shode heme az ruye estisal ve dochar dest endaz exlagi shodand ve hevar mikeshand ve baz xak be cheshe tebege kareger mipasheand, ve der nehayet adrese pich der pich mideheand. in sonet der mejmo gelet est, ve der nehayet az mozeye bal berxord misheved.piroz bashid mesoud

رضا گفت...

این تیکه رو خیلی باحال امدی "رزا: با تشکر از رفقای عزیز همکاران بلاگ قیافه بچه های کمونیست کارگری، پس از پیوستن اسانلو به سبزها الان دیدن دارهJ" البته کمونیست کارگری هم فقط جناح چپ همون جنبش سبز است

RosaArchiv گفت...

سلام مسعود جان و رضا جان
این لینکها جالبند!

منصور اسانلو مراقب باش زیر پایت پوست موز انداخته اند!(نامه ای سرگشاده)

http://www.azadi-b.com/G/2013/03/post_524.html

منصور جان!
ما را از خودت نا امید نکن! این داستان پرشکوه مقاومت را در دلمان نشکن! بگذار ما سربلند بمانیم و بگوئیم که رهبر کارگری تا آخرش رفت و و وسط راه زمین نخورد و فریبش ندادند! ما با ایستادن تو آرزوهایمان را متحقق می بینیم!
رزا: مقاله بالا اشک سوزناک کمونیست "کارگری" در رابطه با "سبز" شدن اسانلو است!

علیرضا بیانی (گرایش تروتسکیستی) البته لحن نامه سرگشاده به اسانلو را با چاشنی تهدید نوشته!

راديو برابرى : نقد و نظر با بهروز فراهانی ... درباره برکناری منصور اسالو از ریاست هیئت مدیره سندیکا

http://www.azadi-b.com/J/2013/03/post_520.html

رزا: این کادر راه کارگر فقط داد زدن را یاد گرفته! در مصاحبه کلمه ای هم از "سبز" شدن اسانلو نگفت! البته کلی دستمال کشی برای رفیقشان صالحی بود! که سندیکای شرکت واحد کار غیر قانونی کرده، که اسانلو را اخراج کرده!

صف بندیها بدنبال اطلاعیه اخیر سندیکای شرکت واحد
امین کفا
http://youtu.be/xBCNgaC2J94