۰۵ فروردین، ۱۳۹۲

ناشناسی و عبور از فیتلر - معرفی نرم افزارهای کد باز - قابل حمل

معرفی نرم افزارهای کد باز -  قابل حمل
ناشناسی و عبور از فیتلر
 Tor Browser Bundle
https://www.torproject.org/about/overview.html.en

این نرم افزار تقریبا همه امکانات مرورگر فایرفاکس را در یک فایل فشرده یا زیپ، به علاوه امکان ایجاد ناشناسی و عبور از فیلتر توسط سرورهای پروژه تور را برای شما فراهم می آورد؛ نصب مرورگر تور بسیار ساده است کافی است از آدرس بالا مجموعه تور را در یک فایل فشرده حاوی برنامه نصب را دانلود و اجرا کنید.

برای خواندن مطلب در منبع بروی تیتر آن و یا روی اینجا کلیک کنیم.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_10
نرم افزارهای کدِباز به گروهی از نرم افزارها گفته می شود که تهیه کننده، کد برنامه نویسی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. انتشار نرم افزارهای کد باز در سالهای گذشته امکان انتخاب جدی را مقابل روی کاربرانی قرار داده که به دلایل متفاوت قصد صرفه جویی در هزینه خرید نرم افزار خود را دارند. در این جزوه تعدادی نرم افزار کد باز را برای مثال معرفی کرده ایم تا کاربران با نصب و  جایگزینی نرم افزارهای موسوم به « کینگ، لرد و ...» یا نرم افزارهای « کرک شده ، قفل شکسته» که غالبا آلوده به ویروس و بدافزار می باشند از برنامه های کدباز رایگان و در عین حال کارآمد استفاده کنند.
شماری از برنامه های کدباز قابل حمل اند، یعنی شما می توانید این برنامه را روی یک فلش درایو با خود حمل کنید و در کامپیوترهای ناشناس به کار برید.
استفاده از برنامه های کد باز قابل حمل به امنیت بیشتر شما کمک می کند چرا که :  
        اگر تظیمات شما درست باشد، اثر و یا داده ای روی کامپیوتر میزبان به جای نمی گذارد.
        از استفاده از برنامه های نامطمئن و احتمالا آلوده کامپیوتر میزبان جلوگیری می شود. 
در این بخش ساخت یک فلش درایو حاوی برنامه های پرتابل مورد نیاز را توضیح می دهیم.
قدم اول : یک فلش درایو 2 یا 4 گیگابایت را در کامپیوتر مطمئن خود فرمت کنید.
قدم سوم: یکایک برنامه های پرتابل مورد نیاز خود را از فهرست زیر دانلود و بر روی فلش درایو نصب نمایید، 
مرورگر قابل حمل   
Google Chrome Portable
http://download.cnet.com/Google-Chrome-Portable 
با حجم بسیار کوچک می توانید مرورگر خود را همیشه همراه داشته باشید،این مرورگر طبعا پسوردهای شما را روی کامپیوتر میزبان ذخیره نمی کند، نکته قابل توجه اینکه اگر از گواهینامه های امنیتی خصوصی استفاده می کنید کروم  گواهینامه شما را به لیست گواهی های تایید شده ویندوز کامپیوتر میزبان می افزاید، امری که برای کاربران عادی - مقدماتی چندان نگران کننده نیست.
  
Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_5


دو مرورگر قابل حمل دیگر
Firefox
http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable 
اگر به دلایلی امکان استفاده از کروم را ندارید، مثلا از افزونه ای برای عبور از فیلتر استفاده می کنید که تنها با مرورگر فایرفاکس سازگار است می توانید مرورگر قابل حمل فایرفاکس را دانلود و روی فلش درایو خود نصب نمایید.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_12
 
Opera
http://www.opera.com/
مرورگر اپرا نیز در سالهای اخیر به یکی از مرورگرهای مورد علاقه کاربران ایرانی بدل گشته است در آدرس سایت اپرا می توانید امکان نصب پرتابل این مرورگر را بیابید.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_9

ناشناسی و عبور از فیتلر 
 Tor Browser Bundle
https://www.torproject.org/about/overview.html.en
این نرم افزار تقریبا همه امکانات مرورگر فایرفاکس را در یک فایل فشرده یا زیپ، به علاوه امکان ایجاد ناشناسی و عبور از فیلتر توسط سرورهای پروژه تور را برای شما فراهم می آورد؛ نصب مرورگر تور بسیار ساده است کافی است از آدرس بالا مجموعه تور را در یک فایل فشرده حاوی برنامه نصب را دانلود و اجرا کنید.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_6
 
از بین بردن دائمی داده های غیر ضروری  
Ccleaner
http://static.piriform.com/pf/download.png
این برنامه در قسمت پیشین جزوه توضیح داده شد، آنچه اینجا مشاهده می کنید در حقیقت نسخه قابل حمل این برنامه است، مثلا می توانید این نسخه را در فلش درایو همراه خود به مدرسه، دانشگاه، کافی نت یا محل کار برده و قبل از ترک محل همه آثار داده ها و ... کلا اطلاعاتی را که ممکن است سهوا در خلال کار شما با کامپیوتر میزبان به حافظه کمکی آن منقل شده باشد کاملا و برای همیشه غیرقابل بازیافت کنید. برای اطلاع بیشتر از نحوه کار این برنامه به فصل گذشته مراجعه کنید.

Description: C:\Users\broadcast\Downloads\Image_2

بازیافت فایلهای پاک شده 
Recuva
http://www.piriform.com/recuva/download/portable 
همانطور که در جلسه گذشته توضیح داده شد این برنامه رایگان به بازیافت فایلهای پاک شده شما کمک می کند. نسخه ای که در بالا معرفی شده نسخه قابل حمل آن است.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_3
 
برنامه ای برای بازکردن فایلهای فشرده شده  
7-Zip
www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html 
این برنامه قادر است تقریبا همه فرمتهای متفاوت فایلهای فشرده شده را باز کند، در هنگام باز کردن فایلهای فشرده، خصوصا فایلهای فشرده شده با پسورد دقت کنید که قبل از اجرای برنامه ها تمام فایلها را اسکن نمایید. هیچگاه از خود پرسیده اید چرا همه فایلهای فشرده در وبسایتهای ایرانی دانلود، پسورد دارند یا به صورتی فشرده تو در تو هستند؟ دلیل این امر عموما ویروسی بودن این فایلهاست.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_8
  
آنتی ویروس روی فلش درایو
ClamWin
http://downloads.sourceforge.net/clamwin/clamwin-0.97.5-setup.exe 
این آنتی ویروس قابل حمل روی فلش درایو به شما برای اسکن، شناسایی و مقابله با ویروسها کمک می کند با این آنتی ویروس می توانید قبل از آغاز به کار با هر کامپیوتر ناشناس حافظه و هارد دیسک آن را کاملا به دنبال برنامه های مخرب جستجو نمایید.  لازم به ذکر است بسته های نرم افزاری متعددی شامل بعضا چندین آنتی ویروس برای استفاده روی فلش درایو معرفی شده اند و با جستجو در سایتهایی مثل http://portableapps.com  می توانید هریک را آزمایش کنید

Description: C:\Users\broadcast\Downloads\Image_0

برنامه ضبط و ویرایش صدا  
Audacity
http://audacity.sourceforge.net/download/windows 
با این برنامه قدرتمند اما رایگان و قابل حمل می توانید از طریق میکروفن یا استریومیکس کامپیوتر خود صدا ضبط کرده؛ این صدا را با موسیقی یا فایلهای صوتی دیگر میکس کرده و با فرمت دلخواه ذخیره نمایید. این برنامه می تواند مورد استفاده روزنامه نگاران و ... برای ویرایش فایلهای صوتی مصاحبه قرار گیرد.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_1


VLC Player
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
برنامه رایگان وی ال سی پلیر یکی از محبوبترین برنامه های ویدئوی همه سالهای اخیر است این برنامه علاوه بر قدرت نمایش تقریبا همه فرمتهای عمده ویدئویی به همراه زیرنویس قابل تنظیم. به شما امکان انتشار پدکست و ویدئوکست و همچنین تبدیل انواع مختلف ویدئو به یکدیگر را نیز می دهد.  این برنامه را به سادگی می توانید روی یک فلش درایو به صورت قابل حمل نصب کنید.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_4

برنامه جایگزین فوتوشاپ 
GIMP
http://portableapps.com/apps/graphics_pictures/gimp_portable 
برنامه گیمپ بسیاری از امکانات نسبتا پیچیده برنامه ویرایش تصویر گرانقیمت فوتوشاپ را که مورد نیاز کاربر عادی و یا متوسط است، به رایگان در اختیار او قرار می دهد. با این برنامه می توانید عملیاتی مثل کوچک بزرگ کردن عکسها، چرخاندن، تغییر رنگ، سایه، فیلتر و تبدیل فرمتهای مختلف گرافیک به یکدیگر را به سادگی مانند فوتوشاپ انجام داده، نتیجه کار خود را ذخیره نمایید.
Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_11

اسکایپ قابل حمل  
Skype
http://portableapps.com/apps/internet/skype_portable 
سایت portableapps نسخه قابل حملی از برنامه اسکایپ را برای دانلود رایگان منتشر نموده است. این نسخه می تواند از آسیبی که در اثر وارد شدن با اسکایپ دیگران و برجای ماندن متن های چت شما، ایجاد شود را از بین ببرد. همچنین اطمینان خواهید داشت پسورد شما جایی ذخیره نخواهد شد. اسکایپ نرم افزار کد گذاری شده نسبتا امنی است که استفاده از آن در مکالمات ویدئویی و صوتی به کاربران ایرانی توصیه می شود.

Description: C:\Users\Owner\Downloads\Image_7

مسنجر قابل حمل و مطمئن  
Pidgin+  افزونه  OTR
http://portableapps.com/apps/internet/pidgin_portable 
سایت portableapps نسخه قابل حملی از برنامه پیدجین را نیز برای دانلود رایگان آماده نموده، این مسنجر پیدجین نام دارد و با اضافه کردن افزونه OTR می تواند امنیت مکالمات چت متنی شما را بالا ببرد. پیدجین را روی کامپیوترهای ناشناس نصب ننمایید چرا که فایل متنی پسورد شما به راحتی توسط ادمین آن کامپیوتر قابل دسترسی است. افزونه OTRمکالمات شما را در واقع محرمانه و غیرقابل ذخیره سازی می کند.

نظر شما چیست؟


هیچ نظری موجود نیست: