۰۱ اردیبهشت، ۱۳۹۲

ویدئوکلیپ علیه قدرت، علیه سرمایه - کاری از دانشجویان آنارشیست ایران + اخبار جنبش



دانشجویان آنارشیست ایران: علیه قدرت، علیه سرمایه ASI

علیه قدرت، علیه سرمایه - کاری از دانشجویان آنارشیست ایران
ترانه ها: برپاخیز - شعر از علی ندیمی، اقتباس شده از سرود شیلیایی «خلق متحد»/ نان و آزادی - کمیته هماهنگی دانشگاه بابل
2- اصلاح یا انقلاب؟ مساله مقدم تر، گم گشتگی است. گم گشتگی. از خود بیگانه شدن. در دیگری ذوب شدن و در یک کلام مرید و مرادی گری. افرادی که در اسطوره-منجی هایشان گم گشته اند فریاد نجات جامعه را سر می دهند! پارادوکسی عجیب و غریب. چگونه ممکن است فردی که در  بندِ دیگری (اسطوره اش) است فریاد رهایی جامعه از بندهای حاکم را سر دهد؟ او نخست می بایست خود را رها کند! ابتذال عامه اما هوش از سرها ربوده است! هدف از اصلاح یا انقلاب چیست؟ نه این است که آرزومند تحقق بستری هستیم که در آن افراد جامعه بتوانند رهایی خود را فعلیت بخشند. رها شدنِ افراد از بند اسطوره ها مقدمه ی بی قید و شرط رهایی جامعه از بندهای حاکم است. تا این رها شدگی شکل واقع به خود نگیرد، امید به نجات، امیدی کاذب خواهد بود!

برای خواندن مطالب و اخبار روی تیتر آنها کلیک کنیم.
برای خواندن اخبار روی تیتر آنها و یا روی اینجا کلیک کنیم.


رضا شهابی در راه زندان اوین / فیلم


بیانیه انجمن زنان مریوان درمورد حقارت دادگاه رژیم به زنان درمریوان


پارادوکس طنزآمیز در زلزله‌ی سیستان و بلوچستان: «بزرگترین زلزله‌ی ۴۰ سال اخیر کمترین خسارت و کشته و زخمی را به جا گذاشته است با این زلزله‌ی ۷/۸ ریشتری پیش‌بینی می‌شد کشته‌ها و زخمی‌ها پرشمارتر از زلزله‌ی آذربایجان شرقی، بوشهر یا حتی بم باشند. اما نشد! دلیل آنکه در فاصله‌ی سوران و خاش که زلزله آمده، خدا را شکر مردم خانه و زندگی نداشته‌اند که آوار شود رویشان. آنجا همه چادرنشین‌اند!(۱) امکانات خاصی هم در کار نبوده و نیست که زلزله بخواهد از زیر و رویش رد بشود.
این رباعی «جلیل صفربیگی» توصیف همین وضعیت است:
بغض آمده و بسته گلوی ما را
در ما خفه کرده، های و هوی ما را
یک چیز به‌دردخور در این خانه نبود
دزد آمد و برد آبروی ما را

برای خواندن مطالب و اخبار روی تیتر آنها کلیک کنیم.
دفن مرده های مهاجرین افغانستانی در بعضی شهرستانهای ایران ممنوع شد!


راديو ندا: حقايق تكان دهنده از اعدام شهروندان افغاني در جمهوري اسلامي ايران
نجيب داوري، فعال سياسي افغاني، در گفتگو با راديو ندا با بيان اينكه مقامات جمهوري اسلامي براي تحويل دادن جسد اعدام شدگان افغاني پول تقاضا مي كنند، گفت : ‹‹ در بعضي اعدام ها اعضاي بدن اعداميان را درمي آورند و به همين خاطر اجساد را تحويل نمي دهند!››

 ایرانیان مخالف آزمایش بر روی حیوانات
افشاي بي عدالتي كافي نيست .براي از بين بردن آن بايد جان نثار كرد.
راستان - آلبر کامو


بر اساس گزارش رسیده از ایران در تاریخ 11/1/1392 مقامات شهرستان نیریز از دفن جنازه یک زن مهاجر به نام «فاطمه نوروزی» در این شهر جلوگیری نموند و سر انجام وابستگان متوفی مجبور شدند جنازه را به شهرستان استهبان انتقال داده و در آن جا دفن نمایند. فرمانداری و مقامات نیریز به این دلیل از دفن جنازه یک زن مسلمان در شهرستان نیریز جلوگیری کردند که سکونت مهاجرین افغانستانی در این شهر ممنوع اعلام شده است!

سالهای گذشته در شهرستان نیریز ـ ازتوابع استان فارس ـ مهاجرین افغانستانی حضور چشمگیر داشته و مردان آن ها در سنگبری ها مشغول به کار بودند. اما در اوایل پاییز 1391 اعلام شد که مهاجرین در این شهر حق سکونت ندارند لذا خانواده ها بیشتر به شهرستانهای همجوار نقل مکان نموده و کارگران مجرد نیز از سنگبری ها اخراج شدند. این اخراج، تعطیلی کامل سنگبری ها را به دنبال داشت که با تفاهم کارفرمایان با دولت، به مجردین اجازه داده شد موقتی در سنگبری ها بمانند. البته در این میان تعداد چند خانواده نیز مانده بودند تا در اوایل تابستان امسال این شهر را ترک نمایند.

این ممانعت، در حالی است که در اسلام، دفن جنازه مرد و زن مسلمان بر همه مسلمانها واجب کفایی است و تمام قوانین اعتباری و حقوقی، مربوط زنده ها می شود، نه مرده ها. البته تنها غیر مسلمانان را گفته اند نباید در قبرستان مسلمان ها دفن شود. [1 و 2] از سویی در اسلام، اموات مسلمین از احترام و جایگاه والای برخوردار است، اما چنین برخوردهای از سوی مسئولین جمهوری اسلامی که ادعای دینداری فراوان دارند، بسیار جای تأمل است!

البته برخوردهایی نادرست برخی مقامات دولت ایران با مهاجرین، چیز تازه ای نیست و بارها حوادث مشابهی اتفاق افتاده و در شهرستانهای مختلف ایران نسبت به مهاجرین سختگیری های اعمال شده و می شود.

پا نوشت:



ماموران نیروی انتظامی در شهر مریوان با حکم مراجع قضایی یک شهروند کرد را با لباس زنانه در سطح شهر گرداندند.
به گزارش NNS ROJدادگاهی در شهر مریوان سه شهروند را به پوشیدن لباس زنانه و گرداندن در سطح شهر محکوم نموده است. حکم یکی از این افراد امروز دو شنبه(١٥ آوریل/ ۲۶ فروردین) اجرا شد.

این سه نفر به دلیل یک نزاع خانوادگی که حدود دو هفته پیش انجام شد، با صدور این حکم روبەرو شدەاند.
صدور اینگونه احکام و اجرایی کردن آن با هدف "تحقیر" متهم صورت می گیرد.
نیروی انتظامی شهرستان مریوان، پس از صدور این حکم به یکی از متهمان این پرونده به نام "ت.خ" لباس قرمز زنانه پوشانده و او را در سطح شهر مریوان گردانده است.
انجمن زنان مریوان نیز با انتشار یک خبر کوتاه در این باره ضمن محکوم کردن این اقدام، آن را بی حرمتی به زنان دانسته است.
به گفتە انجمن زنان مریوان، تنها عدە کمی از شهروندانی که ناظر این اقدام مراجع قضایی و نیروی انتظامی بودەاند، آن را توهین به زنان و ارزش های اجتماعی تلقی کردەاند.
قرار است طی روزهای آینده دو نفر دیگر از محکومان این پرونده به شیوه مشابهه در سطح شهر مریوان گردانده شوند.
انجمن زنان مریوان از مردم این شهر، مسئولان و اعضای شورای شهر خواسته تا در مقابل این اقدام سکوت نکنند.
چرا لباس اخوندها تنشون نمی کنند دورشهر بگردونن

این واقعا تو هین به حقوق زنان ایران است.


به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، بیست و ششم فروردین‌ماه یک شهروند کُرد به نام "توفیق داباشی" ٢٥ساله، توسط نیروهای انتظامی و با حکم دادگاه رژیم در شهر مریوان در حالی که به وی لباس زنانه پوشانده بودند در مکان‌های عمومی این شهر گردانده شد.
این اقدام مسئولان رژیم ایران در شهر مریوان اعتراض مردم به ویژه فعالان حقوق زنان را به دنبال داشت.
فعالان حقوق زن بر این باور هستند که این اقدام مراکز رژیم، توهین به شخصیت زنان بوده است.
به گفته‌ی یک منبع مطلع، دستگاه قضایی رژیم در شهر مریوان دو تن دیگر را به اقدام مشابه حکم داده است و قرار است این حکم اجرا شود.

بیانیه انجمن زنان مریوان درمورد حقارت دادگاه رژیم به زنان درمریوان


فرات16.04.2013

دادگاهی در شهر مریوان 3 شهروند را به پوشیدن لباس زنانه و گرداندن در سطح شهر محکوم نموده است. حکم یکی از این افراد امروز دو شنبه(١٥ آوریل/ ۲۶ فروردین) اجرا شد. این سه نفر به دلیل یک نزاع خانوادگی که حدود دو هفته پیش انجام شد، با صدور این حکم روبەرو شدەاند که «انجمن زنان مریوان» بیانیه‌ای برای محکوم ساختن این اقدام دادگاه رژیم صادر کرد.

«ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺮﯾﻮﺍﻥ» در 26/1/92 به منظور محکوم ساختن حکم صادر شده از سوی دادگاه رژیم علیه شهروندان کرد و حقارت دادگاه و نیروی انتظامی به زنان, بویژه زنان کرد, بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه این انجمن زنان آمده:

«ﻣﺮﺩﻡ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﻭﺳﺖ ﻭﻏﯿﻮﺭ ﮐﺮﺩﺳﺘﺎﻥ, ﺳﮑﻮﺕ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﯽ ﺣﺮﻣﺘﯽ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﮐﻪ ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﺟﺎﻣﻌﻪﺑﺸﺮﯼ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻭ ﺧﺎﻟﻖ ﻧﯿﻤﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺳﺖ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺸﺮﯼ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺩﺍﺩﺳﺘﺎﻥ ﻣرﯾﻮﺍﻥ ﺣﮑﻤﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺗﻮﺑﯿﺦ ﻓﺮﺩ ﻣﺠﺮﻣﯽ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﺮﯾﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﻣﻼﺀ ﻋﺎﻡ ﺑﻪ ﺍﺟﺮﺍ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ ﻓﺮﺩﯼ ﻣﻌﺮﻭﻓﻪ ﺑﻪ «ﺕ. ﻡ.ﺩ» ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻧﺰﺍﻉ ﻭﭼﺎﻗﻮﮐﺸﯽ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﯼ ﺷﺪﻩ ﻭﻗﺎﺿﯽ ﻭﺩﺍﺩﺳﺘﺎﻥ ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺑﯿﺦ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺭﻭﺳﺮﯼ ﻭﻟﺒﺎﺱ ﮐﺮﺩﯼ ﻗﺮﻣﺰ ﺭﻧﮓ ﺯﻧﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﮐﻦ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻭﺷﻠﻮﻍ ﺷﻬﺮ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻧﯿﺮﻭﯼ ﺍﻧﺘﻈﺎﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﺍﺩﻧﺪ. ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﺎ ﻣﺠﺮﻡ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﺟﺮﻡ ﺷﺪﻩ ﻭﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺷﯿﻮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻭﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﭘﻮﺷﺶ ﻭﻟﺒﺎﺱ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ ﻭﻣﻘﺪﺱ ﺯﻧﺎﻥ ﮐﺮﺩ ﺑﺮ ﺗﻦ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺠﺮﻡ ﻭﺧﺎﻃﯽ ﻭ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺩﺍﺩﻥ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﺑﻪ ﺯﻥ ﻭﻣﻘﺎﻡ ﻭﻣﻨﺰﻟﺖ ﺯﻧﺎﻥ ﺗﻠﻘﯽ ﺷﺪﻩ ﻭﺧﺸﻢ ﻭﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﻋﺪﻩ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻏﯿﻮﺭﻋﻠﯽ ﺍﻟﺨﺼﻮﺹ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﺮﯾﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻧﮕﯿﺨﺖ. ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺣﮑﻢ، ﺣﺎﮐﻤﺎﻥ ﻣﺮﺩﺳﺎﻻﺭ ﻧﻨﮕﺘﺎﻥ ﺑﺎﺩ ».

انجمن زنان مریوان در ادامه تصریح می‌کند:«ﻫﺮﺭﻭﺯﻩ ﺯﻧﺎﻥ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﺑﯽ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﺯﻭﺭﮔﻮﯾﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪﻣﺮﺩﺳﺎﻻﺭ ﺑﻪ ﺳﺘﻮﻩ ﺁﻣﺪﻩ ﻭﺧﻮﺩﮐﺸﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻭﺯﻧﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻗﺘﻞ ﻣﯽ ﺭﺳﻨﺪ ﻭﻣﺎ ﻧﺪﯾﺪﯾﻢ ﮐﺴﯽ ﻋﺎﻣﻼﻥ ﻭﻣﺴﺒﺒﯿﻦ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﮐﻨﺪ. ﺗﻮﻫﯿﻦ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺠﺮﻡ، ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺗﺮﺱ ﻭ ﻭﺣﺸﺖ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﻭ ﺭﺷﺪ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺍﺭﺩ . ﺗﻀﯿﻒ ﺯﻧﺎﻥ ﻭ ﺑﯽ ﺍﺣﺘﺮﺍﻣﯽ ﺑﻪ ﺯﻥ ﺩﺭ ﺫﺍﺕ ﺷﻤﺎ ﻧﻬﺎﺩﯾﻨﻪ ﺷﺪﻩ ﻭﺣﺎﻇﺮ ﻧﯿﺴﺘﯿﺪ ﺍﺯ ﻻﮎ ﺧﻮﺩ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﻭﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﮐﻨﯿﺪ. ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺩﯾﺮﯾﻦ ﻣﺎ ﮐﺮﺩﻫﺎ ﺍﺯ 2713 ﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺯﻧﺎﻥ ﺟﺎﯾﮕﺎﻩ ﻭﻣﻘﺎﻡ ﻭﻣﻨﺰﻟﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺑﻮﺩﻩ. ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﮔﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺯﻥ ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺎ ﻓﺮﻣﺎﻧﺪﻩ ﻭﺭﻫﺒﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻭﻣﻘﺎﻡ ﻭﻣﻨﺰﻟﺖ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ . ﺣﺘﯽ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺻﺪﺍﺭﺕ ﺍﺳﻼﻡ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺗﻨﻬﺎ ﺯﻥ ﺭﻫﺒﺮ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﺯ ﻗﻮﻡﮐﺮﺩ ﺑﻮﺩﻩ. «ﻣﺮﻭﺍﺭﯾﺪ ﺧﺎﺗﻮﻥ» ﺷﺠﺮﻩ ﺍﻟﺪﺭ ( ﻧﻮﻩ ﺻﻼﺡﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﯾﻮﺑﯽ). ﺍﻣﺎ ﺷﻤﺎﻫﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﯽ ﺷﺮﻣﺎﻧﻪ ﻗﺪﺍﺳﺖ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻤﻨﻮﻋﺎﻥ ﻣﺠﺮﻡ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻬﺰﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﺪ. ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩ،ﻫﻤﺸﻬﺮﯾﺎﻥ ﺩﺍﻏﺪﺍﺭ ﻣﺮﯾﻮﺍﻧﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭﺁﻣﯿﺰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﺁﻭﺭﯾﺪ ﻭﺩﯾﮕﺮ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﺪﻫﯿﺪ ﻣﻠﺖ ﻣﺎ ﻭﺧﺼﻮﺻﺂ ﺯﻧﺎﻥ ﮐﺮﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﺷﻮﻧﺪ.ﺩﺭ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﮐﻪ ﺯﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﻭﭘﻮﺷﯿﺪﻥ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺮ ﺗﻦ ﻣﺠﺮﻣﯿﻦ ﺟﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﺗﻮ ﻧﯿﺰ ﺟﺎﯾﮕﺎﻫﯽ ﻧﺪﺍﺭﯼ. ﭘﺲ ﻫﻤﺼﺪﺍ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﯾﺸﻪ ﮐﻨﯽ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﯽ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﻭ ﺍﺟﺤﺎﻑ ﺣﻘﻮﻕ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺳﮑﻮﺕ ﻧﮑﻨﯿﺪ.»


فعالان مریوانی و نمایندگان مجلس خواهان پاسخگویی مسئولان به گرداندن یک شهروند با لباس زنانه در سطح شهر مریوان شدند.
گزارش های منتشر شده حاکی از آن است عصر امروز [سه شنبه ٢٧ فروردین] تعدادی از فعالان زن در شهر مریوان در اعتراض به گرداندن یک متهم مرد با لباس زنانه در سطح شهر مریوان دست به اعتراض زده اند.
انجمن زنان مریوان در این خصوص گزارش کرده که تعدادی از زنان کُرد با پوشیدن لباس قرمز کُردی و حمل پلاکاردهایی در محکومیت این عمل نیروی انتظامی و دادگاه شهرستان مریوان در تعدادی از خیابان های شهر مریوان –چهار راه موسک تا چهار راه شبرنگ- دست به اعتراض زده اند.
این انجمن گزارش کرده که پس از شروع اعتراض از سوی فعالان زن نیروهای انتظامی و گارد ویژه به معترضین حمله ور شده و تعدادی از آنان را به شدت مجروح کرده اند.
به گزارش NNS ROJ بر اساس حکمی که یکی از شعب دادگاه شهر مریوان سه شهروند به پوشیدن لباس زنانه و گرداندن در سطح شهر محکوم شده بودند که حکم یکی از این افراد روز دو شنبه(١٥ آوریل/ ۲۶ فروردین) به اجرا در آمد.
این سه نفر به دلیل یک نزاع خانوادگی که حدود دو هفته پیش انجام شد، با صدور این حکم روبەرو شدەاند.
صدور اینگونه احکام و اجرایی کردن آن با هدف "تحقیر" متهم صورت می گیرد.
نیروی انتظامی شهرستان مریوان، پس از صدور این حکم به یکی از متهمان این پرونده به نام "ت.خ" لباس قرمز زنانه پوشانده و او را در سطح شهر مریوان گردانده است.
یک روز پس از گرداندن این شهروند و افزایش نارضایتی های عمومی در خصوص این حرکت نیروی انتظامی و دادگاه شهر مریوان، جمعی از نمایندگان مجلس در واکنش به افزایش اعتراض ها با امضای نامه‌ای، در صدد تذکر به وزرای کشور و دادگستری بر آمده اند.
به گزارش تارنمای "نسیم" نمایندگان امضا کننده این نامه، از جمله نماینده مریوان در مجلس، این اقدام را خلاف شئونات اسلامی و تحقیر لباس و شخصیت زن مسلمان عنوان کرده‌اند و قصد تذکر کتبی به وزرای کشور و دادگستری را دارند.
همچنین عضو کمیسون حقوق مجلس در گفتگو با خبرگزاری های داخلی پوشاندن لباس زنانه را بر تن "ارازل و اوباش" را "غیر شرعی" دانسته است.
ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظار داشته که " اين کار از نظر اجتماعي داراي اشکال بوده و به نوعي وسيله‌اي براي تحقير زنان است".

عکس ها برگرفته از صفحه انجمن زنان مریوان در فیس بوک

۸ نظر:

ناشناس گفت...

ربطی به آنارشیزم نداره طرفداران موسوی موسوم به جنبش سبز هیچ ارتباطی به آنارشیزم ندارند گدایی طرفداری به شما هم سرایت کرده چه بیمارگونه قسمت هایی نشان داده میشود که هیچ علائمی از رنگ سبز نیست موضوع قدیمی تر هم باز ارتباطی به آنارشیزم ندارد البته برای نجات خود میتوانید بگویید آنارشیزم نماد و پرچم ندارد اینجاست که علامت شصت خود را به عنوان بیلاخ به شما نشان میدهم مرگ بر سانسور و مرگ بر سانسورچی

naskhad.blogspot.com گفت...

اولا هم گدا خودتی و هم مفت خور .لومپن بودنت هم که ثابت شده بود و بازهم بیشتر نمود بیرونی یافت.برو سرته بزار بمیر ناشناس مزدور سرمایه و ملا و امپریالیسم جهانی. ما اگر دنبال هوادار بودیم مثل مذهبی ها و چپ سنتی عقب افتاده و بورژواهای رنگ و وارنگ(منجمله سبزی ها)که اینجا همه رو نمیکوبیدیم و اکثریت فریب باتفاق رو در کمپ ارتجاع نمی دونستیم و نمی خوندیم.پرچم و سرود ملی شاهنشاهی و ملائی و ...هم ارزونی شما بیشعور های متعفن باد. چوب های پرچم ها هم رو میدونی کجات میتونی فرو کنی :در مقعدت !!
مرگ بر ناشناس و ناشناسان!!
زنده باد آزادی حقیقی و زنده باد آنارشی:نه سرمایه نه خدا و نه دولت.

RosaArchiv گفت...

نان و آزادی - کمیته هماهنگی دانشگاه بابل
رزا: بله آنجایی که سبزها نیروی انتظامی را فراری دادند و یا راهپیمایی سکوت و خود را در نماز جمعه به هیبت بسیج در آوردن آنارشی نیست و صحنه های داغون کردن موتورها و کتک زدن سپاه و آتش زدن وان و ... آنارشی است.
البته که در این خیزش حتی سلطنت طلب هم بوده اند و انواع و اقسام دیگران.
کونتان را پاره نکنید تا بگویی آنارشیست نبود و ...
از بچه هایی که خود را به این طرف آب رساندند، بپرسید آیا آنارشیستند یا نه؟!
نوشتید: چه بیمارگونه قسمت هایی نشان داده میشود که هیچ علائمی از رنگ سبز نیست.
رزا: خوب وقتی سبز نیست که نمیشود سبزش کرد!
لابد ضد سانسور شما قرار است روی همه چی رنگ سبز سیدی بپاشد!
مقاله قبلی هم که صدایتان را به عر عر تبدیل کرد از طرف رفقای خواننده بلاگ به ایمیل بلاگ ارسال شده است و با تشکر از نویسنده که در طیف چپ شورایی است آن را درج کردم.
نوشتید:البته برای نجات خود میتوانید بگویید آنارشیزم نماد و پرچم ندارد اینجاست که علامت شصت خود را به عنوان بیلاخ به شما نشان میدهم...

رزا: شستتان را در همان کون گشادتان بکنید!
برای دیدن و فهم اعتراض آنارشی بد جوری خود را به خواب زدید، بهتر است در خواب مرگ بمانید!

RosaArchiv گفت...

سلام پیمان جان
اغلب ناشناسان اینجا را خوب میشناسم که بجای ماسک ناشناسان ، ماسک "پلیس ضد شورش " روی سرشان کشیدند.
یکیشان بد جوری بوی استالین میدهد و در جمع منفردین چپ است به اسم انوش، و هر جا و هم تو کامنت دونی اینجا به من تهمت میزند. البته بعد از دوپینگ ویاگرا پالتو اش را باز میکند برای ترساندن ملت!
اینها اغلب اسم هم نمیگذارند!
اما ناشناس هم نیستند.
زنده باد جنبش ناشناسان...
ف.ک. ارتجاع!
راستی از کامنت قبلی تان به بیانی کلی خندیدم. الان داشتم مونیتورینگ میکردمشان در رادیو پیام. به مناسبت روز کارگر.
احتمالا او هم گیاهخوار خواهد شد روزی.
از ترس نقرس.
D:

پوریا آنارشیست گفت...

با درود به رفقا
مرسی از لینکی که به کلیپ دادید. اریجینال این کلیپ رو در فیسبوک ما میتونید ببینید. چون یو تیوب هم مثل این ناشناس انحصار طلب تشریف دارندنتونستیم اصل کلیپ رو که آهنگش ترکیبی از سرود ایرانی و اسپانیایی بود بگذاریم برای همین آهنگ دوم رو دوستان تغییر دادند. اما به این ناشناس باید بگم: جناب جنبش اعتراضی که در این سالها در ایران به راه افتاده و ادامه هم خواهد یافت ترکیبی از اقشار و طبقات مختلف را در خود دارد از گدایان قدرت(سبزها و کمونیستهای هوادارش ) تا گرایشات رادیکال. شما اگر قدری شعور سیاسی داشتید حتما میفهمیدید که هر گرایش قطعا تلاش دارد که ان بخش از واقعیت را های لایت کند که منافعش اقتضا میکند. ما در ساخت این کلیپ قسمتهای رادیکال اعتراض جامعه را نمایش در کلیپ گنجاندیم و از بخت بد شما استالینیستها(به گفته رفیق رزا که گویا شما را خوب میشناسد) قسمتهایی از اعتراض انقلابی مبارزات مردم یونان هم بود که شما کمونیستها و بورژوازی آنرا سرکوب کردید. اگر به کلیپ خوب توجه کنید میبینید که صحنه ای از درگیری انارشیستها با سگهای وفادار بورژوازی یعنی کمونیستها هم درآن هست. شما اگر یک جو شعور و به اندازه یک ارزن هم شرافت سیاسی داشتید باید میفهمیدید گدا ما آنارشیستها نیستیم که کل قدرت سیاسی را به چالش کشیده ایم بلکه شما کمونیستها هستید که سنتا از لنین تا که با بورژوازی آلمان لاس میزد تا سگهای سرخ نگهبان پارلمان بورژوازی(کمونیستهای یونانی) تا شما که با سبزالهی ها لاس میزنید و زور میزندی جنبش انقلابی مردم را تماما به کیسه جنبش سبز بریزید تا در حکومت اینده شان شاید تکه استخوانی هم جلوی شما بیاندازند. همه تان از ریز و درشت تداوم فرهنگ گدامنشانه پدر معنویتان حزب توده هستید. گدا صفت آن کمونیستهایی هستند که از های لایت کردن بخش رادیکال و انقلابی جنبش اعتراضی مردم وحشت دارد مبادا با جمع کردن جل و پلاس قدرت سهم استخوانش را از دست بدهد.

اخبار آنارشیستی گفت...

باسلام به دوستان

پوریای عزیز خوشحالم که شما را اینجا می بینم. همانطور که می بینی در اینجا هم کمونیست های خائن دست از سر آنارشیست ها برنمی دارند البته این از طرفی هم میتوان مثبت باشد و این که آنها تا چه حد از ما می ترسند. آنها فکر میکنند که ما هم مثل دیگر احزاب و سازمان هایشان میخواهیم با آنها رقابت کرده و دعوا برسر قدرت آینده داریم. این ناشناس هم با هر گزارش و مقاله ی جدیدی می آید و یک سری چرت و پرت تحویل می دهد. اما اینطور که معلوم است یکی از طرفداران پرو پا قرص این وبلاگ شده است. این را هم از رفیق رزای عزیز داریم که با مقالات و گزارش هایش داغ دل این اشخاص خودفروخته را تازه میکند. بگذاریم که برسر قدرت آنقدر برسر هم بکوبندو خودشان گور خودشان را بادستشان بکنند. دست این خائن ها همه جا رو شده است. انگشت شصت این ناشناس فقط در کون خودش میتواند برود و نه جای دیگر.

با عشق و همبستگی

RosaArchiv گفت...

سلام پوریا جان
کلیپ دیدنی و با ارزشی بود و کلا خیلی این روزها روحیه میدهد.
من به تصادف لینک کلیپ را دیدم و متاسفانه فیسبوک ندارم و کماکان بلد نیستم چگونه از این ابزار بدون ضربه امنیتی به رفقای آنطرف آبها استفاده کنم. نمیدانستم کدام یک از رفقا آنلاینش کردند.
اگر گهگاهی بتوانی مطالب جالب و مهم را بفرستی، من هم در اختیار خوانندگان بلاگ قرار میدهم.
البته سارا هم گهگاهی لینکهای جالب و نوشته هایتان را در اختیارم میگذارد و با تشکر ازش.
متاسفانه همانطور که نوشتی، در یونان هم مبارزه خیابانی با سیستم است و هم برای اشغال مجلس یونان، مردم مجبور شدند با چماق بدستان استالینیستی حزب کمونیست آنجا درگیر شوند.
گزارشش را همانوقتها ترجمه کردم


اتحاد فاشیستها و استالینیستها در یونان + فیلم

http://archiverosa.blogspot.de/2012_02_01_archive.html

پلیس یونان دست در دست شعبان بی مخ های حزب کمونیست علیه اشغال مجلس فرمایشی

http://archiverosa.blogspot.de/2011/10/blog-post_22.html

نه، نه، این کمونیست نیست! حمله استالینیست کمپوت شده به طرفداران رزا لوگزامبورگ در برلین

http://archiverosa.blogspot.de/2012/01/blog-post_23.html

البته استالینیستهای فارسی زبان کماکان در لباس ناشناس سعی در خفه کردن این تریبون داشته و در تهمت و افترا روی سیستم را سفید کردند.
فعلا هم از تمام ابزار قانونی و غیره استفاده کردند برای بستن کانالهای مولتی مدیای و ما هم البته بیکار ننشستیم.
یکی از آرزوهای بزرگم دیدار شماها نسل جدید است.
شاید روزی با بلا چاوو در خیابانهای آشنای نوجوانی ام دستتان را در دستم داشته باشم و در آزادی برقصیم.
تا آن روز بزرگ دیدار شرق و غرب... برای همگی تان آرزوی عشق و همبستگی دارم.
مبارزه در اینجا هم ادامه دارد.
تا اشغال همه فضا ها و مکان ها و ایجاد ساختارهای انسانی و خودگردان برای همه زندگان...
رزا

ناشناس گفت...

Selam rofega xeste nebashid dostan xili xodetan ra narahed ve esebi nekonid ,in jemaet ne kommonistean ve ne terefdaran ensan kolan az ensaniyet boridean shoma be edebiyat an ha ra nega konid moteveje xahid shod,in ha marksizm lelism kroen zede hestean ba kommoniz fasele ziyad darean,merg be hij kes dorod. Be kommonist haye shorayi ve anarshist haye ingelabi mesoud