۱۵ مهر، ۱۳۹۲

ویدئو کلیپی تقدیم به آرزو + صحبتهای سانسور شده ی یکی از بجا ماندگان از کشتار دهه ی 60


رزا: این پست برای آرزو است. که خواهرش آذر است. و برادرش را دار زدند. این پست تقدیم به خودمان است. ما ها که بجا ماندگانیم!  زندگی/نبرد را ادامه میدهیم....


لینک زیر

 بخش سانسور شده ی صحبتهای وحید صمدی است، که مشمول سانسور مسافران "اتوبوس آزادی" شد.
مسافران اتوبوس آزادی، سوار بر ارابه ی سرمایه، این روزها در رسانه ها برای سالروز 25 سالگی کشتار دهه ی 60 سنگ تمام گذاشتند!
( امسال در صف ماچ و بوسه ی ناصریان و بقیه، عجب معرکه ای گرفته اند برای دلارهای امپریالیستی... پشت میکروفونهای وابسته اشک تمساح میریزند )
پس از خواندن متن اعتراض وحید صمدی به شادی صدر، رادیو فردا و بقیه ارازل مواجب بگیر:
 رفتم دوباره صحبتهایش را گوش کنم، اینجا.
فایل شماره ی 4 البته که مشمول سانسور شده است، هیچکدام از لینکها کار نکرد، و البته اشکال فنی باید باشد و نه سانسور "رفقا".

بخش 4 را همراه با بخشهای "فعلا موجود" برای آیندگان  باز نشر کردم.

یک ساعت از شهادت وحید صمدی را در پیشگاه مردم میتوان در کلیپ زیر شنید.


لینک مرتبط:
نوشین شفاهی


۷ نظر:

Unknown گفت...

سلام من حامد فتاحی هستم که در این آدرس، اتهام بی اساس قتل به من را منتشر کرده اید:
http://archiverosa.blogspot.com/2011/02/1_21.html
من و شما ممکن است از نظر سیاسی با هم به شدت مخالف باشیم ولی در این مخالفت باید به حداقلهایی از اخلاق و انسانیت پایبند باشیم. شما خوشتون میاد یک نفر از روی دشمنی به شما، شما را به دروغ، قاتل معرفی بکنه و بعد دیگران دروغ او رو در اینترنت منتشر کنند و از آن به بعد هر کس اسم شما را در اینترنت سرچ کرد با مطالبی روبرو شود که شما را قاتل معرفی می کند؟ بنده جوابم را به آن داستان در این آدرس نوشته ام: http://armanha.tk/?p=481 در دو سه سالی که از این ماجرا گذشته است، انتشار این دروغ پردازی، روی زندگی و آرامش روان بنده اثر گذاشته. ازتون خواهش می کنم مطلب بنده را بخوانید و وجدان خودتان را قاضی کنید و بعد ببینید آیا بازنشر آن دروغ در مورد بنده کار درستی بوده است یا نه. برای آن دروغ، چه سند قابل قبولی منتشر شده که آن را بازنشر کرده اید؟ لطفا اگر به این نتیجه رسیدید که کار غلطی بوده است، در اسرع وقت، آن مطلب را از صفحه تان حذف کنید

ناشناس گفت...

البته من که نمی دونم واقعا چی واقعیت داره ولی چیز خاصی هم توی سایتت ننوشتی یک جوری گفتی جواب دادم گفتم با کوهی از اسناد و مدارک مواجه می شم ببین برادر ! این جور جواب ها هیچی رو نشون نمی ده در مورد علاقه ات به روزنامه ی قلان گفتی ولی چیزی در مورد قتل نگفتی و اینکه تهدید به مرگ به خاطر ارتداد (این جواب می خواهد) یک مشت حرف های مزخرف و بی ارزش رو به عنوان جواب نوشتی بعد توقع داری که نظرها برگرده !
تو برو به امام رضا دخیل ببند شاید دو روز اونجا توی بوی عرق پا غرق بشی عقلت بیاد سرجاش !
وحید برهانی

ناشناس گفت...

رزا: راستش امکانات شما که زیاد است. بهتر نیست از کانالهای رژیم استفاده کنید. بروید و اعلام کنید که شما قاتل نیستید. البته چون میکروفونهای رژیم اسلامی آنقدر دروغ گفتند که بدلیل چوپان دروغگو شدنشان، البته کسی قبول نخواهد کرد.
من تقریبا تمام فیلمها را دیدم و اینکه صانع ژاله را چگونه همفکرانتان بسیجی، نفوذی بسیجی در جنبش سبز و... نشان دادند. آنقدر دروغ گفتند که حال اگر بروید و ادعا کنید نکشتید، البته که چهره تان بعنوان قاتل مهر میخورد.
اما از آنجایی که همه ی ما در دادگاه مردمی مجرم نیستیم مگر اینکه ثابت شود. من کامنت شما را در صفحه ی اصلی قرار میدهم. تا شاید کسی شما را و یا قاتلین احتمالی را بشناسد.
اما یک فیلم هم قرار میدهم.
میدانید که در آلمان اغلب مردم با فاشیستها همکاری کردند. اما یک گروه دانشجویی بود که نکرد و اعدامشان کردند. کودکان ما روزی بزرگ خواهند شد و خواهند پرسید. چرا همکاری کردید. و شما باید جوابی داشته باشید. اینکه آنها کافر، مرتد... بودند برای نسل بعدی قانع کننده نخواهد بود. همانگونه که "من تنها دستور را اجرا کردم" برای فرزندان پدران فاشیست قانع کننده نبود.
این را نوشتم که شاید آن روز بفهمید که چکار کردید.
شما از قدرت حاکم حمایت کردید.
نوشتید: من و شما ممکن است از نظر سیاسی با هم به شدت مخالف باشیم ولی در این مخالفت باید به حداقلهایی از اخلاق و انسانیت پایبند باشیم.
رزا: انسانیت یعنی اعتراض به کشتن مردم. بخصوص که افراد طیف شما به هر گونه سلاحی مجهز بودند.
اینکه شما شخصا کسی را کشنید را کسی فعلا نتوانسته ثابت کند. ولی اینکه نتایج تفکرات شما چیزی جز خشونت و تجاوز به انسانیت نیست را افکار عمومی جهان فهمیدند و به تجربه این چند دهه از حکومتتان بسیاری (و من)خواهان برچیدن نظام مخوف شما هستند که روزانه چندین انسان را به دار میکشد.
یادتان باشد که بعد از سرنگونی شخصا سراغتان را میگیرم تا در پیشگاه مادران بگویید که چه کردید. و چرا؟

Unknown گفت...

فکر کنم در اینجا بدیهی ترین اصول حقوقی هم نادیده گرفته شده. یکی از اصول بدیهی حقوقی این است که وقتی به کسی اتهامی وارد می کنیم، برای آن اتهام شاهد و سندی بیاوریم. اثبات اتهام به عهده کسی است که آن را مطرح کرده. در منطق شما، متهمی که سندی برای متهم بودن او ارائه نشده، باید ثابت کند که گناهکار نیست؟ عجبا! کدام شاهد، و کدام سند و مدرک، قاتل بودن بنده را تایید کرده که بنده باید بی گناهی خودم را در برابر آنها اثبات کنم؟ جالب اینجا است که اتفاقا من در این قضیه دارم تاوان انتقادی که به حکومت در قضیه صانع ژاله داشتم را پس می دهم. شما شاید یادتان نباشد، در زمان انتشار خبر قتل صانع ژاله و روزهای بعد از آن، رسانه های وابسته به حکومت، روی بسیجی بودن او مانور زیادی دادند. به این دلیل که فکر می کردند این مانور دادن، انگشتها را در قتل صانع ژاله، بیشتر به سمت حکومت می برد. بنده اولین شخص و بلکه تنها شخصی بودم که با هویت واقعی ام، بسیجی بودن ژاله را در سالهای آخر حیاتش رد کردم و به بسیجی معرفی کردن او اعتراض کردم. که سند ادعای مرا در این آدرس می بینید:
http://armanha.tk/?p=475
آن نامردی هم که از روی کینه شخصی، بنده را قاتل صانع ژاله معرفی کرد و شما هم بر مبنای داستان بدون سند او می گویید که بنده نتوانسته ام از خودم سلب مسئولیت کنم، تازه وقتی این نوشته بنده را خواند و فهمید که من دورادور صانع ژاله را می شناسم، متوجه شد که می تواند چنین داستانی ببافد. باقی حرفهایتان هم مباحثی هست که بحث مفصل می طلبد. با منطقی که شما دارید، که البته بنده از آن پیروی نخواهم کرد، من هم می توانم بگویم، شما چون مخالف جمهوری اسلامی هستید و از این لحاظ با آمریکا و اسرائیل و ... همراهید، در جنایات آمریکا و اسرائیل شریکید. به هر حال حتی اگر اینگونه باشد، بنده حق ندارم که قتل شخصی خاص را به گردن شما بیندازم. باز هم از شما درخواست می کنم آن پست را حذف کنید.

Unknown گفت...

اصلاحیه: در کامنت قبلی این جمله: "به این دلیل که فکر می کردند این مانور دادن، انگشتها را در قتل صانع ژاله، بیشتر به سمت حکومت می برد." غلط است و به جای حکومت باید کلمه اپوزیسیون باشد.

Rosa گفت...

سلام
بله درست میگویید که در واقع ابتدا فرض بر بیگناهی است تا سند و مدرک گناهکاری اثبات شود.
البته رژیمی که مورد تایید شما است برعکس عمل میکند و اغلب انسانها در سیستم حکومتی موجود در ایران گناهکارند، مگر خلافش اثبات شود.
حال شما متهم هستید و باید سند بیاورید که نقشی نداشتید در مرگ با شلیک مستقیم گلوله.
من هم البته به محض ورود به ایران باید برطبق نظام موجود ثابت کنم جاسوس نیستم.
چون فرض بر این است.
شما البته برای خروج و ورود به خارج از ایران مشکلی نخواهید داشت و در اینطرف آب شما بیگناهید، مگر اینکه جرمتان با سند و مدرک ثابت شود و میدانیم که در دوره ی حکومت سیاه کلیسا و تفتیش عقاید در اینطرف آب همه از نظر کلیسا انسان ها ذاتا خطاکار قلمداد میشدند و خوشبختانه با مبارزات مردم و جدایی و استقلال نسبی حکومت از کلیسا این مسئله بدینگونه حل شده است.
در این مورد مشخص و حل مشکل و نظر به اینکه شما نیز قربانی سیستمی هستید که خود در برسر کار آوردن و ثبات آن تلاش کردید، میتوانید اندک بفهمید که این کار انسانی نیست و انسانی در واقع فرض بر بیگناهی است تا جرم شخص اثبات شود و بدرستی نیز خواستار اجرای آن هستید. آیا شما برای همه گیر شدن آن تلاش میکنید بدلیل منطقی و انسانی و درست بودن اینهمه؟
امیدوارم.
چرا که همین لحظه که ما دیالوگ داریم بسیاری در زیر مشت و لگد بازجو مجبورند به گناه ناکرده اقرار کنند و زیر سناریوی اطلاعات امضا کرده، انگشت زده و پشت دوربین بنشینند.
من شخصا اعتراض شما را رسانه ای میکنم تا مگر جنایتکاران و قاتلین ژاله معلوم شوند. و از آنجایی که بدلیل وضع موجود شاهدان این قتلها عملا هیچگونه کانال قانونی ندارند و حتی بدلیل شهادت خارج از سناریوی اطلاعات و مقامات امنیتی حتی امنیت جانی برای بیان هم ندارند و تنها کانال شان رجوع به رسانه های غیر دولتی و مستقل است، شهادت آنان را نیز حذف نمیکنم. تا زمانی که شاهد قتل نمیتواند به دادگاههای موجود علیه افراد خودی نظام اتهام همدستی قتل بزند و خواستار پیگرد قانونی قاتل باشد، شما هم میبایست عمل رسانه ها را درک کنید. نمونه اش مادر ستار و مادران دیگر قربانیان هستند.
برای همین هم مادر ستار اسم قاتل فرزندش را رسانه ای میکند، چرا که قرار نیست اصولا دادگاهی برگزار شود و به این قتل ها رسیدگی شود. و کلا قتلهایی مانند ژاله و ستار بهشتی قرار است که مشمول مرور زمان شوند.
من از اینکه اعلام کردید ژاله بسیجی نبوده (برعکس سناریوی صدا و سیما) از شما ممنونم. اما بدلیل وضع موجود و موقعیت کنونی ما(که در بالا توضیحش رفت)، شهادت اتهام قتل را حذف نمیکنم.
اما مطلبتان را در زیر گزارش شاهد درج میکنم.
تا زمانی که مادران بتوانند از حقیقت این قتلها در دادگاههای علنی مطلع شوند و دهان شاهدان را گل نگیرند.
رزا

RosaArchiv گفت...

من مطلب شما را به خبر و پست 1389 اضافه کردم. اینجا
http://archiverosa.blogspot.com/2011/02/1_21.html