۱۹ آبان، ۱۳۹۲

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران صفدر رحمت‌آبادی کشته، ترور، به درک....؟ خودکشی شد!



رزا: دوستی گفت آخرش رژیم دخل خودشو خودش میاره! مذاکرات نتیجه نمیده و...
الان دیدم وزیر صنایع رو با گلوله، هم تو مغزش زدند هم تو قلبش. مذاکرات دوستانه کلا خطرناکه! آنهم در ماشین! 


ایرنا به نقل از یکی از ماموران پلیس حاضر در محل حادثه نوشته: "بررسی ها نشان می دهد دو گلوله از داخل خودرو به مقتول شلیک شده است."
این مامور پلیس افزوده: "با توجه به پیدا شدن پوکه های دو گلوله در داخل خودرو، به احتمال قوی ضارب در داخل خودرو در حال گفت وگو با آقای رحمت آبادی بوده است."
وی همچنین از وجودنداشتن "هیچ اثری از درگیری و ضرب و شتم در محل سوءقصد" سخن گفته است.
خبرگزاری فارس به نقل از علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور نوشته که واقعه قتل، ابتدا توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی کشف شده است.
به گفته وی، این ماموران حدود ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب یکشنبه متوجه شده اند "ماشینی از خیابانی که در آن حرکت می‌کرده از جاده منحرف‌شده و چراغش روشن است" و سپس، پیکر بیجان این مقام دولتی را در ماشین پیدا کرده اند.
آقای رحمت آبادی در زمان دولت آقای احمدی نژاد نیز، سمت معاونت پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت را بر عهده داشت.

به گزارش خبرگزارس "ایرنا"، صفدر رحمت آبادی معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی که سوار بر خودروی شخصی در میدان سبلان، ابتدای خیابان گلبرگ بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
بر اساس این گزارش یک تیر به سینه و یک تیر به سر او شلیک شده است.
یکی از ماموران پلیس حاضر در محل حادثه به خبرگزاری "ایرنا" گفته است: «بررسی‌ها نشان می دهد دو گلوله از داخل خودرو به مقتول شلیک شده است. با توجه به پیدا شدن پوکه‌های دو گلوله در داخل خودرو، به احتمال قوی ضارب در داخل خودرو در حال گفت‌وگو با آقای رحمت‌آبادی بوده است
آن‌طور که این مامور پلیس گفته است: «هیچ اثری از درگیری و ضرب و شتم در محل سوءقصد مشاهده نشده است.


خبرهای دیگر

دکتر رضا حیدرپور، پزشک زندان اوین به دلیل شهادت در خصوص آثار ضرب و جرح در پیکر وبلاگ نویس جان باخته، ستار بهشتی؛ بازداشت و به بند ۲۰۹ اوین منتقل شد.
به گزارش ” کمپین صلح فعالان در تبعید”، دوشنبه ١٣ آبان سال جاری، دکتر رضا حیدرپور به شماره نظام پزشکی١١٠۶۵٩ ، پزشک زندان اوین به دلیل شهادت و نوشتن گزارش آثار ضرب و شتم ستار بهشتی در پرونده وی، بعد از ظهر همان روز به هنگام خروج از زندان توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است.
طبق گزارش منابع این این کمپین، دکتر حیدرپور به ۲۰۹ منتقل شده و تا به امروز از وضعیت  وی اطلاعی در دسترس نیست.

چهارشنبه ۱۵ آبان اعدام شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس، احمد علی انجم رئیس دادگستری کرمان گفته است این پنج زندانی در طول پنج روز، اقدام به حفر کانالی به طول ۱۵ متر از سالن دارالقرآن زندان جیفرت کرده بودند.
بنا بر این گزارش، این زندانیان تا نهایی شدن طرحشان برای فرار، فقط نیاز به کندن سه متر دیگر داشتند که مسئولان زندان به فعالیت‌های آنها مشکوک می‌شوند و عملیات تجسس را آغاز می‌کنند؛ این گونه بود که در ‌‌نهایت طرح این پنج زندانی برای فرار، با شکست مواجه می‌شود.
احمد علی انجم گفته است این زندانیان خاک ناشی از عملیات حفاری را در جدار چوبی دیوار یا پلاستیک زباله ریخته و در جاهای مختلف پنهان می‌کردند.
رئیس دادگستری کرمان، درباره اتهام این زندانیان اظهار کرد: «این زندانیان از جمله محکومان سابقه‌دار بودند که جمعاً حمل بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین را در پرونده داشتند
او افزوده که محکومان «پس از اطلاع از نهایی شدن حکم اعدام و اطلاع از تاریخ اجرای حکم، به بهانه حفظ قران کریم در سالن دارالقران زندان جمع شده و به حفر تونل برای فرار مبادرت کردند. 

فرا خوان "اینیسیاتیو به یاد آوری جالو" به نام بازماندگان "اوری جالو" به کنفرانس مطبوعاتی

"اوری جالو-
Oury Jallo" پناهجویی از سیریالئون، در تاریخ هفتم ژانویه ۲۰۰۵ حدود ساعت ۱۲ بعد از ظهر در سلول اداره پلیس شهر "دساوو" با پیکری زنده و با دست و پائی بسته روی تشک ضدّ حریق سوخت. روز دوشنبه هنگام بازرسی اوری جالو فندکی پیدا نشد.
مرگ او تا به امروز یک معما باقی‌ مانده است، چرا که دادگاه به خاطر این اتفاق، گزارش کارشناسی سوختگی تخصصی به عمل نیاورده است.
"اینیسیاتیو به یاد آوری جالو" [کمیته پیگیری یاد آوری جالو]، با بودجه جمع آوری شده از کمک مالی، اقدام به سفارش تهیه یک گزارش کارشناسی سوختگی تخصصی جدید را از یک کارشناس سوختگی در خارج از کشور کرده است. در این کنفرانس مطبوعاتی نتایج این گزارش جدید را ارائه خواهیم داد. گزارش بدست آمده از کارشناس بریتانیا نشان‌دهندهٔ رد ادعای خود سوزی اوری جالو می‌باشد.

ارزیاب [کارشناس] و یک وکیل که روند این گزارش را همراهی کرده اند، در این کنفرانس مطبوعاتی حضور خواهند داشت و مستندات بدست آماده این آزمون را از طریق فیلم ثبت شده ارائه می دهند. درضمن پروتکل اساس ارزیابی و ارزش مربوطه این آزمون را می توان مشاهده کرد. همچنین چکیده و خلاصه‌ای از این گزارش را در اختیار عموم قرار می دهیم.

به دلیل سازماندهی و آمادگی بهتر از شما صادقانه تقاضا می شود، حضورتان و تعداد افرادی که در کنفرانس خبری شرکت می‌کنید را به ما اطلاع دهید.


زمان: سه‌شنبه ۱۲ نوامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۱
مکان: خانه دموکراسی و حقوق بشر
Robert-Havemann-Saal, Hof I, EG
Greifswalder Str. 4, 10405 Berlin (Tram M4, Bus 200)
با سپاس و تقدیم احترام
اینیسیاتیو به یاد آوری جالو

تماس با ما
 00 49 152 10 83 69 14 - مختار باه
00 49 176 38 11 31 35 – کمی
منبع:
اطلاعیه به زیان های مختلف در این سایت موجود است.
INITIATIVE IN GEDENKEN AN OURY JALLOH e.V
مطالب مرتبط در سایت انتگراسیون

"خودسوزی" یا "قتل" ؟ حکم دیوان عالی قضائی آلمان برای گشایش مجدد پرونده مرگ یک پناهجو

رسوائی حقوقی و سیاسی: دست بستگی سیستم قضائی در مقابل پلیس آلمان در یافتن جزئیات مرگ پناهجوی آفریقائی

خود سوزی با دست وپای زنجیر شده در بازداشتگاه پلیس! مرگ یا قتل؛ چرا وچطور؟



۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
قاسملو(حزب دموکرات) رو هم سر میز مذاکره کشتند حالا هم تو ماشین مذاکره ! ...کلا ابن ها مذاکراتشون این مدلی هست :)

Rosa گفت...

سلام وحید جان
راستش داشتم میرفتم بخوابم. خبر مذاکرات در ماشین غافلگیرم کرد. تازه اعلام شد، درگیری شخصی بوده!
گفتم اگر سیاسی می بود؟
یاد فیلم های وسترن افتادم. اگرچه دوران کیو کیو، بنگ بنگ، تمام شده، اما اینجا و آنجا گویا ادامه داره.
....