۲۲ آبان، ۱۳۹۲

چگونه می‌توانم با استفاده از دارو سقط جنین کنم ؟


با استفاده از دو دارو به نام های mifepriston و misoprostol

اگر شما در کشوری زندگی‌ می‌کنید که دسترسی‌ به خدمات سقط جنین وجود ندارد و شما مایل به سقط جنین دارویی هستید لطفا به وب‌سایت http://www.womenonweb.org بروید.
 شما همچنین میتوانید با استفاده از داروی Misoprostol تا هفته نهم حاملگی‌ جنین را سقط کنید.

http://www.womenonwaves.org/fa/page/702/how-to-do-an-abortion-with-pills-misoprostol-cytotec
The best and safest way a woman can do an abortion herself until the 12th week of pregnancy is with the use of two medicines called Mifepristone (also known as the abortion pill, RU 486, Mifegyn, Mifeprex), and Misoprostol (also known as Cytotec, Arthrotec, Oxaprost, Cyprostol, Mibetec, Prostokos or Misotrol). If you live in a country where there is no access to safe abortion services and you would like to obtain a medical abortion with Mifepristone and Misoprostol, please go to Women on Web (www.womenonweb.org.


بهترین و قابل اطمینان‌ترین روش سقط جنین که خود زن میتواند تا هفتهٔ نهم حاملگی‌ انجام دهد 
در این وب‌سایت اطلاعاتی‌ در رابطه با Misoprostol شامل احتیاط ها، دستور عمل، مقدار مصرفی دارو،
 انتظار‌ها و عوارض جانبی دارو در اختیار شما قرار داده‌ایم. همچنین سابقه علمی‌ موجود را درج کردیم. Misoprostol به تنهایی‌ در ۸۰% موقع سقط جنین القا می‌کند. 

داده‌ها بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت جهانی‌ می‌باشد.
 برای خواندن خلاصه‌ای از مقاله مندرج به انگلیسی اینجا کلیک کنید.

Using Misoprostol (or Cytotec) alone to cause an abortion will be successful 90% of the time. If it is not effective the first time, you can try again after 3 days. The information is based on research by the World Health Organization.

خانمهایی که در کشوری زندگی‌ میکنند که خدمات سقط جنین مطمئن و قانونی‌ وجود دارد به دکتری در 

کشور فوق مراجعه کنند. اینجا کلیک کنید برای لیست کلینیک‌های سقط جنین.

 "This is not a woman."

بعضی‌ زنان با وارد کردن اشیائ تیز و کثیف به داخل رحم خود یا با  مشت زدن به شکم سعی‌ به سقطجنین میکنند این کار‌ها بسیار خطرناک  بوده و هرگز نباید سعی‌ به چنین کارهایی‌ کرد زیرا باعث خونریزی داخلی‌، عفونت و حتا مرگ میشوند.
برای خیلی از خانمها تصمیم به خاتمه دادن حاملگی تصمیم آسانی نیست.
وقتی‌ که برای مشاوره در مورد حاملگی و روش‌های موجود به آن دسترسی‌ به یک متخصص وجود ندارد،ما پیشنهاد می‌کنیم که آنها در این رابطه با یک دوست یا فامیل مشورت کنند. همچنین والدین یا فرد مسنی را از تصمیم و موقعیت خود آگاه کنیم.
خانمهای که تصمیم به سقط جنین گرفته و راه دیگری را برای خود نمی‌بینند باید دستورات عمل را چاپ کنند و آنرا خوب مطالعه کنند. بهتر است که با دوستی‌ مطلب را در میان بگذارند، یک زن نباید هیچوقت در چنین شرایطی تنها باشد.
اگر هر سوالی در مورد این روش یا هر تجربه‌ای در این روش دارید که می‌خواهید با ما در میان بگذارید به این آدرس ایمیل بفرستید:
info@womenonweb.org
 What do misoprostol (cytotec, citotec) pills look like?



سقط جنین با Misoprostol چگونه انجام میشود؟
یک زن نباید بعد از هفته نهم حاملگی خود به القا سقط جنین دست بزند.
Misoprostol باعث انقباض در رحم میشود، در نتیجه رحم شروع به پس زدن جنین می‌کند. زن میتواند دل‌ دارد شدید بگیرد، خونریزی از واژن بیشتر از خونریزی ماهیانه، تهوع و استفراغ با اسهال. خونریزی سنگین که سر صورت مشاهده آن به پزشک باید مراجعه کرد.
احتمال موفق بودن سقط جنین با استفاده از Misoprostol بیشتر از ۸۰% می‌باشد.
این قرص در داروخانه‌های بیشترکشور‌ها فروخته میشود.
تجربه و ریسک سقط جنین القا شده با Misoprostol شبیه به سقط جنین طبیعی می‌باشد. سقط شدن جنین به طور طبیعی در ۱۰% از حاملگی‌‌ها اتفاق می‌افتاد.درمان عوارض مانند درمان عوارض سقط خودبخود میماند، در صورت پیدایش مشکلی‌ همیشه می‌توان به بیمارستان یا هر دکتری مراجعه کرد.
 پزشک همان درمانی که در مورد سقط جنین خود به خود خواهد کرد.

**ما حالا اطلاعات مهمی‌، که هر خانمی که می‌خواهد با دارو سقط جنین کند باید بداند، توضیح میدهیم.
زن باید مطمئن باشد که حامله می‌باشد.(آزمایش خون  یا اولتراساند)
misoprostol در صورتی‌ باید استفاده شود که زن می‌خواهد ۱۰۰% حاملگی‌ را خاتمه دهد.شما میبایستی قبل از خوردن دارو اولتراساند روی رحم خود کنید.اولتراساند نشان خواهد داد که نطفه درون یا بیرون رحم می‌باشد و برای چند هفته زن حامل بوده است.
misoprostol نباید بعد از هفته نهم حاملگی‌ استفاده شود.
حاملگی‌ در هفته نهم یعنی‌ ۶۳ روز  بد از روز اول آخرین عادت ماهانگی.

اگر زنی‌ فکر می‌کند که بیشتر از ۹هفته حمله می‌باشد یا اینکه اولتراساند اینجوری نشان بدهد، ما توصیه به خوردن این دارو نمی‌کنیم مگر زیر نظر پزشک. دارو همچنان کارساز خواهد بود. ولی‌ ریسک خونریزی دارد زیاد و یا عوارض جانبی هر چه حاملگی‌ پیشرفت تر باشد بیشتر خواهد شد.
یک زن نباید هیچوقت به تنهایی‌ بخواهد که سقط جنین کند. موقع انجام سقط جنین خیلی مهم است که کسی‌ با شما باشد. این شخص میتواند شریک، دوست و یا جزوی از فامیل که با این سقط جنین آشنایی داشته و در صورت ایجاد عوارض کمک کند.
misoprostol در صورتی‌ بدون راهنمای پزشکی‌ میتواند مصرف شود
 که زن هیچگونه ناخوشی یا مرضی نداشته باشد.

بیشتر امراض مشکل ساز نیستند. امراض خطرناک گاهی‌ دلیل موجّه و قانونی‌ بوده برای سقط جنین حتی در کشورهایی که قوانین محدود کننده دارند.
از مصرف الکل و مواد مخدّر در حین سقط خودداری کنید.
اگر احتمال حاملگی بیرون از رحم وجود دارد.این نوع حاملگی‌ قابل شناسایی با اولتراساند می‌باشد. درمان توسط متخصص زنان لازم می‌باشد
برای تضمین سلامتی‌ زن. اگر درمان نشود می‌توان باعث خونریزی شدید داخلی‌ بدلیل پارگی لوله فلوپ شود. برای این حالت پزشک زنان درمان زن را بر عهده می‌گیرد.
misoprostol در صورتی‌ که زن دستگاهی(/iud) داخل رحم داشته هرگز نباید استفاده شود.(آی‌-یوو‌دی)

I-/U-/D فنری کوچک حدود ۳سانتیمتر می‌باشد که برای جلوگیری از حاملگی‌ توسط پزشک داخل رحم قرار می‌گیرد. زنی‌ که آن دارد و حامله میشود باید الترا‌سوند کند، چون احتمال حاملگی‌ خارج از رحم بیشتر میشود. اگر حاملگی‌ درون رحم است لازم است که قبل از سقط جنین دستگاه I-/U-/D برداشته شود.  
misoprostol فقط در صورتی‌ باید استفاده شود که دسترسی‌ به یک بیمارستان در زمان کمی‌ امکان پذیر باشد،
 در این صورت اگر مشکلی‌ پیش آید کمک پزشکی‌ نزدیک خواهد بود.
در صورت داشتن حساسیت به این دارو یا هر نوع Prostaglandin.
این یک موقعیت نادری می‌باشد که در صورت استفاده از این دارو زن از این واکنش آگاه می‌باشد،ولی‌ اگر هیچوقت از این دارو استفاده نکرده باشد نمی‌تواند این واکنش را تجربه کرده باشد.
امکان این هست که استفاده از Misoprostol برای سقط جنین موفق نباشد. احتمال اینکه با استفاده از Misoprodtol سقط موفق باشد ۹۰% می‌باشد.
 در صورتیکه بعد از استفاده خونریزی بشود یا نشود ولی‌ حاملگی‌ هنوز ادامه داشته باشد سقط موفق آمیز نبوده. زن میتواند پس از چند روز دوباره دارو را مصرف کند،ولی‌ امکان این هست که بار دوم هم موفقیت نداشته باشد.
اگر ۱۴روز بعد از استفاده از Misoprostol سقط جنین اتفاق نیفتاده و هیچ پزشکی‌ حاضر به کمک نباشد چاره دیگری باقی‌ نمی ماند جز سفر به کشور دیگری برای سقط جنین یا نگاه داشتن حاملگی‌.
 حتما مقدار کمی‌ ریسک ناقص العضوی در جنین مانند دفرملی انگشتان دست و پا یا مسائل عصبی بیشتر خواهد بود. اگر بعد از استفاده از این دارو‌ها برای سقط جنین، حاملگی‌ ادامه پیدا کند
 بعضی‌ از پزشک‌ها در اینصورت سقط را قانونی‌ دانسته، پس سعی‌ کنید چنین پزشکی‌ را پیدا کنید.


درمان در صورت وجود عفونت‌های امراض مقاربتی
اگر احتمال امراض مقاربتی مانند Chlamydia, Gonorrhoeabashad باید تحت نظر پزشک معالجه شود.
احتمال این امراض بعد از تجاوز جنسی‌ که خود دلیل قانونی‌ برای سقط جنین در بسیاری از کشور‌ها می‌باشد. یا در صورت رابطه جنسی‌ با شخص غیر آشنا بیشتر می‌باشد. معالجه نکردن یک عفونت جنسی‌ باعث افزایش ریسک ملتهب شدن رحم میشود.


 چگونه Misoprostol را تهیه کنیم ؟
در بعضی‌ کشور‌ها زنها میتوانند این دارو را از داروخانه خریده و به تنهایی‌ این کار را انجام دهند. ولی‌ اگر میتوانید از وب‌سایت [www.womenonweb.org] کمک بگیرید. 


 What do abortion pills (Mifepristone, RU486, Mifeprex, Mifegyne) look like?
بهتر است
 با هر 2 قرص Mifepriston و Misoprostol سقط جنین کنید.
امکان موفقیت بالاتر است. ۹۸% نسبت به ۸۰% (با استفاده از Misoprostol به تنهایی).
بعضی‌ از اسم های به ثبت رسیده در کشورها عبارتند از Cytotec, Arthrotec, Oxaprost, Cyprostol, Prostokos و Misotrol. گاهی‌ بدون نسخه پزشک فروخته میشود
گاهی نسخه لازم می‌باشد. احتمال ضرورت نسخه برای Arthrotec کم تر می‌باشد.
شما حتا میتوانید نسخه خود را تهیه کنید.
misoprostol برای جلوگیری از زخم‌های دستگاه گوارش استفاده میشود.
arthrotec اند Oxaprost حاوی Misoprostol و یک مسکن بنام Diclofenac می‌باشد. که برای درد مفاصل و آرتروز استفاده دارد. Arthrotec معمولن از Cytotec گران تر می‌باشد.

-cytotec (۲۰۰ میلی‌گرم Misoprostol
-arthrotec -misotrol (شیلی)-prostokos (برزیل)-vagiprost (مصر)-oxaprost (آرژانتین)-misotac (مصر، سودان، تانزانیا، یوگندا، زمبیا)-mizoprostol(نیجریا)-misive (اسپانیا)-misofar (اسپانیا)
-isovent(کنییا، نپال)-kontrac(هند، کنگو)-cytopan(پاکستان)-noprostol(اندونزی)-gustrul(اندونزی)
-asotec(بنگلادش)-cyrux(مکزیک)-cytil(کلمبیا)-misoprolen(پرو)
-artrotec(ونزوئلا، هنگکنگ، استرالیا)
- Mibetec, Cytomis, Miclofenac, Misoclo, Misofen, Arthrofen, Misogon, Alsoben, Misel, Sintec, Gastrotec, Cystol, Gastec, Cirotec, Gistol, Misoplus, Zitotec, Prestakind, Misoprost, کیتلگ، GMisoprostol, Mirolut, Gymiso.

برای تهیه هر یک از این داروها شما به عنوان مثلا میتوانید به داروخانه بگویید که مادر بزرگتان دارای روماتیسم شدید بوده و خود قادر به رفتن به داروخانه نبود همچنین پول به اندازه کافی‌ ندارد که ویزیت پزشک را بدهد.
اگر یک داروخانه دارو را ندارد به یک داروخانه دیگری بروید یا اینکه یک آشنای مرد آسان تر میتواند یا شاید بتوانید پزشکی‌ را پیدا کنید که حاضر به تجویز این داروها باشد. شانس موفقیت در داروخانه‌های کوچک همیشه بیشتر است.
گاهی اوقات Cytotec را می‌توان در بازار سیاه پیدا کرد. در این صورت اطمینان پیدا کنید که داروها Misoprostol می‌باشد تا اینکه دارویی دیگر یا تقلبی.
شما حداقل می‌بایست ۱۲ قرصه ۲۰۰ میکروگرمی تهیه کنید. یک قرصه Arthrotec یا Cytotec حاوی ۲۰۰ میکروگرم Misoprostol می‌باشد.
 اگر قرص‌ها حاوی ۲۰۰ میکروگرم Misoprostol نبود دوباره حساب کنید که چند قرص حاوی همان مقدار Misoprostol می‌باشد.



چگونه باید از Misoprostol استفاده کرد ؟
در کشور های که سقط جنین غیر قانونی‌ می‌باشد برای سقط جنین میتوانید از Misoprostol به تنهایی‌ استفاده کنید.
 استفاده غلط از Misoprostol میتواند برای سلامتی‌ شما مضر باشد.
برای القا سقط جنین شما باید چهار عدد قرصه ۲۰۰ میکروگرمی(در مجموع ۸۰۰ میکروگرم) را زیر زبان بگذارید. از جویدن و قورت دادن قرص ها پرهیز کنید.
بعد از ۳ ساعت باید دوباره ۴ عدد قرص Misoprostol را زیر زبان گذشت.
بعد از ۳ ساعت باید برای بار سوم ۴ عدد قرص Misoprostol را زیر زبان گذشت.
میزان موفقیت بین ۸۰%تا۹۰% می‌باشد
بعد از خوردن اولین سری از قرص‌ها خونریزی و دل‌ درد باید شروع شود. خونریزی معمولا چهار ساعت بعد از خوردن قرص‌ها شروع میشود ولی‌ گاهی‌ اوقات دیرتر. خونریزی معمولا اولین نشانی‌ شروع سقط جنین می‌باشد.
اگر سقط ادامه پیدا کند، خونریزی و دل‌ درد شدید تر خواهند شد.
خونریزی معمولا بیشتر و سنگین تر از خونریزی عادت ماهانه می‌باشد،
همراه با لخته و لک خون. هر چقدر حاملگی‌ پیشرفته تر باشد خونریزی و دل‌ درد بیشتر خواهد بود. اگر سقط جنین کامل شود خونریزی و درد محو میشوند.
لحظه سقط شدن جنین معمولا با بیشترین درد و خونریزی همراه خواهد بود.
نسبت به طول عمر حاملگی‌ امکان دیده شدن یا نشدن یک کیسه کوچک همراه با مقداری بافت نرم مابین خونریزی وجود دارد. اگر حاملگی‌ تا شش هفته عمر داشته باشد هیچ کیسه ای  دیده نخواهد شد، بعد از هفته نهم این کیسه دیده میشود.
اگر بعد از خوردن قرص‌ها برای بار سوم خونریزی شروع نشود سقط جنین اتفاق نیفتاده.
بعد از گذشتن چند روز دوباره می‌توان نوبت بعدی قرص ها را خورد یا اینکه به کشوری سفر کنیم که سقط جنین قانونی‌ می‌باشد.
برای تسکین دادن درد می‌توان از مسکنی مانند استامینوفن استفاده کرد.

خونریزی بعد از سقط جنین
خونریزی خفیفی برای یک تا دو هفته ادامه خواهد داشت، گاهی بیشتر یا کمتر. عادت ماهانه عادی بعد از چهار تا شش هفته.


مطمئن شدن از سقط جنین
بعضی‌ از زنها خونریزی خواهند کرد بدون سقط کردن جنین. در نتیجه خیلی مهم است که از سقط اطمینان پیدا کنیم. ممکن است دو تا سه هفته طول بکشد که تست حاملگی منفی‌ باشد. پس در صورت امکان حدود یک هفته بعد با اولتراساند از خالی‌ بودن رحم مطمئن شویم.

++عوارض جانبی
معمول ترین عوارض جانبی تهوع، استفراغ و اسهال می‌باشد.
مصرف Misoprostol از طریق واژن عوارض جانبی کمتری خواهد داشت.
چه موقع باید با دکتر تماس گرفت یا به بیمارستان رفت؟
در صورت خونریزی سنگین
در صورتی‌ که خونریزی جاری پس از دو تا سه ساعت قطع نشود و بیشتر از سه تا نوار بهداشتی مصرف شود، خونریزی سنگین محسوب میشود. احساس سرگیجه میتواند علامت از دست رفتن خون زیاد باشد، که بسیار خطر ناک می‌باشد.
اگر خونریزی شدید بعد از سه ساعت کم نشود ممکن است دلیل سقط ناکامل باشد که نیاز به درمان دارد.
این اتفاق میتواند چند ساعتی‌ بعد از استفاده از Misoprostol بیفتد یا اینکه دو هفته یا بیشتر از سقط شدن جنین. در چنین بحرانی به نزدیکترین بیمارستان یا پزشک مراجعه شود. در کشورهایی که سقط کردن جنین غیر قانونی‌ می‌باشد، ممکن است پزشک یا پرستاری زنی‌ که جنین خود را سقط کرده است را به پلیس تحویل دهند. پس ضروری می‌باشد پزشک مورد اطمینان انتخاب کنیم. در کشورهایی که امکان محاکمه‌ شدن برای سقط کردن جنین خود وجود دارد، اصلا لزومی ندارد که ایشان را از القا سقط در میان بگذاریم.
میتوانی‌ بگوییم که جنین به طور طبیعی سقط شده است. پزشک فرق بین این دو را تشخیص نمیدهد. روش درمان هر دو هم یکی‌ می‌باشد. درمان در هر صورت کورتاژ می‌باشد، روشی‌ که باعث خالی‌ کردن رحم میشود. پزشک‌ها متعهد به کمک در هر بحرانی میباشند. 


نوسان شدن حرارت بدن
لرز کردن و بالا رفتن دمای بدن از عوارض جانبی معمول میباشند. در صورتی‌ که دمای بدن بالای ۳۸ درجه به مدت بیشتر از ۲۴ ساعت برود یا اینکه بالای ۳۹ درجه برود، مراجعه به پزشک ضروری می‌باشد زیرا امکان عفونت به دلیل سقط ناکامل وجود خواهد داشت.


اگر که Misoprostol موفق عمل نکند
اگر که Misoprostol باعث خونریزی نشود یا اینکه خونریزی کم باشد و حاملگی‌ ادامه پیدا کند، احتمال متولد شدن نوزاد با نقص عضوی خیلی زیاد است پس حتما باید کورتاژ در نظر گرفته شود.
شما میتوانید بگویید که نوزادتان به طور طبیعی سقط شده است.
در کشور هایی‌ که احتمال محاکمه‌ شما وجود دارد، لازم نیست بگویید که خود سقط را القأ کردید.


نکات برای آینده
با استفاده از لوازم پیشگیری از بروز حاملگی‌های ناخواسته جلوگیری کنید.
پزشک میتواند دستگاه IUD را پس از اتمام خونریزی و منفی‌ بودن تست حاملگی یا اطمینان از خالی‌ بودن رحم توسط اولتراساند، درون رحم قرار دهد. قرص‌های ضد بارداری هم پس از خاتمه خونریزی قابل استفاده میباشند ولی‌ جایگزین خوبی‌ در ماه اول نمیباشند. استفاده از جلو گیر‌یها در ماه اول توصیه میشود.

اگر که در رابطه با این روش پرسشی دارید یا تجربه خود را می‌خواهید در میان بگذارید به این آدرس ایمیل کنید
info@womenonweb.org
 برای خواندن مطلب به انگلیسی روی اینجا کلیک کنیم.



Von Hertzen H, ea WHO Research Group; Efficacy of two intervals and two routes of administration of misoprostol for termination of early pregnancy: a randomized controlled equivalence trial, Lancet . 2007 Jun 9;369(9577):1938-46.

How to do an Abortion with Pills (misoprostol, cytotec


he best and safest way a woman can do an abortion herself until the 12th week of pregnancy is with the use of two medicines called Mifepristone (also known as the abortion pill, RU 486, Mifegyn, Mifeprex), and Misoprostol (also known as Cytotec, Arthrotec, Oxaprost, Cyprostol, Mibetec, Prostokos or Misotrol). If you live in a country where there is no access to safe abortion services and you would like to obtain a medical abortion with Mifepristone and Misoprostol, please go to Women on Web (www.womenonweb.org

Using Misoprostol (or Cytotec) alone to cause an abortion will be successful 90% of the time. If it is not effective the first time, you can try again after 3 days. The information is based on research by the World Health Organization.

Women who live in a country where they have the possibility to have a safe and legal abortion, should go to a doctor. For abortion clinics worldwide, see www.womenonwaves.org/article-456-en.html

Some women attempt to have an abortion by placing sharp or dirty objects into the womb or by punching the belly. This is very dangerous and should never be done because there is a very high risk of wounding the insides of the woman, infection, heavy bleeding and even death.

For many women, ending a pregnancy is a difficult decision. When the woman cannot discuss the abortion or alternatives with a healthcare provider, we advise her to talk about it with a good friend or a relative. We strongly advise any young girl to talk with her parents or another adult she trusts about her situation, her decision and the abortion procedure.

Women who are sure that they want to end their pregnancy and have no other means should print and study the instructions carefully first. It is best to discuss them with a friend. A woman should never do this alone.

If you have any questions about this method or experiences you want to share, after reading the information below, send email to info@womenonweb.org

How does an abortion with Misoprostol work?

Misoprostol for medical abortion works best in the first 12 weeks of pregnancy.  After that, there is an increased risk of a complication and need for medical attention.  If you are considering using misoprostol after 12 weeks, please contact info@womenonweb.org for instructions; these instructions are for women who are 12 weeks or earlier in their pregnancy.
Misoprostol causes contractions of the womb. As a consequence, the womb expels the pregnancy. A woman can get painful cramps, vaginal blood loss that is more than a normal menstruation, nausea, vomiting and diarrhoea. There is a risk of heavy bleeding for which a woman will have to be treated by a doctor.
The chance that an abortion with Misoprostol will be successful is 90%. Misoprostol is available in pharmacies in almost all countries.

The experience and risks of an abortion caused by Misoprostol are similar to those of a spontaneous miscarriage.

Miscarriage happens spontaneously in 15-20% of all pregnancies.
The treatment of complications is the same as those of a spontaneous abortion (miscarriage). If there is a problem, a woman can always go to the hospital or any doctor. The doctor will treat her as if she had a spontaneous miscarriage. There is no way the doctor will know that the woman took medicines.
We will now provide some important information that every woman who thinks about inducing an abortion with medicines should know.

A woman should make sure she is pregnant.

She can do a pregnancy test or have an ultrasound.

Misoprostol should only be used if a woman is 100% sure that she wants to end the pregnancy.

A woman should try to have an ultrasound before taking Misoprostol.

An ultrasound shows whether the pregnancy is in the womb and the length (number of weeks) of a woman's pregnancy.

Misoprostol should not be used after 12 or more weeks of pregnancy.

A pregnancy of twelve weeks means 84 days (12 weeks) after the first day of the last menstrual period. If a woman thinks she has been pregnant for more than twelve weeks, or if the ultrasound shows this, we do not advise to take Misoprostol unless the woman has medical supervision.
The medicine still works, but the risk of heavy bleeding, serious pain and complications increase the longer the pregnancy lasts.

A woman should not do the abortion alone.

While having the abortion, it is important to have someone close by; this can be the partner, a friend or a relative who knows about the abortion and who can help in case of complications. Once the bleeding starts, someone should stay in contact with the woman to be able to help in case complications occur.

Misoprostol can only be used without medical guidance when a woman has no serious illness.

Most illnesses are no problem. Some serious illnesses, such as, for instance, severe anaemia, can create problems because of the heavy blood loss involved.
Serious illnesses are sometimes a reason for a legal abortion, even in countries with restrictive laws.
Do not use alcohol or drugs during the treatment!!! The woman must be able to pay close attention to what is happening in her body.  If the cramps are very painful, she can use Ibuprofen, or a hot water bottle or heating pad, but never alcohol or drugs.

Misoprostol should not be used when there is a possibility of an ectopic (or extra-uterine) pregnancy.

An ectopic (or extra-uterine pregnancy) is not in the womb (uterus). An ectopic pregnancy can be detected by having an ultrasound. Treatment by a gynaecologist is then necessary to ensure the health of the woman. If not treated, there is a risk of heavy internal bleeding due to rupturing of the fallopian tube.
Gynaecologists treat women for this condition in all countries, even in countries where abortion is illegal. An ectopic pregnancy cannot be treated with Misoprostol.

Misoprostol should not be used if the woman has an intra uterine device (IUD).

An IUD is a contraceptive, a small coil of about 3 cm inserted by a doctor in the womb to prevent pregnancy. A Woman who has an IUD and is pregnant must have an ultrasound made because the risk of an ectopic pregnancy is higher. If the pregnancy is in the uterus, it is necessary to have the IUD removed before using doing the abortion.

Misoprostol should only be used when transportation within a few hours to a hospital is possible.

That way, if complications occur, medical aid will be near.

Misoprostol should never be used if the woman is allergic to Misoprostol or any other prostaglandin.

This is a rare condition, which a woman will be aware of if she has used these medicines and had such a reaction before. If she has never used the medicine before, she cannot have experienced an allergic reaction.

There is a possibility that the attempt to cause an abortion with Misoprostol will fail.

The chance that using Misoprostol will cause an abortion is 90%. The treatment has failed if the medicines do not cause any bleeding at all or there was bleeding but the pregnancy still continued. The woman can try to use the medicines again after a few days, but this can fail again. The failure could be due to the medicines being fake, to an ectopic pregnancy, or because 10% of the time, the medicines do not work. There is only an ongoing pregnancy in 6% of cases.
If more than 14 days after the use of Misoprostol no abortion has occurred, and if no doctor is willing to help, there remains no other option than to travel to another country to have a legal abortion, contact women on web, or to keep the pregnancy.
There is a small increased risk of birth defects such as deformities of the hands or feet and problems with the nerves of the foetus, if the pregnancy continues after attempting abortion with these medicines. Some doctors might consider this as a reason for a legal abortion, so try to find one.

A possible sexual transmitted infection should be treated.

If there is a risk of a sexual transmitted infection (STI, also known as a sexually transmitted disease, STD) such as Chlamydia or Gonorrhoea, arrange an examination with a doctor so that the infection can be treated properly. The risk of such an infection is increased after rape (in a lot of countries a reason for a legal abortion, should pregnancy occur), or when one has had sex with an unknown person.
Having an untreated sexual transmitted infection increases the risk of an inflammation of the womb and fallopian tubes. Such an inflammation is called a pelvic inflammatory disease (PID) or salpingitis or adnexitis.

HOW TO GET MISOPROSTOL

In some countries women can get Misoprostol at their local pharmacies and use it alone. But if you can get help from Women on Web it is better to do a medical abortion with Mifepristone and Misoprostol. It is much more likely she will have a successful abortion than if she uses Misoprostol alone (98% effective with both medicines compared to only 90% with Misoprostol alone).
Some brand names for Misoprostol are Cytotec, Arthrotec, Oxaprost, Cyprostol, Prostokos and Misotrol. Sometimes it is sold over the counter without a prescription, or sometimes a prescription is required. It is less likely that one would need a prescription for Arthrotec. A woman can of course also make her own prescription (see example below

Abortion with Artotec or Arthrotec

In some counties like Morocco, Pakistan, Turkey, Dominican Republic and Lebanon, Misoprostol can be bought in the pharmacies under the brand name Artotec or Arthrotec. Arthrotec is a pil with misoprostol in the outer mantle and a painkiller diclofenac in the inner tablet.

The following information is based on research by the World Health Organisation.

Misoprostol can be bought in the pharmacies under the brand name arthrotec.  Arthrotec is a pil with misoprostol in the outer mantle and a painkiller diclofenac in the inner tablet.

To cause a safe abortion (or miscarriage) until 9 weeks of pregnancy , a woman needs 12 tablets of artrotec.
She should put 4 pills Arthrotec under the tongue. She should not swallow the pills but let them dissolve under the tongue for at least until 30 minutes. She should spit out the inner hard tablet.
After 3 hours she should put another 4 pills under the tongue. She should again spit out the remains of the tablets after half an hours.
After 3 hours she should put another 4 pills under the tongue again for a third time. She should again spit out the remains of the tablets after half an hours.

Within a few hours most women will get cramps and start bleeding. Bleeding can be more than a normal menstruation and can last for 3 weeks.  After 3 weeks a woman has to do a pregnancy test to make sure the abortion was successful.

The woman has to go to a hospital as soon as possible to make sure she has no complication when:
1-    she has a fever for more than 24 hours,
2-    she has very heavy bleeding filling  more than 2 maximum pads per hour for 2 hours or when bleeding is like opening a water tap without pressure.
3-    in case of long lasting pain
She can say that she had a miscarriage as the symptoms and treatment are the same.


In case you want more information please email info@womenonweb.org or leave a message.

۶ نظر:

بهرنگـــ گفت...

عجب پست خوبی دولت ها بیخیال جنین داخل رحم زن هم نشدند! البته رفیق منصورنکبت هم توی این مسائل زیرشکمی دستی بر آتش داشتند و فتوای قتل عمد دادند!
این پست رو بدهم به دوستم آخه خیلی عاشق پیشه است، میگفت پول نداره کاندوم خوب بخره کاندوم ها همه چینی شدند و سریع پاره میشن!

درسته ازدواج کم شده اما نسل جدید عقده سکس داره خیلی دیگه مثلا مدرن شده بدون سکس به بهشت هم نمیروند چه برسه به اینکه عاشق بشن، مهر و محبت هم پیشکش،
ترسم از اینه که حرف آغا مبنی بر جمعیت 150 میلیونی بوقوع بپیونده!

RosaArchiv گفت...

لول
بهرنگ مراقب باش خودت در فتوای150 میلیونی آغا فعال نشی!
در مورد حکمت، بحث جالبی با همسر ایشان (آذر ماجدی) داشتم، که منو یاد پاپ و کلیسا انداخت. ایشان شفاف کنترل بدن زن را از مسئولیتهای دولت آینده ی سوسیالیستی دانسته و با شعار" بزایید، بزایید، ما همه ماشین جوجه کشی رفقا هستیم!" مشت محکمی بر دهان امپریالیسم زدند...
کلی هم برای جنین های سقط شده اش غمگین شد و من را هم به قتل کودکان متهم.
در سوسیالیسم سابقا موجود و در آینده ی یک دنیای بهتر، همواره استالینهای مونث ی خواهند بود که سکس را آزاد و سقط جنین را ممنوع کرده و مانند استالین مدال "مادری" به سینه ی زنان خواهند دوخت و ارتش سرخ و لشکر سوسیالیسم را هر چه پر جمعیت تر با پرورش کودکان اجباری در شیرخوارگاههای چاوچسکویی، برای فتح نهایی علیه سیستم سرمایه داری بروی رحم های دولتی بنا خواهند نمود...
باری رحم زنان اولین سنگری خواهد بود که با ممنوعیت سقط جنین در یک دنیای "بهتر" شان تسخیر خواهد شد و دختران جوان کنونی که با شعار سکس آزاد هوادار کردند، در سیستم سوسیالیستی آینده شان به مادران جوجه کش تقلیل می یابند.
سیاستشان در بردگی زنان همان استالینیستی است، اگرچه زیاد علیه چپ سنتی شعار میدهند. فرقشان اما با سنتی ها تنها در پخش مجانی کاندومهای سوسیالیستی است، که احتمالا به مرغوبیت اجناس چینی باید باشد!
لینک گفتگو در زیر :)
در این میزگرد رزا روشن آنارشیست فمینیست، آذر ماجدی از رهبری حزب اتحاد کمونیسم کارگری و رئیس سازمان آزادی زن و علیرضا بیانی از جریان مارکسیسم انقلابی شرکت دارند و در مورد منشاء ستم کشی زن صحبت می کنند، سرمایه داری یا کنترل زن بر بدن خویش یکی از بحث های اصلی است که به مساله سقط جنین و موضع برنامه یک دنیای بهتر، منصور حکمت و کمونیسم کارگری در این مورد کشیده می شود.

http://youtu.be/OJDRA4vRWUE

Rosa گفت...

میزگرد رادیو پیام- ستمکشی زن، سقط جنین، کمونیسم + ویدئو

دقیقه / دولت موظف است، قبل از رسیدن زن به تصمیم نهایی، وی را از استدلالات و پیشنهادات منصرف کننده مقامات علمی و مددکاران اجتماعی و تعهدات مادی و معنوی دولت در قبال وی و نوزادش مطلع کند.
دقیقه 46:18/ تلاش برای کاهش سقط جنین.
آذر ماجدی :

1:11:05 دقیقه/ از نظر من دقیقا، وقتی نطفه تشکیل شد، تشکیل شد! بچه هست! متعلق به زن نیست! از بدن زن برای رشد خودش استفاده میکنه! حیات داره! روشنه، اگر همان موقع ...
ببینید جالبی قضیه اینه، که الان حتی جنین 24 هفته اگر بدنیا آمد باشه، اگر "بچه خواسته" باشه، که این مقوله "خواسته و نا خواسته" به نظر من بشدت تبعیض آمیزه، بگذریم ازش!
اگر "خواسته" باشه، با بهترین تکنولوژی کنونی زنده نگهش میدارند. یکی از دوستای خود من بچه ای بدنیا آورد ....
26 امین هفته از شکم مادر بیرونش آوردند و به زندگی ادامه داد، میشد از شکم مادر درش آورد و انداخت در سطل آشغال...
بعضی ها میگویند، تا وقتی بند ناف قطع نشده، متعلق به زنه و میشه کشتش. شاید بشه کشتش.
زنها چرا سقط جنین میکنند؟
یکی از دلایل مهم سقط جنین دلایل اقتصادی است. خانواده هایی که پول ندارند بچه دوم و سوم را نون بهش بدهند. یا مادر باید بره سر کار...
اگر یک شرایطی وجود داشته باشه ، که به اینها گفته باشند، شما نباید نگران اقتصاد و تربیت بچه هات باشی. هر بچه ای که توی این جامعه بدنیا میاد یک انسانیه با حق برابر و جامعه ازش نگهداری میکنه!
این تراپیه؟
این قراره عذاب وجدان بده به زن؟
بسیاری از زنها برای مسائل اقتصادی بچه شون را سقط میکنند.
یکسری از سقط جنین ها به خاطر مسائل ناموسی و اخلاقی اتفاق می افته.

Rosa گفت...

http://archiverosa.blogspot.com/2012/10/blog-post_14.html

بهرنگـــ گفت...

اوه مای داگ، نمیدونستم با کله گنده ها میپری!

نه خیالت راحت ما مثل شما اینقدر فعال نیستیم نهایت خلافمون هم جق زدنه!

عجب بچه پررویی هست این بیشعور:

" متعلق به زن نیست! از بدن زن برای رشد خودش استفاده میکنه!"


اینارو بخاطر این کثافت براحتی میشه افشا کرد اما فعلا تو دوران رسانه های انحصاری و پولی هستیم وقتی کمونیست رو به فارسی سرچ میکنیم اولین سایت ها از همین حکمتی ها میاد بالا و تکلیف یک دانش آموز ساده رو با کمونیسم پلاستیکی یکسره میکنه با پیشرفت اوپن سورس و هرکس یک رسانه و نبود سانسور این احزاب عقب مونده مثلا پرطرفدار در اینترنت، هم به زباله دان تاریخ خواهند پیوست،
خیلی غم انگیز است که گله های سرمایه و ارتجاع در اینترنت هم حکمفرما هستند.

Rosa گفت...

لول
کله گنده نیست، شماره حساب شاید!
راستش را بگم، اصلا نمیدانستم طرف کیه...
البته وقتی قول و قرارها گذاشته شد، با کمی جستجو در نت فهمیدم. تاکتیک کمونیستی اینها البته خفن بود: مسئول رادیو دقیقا نیم ساعت قبل از ضبط برنامه ی گفتگو وقتی که داشتیم صداها را چک میکردیم گفت: موضوع بحث "منشا پدرسالاری... " عوض شده!
برای همین هم جدن شانس آوردم که به اندازه کافی از زمان اشغال افغانستان این طیف (هورا کش بمباران) را میشناختم...
در مورد اوپن سورس و غیره زیاد جدی نگیر، برادر بزرگ نمیزاره.
زباله دانی ها هم جدا پر شده و ریسایکلینگ نمیشه!
اینها جنبش آنتی فاشیست اروپا را هم به گند کشیدند... بگذریم...
جق زدن فعلن عاقلانه ترین کاره....