۳۰ بهمن، ۱۳۹۲

قتل عام پناهجویان توسط حکومت استرالیا - یک ایرانی کشته و بیش از 77 نفر زخمی + فیلم

رزا: اول برق اردوگاه پناهجویان را قطع میکنند و بعد ارازل و اوباش بومی و اجیر را با قمه بجان آنان میندازند. یکی از پناهجویان با شلیک گلوله زخمی شده. حال 13 نفر از آنان بقدری وخیم است که آنها را از جزایر جهنمی گینه ی نو - مانوس به استرالیا انتقال دادند.
دلیل قتل عام: دو روزه ی شورش پناهجویان بدلیل نگهداری آنها در قفس!

کوردانه:دومین روز از شورش و درگیری در یکی از اردوگاه‌های نگه‌داری از پناهجویان استرالیا واقع در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو، یک ایرانی کشته و ۷۷ زخمی برجای گذاشته است.ملیت زخمی‌شدگان هنوز مشخص نیست. به گزارش رادیو فردا به نقل از خبرگزاری فرانسه در روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن ماه نیز چندین نفر در تنش‌های رخ داده در این اردوگاه زخمی شده‌اند و ۳۵ تن از پناهجویان نیز از آن گریخته‌اند.
فیلم در زیر
http://youtu.be/27AaiYnGMn8
خبر جدید:
دولت استرالیا روز چهارشنبه افشای اطلاعات شخصی هزاران پناهجو از جمله ایرانیان را تایید کرد. به گزارش ایرنا، اطلاعات شخصی یک سوم از 10 هزار پناهجو در استرالیا توسط اداره مهاجرت این کشور افشا شد که افشای اطلاعات این افراد نقض حریم خصوصی محسوب می شود. رسانه های استرالیا روزچهارشنبه اعلام کردند بسیاری از این پناهجویان در جزیره کریسمس و یا مناطق دیگر استرالیا بسر می برند. افشای نام این افراد درست سه روز پس از ناآرامی ها در بازداشتگاه پناهجویان استرالیا در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو که یک کشته و 77 مجروح برجای گذاشت ، انجام شده است. گفته می شود اطلاعات پناهجویان بیش از 80 کشور از جمله ایران، افغانستان، سریلانکا و سوریه در این لیست وجود دارد و برخی از این افراد بیش از سه سال است به جزیره کریسمس منتقل شده اند. اطلاعات پناهجویان شامل نام کامل آن ها، ملیت، محل اقامت و اطلاعات کشتی است که این افراد با آن به استرالیا رسیده اند. اداره مهاجرت استرالیا روز چهارشنبه افشای اطلاعات شخصی همه پناهجویانی که در جزیره کریسمس و همچنین برخی پناهجویان دیگر که تحت برنامه های این کشور در بازداشت به سر می برند را تایید کرد. این اداره وقوع چنین رخدادی را ناخواسته معرفی کرده است.
….
Foto Detained asylum seekers wait to be deported.


اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا، گفته است از هفته‌ها قبل در این مرکز اعتراضات مسالمت‌آمیزی صورت می‌گرفت که طی دو شبانه روز -یک‌شنبه و دوشنبه- به خشونت کشیده شد.
موریسون گفته است خبر کشته شدن یکی از پناهجویان «یک تراژدی بزرگ است».
با این همه این مقام دولتی می‌گوید «در موقعیت خطرناکی بود که آدم‌ها تصمیم به اعتراض به روشی خشونت‌آمیز گرفتند. از مرکز خارج شده و خود را با خطر بزرگی روبه‌رو کردند».
خبرگزاری فرانسه در عین حال می‌گوید ۱۳ نفر از زخمی‌شده‌ها، در شرایط بحرانی قرار دارند؛ که یک نفر از آنها با گلوله زخمی شده است. کسانی‌که جراحت‌های سخت برداشته‌اند برای درمان به استرالیا انتقال داده شده‌اند.
اردوگاه مانوس، از جمله اردوگاه‌های دورافتاده نگهداری از پناهجویانی که در راه استرالیا بوده‌اند یا بازداشت شده‌اند به شمار می‌رود.
بنا بر قوانین جدید استرالیا تمامی پناهجویان قایق‌سواری که به آن کشور می‌گریزند، به اردوگاه‌هایی خارج از خاک آن کشور منتقل می‌شوند. مانوس از جمله این اردوگاه‌هاست.
یان رینتول یک فعال گروه «ائتلافی برای اقدام به سود پناهجویان» به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفته است تنش در میان گروهی از ساکنان جزیره که مخالف این اردوگاه بودند طی روز بالا گرفته و «حمله» پس از آن آغاز شده که برق اردوگاه قطع شده است.
یان رینتول می‌گوید این گروه از ساکنان جزیره که با قمه و دیگر ادوات به اردوگاه رفته بودند، وارد آن شده و نخست کارکنان را از آنجا بیرون برده‌اند.
به گفته رینتول پناهجویانی که بیرون از اردوگاه بوده‌اند، برای نجات جان خود بود که گریخته‌اند.
به گفته این فعال مدافع حقوق پناهجویان این شرایط نشان می‌دهد که جزیره مانوس «جای امنی برای نگهداری از پناهجویان نیست و آنها باید به استرالیا فرستاده شوند».
سازمان امور پناهجویان ملل متحد اردوگاه‌های واقع در مانوس و نائورو -یکی دیگر از مراکز نگه‌داری از پناهجویان- را اردوگاه‌هایی «سخت» عنوان کرده است که «تاثیری عمیق بر زنان و کودکان و مردانی که در آن نگه‌داری می‌شوند، دارد».
………..به گفته اسکات موریسون، وزیر مهاجرت استرالیا پناهجوی کشته شده بر اثر جراحاتی که به سرش وارد شده بود در راه انتقال به بیمارستان جان باخت.
گروه های حقوق بشر می گویند بازداشت هایی طولانی در اردوگاه های پرجمعیت و گرم، در کنار تعلیق های طولانی در رسیدگی به پرونده پناهجویان می تواند پناهجویان را به بیماری های روانی دچار کند.

به گزارش ایرنا، ناآرامی در بازداشتگاه پناهجویان پس از برگزاری نشست این گروه با مقامات مهاجرت کشور پاپوآ گینه نو رخ داد.
پناهجویان پس از مباحث مطرح شده در نشستی با مقامات گینه نو در مورد تعیین کشور سوم برای انتقال آن ها اقدام به شعار دادن کرده و شورش کردند.
وزیر گردشگری استرالیا نیز اخیرا وضعیت پناهجویانی که قصد وارد شدن به استرالیا را دارند، در برخی از بازداشتگاه ها از جمله گینه نو بسیار ناگوار ارزیابی کرده بود.
ˈتونی بورکˈ با مخوف خواندن وضعیت پناهجویانی که مورد شکنجه و آزار جنسی قرار می گیرند، از وضعیت نامناسب پناهجویان خبر داده بود. شرایط در برخی از این بازداشتگاه ها به گونه ای است که روزانه برخی از پناهجویان اقدام به خودزنی کرده و برای خودکشی تلاش می کنند . تسهیلات اولیه در پاپوا گینه نو در اصل برای 600 نفر فراهم بوده که بر اساس تصمیم دولت استرالیا سه هزار پناهجو در این کمپ ها اسکان داده شدند.
اعلام تصمیم دولت استرالیا مبنی بر اسکان دایم پناهندگان به این کشور در پاپوا گینه نو در تیرماه سال جاری نیز باعث شد صدها پناهجو در یکی از اردوگاه های استرالیا دست به شورش زده و چندین ساختمان دولتی را به آتش بکشند.

 
"Every day I am crying," said Arvin. "I'm very sad here. I say I want to go to school but they say you have to stay." 
The 17-year-old Iranian was speaking covertly to the Guardian from a detention centre on Manus Island, a small, remote converted military base in tropical Papua New Guinea, north of Australia.
Arvin, who left his family behind to flee persecution in Iran, was not supposed to be there. Conditions at Manus are so poor – rampant tropical disease, allegations of sexual assault and a detainee population bursting at the seams – that both main political parties in Australia agree it is not suitable for unaccompanied minors.
Due to a processing error, he and another boy, Tinshwe, 16, from Burma, were mistakenly transferred to the centre as adults. When the mistake was discovered, they were isolated from the hundreds of adult men held in the camp.
The two teenagers, who did not share a common language, lived out their uncertain days in a room no larger than 20 sq metres. One started self-harming. Neither was allowed out. When the Guardian spoke to Arvin, they had been there for months….

Australia Asylum Riots VIDEO : 1 killed , 77 injured in Violence at PNG Detention Camp
Australian immigration minister confirms 77 people were treated for injuries and one person died of a head injury
Asylum seekers released in rescue boat 3 hours off West Java claim Australia lied to them
Refugees accuse Australian navy of abuse

شورش در اردوگاه پناهجویان استرالیا
منبع: روزنامه شرق
شب گذشته در ‌اردوگاه پناهجویان استرالیا که 500 ایرانی نیز در آن در بازداشت به سر می‌برند، آشوب، زدوخورد و آتش‌سوزی رخ داد. در نتیجه این اتفاق در ‌اردوگاه «منوس» تعدادی از پناهجویان و ماموران ‌اردوگاه‌ مجروح شدند.
در این ‌اردوگاه مردانه حدود هزارو٣٠٠نفر پناهجو اسکان داده شده بودند که منابع خبری «شرق» می‌گویند حدود ٣٥‌درصد آنها ایرانی هستند. علت اصلی این آشوب این است که در ‌اردوگاه شایع شده که آنها حتی در کشور «پاپوا گینه نو» نیز اسکان داده نمی‌شوند. مدت‌هاست که این پناهجویان در ‌اردوگاه‌ها بلاتکلیف هستند.
بر مبنای قانون مهاجرت استرالیا از تیرماه امسال، هیچ‌کدام از پناهجویانی که به‌طور غیرقانونی پا به خاک این کشور بگذارند، در استرالیا اسکان داده نمی‌شوند و اسکان این مهاجران در کشور پاپوا گینه‌نو مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا آن‌زمان پناهجویان غیرقانونی در ‌اردوگاه‌هایی با امکانات محدود زندگی خواهند کرد. روزهای گذشته در ‌اردوگاه منوس که جزو خاک کشور پاپوا گینه‌نو محسوب می‌شود شایع شده که آنها برای اسکان خود باید فکر دیگری کنند و در این کشور نیز اسکان داده نمی‌شوند. اعتراض پناهجویان به آتش‌زدن ‌اردوگاه‌ها و تخریب فنس‌ها منجر شده است.
منابع خبری روزنامه «شرق» در اداره مهاجرت استرالیا از مجروح‌شدن تعدادی از افراد و بازداشت تعدادی دیگر از آنها خبر داده‌اند. اخبار توییتری می‌گوید که 30نفر از ‌اردوگاه‌ها فرار کرده‌اند. سخنگوی وزارت حفاظت از مرزها نیز اغتشاش در این جزیره را تایید کرد. در سال‌های گذشته موج گسترده‌ای از مهاجرت به قصد سیدنی و سرزمین کانگوروها به راه افتاد. مهاجرانی اکثرا جوان که به‌دنبال دنیایی رویایی راهی استرالیا می‌شوند. آنها برای رسیدن به «سیدنی» آنقدر شتاب دارند که دنبال راه‌های قانونی برای رسیدن به سرزمین کانگوروها و شب‌های خاطره‌انگیز سیدنی نیستند. راه‌های غیرقانونی و کشتی شکسته و کهنه مالزیایی به پناهجویان غیرقانونی چشمک می‌زند. معبری که آنها را به خاک استرالیا خواهد رساند، مالزی است. سرزمینی که به‌دنبال افزایش مهاجرت غیرقانونی ایرانیان، زمان ویزا را به 14روز محدود کرد. دولت مالزی اعلام کرد که این محدودیت ویزا را در راستای همکاری با دولت استرالیا اعمال می‌کند. برخی پناهجویان در راه رسیدن به استرالیا با قایق‌‌های کهنه، جان خود را نیز از دست می‌دهند. اما این تنها سدی نبود که مقابل راه پناهجویان غیرقانونی به استرالیا علم شد. قاعده خاک در پذیرش مهاجرت در استرالیا از تیرماه امسال تغییر کرد تا مهاجران از هر روشی برای رسیدن به خاک استرالیا اقدام نکنند. پارلمان استرالیا به‌دنبال افزایش شدید تعداد مهاجران، از 13 آگوست سال 2012 قانون سختگیرانه‌ای را وضع کرد، بر مبنای این قانون «تمامی پناهجویان حتی اگر وارد خاک استرالیا هم شده باشند با آنان مطابق قوانین داخلی استرالیا برخورد نخواهد شد پیش‌تر از تصویب این قانون، دولت استرالیا با هرکسی که به خاک این کشور وارد می‌شد مطابق قوانین داخلی خود برخورد می‌کرد. علاوه بر این، درخواست مهاجرت پناهجویان واردشده نیز در اداره مهاجرت استرالیا بررسی نخواهد شد بلکه درخواست پناهندگی آنها در دولت «پاپوا گینه نو» بررسی می‌شود.علاوه بر این، مشخص نیست درخواست پناهندگی آنها چه زمانی مورد بررسی قرار گیرد. از یک هفته تا بیش از یک‌سال ممکن است که پناهجویان در بلاتکلیفی به‌سر ببرند. اردوگاه‌هایی در جزایر دورافتاده؛ اندکی غذا و با کمترین امکانات، زندگی در چادر یا دست بالا کانکس. همین وضعیت نامناسب زندگی و بلاتکلیفی موجب آشوب در اردوگاه‌ها شد. پیش از این نیز در جزیره نائورو آشوب و آتش‌سوزی رخ داد که موجب دخالت پلیس در ماجرا شد. پناهجویان غیرقانونی در جزایر «نائورو»، «مانوس»، «کریسمس» و کمپ «کرتین» در شمال غربی استرالیا اسکان داده می‌شوند. «پال فولی»، سفیر استرالیا در تهران پیش از این در گفت‌وگو با «شرق» خبر داده بود که «از اول ژانویه تا 31 جولای 2013 (دی تا مرداد)، شش‌هزارو404پناهجوی ایرانی با قایق‌های کوچک وارد استرالیا شده‌اند.» آمارها نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم مهاجران غیرقانونی استرالیا، ایرانی هستند.

 مرتبط:
گزارش روزنامه های آیندگان، اطلاعات و کیهان  از چگونگی قدرت گیری خمینی جلاد در انقلاب 57

29 بهمن 1392
ثبت انقلاب

هیچ نظری موجود نیست: