۰۳ فروردین، ۱۳۹۳

فیلم جنگ خیابانی مردم با پلیس مادرید/ اسپانیا


به گزارش خبرگزاری آلمان، ۶۷ تن از نیروهای پلیس و دست‌کم ۳۳ نفر از معترضان در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند. گفته می‌شود پلیس به سوی مردم گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده است.

فیلم هایی که رسانه های دولتی سانسور کردند.
سنگ باران ماشین پلیس
Clashes at 22M Madrid: Protesters Trash A Police Van

فرار مفتضحانه ی پلیس و یورش مردم
Disturbios Manifestación 22M Madrid

ده دقیقه کامل جنگ خیابانی نفس گیر- شورش مردم
Disturbios en las Marchas de la dignidad 22M. 22 de marzo 2014

ده دقیقه کامل – جنگ خیابانی
22M: Madrid Protests on March 22, 2014
حمله ی پلیس به نوجوانان
Police Beat Young Teenage Girls At Madrid Spain #25s Protest
گزارش تصویری از رسانه های وابسته (تلویزیون روسیه)
Más de 100 heridos y 29 detenidos en la Marcha de la Dignidad en Madrid
گزارش تصویری از رسانه های وابسته (تلویزیون روسیه)
دستگیری مردم توسط پلیس
Spain: Police and protesters face-off during Madrid austerity protests
گزارش تلویزیون الجزیره
Spain protests EU-imposed austerity


تظاهرات هزاران نفری مردم مادرید علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا دست‌کم ۱۰۰ مجروح در میان معترضان و نیروهای پلیس برجا گذاشت. پلیس ۲۴ نفر را بازداشت کرده است.
به گزارش دویچه وله، تظاهرات که ابتدا مسالمت‌آمیز آغاز شد، دست‌کم ۱۰۰ مجروح برجا گذاشت. به گزارش خبرگزاری آلمان، ۶۷ تن از نیروهای پلیس و دست‌کم ۳۳ نفر از معترضان در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند. گفته می‌شود پلیس به سوی مردم گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرده است.
یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری آلمان گفت که ۲۴ نفر که به نظر می‌رسد در شروع و دامن زدن به خشونت نقش داشتند، بازداشت شده‌اند.
اعتراض به سیاست‌های ریاضت ملی روز چهارشنبه ۱۴ اکتبر زندگی عمومی را در کشورهای جنوب اروپا فلج کرد. در اسپانیا و ایتالیا اعتصاب‌ها به درگیری‌میان پلیس و مردم انجامید و تعداد زیادی زخمی یا بازداشت شدند.
این تظاهرات در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت محافظه‌کار اسپانیا در هماهنگی با خواسته‌های اتحادیه اروپا برگزار شد. این سیاست‌ها شرایط اقتصادی زندگی شمار بسیاری از مردم اسپانیا را با دشواری‌های بیشتر مواجه کرده است.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بانکدارها را متهم می‌کرد این وضعیت بغرنج اقتصادی را سبب شده‌اند. معترضان خواستار آن بودند که بانکداران باید هزینه‌ی این مشکلات اقتصادی را پرداخت کنند.
برخی دیگر شعار "نان، شغل، خانه برای هر اسپانیایی" سر داده و علیه فساد اقتصادی بانکدارها و مقامات دولتی شعار می‌دادند.
خبرگزاری فرانسه می‌گوید قیمت اجاره‌ی خانه در شهرهای بزرگ اسپانیا در مقایسه با چهارسال پیش سه برابر شده است.
اتحادیه‌های دانشجویی اسپانیا، اتحادیه‌های کارگری و برخی گروه‌های سیاسی چپ مردم را به این تظاهرات بزرگ فراخوانده بودند. آن‌ها از مردم دعوت کردند برای حفظ "شان انسانی" خود به این تظاهرات بپیوندند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

خسته نباشید، جان من شما شورش نکنید یه وقت خدایی ناکرده، زبانم لال قدرت رو بدست میگیرید و به اصول مقدس پرودونی تان خیانت میکنید!
یهو دیدی گرفت و سرمایداری یک امتیازی چیزی بهتون داد اونوقت کی میخواد این خیانت کثیف بورژوایی صفتانه را درست کنه؟!
عزیزم شما فعلا به ما بگو چی شد که در پست قبلی به کس بز این جانور بی آزار توهین کردی؟

"با دیدن کس بز هم.."
دقیقا این "هم" چرا اینجا استفاده شده؟

RosaArchiv گفت...

با سلام
بخش دوم مطلب "کس بز"
راستش از شنیدن تجاوز به بز ها خونم بجوش می آید. متاسفانه کسی این گزارشات را اهمیتی نمیدهد بخصوص در خاورمیانه. در اروپا هم به سگها تجاوز میشه و یا جفتگیری اجباری با انسان و... البته اینجا اینهمه جرم است. و حیوان آزاری...
در مورد بز ها چون آلت جنسی آنان قابل مشاهده است و این امر مستمر انجام میشود. منظور این است که کسانی که برای ارضای جنسی از حیوانات استفاده میکنند، این مطلب زیر برایشان نوشته نشده است...
هدف توهین به کُس بز نبود بلکه به تجاوزگران حیوانات و آنانی که با دیدن آلت جنسی حیوانات اقدام به عمل جنسی اجباری میکنند.

در مورد پرودون نیز آنارشا فیمینیستها مانند لوییزه میشل و اما گلدمن و اغلب زنان و مردان فیمینیسم در مورد اظهارات سکسیستی پرودون آگاه هستند و از آن عبور کرده اند.
ولی البته صحبت از تجاوز مارکس به کلفت خانه اش، در طیف چپ تابو میباشد.
اگر مارکسیستها انتقاد به مارکس را در نفی فرزندش از کلفت خانه را زیر فرش کرده اند، اما آنارشیست ها اظهارات زن ستیزانه ی پرودون را علنن انتقاد کرده و قبول ندارند.
آنارشیسم رهبر ندارد. مارکسیسم اما رهبران خدا گونه.
در مورد امتیاز دادن سرمایه داری به آنارشیستها نیز بهتر است نگران نباشید. تاریخ نشان میدهد که آنارشیستها اصولن از سیستم حذف و نه ادغام شدند.