۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۳

در محکومیت دستگیری فعالان کارگری + اسامی آزاد شدگان

در محکومیت دستگری فعالان کارگری 
سایت خبری جنبش خرداد : اول ماه مه ، روز جهانی کارگر ، با دستگیری گسترده فعالان کارگری همراه بود . این دستگیری ها زمانی صورت گرفت که حسن روحانی ، این «روباه بنفش» ، در سخنرانی حکومتی خود به مناسبت این روز ، داشت می گفت که : «کارگران باید بتوانند از طریق تشکل‌ها و جمعیت‌های آزادشان صدای خود را به گوش مسئولان و وزارت کار راحت و شفاف برسانند جواب این سخنان دروغ نماینده حکومت را اما ابراهیم مددی ، که خودش جزء دستگیر شدگان است ، چه خوب داد . او توانست قبل از انتقال به زندان جهنمی اوین بگوید «حکومتی که کارگران را به‌خاطر توزیع گل و شیرینی در روز کارگر دستگیر کند و کتک بزند، نمی‌تواند ادعای دموکراسی داشته باشد حکومت ِ سرکوب ، زندان و اعدام اسلامی ، که دولت روحانی نیز از همان آغاز جزء لاینفک آن بوده و هست ، اما ، بزودی پاسخ جنایت های روزمره خود را دریافت خواهد کرد . پاسخی که قطعا از طریق ادامه روش مورد پسند طرفداران » مبارزه مدنی و غیر خشونت آمیز » ، که چیزی جز نفی انقلاب مردم نیست ، به پیش برده نخواهد شد . از سوی دیگر باید دستگیری های امروز فعالان کارگری ، پیام خود را بخوبی به چپ رفرمیست ایران ، که خود را دلخوش به دولت روحانی  و ائتلاف رفسنجانی کرده  و در انتظار » باز شدن فضای  تنفسی » له له می زند ، رسانده باشد . چنین چپی،  » چپی » که از بد حادثه نام   «کارگر» را نیز با خود حمل می کند ، بهتر است گور خود از همین حالا برای خودش بکند ، چرا که در رویاروئی های بزرگ پیش رو ، با خفت و خواری بیشتری به گورستان تاریخ خواهد پیوست . زنده باد مبارزات حق طلبانه طبقه کارگر و سایر نیروهای کار و زحمت ایران ! نابود باد حکومت ضدکارگر حاکم بر ایران !

طبق گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران پروین محمدی و شاپور احسانی راد از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی کارگران و عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ساعت دوازده امشب آزاد شدند. لازم به ذکر است که تمامی بازداشت شدگان امروز که در مقابل وزارت کار دستگیر شده بودند نیز امشب آزاد شدند. اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی شاپور و پروین و دیگر کارگران بازداشتی را به ایشان و عموم کارگران ایران تبریک گفته و مصرانه خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط جعفر عظیم زاده و جمیل محمدی از دیگر هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی کارگران شده است. اعضای دستگیر شده سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آزاد شدند. بیش از بیست تن ازاعضای سندیکای رانندگان شرکت واحد تهران که ظهر امروز و بمناسبت روز جهانی کارگر در پایانه ی آزادی درجریان مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر دستگیر شده بودند آزاد شدند. کانون مدافعان حقوق کارگر اسامی تعدادی از کارگران شرکت واحد را که روز پنجشنبه دستگیر شدند، به شرح زیر اعلام کرده است:
۱-      ابراهیم مددی
۲-      علی اکبر نظری
٣-      حسن سعیدی
۴-      وحید فریدونی
۵-      مرتضی کمساری
۶-      محسن حسین تبار
۷-      ناصر محرم زاده
٨-      کیومرث الفتی
۹-      نقی کریمی
۱۰-    بهرام اکبری
۱۱-    علیرضا توسلی
۱۲-    سید روسل طالب مقدم
۱٣-    علی پورکریمی
۱۴-    محمد سالاری
۱۵-    محمد قاسمی
۱۶-    سید رضا نعمتی پور
۱۷-    سید داود سید فاطمی
جعفر عظیم‌زاده، رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران شب قبل از روز جهاني كارگر دستگير شد.این فعال کارگری ميگويد : درصدد هستند که صندوق سازمان تأمین اجتماعی را در طرح بیمه خدمات همگانی ادغام کنند. هنوز تکلیف دزدی‌های هزاران میلیاردی از صندوق سازمان تأمین اجتماعی روشن نشده، کسی محاکمه نشده، از این طرف دارند برای چپاول بیشتر تلاش می‌کنند و می‌خواهند این صندوق را در صندوق بیمه خدمات همگانی ادغام کنند. از طرف دیگر [۷ اردیبهشت] وزیر کار اشاره کرد که برای اینکه صندوق تأمین اجتماعی تأمین شود، باید سن بازنشستگی افزایش پیدا کند. به‌جای اینکه بروند سراغ کسانی که هزاران میلیارد این صندوق را چپاول کرد‌ه‌اند، خود دولت نزدیک به۶۰ هزار میلیارد تومان به این صندوق بدهکار است، به جای اینکه این‌ بدهی‌ها را بدهند تا این صندوق جان بگیرد، آقای رنجبر اعلام کرده که سن بازنشستگی را بالا خواهیم برد رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران همچنین معتقد است که روند سرکوب کارگران نیز در چند ماه اخیر شدت گرفته است. جعفر عظیم‌زاده به تجمع کارگران در آذرماه گذشته مقابل وزارت کار اشاره می‌کند و می‌گوید از آن زمان به بعد اجازه هیچگونه تجمعی به کارگران داده نشده است. در آذرماه گذشته عده‌ای از کارگران با جمع کردن طوماری معروف به "طومار ۴۰ هزار امضایی" مقابل وزارت کار تجمع کرده و خواهان بالا رفتن حداقل دستمزد، بازپرداخت بدهی‌های دولت به صندوق تامین اجتماعی، اصلاح قانون کار و برچیده شدن شرکت‌های پیمان‌کاری شدند. این تجمع با دخالت نیروهای انتظامی به پایان رسید.عظیم‌زاده همچنین به تشکل‌های کارگران پلی اکریل اصفهان، چادرملو، لوشان، کارگران پتروشیمی در جنوب و کارگران کاشی کف در تبریز اشاره می‌کند که همگی با دخالت نیروهای انتظامی سرکوب شده‌اند.این فعال کارگری می‌گوید: «در دولت‌های پیشین موارد زیادی بوده که اعتراضات کارگری را سرکوب کردند، به‌ویژه آن‌هایی را که از درجه بالایی از آگاهی برخوردار و اساساً توسط تشکل‌های کارگری سازماندهی داده شده بودند، به خصوص در سال ۸۸. اما به این شکل سابقه نداشت که کارگرانی که در محل کارخانه‌ها به‌دلیل عدم پرداخت مزد یا مسائل داخلی‌شان اعتراض ‌کنند مورد تعرض قرار ‌گیرند. همان طور که اشاره کردم در دولت روحانی از آذرماه به این طرف اینگونه تجمعات به شدت مورد تعرض قرار گرفته‌اند.». ایران کارگر

لينک گفنگو با فعال کارگری " محمود صالحی "

ما نمی خواهيم که اروپا به يک اتحاديه ی فاشيستی تبديل شود. اين اپيدمی را متوقف کنيد
دو فعال گروه فمن روز پنج شنبه به طور موقت راهپيمايی سالانه ی حزب راستگرای افراطی فرانسه در روز يکم می در پاریس را برهم زدند. اين حزب با راهپيمايی در روز کارگر تلاش می کند تا پیش از انتخابات پارلمانی اروپا برای خود رای جمع کند.
یکی از دختران فمن که شعار "اپيدمی فاشیست" را روی سینه ی برهنه ی خود نوشته بود و ديگری فرياد می زد "مرگ بر اتحادیه ی فاشیستی"، در راس این تجمع حاضر شدند. اين راهپيمايی بخاطر دستگيری دختران فمن از سوی پليس با ديرکرد آغاز شد ولی پس از آن تجمع به رهبری مارين لوپن، که در روز سه شنبه Femen را یک "فرقه هیستریک چپ" خواند و رهبر حزب "جبهه ملی" فرانسه، ادامه يافت. گروه فمن در توييتر خود اعلام کرد: ما نمی خواهيم که اروپا به يک اتحاديه ی فاشيستی تبديل شود. اين اپيدمی را متوقف کنيد

هیچ نظری موجود نیست: