۳۱ تیر، ۱۳۹۳

غزه، نواری از جنایت اسرائیل و خون فلسطین




«مدز گیلبرت» پزشک نروژی که به صورت داوطلب برای کمک به مردم غزه به این منطقه سفر کرده، در نامه‌ای به تشریح اوضاع پرداخته و از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به این وضعیت پایان دهد. در ادامه متن نامه این پزشک نروژی آمده است:
«دوستان گرامی؛
دیشب افتضاح بود. «تهاجم زمینی» به غزه باعث شد تا انبوهی از فلسطینی‌ها از هر سنی با همه نوع مجروحیتی از راه برسند؛ نقص عضو، بدن‌های پاره پاره، خونریزی، رعشه و در آستانه مرگ. همه آن‌ها هم غیرنظامی و بی‌گناه بودند. قهرمانان در آمبولانس‌ها و تمام بیمارستان‌های غزه برای 12 تا 24 ساعت پشت سر هم فعالیت می‌کنند و صورت‌هایشان از خستگی و بار کاری ناجوانمردانه تیره شده است (آن هم بدون آنکه در چهار ماه گذشته حقوقی دریافت کرده باشند). آن‌ها از بیمارها مراقبت می‌کنند، وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنند و سعی می‌کنند هرج و مرج غیرقابل درک پیکرها، اندازه‌ها، اعضا، راه رفتن یا نرفتن، نفس کشیدن یا نکشیدن، خونریزی کردن یا نکردن آدم‌ها را بفهمند. آدم‌ها!
همان‌ آدم‌هایی که «اخلاق‌مدارترین ارتش جهان» [!] یک بار دیگر با آن‌ها مثل حیوان رفتار کرده است.
بی‌نهایت برای زخمی‌ها و اراده‌ آن‌ها در عین درد کشیدن، رنج و شوک، احترام قائلم. پرسنل بیمارستان و نیروهای داوطلب را بی‌اندازه تحسین می‌کنم. بودنم در کنار «مقاومت» فلسطینی به من قدرت می‌دهد، هرچند که می‌خواهم فریاد بکشم، کودکی آغشته به خون را محکم به آغوش بکشم، بگریم و بوی پوست و موی او را استشمام کنم و هر دویمان یکدیگر را در آغوشی بی‌انتها محافظت کنیم. اما نه ما می‌توانیم این کار را کنیم، نه آن‌ها.
صورت‌های خاکستری، آه، نه! باز هم محموله‌ای از بدن‌های پاره پاره و در حال خونریزی، نه، همین حالا هم دریایی از خون، کوهی از گوشت، بانداژهای آغشته به خون کف اورژانس را پوشانده است. آه، نظافتچی‌ها، همه جا هستند، سریع زمین را از خون پاک می‌کنند و باندها، موها، لباس و هر چیزی که از کشته‌ها مانده را بیرون می‌ریزند... تا دوباره آماده شوند، تا همه چیز دوباره تکرار شود. در 24 ساعت گذشته، بیشتر از 100 مورد به بیمارستان «شفا» آمده‌اند. اگر یک بیمارستان بزرگ و مجهز بود، اوضاع روبه راه بود، اما اینجا، تقریبا هیچ چیز نداریم: نه برق، نه آب، نه مواد یکبار مصرف، نه دارو، نه تخت، نه ابزار، نه نشانگرهای درمانی. هر چیز هم که هست، زهوار در رفته است و گویی از موزه بیمارستان‌ها برداشته شده. اما این قهرمان‌ها، شکایتی نمی‌کنند. آن‌ها مثل جنگجویان با همین کنار آمده و مصمم به کارشان ادامه می‌دهند.
این جملات را در حالی برای شما می‌نویسم که روی تختی دراز کشیده و سیل اشک‌هایم جاری است؛ اشک‌های گرم، اما بی‌فایده‌ی درد و رنج و خشم و وحشت.
همین حالا، سمفونی نفرت‌انگیز ارکستر ماشین جنگی اسرائیل دوباره شروع شد. همین الان: صدای شلیک مداوم توپ قایق‌های نیروی دریایی در نزدیکی‌های ساحل، غرش اف-16ها، پهپادهای تهوع‌آور و آپاچی‌های گوش‌خراش. اکثر آن‌ها ساخت آمریکا و خریداری شده با پول آمریکا هستند.
آقای اوباما؛ قلب داری؟
شما را دعوت می‌کنم، یک شب، فقط یک شب با ما در [بیمارستان] شفا باشی. شاید با لباس مبدل یک نظافت‌چی.
من مطمئنم که این، 100 درصد، تاریخ را تغییر می‌دهد.
امکان ندارد که کسی قلب و قدرت داشته باشد، یک شب در شفا بماند و پس از آن برای پایان دادن به سلاخی مردم فلسطین مصمم نشود.
اما سنگ‌دل‌ها و بی‌رحم‌ها محاسبات خود را کرده و می‌خواهند کشتار «ضاحیه» [حومه جنوبی بیروت] دیگری به راه بیاندازند.
نهرهای خون در شب‌های آینده هم جاری خواهند بود. می‌توانم حس کنم که آن‌ها ابزارهای خود را برای کشتن آماده کرده‌اند.
لطفا، هر کاری از دستتان بر می‌آید انجام دهید. این وضعیت نمی‌تواند این طور ادامه پیدا کند».   مدز گیلبرت- استاد و رئیس کلینیک دانشگاه شمال نروژ
 غزه، فلسطین اشغالی

پیام پسر جوان اسرائیلی به مردم نوار غزه
Israel Young Boy's Message to Gaza



فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه جنگ تظاهرات کردند
صدها فلسطینی شب گذشته در اعتراض به تداوم عملیات مرگبار ارتش اسرائیل در نوار غزه در خیابان های رام الله در کرانه باختری رود اردن راهپیمایی کردند
شماری از تظاهرکنندگان را کودکان فلسطینی تشکیل می‌دادند که عروسک‌های آغشته به رنگ قرمز در دست داشتند که نماد قربانیان نوجوان فلسطینی در جریان ناآرامی‌های اخیر در غزه محسوب می‌شود
روز شنبه همچنین نزدیک به ۲۵۰ شهروند اسرائیلی نیز در تل‌آویو برای پایان دادن به عملیات نظامی در نوار غزه دست به تظاهرات زدند و با گروهی از حامیان حمله اسرائیل به نوار غزه درگیر شدند.
برای خواندن در منبع روی تیتر مطالب کلیک کنیم.
فیلم کوتاهی از بمباران غزه
Israel bombed and burned homes of innocent Palestinians
اسرائیل باز هم از بمبهای سفید فسفری علیه مردم غزه استفاده کرد- عکس
Breaking: AlJazeera reports israeli using phosphorus bombs in Shijaia and Zaitoon areas in Gaza...

URGENT The Israeli Forces #IDF #IOF used phosphorus bombs in Shijaia and Zaitoon district, #Gaza
فیلم استفاده از بمب فسفری (ممنوعه!) سال پیش
Israel Bombed White Phosphorus on Palestinians in Gaza
04.09.2013
بنا بر آخرین گزارش‌ها شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه به ۵۵۰ نفر رسیده است. ۱۸ سرباز اسرائيلی هم در حمله زمینی به غزه کشته و دو شهروند اسرائيلی هم در اثر پرتاب موشک‌های حماس کشته‌ شده‌اند. هزاران کودک، پیر، زن و مرد در نوار غزه زخمی شده‌اند. نزدیک به ۸۰ درصد تلفات از غیرنظامیان‌اند. به گزارش سازمان ملل متحد شمار آوارگان و افرادی که به مدارس زیر نظر سازمان ملل پناه برده‌اند، بیش از ۸۵ هزار نفر است. 
خهم‌زمان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رهبر شاخه حماس در تبعید، امروز در دوحه، پایتخت قطر، دیدار کردند تا راهی برای رسیدن به ‌آتش‌بس بیابند. منابع فلسطینی از پیشرفت‌های معینی سخن گفته‌اند. اما اسماعیل هنیه، رهبر حماس در نوار غزه، گفته است که هدف حماس از جنگ شکستن محاصره غزه است. از همین رو امکان رسیدن به آتش‌بس چندان آسان به نظر نمی‌رسد.
در حال حاضر یک میلیون و هشتصدهزار نفر در نوار غزه زندگی می‌کنند، در نواری که تنها ۱۴ کیلومتر عرض آن است. حملات هوایی، زمینی و دریایی اسرائیل تقریبا هیچ جای امنی در این نوار برای مردم باقی نگذاشته است. امروز اسرائیل حتی بیمارستان شفای غزه را نیز هدف قرار داد. جنگ در منطقه شجاعیه غزه کشته‌های بسیار برجای گذاشته است.
...امروز بان کی مون وارد قاهره شد. وزیر خارجه آمریکا نیز از پی او خواهد آمد. هم‌زمان محمود عباس و خالد مشعل در دوحه دیدار کردند تا برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در نوار غزه چاره‌ای بیاندیشند. تلفات جنگ از مرز ۵۰۰ نفر گذشت.

Jürgen Todenhöfer: "Maßloser Angriff der Israelis auf Gaza"

Al-Jazeera berichtet von verbotenen #PhosphorBomben durch Israel in #Gaza




لطفن از دراپ باکس برای ذخیره ی اطلاعات  استفاده نکنید
 برای خواندن مقاله در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.
هشدار اسنودن: دراپ‌باکس "دشمن حریم خصوصی" شماست
ادوارد اسنودن سرویس دراپ‌باکس را ناقض حریم خصوصی دانسته و به کاربران سراسر جهان پیشنهاد کرده برای ذخیره‌سازی داده‌ها به سرویس‌هایی کوچ کنند که نمی‌توانند به محتوای فایل‌ها دسترسی داشته باشند.
دویچه وله ـ ادوارد اسنودن٬ متخصص امنیت و پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌هایش درباره برنامه‌های عظیم جاسوسی ارتباطات دیجیتال در دموکراسی‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا و بریتانیا زلزله‌ای در دنیای آنلاین و آفلاین پدید آورده٬ نسبت به استفاده از سیستم ذخیره‌سازی داده‌های دراپ‌باکس هشدار داد و آن را "دشمن حریم خصوصی کاربران" خواند.

 comment: سلام عزیز/لطفا وبلاگ " فیلتر شکن جدید" را هم لینک نمایید
فیسبوک فیلتر شکن جدید:
گوگل پلاس فیلتر شکن جدید:
توییتر فیلتر شکن جدید:

زنان سیاهپوش یهودی علیه جنگ

  A Short History of Womenin Black

In January1988, one month after the first Palestinian Intifada broke out, a small group of Israeli and Palestinian women stood once a week, at the same hour and at the same location - a major traffic intersection in Israel. They were dressed in black and held up a black sign in the shape of a hand with "Stop the Occupation" written in white.'It was a simple form of protest that women could do easily... We could bring our children, there was no chanting or marching, and the medium was the message. Within months vigils sprang up throughout Israel'
-- Bat Shalom - Israeli women's peace organisation


لطفن از دراپ باکس برای ذخیره ی اطلاعات  استفاده نکنید

هشدار اسنودن: دراپ‌باکس "دشمن حریم خصوصی" شماست

ادوارد اسنودن سرویس دراپ‌باکس را ناقض حریم خصوصی دانسته و به کاربران سراسر جهان پیشنهاد کرده برای ذخیره‌سازی داده‌ها به سرویس‌هایی کوچ کنند که نمی‌توانند به محتوای فایل‌ها دسترسی داشته باشند.

دویچه وله ـ ادوارد اسنودن٬ متخصص امنیت و پیمان‌کار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا که افشاگری‌هایش درباره برنامه‌های عظیم جاسوسی ارتباطات دیجیتال در دموکراسی‌های بزرگ جهان از جمله آمریکا و بریتانیا زلزله‌ای در دنیای آنلاین و آفلاین پدید آورده٬ نسبت به استفاده از سیستم ذخیره‌سازی داده‌های دراپ‌باکس هشدار داد و آن را "دشمن حریم خصوصی کاربران" خواند.

اسنودن این نکات را برای نخستین بار روز پنج‌شنبه (۲۶ تیر٬ ۱۷ ژوئن) در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین مطرح کرده است. به گفته او استفاده از سیستم ذخیره‌سازی ابری دراپ‌باکس که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد می‌تواند حریم خصوصی کاربران را در معرض تهدیدات جدی قرار دهد. توصیه او به کاربران این است که از سیستم‌های جای‌گزین و ایمن‌تر از جمله SpiderOak برای ذخیره‌سازی داده‌های شخصی خود استفاده کنند.

ادوارد اسنودن می‌گوید کمپانی دراپ‌باکس از شرکای برنامه عظیم جاسوسی "پریسم" آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) است؛ یعنی در صورت لزوم ان‌اس‌ای می‌تواند به سادگی و با هماهنگی از محتوا و جزئیات داده‌های ذخیره‌شده کاربران در این سیستم باخبر شود.

او با اشاره به انتصاب کاندولیزا رایس٬ وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دولت جرج بوش٬ در هیات مدیره دراپ‌باکس گفت: «او احتمالا بیش از هر مقام دیگری (در آمریکا) با حریم خصوصی ضدیت دارد و همین نشان می‌دهد که دراپ‌باکس تا چه اندازه برای حریم خصوصی کاربران خطرناک است

پیشنهاد کوچ به سرویس‌هایی با "دانش صفر" درباره محتوا

پیشنهاد ادوارد اسنودن به کاربران این است که برای ذخیره‌سازی داده‌های خود از سرویس‌هایی استفاده کنند که در اصطلاح فنی "دانش صفر" (Zero Knowledge) نامیده می‌شوند؛ یعنی سرویس‌هایی که هیچ‌گونه دسترسی به داده‌های ذخیره شده روی سرورهای خود ندارند و نمی‌توانند اطلاعات مرتبط با آن را در اختیار دیگران قرار دهند. SpiderOak یکی از آن سرویس‌هاست.

به گفته اسنودن: «ساختار اسپایدر اوک به گونه‌ای است که کاربران می‌توانند دقیقا از امکاناتی که سرویسی نظیر دراپ‌باکس ارائه می‌کند بهره‌مند شوند٬ با این تفاوت که آنها هیچ دسترسی‌ای به محتوای فایل‌ها و داده‌ها ندارند.» به این ترتیب حتی اگر نهادهای امنیتی بخواهند به محتوای داده‌های خصوصی کاربران دسترسی داشته باشند٬ باید به دادگاه بروند و حکم قضایی دریافت کنند و پس از طی این مراحل قانونی بتوانند کد رمزگذاری را از خود کاربر دریافت کنند

اسپایدر اوک که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده٬ عملا دسترسی به محتوای فایل‌های کاربران بدون حکم قضایی را غیرممکن می‌سازد. مدیرعامل این کمپانی در گفت‌وگو با مجله «بیزنس اینسایدر» در واکنش به گفته‌های اسنودن گفت: «آنچه او امروز مطرح کرده همان نکاتی است که ما در سال‌های گذشته تلاش کردیم تا به کاربران بفهمانیم. ما از همان ابتدا کار را با این باور شروع کردیم که حریم خصوصی باید بخشی نهادینه شده در محصول‌مان باشد

این سرویس در حال حاضر تقریبا یک میلیون کاربر فعال دارد٬ اما به گفته ایتان اوبرمن٬ مدیرعامل اسپایدر اوک٬ از زمانی که اسنودن از برتری‌های این سرویس سخن گفته مراجعه به این سرویس و ثبت‌نام در آن افزایشی چشمگیر داشته و به شش برابر روال معمول رسیده است.

دراپ‌باکس هم در واکنش به اظهارات اسنودن اعلام کرده که: «تامین امینت و حریم خصوصی کاربران همواره از اولویت‌های این کمپانی بوده و دراپ‌باکس نه تنها هرگز با پریسم همکاری نکرده٬ که در برابر برنامه‌هایی از این دست مقاومت خواهد کرد

به گفته مسئولان دراپ‌باکس: «سیاست‌های این کمپانی به گونه‌ای است که به درخواست دولت‌ها تن نخواهند داد و جزئیات درخواست دولت‌ها را هم در "گزارش شفافیت" خود منتشر خواهند کرد

۴ نظر:

ناشناس گفت...

نفرت پراکنان قومی و مذهبی از کثافت هم تغذیه می کنند

نمی توان علیه جنگ بود و در کنار ناسیونالیسم عرب و بنیادگرایی اسلامی از سویی و یا راسیسم صهیونیستی از سوی دیگر ایستاد. اما کوچک ترین روزنه ی امید به سمت تضعیف این دو سو تنها زمانی گشوده می شود که جنگ پایان پذیرد و در لحظه ی کنونی این مساله تنها با شکست عملیات نظامی اسراییل علیه نوار غزه ممکن است. با تمام حرف هایی که هست، حرف آخر این است: در این مغلوبه ی آتش و خون ما در کنار تو ایستاده ایم فلسطین.

Rosa گفت...

به گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی از خانه‌های خود گریخته‌اند. بسیاری از آنان در مدارس و دیگر ساختمان‌های عمومی پناه گرفته‌اند. سخنگوی دفتر سازمان ملل برای کمک‌های انسان‌دوستانه، جنز لرک، تاکید کرد که ۵۰۰ خانه در پی درگیری‌ها کاملا ویران شده است. او وضعیت پناهجویان را "بس فاجعه‌آمیز" توصیف کرد و گفت که در امتداد نوار غزه که طول آن به ۴۰ کیلومتر می‌رسد تقریبا هیچ گونه پناهگاهی برای آنان وجود ندارد.

عیسی طرازی، مدیر اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه، از ادامه عملیات جنگی در روز سه‌شنبه خبر داد: «از صبح زود حملات هوایی آغاز شده، مدام صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و کسی جرأت نمی‌کند به خیابان برود. احساس می‌کنم که خانه‌ام بر اثر بمباران‌ها می‌لرزد.» به گفته او، هر یک دقیقه صدای برخورد یک موشک شنیده می‌شود.

به دلیل حملات اسرائيل علیه حماس، پروژه‌های کلیسایی منطقه نیز متوقف شده است. برای نمونه یک مرکز بهداشت مادر و کودک در رفح که سازمان "نان برای جهان" از آن حمایت می‌کند، بسته شده است. به گفته طرازی، به دستور ارتش اسرائيل باید آن منطقه را تخلیه می‌کرده‌اند. همچنین مردم تنها دو ساعت در روز امکان استفاده از برق را دارند.

این در حالی است که به گفته طرازی، مراکز بهداشتی در حال حاضر بسیار مورد نیاز هستند بخصوص که باید محلی وجود داشته باشد تا بتوان در آن به کودکان آسیب‌دیده جسمی و روحی رسیدگی کرد. طرازی گفت: «بیمارستان‌ها به طور ناامیدکننده‌ای پر هستند، خانواده‌ها در آنجا به دنبال مردگان خود می‌گردند.»

به گفته طرازی، بر اثر بمباران گورستان یک کلیسا که قدمت آن ۶۰۰ سال است چندین پناهجو زخمی شده‌اند. مدیر اجرایی شورای کلیساهای خاورمیانه گفت که بیش از هر چیز کمک‌های درمانی و بهداشتی ضرورت دارند.

شورای کلیساهای خاورمیانه متشکل است از کلیساهای یونانی-ارتدوکس، شرقی-ارتدوکس، کاتولیک و پروتستان.

به گزارش سازمان یونیسف، در میان کشته‌شدگان ۱۲۱ کودک در سنین بین ۵ ماه و ۱۷ سال وجود دارند. به گفته سخنگوی یونیسف، ژولیت توما، بیشتر این دختران و پسران بر اثر حمله هوایی، گلوله تانک و آتش توپخانه کشته شده‌اند.

سازمان جهانی تغذیه نیز از خالی شدن انبارها و کمبود مواد غذایی در غزه ابراز نگرانی کرده است.

وحید گفت...

سلام رزا جان
درباره ی غزه شاید عجیب باشه ولی به نظرم بهترین کار توی ایران سکوت کردنه چون در اثر تبلیغات (حتی برای بچه ها) افکار عمومی تا حد جنون تحریک شده اند و هر حرفی موجب کشتن آذمایی می شه که شناسنامه اسرائیلی دارند!

-----------------
پ.ن:چند روز پیش توی سبزوار یک دختر نوجوان روزه گرفته بود ولی به افطار نرسید و مرد! (به همین سادگی و پوچی :( ) ... چند تا روزه خوار رو هم شلاق ردند...

به امید اینکه زمین جای بهتری برای زندگی کردن بشه
با عشق و همبستگی
وحید

Rosa گفت...

سلام وحید جانم
اینجا هم نمی توان از غزه گفت. بدلیل کشتار میلیونی و سیستماتیک یهودیان بدست فاشیستها و "گناه کبیره" ی همدستی اجتماعی برای کشتارشان در نسل پدران و مادران...
اما خوب، در حال له کردن غزه هستند. انگاری که سوسکها را در لانه شان گیر انداختند و قرار است که نسلشان را از روی خاک بردارند (ترجمه ی مستقیم یک مصاحبه)
اغلب تظاهراتها در اروپا نیز با درگیری ختم شدند، حتی در جبهه ی آنتی فا.
من هم فکر میکنم به همین دلیل تو در هیچکدامشان شرکت نکردم. و البته این سکوت بدلیل عدم حمایت نیست بلکه جبهه ی هواداران فلسطین خود راسیست و سکسیست و ارتجاعی هستند و یا اینها دست بالا را دارند.
آیا ما میتوانیم روزی مردم یهود و مسلمان را در چشم همدیگر به عنوان انسان ببینیم؟
متاسفانه اغلب قربانیان کودکان و نوجوانان هستند. نسلی که با نفرت به همدیگر بزرگ میشوند.
تنها عشق میتواند این نسل را نجات دهد.
آیا روزی بدلیل جهش ژنتیکی انسانهایی را خواهیم داشت روی این کُره ی خاکی که بدون هیچگونه پیشداوری بتوانند همدیگر را دوست بدارند؟
از دو طرف کمتر از 300 نفر در تظاهرات مشترک علیه جنگ بودند.
کمیتی که شاید به کیفیت تبدیل شود و یا در نطفه خفه شود.
اما خوب، من زیاد هم نا امید نیستم.
چون راسیسم نیز در آغوش کشیدن سیاهی را با سفید بر نتابید و از نفرت به مغزش شلیک کرد.
باشد که با عشق
و همبستگی بتوان دنیای بهتری ساخت.

در مورد مُردن از روزه!
یاد گلسرخی که نوشت: وقتی کودکی از تب دو ساعته می میرد...
با عشق
و با همبستگی