۰۴ مرداد، ۱۳۹۳

فیلم حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در بیت حانون در شمال نوار غزه- دستگیری آنارشیستها در تل آویو


فیلم حمله ارتش اسرائیل به مدرسه سازمان ملل در بیت حانون در شمال نوار غزه


رزا: فیلم بالا تقدیم به رفقای آنارشیستی که در شکم هیولا (تل آویو) اعتراض کرده و همگی دستگیر شدند.




حمله وحشیانه به مدرسه وابسته به سازمان ملل! 
تصویر انفجارهای غزه از ایستگاه فضایی بین المللی
ارتش رژیم صهیونیستی پس از کشتار غیرنظامیان در دو منطقه الشجاعیه غزه و خزاعه خان یونس امروز کشتار جدیدی را در بیت حانون در شمال نوار غزه مرتکب شد. حمله هوایی به مدرسه وابسته به سازمان ملل در شمال نوار غزه، جدیدترین جنایت اسرائیل در غزه است.خبرها از آن حکایت دارد که ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک 3 گلوله توپ و یک موشک بالگرد آپاچی مرتکب این جنایت شده است.هزاران زن و کودک که پس از تهدیدات اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شده بودند در این مدرسه وابسته به سازمان ملل پناه گرفته بودند که هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفتند.
شمار شهیدان مدرسه پناهگاه فلسطینیان در بیت حانون در شمال نوار غزه به بیش از 15 نفر رسید.


 گلوله‌باران یک مدرسه‌ سازمان ملل در بیت حانون که پناهگاه مردم فراری بود، دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ٢٠٠ نفر زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش بی بی سی، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، حمله اسرائیل به این مدرسه را شدیدا محکوم کرد. به گفته بان کی مون کارکنان سازمان ملل نیز در میان قربانیان هستند.
این اولین حمله اسرائیل به یک مدرسه سازمان ملل متحد نیست، اما نخستین‌باری است که چنین حمله‌ای قربانی گرفته است.
خبرنگار یورونیوز: غزه تبدیل به قبرستان ارواح شده است
یورونیوز: بیش از دو هفته است که بمباران نوار غزه ادامه دارد و جان بیش از هفتصد تن از اهالی غزه را گرفته است. در همین باره با والری گوریا، خبرنگارمان اعزامی به غزه گفتگو کردیم.
یورونیوز: والری، مثل روزهای گذشته تنش و درگیری ها ادامه دارند و اسراییل حملات جدیدی در نوار غزه انجام داده است؟
والری گوریا: تنش و درگیری افزایش زیادی یافته است و اگر تنها خیابانهای غزه را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که نگرانیها خیابانهای غزه را خالی از رفت و آمد کرده است. شهر تبدیل به قبرستان ارواح شده است. همه در مخفیگاهها مانده اند، آنها نگران افزایش بمباران اسراییلیها هستند.
یورونیوز: کوچه های خالی از مردم نشان می دهد که مردم در خانه هایشان پناه گرفته اند و آنجا را تبدیل به پناهگاهایشان کرده اند؟
والری گوریا: در واقع مردمی که خانه هایشان خراب نشده است همچنان در خانه پناه می گیرند، برخی ها در زیر پله ها مخفی می شوند، برخی دیگر به پناهگاههای سازمان ملل می روند اما در هر حال ترس و واهمه در همه شهر حضور دارد، ترس از بمبهایی که هر لحظه ممکن است بر سرتان بیفتد همواره وجود دارد.
یورونیوز: شما توانسته اید تصاویری از غزه بگیرید، آیا اکنون می توانیم مانند یکی از اعضای سازمان ملل اتفاقات غزه را یک فاجعه بشری بنامیم؟
والری گوریا: در حالی که مردم غزه از کمبود مواد اولیه به شدت رنج می برند و همه نگران بمباران لحظه به لحظه هستند و خانواده ها در غزه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، از پوشاک گرفته تا مواد غذایی و آب آشامیدنی، همه اینها نشانی از این فاجعه دارد. معضل اصلی اینجاست که بسیاری از مردم راه زیادی برای فرار از غزه هم ندارند. مردم توان جابجایی و مهاجرت ندارند و از آن طرف کمکهای حقوق بشری هم به دست مردم غزه نمی رسد. برق خانه ها مرتبا قطع می شود. امروز در تمامی خانه های غزه برق رفته بود. آب آشامیدنی هم نادر پیدا می شود، اسراییلیها کانالها و لوله های آب آشامیدنی را هم بمباران کرده اند و حالا آب آشامیدنی در جایی که کانالها نابود شده اند با آب چاه مخلوط می شود.
یورونیوز: طبق آنچه که می گویید، خانواده های غزه، آنهایی که شما با آنها ملاقات کرده اید، به ته خط رسیده اند؟
والری گوریا: امروز صبح به شمال نوار غزه رفتیم، با خانواده ای گفتگو کردیم که خانه شان کاملا ویران شده بود، آنها حالا در خانه همسایه شان زندگی می کنند. ناامیدی بسیار زیادی داشتند. غم و آلام آنها غیرقابل توصیف بود، آنها نمی دانند چکار کنند، کجا بروند، نمی دانند دست به دامن چه آیین مقدسی بشوند، منتظرند تا جهان برایشان راه حلی بیابد، برای این بحرانی که غیرقابل تحمل شده است، راه حلی برای نجات ساکنان غزه.
گزارش‌ها حاکی است که اسرائیل و حماس با برقراری آتش بسی ۱۲ ساعته موافقت کرده‌اند.
به گفته یک مقام آمریکایی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، زمان آغاز آتش بس را صبح روز شنبه اعلام کرده است.   اسرائیل می‌گوید با وجود برقراری آتش بس،‌همچنان برای یافتن تونل‌هایی که شبه نظامیان فلسطینی از آنها استفاده می کنند، به جستجو ادامه خواهد داد.
اسرائیل روز جمعه با پیشنهاد آمریکا برای برقراری آتش بس یک هفته‌ای مخالفت کرده بود.
در طول ۱۸ روز درگیری میان اسرائیل و حماس در نوار غزه، بیش از ۸۵۰ فلسطینی و ۳۸ اسرائیلی از جمله چهار غیرنظامی کشته شدند.
 روز جمعه  ۵ فلسطینی نیز در کرانه باختری کشته شدند.

در هجدهمین روز از جنگ غزه، دستکم ۲۷ فلسطینی دیگر کشته شده اند؛ یکی از مسئولان جهاد اسلامی هم در بین کشته شده هاست.. تعداد کشته های فلسطینی از هشتصد نفر گذشته که بیشترشان غیرنظامیند. شمار قربانیان اسرائیل به ۳۶ نفر رسیده، که سه نفرشان غیرنظامیند. اما واکنشها به هدف قرار گرفتن یک مدرسه سازمان ملل ادامه دارد. حمله ای که جان ۱۵نفر را گرفت. در همین حال، وزیر خارجه آمریکا که در قاهره است قرار است بزودی درباره یک طرح آتش بس صحبت کند.
...نظرات گروه‌های سنی مختلف شرکت‌کننده در این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی (۱۸-۲۹ سال) حملات اسرائیل به غزه را غیرموجه می‌دانند در حالی که تنها ۲۹ درصد از بزرگسالان (۵۰-۶۴ سال) این کشور با حملات اسرائیل به غزه مخالفند. در برابر ۵۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا (۵۰-۶۴ سال) منطق اسرائیل برای این حملات را می‌پذیرند اما فقط ۲۵ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال در ایالات متحده این حملات را موجه می‌دانند
نظرات بر حسب گروه سنی
            موجه     غیرموجه            بدون‌نظر
۱۸-۲۹ سال        ۲۵        ۵۱        ۲۴
۳۰-۴۹ سال        ۳۶        ۴۳        ۲۲
۵۰-۶۴ سال        ۵۳        ۲۹        ۱۸
بالاتر از ۶۴ سال             ۵۵        ۳۱        ۱۴
از نکات جالب توجه دیگر در میان نتایج کلیک نظرسنجی جدید موسسه گالوپ می توان به اختلاف نظرات آمریکایی ها نسبت به حملات اسرائیل به غزه با توجه به سطح تحصیلات آنها اشاره کرد.
در میان آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۴۵ درصد از کسانی که تحصیلاتی در سطح دیپلم و یا زیردیپلم دارند با حملات اسرائیل به غزه مخالفند در حالی که در میان افرادی که تحصیلاتی بالاتر از لیسانس دارند آمار موافقان این حملات به ۵۳ درصد می‌رسد.
از زمان آغاز دور جدید درگیری ها میان اسرائیل و حماس بیش از ۸۰۰ نفر در غزه و ۳۶ نفر در اسرائیل کشته شده‌اند.
Deadly Strike on Gaza School : 15 Dead By Israeli Shells


A UN school serving as an emergency shelter in Gaza was hit by shelling Thursday, leaving at least 15 dead. More than 700 Palestinians, mostly civilians, have been killed since the conflict began three weeks ago, while the Israeli death toll stands at over 30. RT’s Harry Fear reports from Gaza on this latest horrendous attack
سایت یوتیوب به دلیل دارا بودن محتوای مجرمانه باید فیلتر باشد و کارگروه فیلترینگ برنامه ای برای رفع فیلتر این سایت ندارد و بروز مشکل فنی که منجر به دسترسی برخی کاربران به این سایت شده بود به معنای تصمیم برای رفع فیلتر آن نیست

۱۳ نظر:

Rosa گفت...

برخورد خشونت آمیز حماس با ساکنانی که قصد حفظ جان خود را دارند‎

http://www.iranglobal.info/node/36801

Rosa گفت...

وحید جان
سفارت که سهله
اینجا در اروپا به نمازخانه های یهودی حمله کردند.
حمله به سفارت اسرائیل قابل پیشبینی بود...
حمله به یهودیان اما اصولن نامربوط است بخصوص اینکه یاد آور دوران جنگ جهانی و هیتلر است...
انگار بخواهیم آتش را با بنزین خاموش کنیم!
مرسی از لینک
امید هر چه زودتر به این دیوانگی خاتمه دهند.
جان های عزیزی که قربانی شدند، تنها درجه ی نفرت قومی و مذهبی را بالا میبرد...
جنگی عبث و مانند باقی جنگها...

وحید گفت...

سلام رزا جان

من می دونم که فلسطینی ها زیاد حق انتخاب ندارند ولی نمی دونم چرا اینقدر اصرار دارند که همون راه های بی‌فایده ی قدیمی(پناه گرفتن در آغوش سازمان ملل) رو دوباره تکرار کنند؟
من می دونم که چند دهه است که جنگ توی فلسطین وجود داره ولی نمی دونم که چرا فلسطینی ها بعد از چند دهه مثل آدم های جنگ ندیده رفتار می کنند

من دراین باره چیزی سرم نمی شه و نظری هم ندارم

ولی منم دوست دارم هرچه زودتر تموم بشه
:)
امیدوارم چندتا گروه دلقک اونجا بروند و برنامه اجرا کنند ... لااقل یک کار جدید انجام می دهند و فضا رو شاد می کنند

با عشق ،صلح و همبستگی


Rosa گفت...

ey kash xodam ba dalghakha miraftam anja
kasie ra rah nemidahand

:(

وحید گفت...

مرسی رزا جان
بیانیه امیدوار کننده ای بود :)

ناشناس گفت...

بدبختی این است که از هر دو طرف فاشیست ها به میدان آمده و جنگ را به خیابان های اروپا هم کشانیدن. فیس بوک و تظاهرات ها به میدان جنگ بدل شده. اگر از صلح حرف بزنی یا اینوری ها بهت می گن فاشیست داری از اسرائیل حمایت می کنی و یا آنوری ها بهت می گویند حالا دیگه ضد یهود هم شدی. اوه بحث هایی که در فیس بوک به توهین و مهروموم زدن تمام می شه و در خیابان ها به زد و خورد می رسه.

Rosa گفت...

به ناشناس
کاملن درسته. ولی به هر حال میبایست جبهه ی سوم ی را باز کرد...

ب گفت...

نکته اول:
موضع شما بخاطر اینکه فلسطین ابزار جنگ را ندارد درست است یعنی صلح فعلا بهترین گزینه است.

اما داریم در مورد فلسطینی صحبت میکنیم که 6 دهه در مقاومت بودند و این مقاومت شکست ناپذیر بوده پس باید کمی مراقب مواضعمان باشیم!

جبهه سومی وجود ندارد و نخواهد داشت.
دلیل جنگ مشخص است: اشغال سرزمینی توسط حزبی احمق که گمان میکند برگزیدگان خدا بر روی زمین هستند.
حامی این حزب تمام مردم ساکن در اسرائیل و امپریالیزم جهانی است.

صهیونیزم همراه با جمهوری اسلامی باعث و بانی جنگ های منطقه هستند.

این را میدانیم که حماس و امثالهم باعث نابودی جنبش های مترقی در فلسطین هستند
اما در زمان جنگ جبهه سوم درست نمیکنند بلکه با تمام قوا بر علیه متجاوز و اشغالگر میجنگند.
شاید این تاکتیک هارا مائوئیستی یا فاشیستی بنامید اما اینطور نیست زیرا انسانی ترین روش حتی در دزدی یا تجاوز به یک آپارتمان و یا یک محله این هست که در مقابل دزد یا تجاوز از خود محافظت کنیم.
من در این دفاع با همسایه آدمکش خود هم متحد میشوم زیرا این اتحاد موجب میشود ساکنین محل زنده بمانند.
بعد از جنگ به حساب آدمکش محله یعنی حماس خواهم رسید. :)

Rosa گفت...

نوشتید:حامی این حزب تمام مردم ساکن در اسرائیل و امپریالیزم جهانی است.
رزا: اینطور نیست و در خود اسرائیل و بخشی از یهودیان خارج از اسرائیل نیروهای مخالف حزب حاکم وجود دارند و خیلی ها در امریکا و بقیه ی "امپریالیست" های دیگر...
در ضمن مردم سنی و بخشی از ارتشیان و کارمندان سابق صدام با داعش در عراق متحد شدند. تاوان این اتحاد را اینان مانند مردم ایران و بخشی از "اپوزیسیون چپ " که مائویستها را نیز در بر میگرفت دادند و آن هم در کشتار 67 که بخشن خود جاده ی سرکوب خود را بدست رژیم هموار کردند.
آیا میتوان فرقی بین تجاوزگر بیگانه و خودی گذاشت؟
نه.
این موقعیت مانند زنانی است که در خانه توسط شوهر تجاوز میشوند و بیرون خانه توسط غریبه.

نوشتید: بعد از جنگ به حساب آدمکش محله یعنی حماس خواهم رسید. :)
رزا: راستش با کوبیدن روی طبل جنگ عملن کسی در غزه نخواهد ماند که بعدن با حماس تصفیه حساب کند.
غزه مثل عراق نیست که مردمش بتوانند در اقلیم کردستان پناه بگیرند. یا مانند ایران و فرار اپوزیسیون به کردستان و بعد ترکیه.
در غزه راه فرار به مصر عملن بسته شده. دولت مصر عملن خود در حال خراب کردن تونلهای مرزی اسرائیل میباشد.
ما در غزه با قتل عام طرف هستیم. و شاید سیاست جنگی این باشد که عملن همه بمیرند. در تله ی غزه؟
اما ترجیحن سیاست زنان برای بقای کودکان و جوانان و خودشان است.
به نظرم بهترین اجبار جهانی یک آتش بس میباشد. اعلام مناطق امن برای زنان و کودکان در خود غزه و یا خروج آنان از مهلکه ی گوشت دم توپ ...
مقاومت فلسطین 30 سال!ادامه نمی یافت اگر زنان امکان حفظ و حفاظت کودکان فلسطینی را نداشتند.
این یک خودکشی احمقانه است از طرف حماس. و یک باز گذاشتن دست رژیم اسرائیل در قتل عام.
تنها مومنین برای شهادت و بهشت میجنگند و میمیرند...
نیروهایی که برای آزادی مبارزه میکنند نباید جنازههای مرده و یا انسان زنده را با کیسه ی شن سنگرشان اشتباه بگیرند. چون آزادی برای مُردگان بی اهمیت است.
برای مبارز آزادی انسانهاوسیله ی قدرتگیری نیستند.
آنان که دارند مبارزه میکنند، دیر یا زود باید تونلی برای رفتن آنانی که باید بروند برای ماندن و بقا باز کنند.
مبارزان خارجی نیز باید به رژیم اسرائیل برای آتش بس فشار بیاورند.
این یک قتل عام است
آیا شما این قتل عام را نمیبینید وقتی در هر ساعت و تاکید میکنم هر ساعت یک کودک یا زنی در غزه میمیرد؟

نوشتید: اما در زمان جنگ جبهه سوم درست نمیکنند بلکه با تمام قوا بر علیه متجاوز و اشغالگر میجنگند.
آیا کودکان نیز باید بجنگند؟
آیا شما در غزه انتظار مبارزه از کودک یا مادر دارید؟
در کدام بخش از کتاب سرختان نوشته، حفظ جان شهروندان غزه عملی غیر کمونیستی است؟
وقتی با رژیمی مانند اسرائیل سر و کار دارید که در پی نسل کشی است؟
اتفاقن اتحاد باید با ارتباط گیری با نیروهای خواهان صلح در خود اسرائیل باشد و نه حماس که حفظ جان شهروندان غزه برایش پشیزی ارزش ندارد.
آیا شما حاضرید در خانه ای منتظر فرود بمب بمانید؟
چرا از زنان و کودکان و شهروندان غیر مسلح این انتظار را دارید؟
آنان میبایست با "تمام قوا" مقاومت کنند...
با کدام قوا؟
فاشیستهایی که با پرچم فلسطین که در خیابانهای آلمان رژه میروند چه؟
آیا آنان نیز در جبهه ی اتحادتان با حماس جا میگیرند؟

Rosa گفت...

*دولت مصر عملن خود در حال خراب کردن تونلهای مرزی فلسطین میباشد.

لینک پایین خبر از تظاهرات فاشیستها در حمایت از غزه آلمان است.
به عکسها تگاهه بیندازید. اینان از همان ایدئولوژی هستند که هلوکاوست براه انداخت.


https://linksunten.indymedia.org/en/node/119699

Am 20. Juli 2014 kam es zu kaum öffentlichkeitswirksamen kleinen Aufmärschen von Nazis in Pforzheim, Bietigheim-Bissingen und Neckarsulm.

Rosa گفت...

گاردین نوشت اگرچه جنگ غزه تقابل بین اسرائیل و حماس تصویر شده ولی یک کشور سوم نیز با طرفداری از اسرائیل تنش ها را شدت بخشیده است. مصر که عنوان کارگزار سنتی روابط فلسطین و اسرائیل محسوب می شود در جریان درگیریهای گذشته همواره تصور می شد که برای منافع فلسطین تلاش می کند. اکنون اگرچه مصر کشتار غزه را محکوم کرده و خواستار آتش بس بوده است ولی در روزهای اخیر این اتهام به مصر وارد شده که نسبت به درد و رنج غزه بی تفاوت بوده است و منافع قاهره به طرف اسرائیل کشیده شده است.
از ماه جولای مصر گذرگاه رفح مرتبط به غزه و تونلهای زیرزمینی که مواد ضروری را به این منطقه وارد می کرد مسدود کرد. مصر خواستار پذیرش آتش بس از سوی حماس بود ولی حماس خواستار آن بود که مصر چگونگی این آتش بس را اعلام کند. رهبران مصر تمایلی به کمک به حماس ندارند چون این گروه را متحد اخوان المسلمین می دانند. مصر به رهبری “عبدالفاتح السیسی” برای محکم کردن قدرت به سختی اخوان المسلمین را در داخل کشور سرکوب کرده است و فشار به حماس نیز تلاش برای خشکاندن کمکهای این گروه به اخوان المسلمین است. این امر در رسانه های مصری نیز دیده می شود که اکثرا با ساکنین غزه همدردی می کنند ولی بارها رویکردی خشن را درپیش گرفته اند. درعین حال نگرش عمومی مردم مصر نسبت به ساکنین غزه با همدردی بوده است.
در هفته های اخیر درگیریها نشانه هایی از نرم شدن مقامات مصری دیده شد که بیشتر به دلایل سیاسی بود و نه دلایل بشردوستانه ، کشورهای رقیب مصر چون ترکیه و قطر درحال تلاش برای ایجاد شرایط آتش بس هستند و نگرانی از این امر که مصر ممکن است نقش سنتی خود در تقابل اسرائیل فلسطین را از دست بدهد باعث شده رهبران مصری به تغییر در
موضع خود فکر کنند

ناشناس گفت...

روی سخن من به ب است :
من معتقدم راه سوم وجود دارد و آن راه یعنی پایان جنگ می باشد. من نمی دونم شما از چه موضعی برخورد می کنید ولی مواضع به نظرم آشنا می آید و آن مواضع یهودی ستیزی است. آیا مردم اسرائیل صهیونیست هستند؟ آیا شما می توانید تمامی این انسان ها را حامی دولتشان بدانید پس فیلم ها وعکس هایی که فاشیست های اسرائیلی در حال کتک زدن چپ ها و صلح طلبان اسرائیلی است، چطور توضیح می دهید؟
در ضمن جنگ ها در جهت منافع کیست؟ شما عامل جنگ در منطقه را جمهوری اسلامی و صهیونیست هامی دانید پس مابقی دنیا چه می شود؟ آیا این سرمایه داری نیست که جوابگو برای همه ی جنگ هاست، چرا که دولت ها و صنایع اسلحه از آن بهره می برند؟ من نمی دونم کجای این مسئله انسانی است که ما مردم اسرائیل را به باد ناسزا بگیریم و بقیه را قربانی بدانیم. در ضمن اگر بخواهیم اینطور فکر کنیم پس چه کسی حماس و جمهوری اسلامی را انتخاب کرده؟ همان ها بنابراین جوابگوی جنگ و کشتار نیز در منطقه می باشند؟ منظورتان را درست فهمیدم؟
شماکی هستید که می خواهید بعد از جنگ به حساب حماس هم برسید؟

RosaArchiv گفت...

ممنون ناشناس
سوالهای خوبی مطرح کردید.
ب
احتمالن گرایش مائویستی است.
البته سازمان زنانشان 8 مارس اعلامیه ی بهتری دادند که پیروی باب آواکیان است گویا.
برخی دیگر از مائویستها به اتحاد و حمایت از حماس افتادند.
مشکل دقیقن این است که مانند قدرتگیری رژیم اسلامی، کسی نتوانست پس از انقلاب "به حساب رژیم اسلامی برسد."
بمباران غزه در 27 امین روزش است و بدون حرکتی جهانی، سراسری و هماهنگ با نیروهای صلح طلب و هم داخل اسرائیل، احتمال خسارات بیشتر جانی و مالی در بمبارانها بسیار زیاد است. متاسفانه مصر هم مرزش را بسته...