۰۹ مرداد، ۱۳۹۳

ما میبینیم. ما قضاوت میکنیم! اخبار غزه + خاورمیانه

گاردین: اسرائیل دروغ می‌گوید
ایان بلک” روزنامه نگار انگلیسی روز چهارشنبه در “گاردین” نوشت: اسرائیل همچنان به حملات خود در باریکه غزه ادامه می دهد و نمی تواند بمباران زیرساخت ها را انکار کند .
وی خاطرنشان کرد: اسرائیل روز سه شنبه این هفته تنها نیروگاه برق باریکه غزه را هدف قرار داد، که این کار نمونه ای از حملات این رژیم به زیرساخت ها است.
بلک تأکید کرد که اسرائیل تا پیش از این ادعا می‌کرد که به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی کند، و فقط در حال تخریب تونل ها و هدف قرار دادن گروه‌های فلسطینی است.
این روزنامه نگار انگلیسی خاطرنشان کرد که اسرائیل در حملات قبلی به غزه و لبنان نیز زیرساخت های مهم را هدف قرار می داد.
بر اساس این گزارش، تخریب مراکز و زیرساخت های مهم غزه باعث نگرانی شدید آژانس های امداد شده است؛ سازمان های غیردولتی هفته گذشته هشدار دادند به علت شکسته شدن لوله های آب و فاضلاب، بیش از نیمی از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری باریکه غزه از کمبود آب و خدمات بهداشتی رنج می برند و صدها هزار فلسطینی از برق محرومند، و صدها هزار نفر دیگر نیز به ندرت برق دارند .
بلک خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط انتقال انرژی به علت حملات مداوم اسرائیل تخریب شده است، و بازسازی این خطوط تاکنون امکان پذیر نیست، و خدمات درمانی در بیمارستان ها نیز به زودی متوقف خواهد شد.
بلک می نویسد : بمباران نیروگاه برق غزه نشان می دهد که اسرائیل عمداً به چنین مراکز غیرنظامی حمله می کند، و اگر نیروگاه برق غزه اشتباهاً بمباران شده باشد ، ادعای اسرائیل مبنی بر مهارتش در نابود کردن اهداف دروغ است.
بلک می افزاید : به نظر می رسد که اسرائیل سیاستی را که سال ۲۰۰۶ در حمله به مناطق جنوبی بیروت درپیش گرفته بود، تکرار می کند؛ و زیرساخت ها و مراکز خدمات شهری را شدیداً تخریب می کند تا پشتوانه مردمی گروه های هدف را از بین ببرد.
وی تأکید کرد: برخی از مسئولان اسرائیل در گذشته خواستار قطع برق غزه شده بودند به عنوان مثال ” زِئِو اِلکین ” رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاع کنست از کابینه خواسته بود که آب و برق باریکه غزه را قطع کند.
بلک خاطرنشان کرد که اسرائیل در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ نیز نیروگاه برق باریکه غزه و سال ۲۰۰۶ نیز یکی از نیروگاه های برق لبنان را تخریب کرده بود.

جنگنده های اسرائیل شدید ترین حملات خود را دیشب بروی غزه انجام دادند، حمله به بیمارستان مرکزی شفا منجر به مرگ ٧ کودک شد، تنها نیروگاه برق غزه بمباران و سیستم آبرسانی مختل شد. رئیس اداره آبرسانی فلسطین گفت: بیش از ۷۰ درصد تاسیسات آبرسانی غزه از کار افتاده است. شداد العتیلی تاکید کرد: ۷۰ درصد تاسیسات آبرسانی غزه در پی حملات صهیونیست ها یا پایان یافتن سوخت – ناشی از محاصره غزه-تعطیل شده است.
به گفته این مسؤول فلسطینی تعطیلی تاسیسات مزبور منجر به کمبود ۷۰ تا ۸۰ درصدی در ذخایر آب آشامیدنی غزه و وخامت وضعیت زیست محیطی و بهداشتی این منطقه شده است.
عتیلی هشدار داد که ساکنان نوار غزه را خطرات جدی تهدید می کند؛ منطقه ای که دارای بیشترین تراکم جمعیتی درجهان است. رئیس اداره آبرسانی فلسطین با اشاره به امکان پذیر نبودن محاسبه میزان زیان های وارده بر حوزه آبرسانی غزه – به دلیل تداوم حملات صهیونیست ها- گفت: برآوردهای اولیه در باره خسارت های حوزه آبرسانی غزه، نزدیک به ۵ میلیون دلاراست. وی خاطر نشان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری غزه آب شرب ندارند.
رئیس اداره آبرسانی فلسطین افزود: بیش از ۱۱۰ هزار نفر نیز در مدارس آنروا (وابسته به سازمان ملل متحد) و مدارس دولتی یا خانه های میزبان آوارگان و یا در مراکز شهرها با خطر کمبود آب مواجهند.
حمله خونین اسرائیل به بازار و مدرسه در نوار غزه و اعتراضات جهانی
حمله اسرائیل به یک مدرسه با ۱۶ کشته
آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه (UNRWA) پس از حمله اسرائیل به یک مدرسه فلسطینی در نوار غزه که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شود، اسرائیل را به "نقض شدید قوانین بین الملل" متهم کرد.
پیر کرهن‌بوهل، رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه، این حمله اسرائیل را که صبح چهار‌شنبه (۸ مرداد / ۳۰ ژوئیه) صورت گرفته است، به شدت محکوم کرد. او گفت: «من از جامعه جهانی می‌خواهم متحدانه جلوی این کشتار را بگیرد.» 
پیر کرهن‌بوهل در ادامه گفت که این ششمین حمله ارتش اسرائیل به یک مدرسه در نوار غزه است و این در حالی است که اسرائیل محل این مدارس را به خوبی می‌شناسد. رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه در ادامه گفت که او کلامی برای ابراز خشم خود نمی‌یابد.
آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاورمیانه اعلام کرده است که در پی حمله به این دبستان دخترانه که در شهر جبلیه در نوار غزه واقع است، ۱۶ نفر کشته شده‌اند. در حال حاضر در این دبستان سه هزار و ۳۰۰ آواره فلسطینی به سر می‌برند. دو کلاس درس این مدرسه در پی اصابت توپ ویران شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر در مجموع ۱۸۰ هزار آواره فلسطینی در ۸۳ مدرسه نوار غزه که زیر نظر سازمان ملل متحد اداره می‌شوند پناه گرفته‌اند.
یک سخنگوی ارتش اسرائیل در تل آویو در ارتباط با این حمله گفت که طبق تحقیقات اولیه، از نزدیکی این مدرسه نارنجک‌هایی به سوی نیروهای اسرائیلی پرتاب شده بودند و نیروهای اسرائیلی به این حملات پاسخ داده‌اند.

گند بزنند حماس را. گند بزنند اسرائیل را. گند بزنند الفتح را. گند بزنند سازمان ملل را. گند بزنند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) را. گند بزنند آمریکا را! ما جوانان غزه از اسرائیل، حماس، اشغال، تجاوز به حقوق بشر و بی تفاوتی جامعه بین المللی حالمان به هم می خورد!
ما می خواهیم فریاد بکشیم و همچون F١٦ های اسرائیل که دیوار صوتی را می شکنند این دیوار سکوت و بی عدالتی و بی تفاوتی را بشکنیم؛ فریادی با تمام قدرت نهفته در جان هایمان برای رهایی از این سرخوردگی عمیق که به علت زندگی در این وضعیت جهنمی جسم و جان ما را تحلیل می برد...
ما از این که گرفتار این مبارزه سیاسی شده ایم، بیزاریم؛ بیزاریم از شب های تاریک و قیرگون و هواپیماهایی که بر فراز خانه هایمان چرخ می زنند؛ بیزاریم از کشتار کشاورزان بی گناهی که در منطقه بی طرف مورد اصابت گلوله قرار می گیرند زیرا می خواهند از زمین هایشان مراقبت کنند؛ بیزاریم از آدم های ریشو که با تفنگ هایشان در خیابان ها گشت می زنند، از قدرت شان سوءاستفاده می کنند و جوانانی را که برای اهداف مورد اعتقادشان تظاهرات می کنند، کتک می زنند و یا به زندان می اندازند؛ بیزاریم از دیوار شرم آوری که ما را از سایر قسمت های کشورمان جدا کرده و ما را در  قطعه زمینی بس کوچک حبس کرده است؛ بیزاریم از این که ما را تروریست ها و خشک مغزان کوته بینی بنامند که در جیب هایمان مواد منفجره و در چشم هایمان شرارت نهفته است؛ بیزاریم از بی تفاوتی جامعه بین المللی نسبت به وضعیت ما، از به اصطلاح کارشناسانی که نگرانی ها را بیان می کنند و قطع نامه صادر می کنند اما از عملی کردن هر آنچه که مورد توافق شان است می هراسند؛ ما از این زندگی گند و کثافت، از زندانی شدن توسط اسرائیل، از کتک خوردن توسط حماس و از نادیده گرفته شدن کامل توسط سایر قسمت های جهان بیزاریم.

Orphaned Land - All is One (Full Album 2013)

شمار قربانیان فلسطینی به بیش از 1260 تن رسیده است.
بابا تو مملکت خودت طبق گقته رییس پلیس داره سالی 1000 قتل فقط با سلاح سرد اتفاق میفته ( حالی کاری نداریم که امار ها همیشه کمتر از واقعیته ). مومن چرا اونجا حنجره پاره نمیکنی ؟؟ صدها برابر بدتر از وضع مردم غزه رو تو مملکت خودمون داریم. طرف پول نداره گوشت بخره, داره با زن و بچه تو چادر و خرابه زندگی میکنه, پول نداره بره بیمارستان دست شکسته گچ بگیره, مومن اون حقوق بشر نیست ؟؟ بچه های معصوم ایرانی رو سر چهارراه ها چشمت کوره و نمیبینی که هر روز دارن میمیرن و زنده میشن, اونوقت بچه های فلسطینی رو میبینی مومن ؟؟ هر روز یه جای استان اول مملکت برق قطعه, اونوقت نگران برق غزه ای ؟ گور پدر اسراییل و فلسطین, گور پدر لبنان و غزه, گور پدر آمریکا و انگلیس, چشمت کوره مملکت خودت و مردم خودتو نمیبینی راه میفتی دایه عزیزتر از مادر برای کسایی میشی که پول میگرفتن بچه های مارو میکشتن تو جبهه بی شرف ؟




بمباران مدرسه ای در جبالیا در غزه جان دست کم نوزده نفر را گرفت و بیش از نود مجروح به جا گذاشت که در میان آنها کودکان هم دیده می شوند. سازمان ملل متحد می گوید ارتش اسرائیل در شرایطی به مدرسه متعلق به این سازمان در غزه حمله کرده است که می دانست در آنجا پناهجویان غیرنظامی ساکن هستند. اداره امدادرسانی سازمان ملل روز چهارشنبه خبر داد که شماری موشک را در یکی از مدارسی که آوارگان در آن ساکن هستند، پیدا کرده است. کریستوفر رابرت گانس، سخنگوی این نهاد می گوید: «ما از محل وقوع حادثه بازدید کرده ایم و همه شواهد موجود از جمله خرابیها را بررسی کرده ایم. بررسی اولیه ما نشان می دهد که قطعا این حمله کار اسرائیلیها بود. در این مدرسه سه هزار و سیصد پناهجو زندگی می کنند. ما این مجموعه حملات را که نقض صریح قوانین بین المللی توسط اسرائیل است، بشدت محکوم می کنیم
از حدود سه هفته قبل تاکنون، 1200 فلسطینی، یعنی بطور متوسط هر نیم ساعت یک نفر، در حملات اسرائیلیها کشته شده اند که اغلب آنها غیرنظامی هستند. شمار کشته های اسرائیلی 55 نفر بوده است که دو نفر از آنها غیرنظامی هستند.
مردم غزه از هشت سال قبل تحت محاصره همه جانبه اسرائیل بوده اند.…….

عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس در روز سه شنبه شدت یافت. مقامات وزارت بهداشت غزه گفتند که دست کم یکصد فلسطینی در حملات هوایی و گلوله باران تانک های اسرائیلی کشته شدند. برخورد دو گلوله تانک به تنها نیروگاه برق غزه، جریان برق را بطور کامل قطع کرد. حومه غزه هم هدف حملات شدید توپخانه ای قرار گرفت.

برای خواندن کل مطلب روی تیتر آنها کلیک کنیم.

برای دیدن فیلمهای بیشتر و مطالب خبری این هفته در رابطه با اخبار خاورمیانه و مقالات بحث انگیز در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.




 22.07.2014
Although the video was submitted anonymously and without description, this video apparently shows a building in Gaza being blown up. It is unclear whether it was hit by a rocket or pre-planted explosives, when it happened, who sent the video and whether or not the sender themselves took it. (Note, video was watermarked, trimmed, and black space filled in by Ford Fischer but otherwise unedited.)
Gaza town in ruins after devastating Israeli attack
RAW: IDF massive bombing in Gaza minutes before 12hr ceasefire

At 25 Seconds, Incredible Video Actually Captures Israeli Bomb in the Air Before It Hits Its Targe
DF destroying another Hamas terror nest in beit hanoun!
From Israel to you - You need it !! lol
 
Bloody theater....Some Izraeli citizens watching the bombing of Gaza... 
..is this even posible..?

A Lion in front of Chickens with Guns-Palestinian Man looks at the Israeli Army in the eyes & teaches them a lesson.



آزاده سپهری
جنگ کنونی در غزه و موضع گیری های اپوزیسیون ایرانی در دفاع جانانه از حماس بار دیگر اثبات کرد که این اپوزیسیون فاقد هر گونه شعور سیاسی ست و نه تنها هیچ گونه آگاهی از شرایط ایران و سایر کشورهای دنیا ندارد، بلکه حتی منافع خودش را هم نمی شناسد. اینها عین گوسفندانی هستند که به خاطر دو برگ علف خود را به دست گرگ می سپارند و هر چه هم تجربه می کنند، هیچ نمی آموزند.

اینها از تجربیات سهمگین همکاری های شان با رژیم و سپس سلاخی شدن، هیچ نیاموخته اند و باز هم همان تصورات احمقانه ی دوران اول انقلاب را دارند که فکر می کنند از طریق آویزان شدن به کیر این رژیم می توانند خود را به جایی برسانند و خواسته هاشان را به کرسی بنشانند. در این راه حتی حاضرند برای یک نیروی وحشی جنایتکار چون حماس سینه بزنند و به خایه بوسی خامنه ای و شرکا بپردازند.

هر آدمی که کمی شعور داشته باشد، می داند جمهوری اسلامی رفتنی ست. این نظام همه پایگاه های توده ای خود را از دست داده و بسیج هایی هم که بنا به مناسبت هایی می کند، موقتی ست. هر آدم باشعوری می داند که نظامی که از نظر «ایدئولوژیک» در نزد مردم مشروعیت نداشته باشد و «ایدئولوژی» اش در بین مردم خریدار نداشته باشد، هر چقدر هم معلق بزند و رنگ عوض کند، نخواهد توانست خود را سر پا نگه دارد. نیروهای سیاسی ای که در چنین شرایطی باز هم به دنبال رژیم می افتند، برای همیشه خود را از صحنه ی سیاست حذف خواهند کرد. مردم ایران ممکن است حتی امروز برای این رژیم کف بزنند، ولی همگی در دل از این نظام نفرت دارند و دائما به شیوه های گوناگون نفرت خود را ابراز می کنند. مردم نه تنها فرصت طلب تر از نیروهای سیاسی اند، بلکه کینه جو تر هم هستند. کسی که در چنین شرایطی در کنار جلادانی قرار می گیرد که مردم درونا از آنان متنفرند و به خونشان تشنه اند، فقط تا زمان روی کار بودن رژیم از سوی خود جلادان رژیم تهدید نمی شود، بلکه پس از فروپاشی نظام نیز مورد بازخواست مردمی قرار می گیرد که سی و خرده ای سال است هر گونه تحقیر و شکنجه و تجاوز و قتل و جنایت را از روی ناچاری با جوک و خنده به بی خیالی گرفته اند. ولی به قول نویسنده ای در زندگی زخمهایی هست که روح را تا ابد می جود!

کیانوش توکلی: اول از همه از خودم شروع می کنم :روز جمعه بود که دخترم ژاله در روز قدس یک تظاهرات هوادار اسرائیلی ها را سازماندهی کرده بود ...
حدود 150 نفر اسرائیلی که هر کدام با چند پرچم اسرائیلی به خود بسته بودند و ژاله توکلی در ان بالا سخنرانی می کرد و انها برایشان کف می زدند راستش از خجالت داشتم اب می شدم ... اسرائیلی ها هم مرتب ازم عکس می گرفتند که در تظاهرات شرکت داشتم ولی نه برای انان دست می زدم و نه پرچمی در دست داشتم .... در پلاکار ها محکومیت حماس بود و انگار نه انگار مردمانی که هفت سال در محاصره اند و شهر ی با جمعیت یک میلیون هشت هزاری نفری دائما در معرض بمب های نابود کننده اسرائیلی قرار ندارد .. آن شب تا صبح از شرم خوابم نبرد ...این نوشته ادامه خواهد داشت
ابتدا در باره دخترم ژاله بگم . زمانی که من از کمونیست بریدم؛ دخترم کمونیست شد و در رهبری حزب چپ دانمارک قرار گرفت . در انتخابات شهرداریها ازسوی این حزب ، در شورای شهر کپنهاک انتخاب شد
از تو چه پنهان ؛ ژاله یکی از هوادران سفت وسخت فلسطینی ها بو.د با شوهرش که ترک مسلمان بود ، در یکی از تظاهرات ها در حمایت از فلسطینی ها، آشنا و سپس ازدواج کرد ، تحصیلاتش رادر رشته فوق لیسانس علوم سیاسی گذراند و تز پایان تحصیلی او در باره محمد مصدق بود .او وهمسرش در تظاهرات روز قدس در ایران شرکت کرده بودند که ژاله به دلیل بد حجابی مورد اعتراض زنان حزب الله اقرار گرفت .،طلا و وسایل ارزشمند خودرا که مبلغ ده هزار دلار فروخت و ان را برای ازادی چند دانشجو هدیه کرد وبه همین خاطر، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و از کشور خارج شد . در جریان جنبش سبزیکی از بنیان گذاران اصلی انجمن ایران ازاد شد .او و شوهر ش بطور حرفه ای در خدمت این انجمن فعالیت می کردند . در جنبش سبز بود که تفکرات دمکراسی خواهی و ستیز با اسلام سیاسی او را در تقابل با حزب محبوبش قرار داد و سرانجام از این حزب کنار کشید. او یکی از مفسران و تحلیلگران سیاسی مدیا دانمارک در حوزه ایران ، اسلام سیاسی و ....است .بنظر من ضدیت او با اسلام سیاسی موجب موضگیری های راست گریانه در او شد . من قبل از برگزاری تظاهرات با اسرائیلی ها ، بشدت با این ایده مخالفت کردم .پاسخ او این بود که هدف ما برگزاری تظاهرات صلح در غزه است وقتی به محل تظاهرات رسیدم بهم حالت شوکه دست داد .150 نفر اسرائیلی با 400 پرچم اسرائیل در مقابل پارلمان دانمارک دیدم . روی پلاکارتها تنها حماس را سازمان تروریستی می نامید و سخنی از جنایت ارتش اسرائیلی ها نبود... این بحث ادامه دارد

….ثانیا در حدی که به حماس مربوط می شود مبارزه مردم ستمدیده فلسطین امروز در قالب گروه‌های مختلف مقاومت از جمله حماس سازمان یافته و جریان دارد و به هیچ روی نمی توان این مبارزه را با جنایات بی شرمانه صهیونیست ها در یک تراز قرار داد.
شاید اگر روزی فلسطین از استعمار صهیونیستی و اشغال رهایی یابد، در یک فلسطین آزاد مردم این سرزمین دیکر حماس را نماینده دمکراتیک خود نشناسند. اما امروز و در شرایط حاضر بخشی از مبارزه این مردم در قالب حماس سازمان یافته است و حمایت از مبارزه مردم فلسطین هم وظیفه عاجل و مبرم هر عنصر مترقی و شرافتمندی است.
ناصر زرافشان- سوم مرداد 93

تکذیب‌نامه های متعدد نشان میدهد که امضاکنندگان بیانیه شدیدا زیر فشار رژیم جنایتکار خامنه‌ای قرار گرفته‌اند. ادامه اشغال و جنایت بر علیه مردم غیرنظامی، به هیچوجه نباید به دفاع از باند مرتجع حماس و مزدوران سپاه منتهی شود.
۶٣۶٣۵ - تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱٣۹٣  

توضیحات فریبرز رئیس دانا در مورد بیانیه ی «به کشتار مردم فلسطین بی درنگ پایان دهید»!
این بیانیه نقطه ننگینی برای چپ ایران است که کشتار مردم غزه را تحت عنوان جنگ دو دولت ارتجاعی حماس و اسراییل نام برده است. در ضمن برادر یاشار دارالشفا نیز در فیس بوک نوشت که مطلقاً برادرش از متن بیانیه مطلع نبوده و امضای وی جعلی است. با توجه به اهمیت موضوع لطفا در این مورد اقدام بفرمایید.
۶٣۵٨۷ - تاریخ انتشار : ٣ مرداد ۱٣۹٣       

توضیح زیر را آقای فریبرز رئیس دانا در باره تکذیبیه آقای محمدعلی عموئی به نشانی ایمیل مربوط به بیانیه «به کشتار مردم فلسطین بی درنگ پایان دهید!» فرستاده اند. برای انتشار در آن سایت ارسال می شود.

با سپاس،
تهیه کنندگان متن بیانیه «به کشتار مردم فلسطین بی درنگ پایان دهید
٣ مرداد 
باتوجه به توضیح رفیق عزیزم محمدعلی عموئی در مورد عدم اطلاعشان از امضای ایشان در ذیل بیانیه ی مربوط به حمله وحشیانه ی اسرائیل به غزه اعلام می دارم:
۱- مسولیت قراردادن این امضا را من بر عهده می گیرم. اما من چندان هم سر خود و بی سابقه عمل نکردم. پیش از این بارها رفیق عموئی به من مجوز داده بودند تا هر جا لازم است امضای ایشان را (البته در مورد بیانیه های عمومی) قرار بدهم. من دراین مورد نیز مثل چند مورد دیگر چنین کردم. که البته به لحاظ حساسیت موضوع نباید چنین می کردم. اشتباه از من است و من از آقای عموئی و از محسن حکیمی، که در مورد بیانیه اقدام گر بودند، پوزش می خواهم و مسولیت را بر عهده می گیرم.

۲- من به هیچ وجه ارتش و دولت و حتی افکار عمومی اسرائیلی تحت تاثیر غول تبلیغات امپریالیستی و صیونیستی را با مقاومت یا مقابله ی حماس و اساسا این تشکیلات هم سنگ نمی گیرم و کار حماس را اساسا از مقوله ی دفاع می دانم. حماس و بخش گسترده ای از مردم غزه، و حتی مردم کرانه باختری برآنند که اگر همین موشک پرانی ها نباشد خونخواران اسرائیلی هارتر می شوند (راستی کسی از راه دور چقدر مطمئن است اشک کباب باعث طغیان آتش نمی شود؟) حماس هم اکنون در میان مردم غزه، که زیر آتش مرگبار و آوارگی و گرسنگی اند، مقبولیت بسیار بالا دارد.
…….
۲- من به هیچ وجه ارتش و دولت و حتی افکار عمومی اسرائیلی تحت تاثیر غول تبلیغات امپریالیستی و صیونیستی را با مقاومت یا مقابله ی حماس و اساسا این تشکیلات هم سنگ نمی گیرم و کار حماس را اساسا از مقوله ی دفاع می دانم. حماس و بخش گسترده ای از مردم غزه، و حتی مردم کرانه باختری برآنند که اگر همین موشک پرانی ها نباشد خونخواران اسرائیلی هارتر می شوند (راستی کسی از راه دور چقدر مطمئن است اشک کباب باعث طغیان آتش نمی شود؟) حماس هم اکنون در میان مردم غزه، که زیر آتش مرگبار و آوارگی و گرسنگی اند، مقبولیت بسیار بالا دارد. انتقام جوئی اسرائیل و جنگ او علیه همه ی مردم فلسطین هم به این دلیل است، بجز آن که بخش بزرگی از قدرت در اسرائیل اساسا خواهان امحای همیشگی انسان فلسطینی است. اسرائیل از پنجمین ارتش جهان با ۲۷۰ کلاهک اتمی و حمایت کامل و بی شرمانه آمریکا و متحدانش برخوردار است و حماس مانده است و شماری سلاح انفرادی و موشک هائی که باید علیه ارتش متجاوز بکار برود و ساخت تدافعی و ضدحمله داشته باشد، نه این که بی هدف و علیه مردم غیرنظامی باشد، هرچند با کشته شدن فلسطینی ها خیلی هاشان شادمانی می کنند. دفاع باید پدیده ای بسیار مترقی، انسانی، جدی، مردمی، با سلاح های ویژه و پیگیر باشد و به ضدحمله برسد. دفاع باید طرفداران گسترده بومی و جهانی داشته باشد. دفاع حماس چنین نیست. دل بستگی به این و آن قدرت سرمایه داری منطقه ای، هر چند از ناگزیری باشد، نمی گذارد چنین شود.

٣- من این برداشت را ندارم که بیانیه حماس و ارتش اسرائیل را هم سنگ گرفته است. جوهره ی اصلی بیانیه، که برای من هم برای امضا فرستاده شد، جوهره ی انسانی و صلح عاجل برا ی نجات مردم غزه است.

۴- واقعا وجه اصلی نامترقی بودن حماس، به رغم آن که در ۲۰۰۶ با انتخاب آکثریت بالای مردم به قدرت رسید و از سوی توطئه ی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه متوقف شد و به مواضع نادرست کشیده شد همین مواضع نادرست است. ایدئولوژی مذهبی انحصارطلبانه و بازی گری سیاسی ای که گاه منجر به دفاع از مرتجعان حمله ور به سوریه و موارد دیگر میشد و نداشتن روحیه ی دموکراتیک و اتحاد با نیروهای مترقی فلسطینی دیگر، اسرائیلی، غربی، ایرانی، کارگری، چپ و... (راستی چرا نیروهای چپ و دموکراتیک پیشین که ارتباط گسترده جهانی داشتند غایب اند؟)

۵- اعتقاد ندارم روی اصلی بحث ما حماس است در این وانفسا. می پذیرم شرط حماس را برای آتش بس، که مردم غزه را از تاثیر کشنده ی تحریم و محاصره بیرون آورد و ریاکارانه می دانم شرط اسرائیل را که هدفش محو هر نفس کش فلسطینی است. تا دولت های مذهبی، مرتجع ، تجاوز کار و نژادپرست در اسرائیل است باید مقاومت مردمی و مسلحانه از سوی فلسطین زنده بماند و رشد کند. من در نهایت نه به دو کشور اسرائیل و فلسطین، که همیشه راه را برای تجاوز اسرائیل و ارتجاع داخلی فراهم می آورد، بلکه به یک کشور غیرمذهبی، دموکراتیک و سد بندی شده ی مردمی در برابر امپریالیسم و صهیونیسم معتقدم. به نظرم نمی رسد که امضای این بیانیه و محتوای آن ناقض چنین اندیشه ای از سوی تدوین کنندگان و امضا کنندگان آن باشد، مگر چیزی در کار باشد که ما نمی دانیم.

۶- امیدوارم دوستان عزیزم این متن را در کنار بیانیه و در کنار توضیح آقای عموئی منتشر کنند. با پوزش مجدد، این بار آخراست که شور مشارکت را بر موشکافی و دقت مرجح می دارم.
دوستدار فریبرز رئیس دانا
میم دانشجو

عنوان : نظر
درودبر فریبرز عزیز. چپ واقعی باید میان حکومت اسلامی حماس ومردم غزه فرق بگذارد
همچنانکه میان صهیونیستها ومردم اسرائیل بایدفرق بگذارد ومیان ج.ا.ا.ومردم ایران.
۶٣۶۱۹ - تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱٣۹٣ 

عنوان : کشتار مردم فلسطین
با کمال احترام به آقای رئیس دانا، تذکر آقای عموئی کاملاً درست است و روح بیانیه با آنچه نظر ایشان و آقای رئیس دانا هست منطبق نیست همچنان که آقای عمویی تشخیص داده است بیانگر نوعی همسان پنداری اسرائیل و حماس است.
۶٣۶۰۷ - تاریخ انتشار : ٣ مرداد ۱٣۹٣  

کبیری بهمن
عنوان : شفاف سازی نه از این شاخ به شاخ کردن
من نظرم این نیست که از حماس در بیانیه ترسیم کردم ولی بجای پس گرفتن اعلامیه غرورم که ظاهرا مانع اعتراف به اشتباهم در مورد فرمولبندی نقش و جایگاه حماس در جنگ فعلی است پشت زندانی بزرگ سیاسی رفیق عموئی قایم میشوم و از او بخاطر گذاشتن نامش پای اطلاعیه معذرت میخواهم و از زیر معذرت از فلسطینی ها در میروم، این دیگر چه موضعی است؟
اگر وکالت رفیق عموئی را داشتید و از درستی اعلامیه اطمینان دارید چرا از عموئی معذرت میخواهید، شما که اجازه داشته اید نامش را پای اعلامیه قراردهید پس از چی معذرت خواهی میکنید، اعتراض عموئی اما به محتوی ضد فلسطینی اعلامیه است که شما آنرا زیر سبیلی در میکنید، شما را با شخصیت تر و دل دار تر و با انصافتر میدانستم و میدانم. امیدوارم شجاعت رفیق عموئی را داشته باشید و اعلامیه را پس بگیرید
دوستدارتان با آرزوی سلامتیتان
زنده باد مبارزات مردم فلسطین، جاوید باد اتحاد مردم ایران و فلسطین
۶٣۶۰۰ - تاریخ انتشار : ٣ مرداد ۱٣۹٣    
اخبار روز: آقای محمدعلی عمویی تکذیبه زیر را برای انتشار در اخبار روز ارسال کرده اند:
دفاع از خلق محروم و ستمدیده فلسطین و تاکید بر حق طبیعی و شرافتمندانه آنان وظیفه ای است انسانی، اما همسنگ قراردادن رژیم وحشی اسرائیل با جنبش فلسطینی حماس خطایی است فاحش. در اعلامیه ای که از جانب شماری از فعالان سیاسی در این زمینه در سایت اخبار روز منتشر شده، با کمال تاسف چنین خطایی رخ داده است. نام من نیز، بی آنکه از متن اعلامیه اطلاع داشته باشم، در آن درج شده است. ضمن رد محتوی اعلامیه، امیدوارم دیگر عزیزانی که با نظر من موافقند نیز نظرشان را اعلام کنند.
محمدعلی عمویی
۱٣۹٣/۵/۲




25/06
سرانجام پس از حدود شش سال مذاکره، پیمان آشتی ملی به امضای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل، رهبر جنبش حماس رسید. با امضای این قرارداد در تاریخ سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۳ خورشیدی، دو رقیب دیرینه، اولین قدم را برای تشکیل دولت آشتی ملی در سرزمینهای فلسطینی برداشتند.

درباره جزئیات این توافقنامه و چالش های پیش رو و آینده دولت فعلی، محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار یورونیوز در قاهره با اعظم الاحمد، رئیس هیات نمایندگی جنبش فتح در این مذاکرات گفتگو کرده است.


تندرویان دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" سر دهها سرباز سوری را در شهر رقه از تن جدا کرد و به سر نیزه زد.

روز یکشنبه 27 ژوئیه 2014 دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای داعش پایگاه نظامی در شهر شمالی رقه را به تصرف خود درآوردند و 85 سرباز را کشتند. بیش از 200 سرباز هم در این درگیری ناپدید شده اند.

در این گزارش آمده که دست کم 50 سرباز اعدام شده اند و سر بسیاری از آنها از بدن جدا شده و عکس سرهای به نیزه کشیده شده آنها در اینترنت منتشر شده است.

در ویدیوی منتشر شده، در حالی که صدای یک شبه نظامی تندرو شنیده می شود، تصاویر چندین سر که بر سر تیرکهای یک نرده گذاشته شده اند دیده می شود.
خبرگزاری اسوشیتدپرس ضمن تائید صحت ویدیوی منتشر شده، اعلام کرد دست کم 2 سرباز گروهان 17 رقه نیز به صلیب کشیده شده اند.

گفته می شود این ویدیو با هدف ترساندن مردم شهر رقه منتشر شده تا به آنها نشان دهد که گروه داعش کنترل این شهر را در دست دارد.

شهر رقه یکی از مراکز قدرت داعش به حساب می آید و این گروه مناطقی در سوریه و عراق را در اختیار دارد. این گروه اخیرا "خلافت اسلامی" خود بر این مناطق را اعلام کرده است. تا کنون هزاران نفر در درگیریهای این مناطق جان خود را از دست داده اند.


روزنامه فرامنطقه ای الحیات که گزارشی در این باره به نقل از «دیده بان حقوق بشر سوریه» منتشر کرده، نوشته است که این دفتر، در شهر الباب در استان حلب افتتاح شده اند.

بنا بر این گزارش، این دفتر اقدام به ثبت نام زنان بیوه و دخترانی می کند که مایل به ازدواج با نیروهای داعش هستند. بدین ترتیب، دفتر یاد شده، مشخصات این زنان و دختران به همراه آدرس آن ها را ثبت می کند.

پس از آن، نیروهای داعش که مایل به ازدواج هستند، اقدام به اخذ آدرس زن یا دختری می کنند که مشخصات او را می پسند و از او خواستگاری رسمی می کنند.


حدود یک ماه پیش یونیسف به نقل از روزنامه گاردین خبر ربوده شدن ۱۸۳ پسر دبیرستانی کرد ساکن منطقه کوبانی را منتشر کرد. این دانش‌آموزان که بین ۱۴-۱۶ سال سن داشتند برای شرکت در امتحان نهایی، راهی حلب بودند که توسط نیروهای داعش ربوده شدند.

بعد از شروع بحران و جنگ داخلی سوریه تا به امروز «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) کنترل کوبانی را دست دارند. در این منطقه، امکان برگزاری امتحان نهایی نیست و دانش‌آموزان ناچار به سفر از این شهر به سمت شهرهایی هستند که در آن‌ها امتحان نهایی برگزار می‌شود.

خبر ربوده شدن این دانش‌آموزان پس از فرار چند تن از آنها از دست نیروهای داعش رسانه‌ای شد. مصطفی حسن، یکی از دانش‌آموزانی که موفق به فرار شد در مورد اسارت چهار روزه خود گفت « آنها از ما می‌پرسیدند که آیا حاضر به عضویت در داعش هستیم یا نه». «اگر دانش‌آموزی سر و صدا می‌کرد با کابل برق مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت». «آنها فیلم‌های مستندی از عراق و قتل‌عام مردم را به ما نشان می‌دادند».

برخى از تحلیلگران معتقدند هدف داعش از ربودن دانش‌آموزان، معاوضه آنها با نیروهای اسیر شده خود به دست ی.پ.گ بوده است. با این حال برخی از منابع محلی گفته‌اند که داعش دانش‌آموزان را مجبور به یادگیری مباحث ایدئولوژی جهاد گرایی خود می‌کند و در نهایت، تلاش در سربازگیری از آنها دارد.

بسیاری از نهادهای حقوق بشری با ابراز تاسف از اینکه هنوز مدرکی از ابعاد جنایات داعش در اختیار ندارند، گروگانگیری این گروه تروریستی از کودکان و نوجوانان و حتی سربازگیری از میان آنها برای شرکت در جنگ های مسلحانه را مصداق جنایت جنگی می‌دانند.

خانواده این نوجوانان هنوز در بی‌خبری از وضعیت فرزندانشان به سر مى برند. برخی از آنها نگرانند که داعش از پسرانشان در راستای منافع خود و عملیات‌های نظامی علیه مردم منطقه سوء استفاده کنند.



جبهه النصره وابسته به گروه تروریستی القاعده روز یکشنبه ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۴ ویدیویی را بر روی شبکه اینترنت منتشر کرد که برای نخستین بار عامل انفجار انتحاری عظیم ادلب در شمال غرب سوریه را نشان می دهد.

به گزارش العربیه، گروه النصره نام این عامل انتحاری انفجار ادلب را که در ماه مه گذشته رخ داد، منیر محمد ابو صالحه ملقب به « ابو هریره» معرفی کرده است. ابوهریره تابعیت آمریکایی دارد .

در این فیلم ویدیویی « ابو هریره » در کنار برخی دیگر از افراد مسلح، پیش از انجام عملیات انتحاری نشان داده می شود.

این مرد آمریکایی عضو جبهه النصره در روز ۲۵ ماه مه گذشته، سوار یک کامیون حامل ۱۶ تن مواد منفجره شد و در عملیاتی انتحاری علیه اهداف وابسته به رژیم اسد در شهر ادلب، شرکت کرد.

بر اساس این گزارش ابو صالحه یا همان «ابو هریره» اهل فلوریدای آمریکا و تنها ۲۲ سال سن داشته است.
 

۱ نظر:

ناشناس گفت...

3 August

بنا بر گزارش‌ها، هزاران نفر از اهالی رفح در جنوب غزه برای فرار از حملات اسرائیل به این مدرسه پناه برده بودند.

سخنگوی سازمان ملل متحد در غزه وقوع این حمله را تایید کرده اما گفته است که در این حمله مدرسه مستقیما هدف قرار نگرفته و انفجار در نزدیکی مدرسه رخ داده است.

به گفته شاهدان عینی یک موشک به نزدیک در ورودی مدرسه اصابت کرده است.

این سومین مدرسه سازمان ملل متحد در غزه است که طی ده روز اخیر هدف قرار گرفته است.

سازمان ملل متحد می‌گوید که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در جریان حملات اسرائیل به غزه آواره شده‌اند که تعداد زیادی از آنها به مدارس سازمان ملل متحد در این منطقه پناه برده‌اند.

حملات هوایی اسرائیل در طول شب گذشته و بامداد امروز ادامه داشته و به گفته مسئولان در غزه، دست کم ۳۰ نفر در این حملات کشته شده اند.

بنا بر گزارش‌ها، دو راکت هم از غزه به سوی اسرائیل پرتاب شده است.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که بخشی از نیروهای اسرائیلی از غزه خارج شده‌اند، اما عملیات نظامی همچنان ادامه خواهد داشت.

هم‌زمان نمایندگانی از حماس و جهاد اسلامی برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس به قاهره، پایتخت مصر رفته‌اند.

اسرائیل گفته است که نماینده‌ای به مصر نخواهد فرستاد.
'فاجعه درمانی'

روز یکشنبه سخنگوی سازمان ملل متحد در غزه درباره وقوع سریع "فاجعه بهداشتی و درمانی در ابعادی وسیع" در این منطقه هشدار داد و گفت که خدمات پزشکی در غزه "در آستانه فروپاشی" است.

کریس گانس، سخنگوی آژانس امداد سازمان ملل متحد در غزه گفت که از ابتدای درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس تا کنون ۱۷۰۰ نفر در غزه کشته و بیش از ۲۵۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

در طرف اسرائیلی تا کنون ۶۷ نفر کشته شده‌اند که سه نفر از آنها غیرنظامی بودند.

به گفته آقای گانس یک سوم از بیمارستان‌های غزه، ۱۴ درمانگاه و ده‌ها آمبولانس در جریان حملات آسیب دیده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد در غزه گفت که دست کم پنج نفر از خدمه درمانی کشته و ده‌ها نفر از آنها زخمی شده‌اند. ۴۰ درصد از کارکنان نمی‌توانند در محل کارشان حاضر شوند.

آنچه که آقای گانس از آن به عنوان "واقعیت انسانی وحشتناک و رو به گسترش" یاد کرد، وضعیت زخمی‌ها در غزه بود که به گفته او تعداد آنها از ۲۰ روز پیش تا کنون به هشت‌هزار نفر رسیده که بعضی از آنها در شرایط بحرانی هستند.