۲۹ مرداد، ۱۳۹۳

از امریکا تا قزلحصار. شورش ادامه دارد! لومپن پرولتاریای جهان، متحد شویم!


سیاه بود، کُشتندش. قاچاقچی بود، کُشتندش...
رزا: اینروزها دلیل خاصی برای تیر خلاص زدن در جمجمه ی ملت لازم نیست. برای آدمخورهای بالای هرم، همین که غذایت را در زباله ها بجوری، محکوم به مرگی.

برای ادامه ی خواندن اخبار همرزمانمان اینجا را کلیک کنیم.

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 27 مرداد 93: روز يكشنبه 26 مرداد بر اثر شورش اعتراضي زندانيان محكوم به اعدام و دوستانشان بر عليه اجراي حكم اعدام، مأموران بر روي زندانيان آتش گشودند كه منجر به كشته شدن  5 زنداني زخمي شدن حداقل 15 نفر از آنان زخمي گرديد. كشتار زنداني زماني آغاز شد كه مأموران گارد در وحشت اوجگيري اعتراضات داخل زندان، از روي كيوسك هاي ديدباني زندان بر روي زندانيان واحدهاي 2 و 3 آتش گشودند. هنوز وضعيت زندانيان مصدوم كه اكثراً بر اثر تير اندازي مجروح شده اند اطلاعي در دست نيست و مأموران اطلاعات نيز از محل بستري شدن آنان خبري منتشر نميكنند.

 فیلمی کمتر دیده شده از شورش در زندان قزلحصار
  نمیزاریم دیگه کسی رو بکشند همه مون هستیم پشت هم مثل دیوار، دیگه نمیزاریم کسی بکشند.
http://youtu.be/VS0QI4N--Qg
خبرگزاری هرانا – روز جاری مورخ ۴ شهریورماه، خبرگزاری هرانا ویدیویی نادر از شورش زندانیان معترض در ۲۶ مردادماه سال جاری بر علیه اجرای احکام اعدام  دسته جمعی تعدادی از زندانیان در واحد دو زندان قزلحصار را منتشر نمود. اعتراضاتی که با کشته و زخمی شدن تعداد نامعلومی از زندانیان معترض پایان یافت.

امروز زندان قزلحصار کرج شاهد صحنه دلخراش اعدام دستجمعی هفده زندانی دست و پا بسته بود
سایر زندانیان قزلحصار در اعتراضی عمومی به این جنایت صدای اعتراض خودرا بالا بردند. اما گارد ضدشورش زندان باانواع تجهیزات ضد شورش به زندانیان حمله کرد  و بااستفاده از گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش و باتون  و شلیک هوایی گلوله، به سرکوب زندانیان مشغول شد که در اثنای این یورش خونین  پنج زندانی بیدفاع جان باختند و پانزده زندانی به شدت مجروح کشتند
سرکوب خونین و گسترده زندانیان قزلحصار کرج در ادامه پلمب کردن بند سیصدوپنجاه زندان اوین در وحشت از خیزش مجدد زندانیان سیاسی اتفاق اقتاده است
روز گذشته در زندان قزل‌حصار کرج ده  نفر به‌صورت گروهی  اعدام شدند. صبح روز ۲۶ مرداد بیش از ۱۴ نفر از زندانیان واحدهای ۱ و ۲ زندان قزل‌حصار کرج برای اجرای حکم اعدام به محل اجرای احکام این زندان  منتقل شده بودند.
با توجه به ظرفیت ۱۱ نفره محل اجرای حکم اعدام در قزل‌حصار تا کنون مشخص نیست که چگونه و چند نفر از این زندانیان به دار آویخته شده‌اند.
هم چنین از اسامی و چگونگی اجرای حکم این افراد نیز تا کنون خبر موقثقی منتشر نشده، با این حال این اقدام منجر به شورش زندانیان دیگر در داخل زندانش شد.
بر اساس اخبار رسیده از زندان قزل‌حصار در نتیجه اعتراضات گسترده‌ی زندانیان نسبت به رفتارهای غیر انسانی ماموران زندان و اجرای احکام، یک زندانی کشته و تعداد قابل توجه دیگری نیز مجروح شده‌اند.
به گزارش خبرگزای هرانا، یگان حفاظت زندان قزلحصار برای کنترل شورش از سلاح گرم استفاده کرده که باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر از زندانیان شده است.
تا کنون منابع رسمی آمار دقیقی  از تعداد دقیق کشته و زخمی شدگان منتشر نکرده‌اند  و وضعیت فوق العاده در زندان قزلحصار هم چنان حکمفرماست، خانواده‌های تعداد زیادی از زندانیان محکوم به اعدام در مقابل درب زندان تجمع کرده‌اند و همین  موضوع موجب شده تا نیروهای پلیس و آتش نشانی برای متفرق کردن خانواد‌ه‌ها در مقابل زندان مستقر  شوند و ماموران نیروی انتظامی با پاشیدن آب و  ضربات باتوم سعی در متفرق کردن خانواده‌های زندانیان را  دارند. از بازداشت های احتمالی در این تجمع نیز خبری تا کنون در دست نیست.
اعتراض زندانیان محکوم به اعدام در رابطه با اجرای احکام در این زندان و همچنین شورش زندانیان در قزلحصار دارای سابقه بوده و آمار کشته شده‌ها در اعتراض‌های پیشین این زندان بالغ بر ده‌ها نفر گزارش شده است.


Ferguson Riot Police Open Fire Into Peaceful Protest
One dead in police shooting near Ferguson
Ferguson Updated: Man (23) 'with knife' shot dead by police in St Louis Ferguson
Ferguson Curfew - America Now Under Martial Law
با وجود اعلام ورود گارد ملی به ناآرامی‌های شهر فرگوسن در ایالت میسوری ایالات متحده، این نیروها خود را از درگیری‌های پلیس و معترضان دور نگه داشتند و در نتیجه، ناآرامی‌ها تا ساعات پایانی روز دوشنبه در آن شهر همچنان ادامه یافت.
به گزارش صدای آمریکا، شنبه هفته گذشته، یک جوان سیاه‌پوست به ضرب گلوله پلیس در شهر فرگوسن کشته شد که منجر به بروز اعتراض گروهی از مردم شد، و با وجود گذشت چند روز و اعلام مقررات منع رفت و آمد شبانه، هنوز از شدت تظاهرات کاسته نشده است.
سه روز بعد از کشته شدن او و اوج‌گیری اعتراضات نسبت به پلیس آن شهر، فرماندار ایالت میسوری از اداره پلیس شاهراه‌های ایالتی خواسته بود که امنیت شهر فرگوسن را موقتاً در دست بگیرند.
اما ادامه اعتراضات باعث شد تا در اولین ساعات روز دوشنبه، جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری، که از حزب دموکرات است، به واحدهایی از گارد ملی دستور دهد تا به شهر فرگوسن اعزام شوند.
با این وجود، تظاهرات در روز دوشنبه نیز ادامه یافت و در ابتدا صلح آمیز بود، اما ساعاتی بعد به خشونت کشیده شد.
آخرین دور درگیری معترضان با پلیس در شب گذشته، نزدیک خیابانی رخ داد که مایکل براون در آن کشته شد. بنابر اعلام فرمانده پلیس شاهراه‌های ایالت میسوری، در جریان تظاهرات دوشنبه شب، دو نفر زخمی شده و ۳۱ نفر نیز بازداشت شده‌اند.


رئیس سازمان زندانها: شورش خونین زندانیان قزل حصار سرکوب شد
منبع:وب سایت صدای آمریکا
غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور در گفتگو با رسانه ها گفت شورش سه شنبه شب زندانیان قزلحصار کرج توسط ماموران سرکوب شد. در جریان سرکوب شورش زندانیان چندین زندانی کشته و زخمی شدند.
رئیس سازمان زندان ها هرچند از شمار دقیق و اسامی کشته شدگان و زخمیان این شورش خودداری کرده اما افزود برای اطلاعات بیشتر باید به سایت سازمان زندان ها مراجعه کرد.
اما جام جم آنلاین، وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی به نقل از منابع آگاه گزارش کرده در این ماجرا ده تن کشته و پانزده نفر نیز زخمی شده اند.
غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها در گفتگو با رسانه ها همچنین تاکید کرد عوامل این شورش خونین شناسایی شده اند.
رئیس سازمان زندانها افزود: در جریان شورش شب گذشته زندانیان، تعدادی از زندانیان محكوم به اعدام و قاچاقچیان موادمخدر در زندان قزلحصار، اقدام به تخریب اموال و آتش‌سوزی به بهانه فرار كردند كه با اقدام مسئولان، این توطئه خنثی شد.
به گفته مقامات زندان قزلحصار، شورش زندانیان زمانی آغاز شد که گروهی از زندانیان با ایجاد حریق عمدی و ویرانی تاسیسات زندان و شکستن شیشه پنجره ها به سوی زندانبانان حمله ور شدند که با مقاومت و برخورد جدی ماموران روبرو شدند.
به گفته مسئولان زندان، عاملان شورش زندانیان محکوم به اعدام بودند که قصد فرار از زندان را داشتند.اما گزارش های دریافتی از خانواده زندانیان حاکی از اعتراض زندانیان به شرایط بد زندان از جمله کمبود شدید جا، غذا و بدرفتاری ماموران با زندانیان بوده است.
در جریان سرکوب این شورش که نیروهای گارد ویژه و کمکی به یاری زندانبانان قزل حصار آمده بودند، به گفته مسئولان شماری از زندانیان کشته و زخمی شده اند.
مسئولان علت کشته و زخمی شدن زندانیان را گازگرفتگی ناشی از دود و آتش اعلام کرده اند.
به گفته مسئولان این شورش تا سحرگاه روز چهارشنبه ادامه یافت.
گزارش های دریافتی از خانواده های زندانیان قزل حصار حاکی از آن است از بامداد چهارشنبه شمار انبوهی از خانواده زندانیان پیرامون این زندان تجمع کرده اند تا اطلاعی از اعضای خانواده خود بیابند؛ اما ماموران هرگونه ملاقات و تماس با زندانیان را تا اطلاع بعدی قطع کرده اند.
شورش زندانیان محکوم به اعدام در زندان قزل حصار و «گروه مرگ»
میترا پورشجری
دیروز مورخ 26 مرداد 1393 حدود 300 زندانی محکوم به اعدام در اعتراض به انتقال هم بندیان خود به سالن های انفرادی برای اجرای حکم اعدام و همچنین در اعتراض به اجرای حکم های خود شورش کردند.
در این شورش که گفته می شود از سالن های 2 و 3آغاز شده است، زندانیان ابتدا اقدام به تخریب دیوار سالن و سپس اتش زدن سالن ها کردند.
زندانبانان همراه تعداد زیادی یگان حفاظت زندان، با استفاده از گاز اشک آور و سلاح گرم اقدام به سرکوب زندانیان معترض کردند. این درگیری ساعتها به طول انجامید و با کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانیان خاتمه پیدا کرد.
آمار دقیقی از تلفات این حادثه در دست نیست ولی به گفته برخی از زندانیان حدود 40 زندانی کشته شده است.
از دیروز ساعت 9:30 حدود سی ساعت تلفن زندان ندامتگاه مرکزی کرج که زندان مجاور به قزل حصار می باشد، قطع شد و هر دو زندان هم اکنون در محاصره نیروهای گارد و به حالت آماده باش می باشند.
گفته می شود این محاصره محدود به داخل زندان ها نبوده و تا چند کیلومتری اطراف آن (از پل حصارک) را نیز در برگرفته است و تمامی رفت وآمد ها کنترل می شود.
امروز خانواده های نگرانی که خبر شورش را شنیده بودند و برای گرفتن اطلاعات از زندانیان خود به درب زندان مراجعه کردند، با توهین و رفتار ناشایست ماموران و نیروهای مستقر در نزدیکی زندان مواجه شدند و بدون گرفتن پاسخ مجبور به ترک محل شدند.
در اینجا لازم به توضیح است درباره "گروه مرگ"، نامی که اکثر زندانیان اعدامی و خانواده های آنها به شعبه اول دادگاه کیفری استان البرز نهادند. این شعبه همان دادگاه پنج قاضی معروف در میان زندانیان است که مستقر در دادگستری کاخ کرج می باشد و متشکل از یک دادرس به نام "هدایت رنجبر" و چهار مستشار به نام های علی یزدان پور، ایرج خنک دار، اکبر صدری و لقمان گیاه پاشا است.
اکثر حکم های اعدام و قصاص موجود در زندان های قزل حصار و ندامتگاه مرکزی کرج توسط " هدایت رنجبر" در دادگاه پنج قاضی صادر می شود و به نظر زندانیان، این گروه بی محابا و در نهایت سخافت و بی رحمی حکم اعدام صادر می کنند.
18 اوت 2014
میترا پورشجری
منبع:پژواک ایران


منابع حقوق بشری از شورش در زندان قزلحصار و کشته شدن عده ای از زندانیان خبر داده اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، در پی شورش در زندان قرل حصار کرج و همچنین تجمع خانواده‌های زندانیان اعدامی مقابل زندان، تعدادی از زندانیان این زندان در درگیری با یگان حفاظت این زندان کشته و زخمی شدند.
بنابر این گزارش، روز ۲۶ مردادماه، در پی انتقال دسته جمعی تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام این زندان برای اجرای حکم، زندانیان ساکن واحد ۱ و نیز واحد ۲، سالن‌های ۲ و ۳ زندان قزل حصار شورش کرده و با زندانبانان و یگان حفاظت زندان درگیر شدند. یگان حفاظت زندان برای مهار خشونت‌ها و اعتراض زندانیان شورشی از سلاح گرم استفاده نمود که این موضوع باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانیان محبوس در این زندان شد. در زمان تدوین این گزارش از تعداد دقیق کشته و زخمی شدگان همچنان اطلاعی در دست نمی‌باشد. با این حال گزارش شده است زندان در وضعیت فوق العاده اما در کنترل یگان حفاظت زندان قرار دارد. سالن‌های مورد اشاره عمدتاً محل نگهداری زندانیان محکوم به اعدام هستند.
هرانا گزارش می‌دهد، همزمان با اعتراضات داخل زندان، خانواده‌های تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام که در مقابل درب زندان تجمع نموده بودند نیز به اعتراض پرداختند. این موضوع باعث شد تا با حضور ده‌ها دستگاه ماشین پلیس و آتش نشانی برای متفرق کردن آنان تلاش شود. نیروهای انتظامی بوسیله پاشیدن آب و استفاده از باتوم سعی در متفرق کردن خانواده‌های معترض نمودند. از بازداشت‌های احتمالی در این رابطه اطلاعی در دست نیست.
لازم به یادآوری است اعتراض زندانیان بخصوص زندانیان محکوم به اعدام در رابطه با اجرای احکام و حتی شورش در این زندان دارای سابقه بوده و عده ای از زندانیان در اعتراضات پیشین کشته شده اند.
اعدام دسته جمعی در زندان قزلحصار کرج
به گزارش خبرگزاری هرانا صبح روز جاری بیش از ۱۴ تن از زندانیان واحدهای ۱ و۲ زندان قزلحصار کرج برای اجرای حکم اعدام به محل اجرای حکم منتقل شدند با این حال مشخص نیست با توجه به ظرفیت ۱۱ نفره محل اجرای حکم اعدام چگونه و چند تن از ایشان به دار آویخته شدند، هر چند گزارشات دریافتی از اعدام حداقل ده و حداکثر تمامی آنان خبر می‌دهد.
از اسامی و چگونگی اجرای احکام اعدام این افراد اطلاعی در دست نیست اما تلاش برای اجرای احکام اعدام مورد اشاره در روز جاری، منجر به شورش در این زندان و نیز اعتراض خانواده‌های زندانیان در خارج زندان شده بود.
در پی شورش زندانیان، خانواده‌های زندانیان اعدامی که مقابل زندان تجمع کرده بودند، نیز دست به اعتراض زدند و نیروهای انتظامی با استفاده از باتوم و پاشیدن آب آنها را متفرق کردند.
خبرگزاری ایرنا به نقل از رئیس سازمان زندان‌ها نوشته است که نقشه زندانیان اعدامی برای سوراخ کردن دیوار و فرار کردن، بدون اعمال خشونت خنثی شد. اصغر جهانگیر گفه در حال حاضر زندان قزل‌حصار در وضعیت آرامی قرار دارد.
وی همچنین اظهار داشته که زندانیان اعدامی قصد تحریک دیگر زندانیان را داشته‌اند. به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، هیچ خللی در اجرای حکم اعدام آن چند زندانی به وجود نیامده است.
خبرگزاری هرانا همچنین از اعدام حداقل ۱۰ نفر در صبح روز دوشنبه (۲۷ مرداد، ۱۸ اوت) در زندان قزل‌حصار خبر داده است. بر اساس این گزارش، ۱۴ زندانی برای اجرای حکم به محوطه مخصوص اعدام منتقل شده‌اند اما با توجه به ظرفیت ۱۱ نفره این محل، مشخص نیست دقیقا چه تعدادی اعدام شده‌اند.

امروز به زندانیان گوهر دست تا ساعت 4 بعد از ظهر اجازه خروج از سالن ها را ندادند تا ساعت چهار بعد از ظهر هواخوری تعطیل بود و اعزام به بهداری و ملاقات ها کنسل و هرگونه کاری عادی و غیر عادی برای زندانیان تعطیل بود ، علت این وضعیت ویژه در زندان گوهر دشت به این دلیل بود که ماموران سه زندان بزرگ ایران ( زندان اوین، زندان گوهر دشت و زندان قزل حصار)  را برای سرکوب زندانیان واحد 2 زندان قزل حصار بسیج کرده بودند ، بند دو زندان قزل حصار محل نگهداری زندانیان زیر اعدام است و زندانیان این واحد دائما" تحت فشار روحی و روانی و استرس هستند  اینکه هر لحظه ممکن است برای اعدام نامشان را بخوانند و همچنین هر روز تعدادی را صدا کرده برای اعدام به انفرادی می برند و این شرایط برزخی در واحد دو زندان قزل حصار باعث گردیده زندانیان بطور دائم اماده شورش و اعتراض باشند در نتیجه طبق اخبار رسیده از نیمه های شب گذشته زندانیان واحد 2 برای جلو گیری از بردن دوستانشان جهت اعدام  دست به شورش زده اند و ماموران گارد مستقر در قزل حصار توانایی سرکوب را نداشتند در نتیجه تمامی ماموران گوهر دشت و اوین را نیز به کمک گارد سرکوب مستقر در قزل حصار فرستادند و چون دیگر گارد سرکوب در گوهر دشت حضور نداشت از ترس شان تا ساعت چهار بعد از ظهر که نیروهای گارد سرکوب از قزل حصار بر گشتند درب سالن های زندان گوهر دشت را قفل دار نگهداشتند.
خبرهای بدست آمده حاکی از کشته شدن دهها نفر و زخمی شدن بیش از 500 نفر هستند و خبر غیر موثق دیگر است که گفته می شود 53 نفر با تیر مستقیم کشته شده اند .
برای روشن شدن موضوع تنها خانواده زندانیانی که در قزل حصار هستند و البته بخصوص زندانیان واحد 2 می توانند موضوع را بسیار سریع دنبال کرده به سرعت خبر رسانی کنند این وظیفه خبر نگاران و موسسات گزارش گر است اگر عمق سرکوب و فاجعه سریعتر و کاملتر بر ملا شود و عاملین کشتار شناسایی شوند می تواند از تکرار جنایت ها جلو گیری کند
فریده جعفری
27/5/1393

با تکرار "اعدام" بویژه اعدام در ملاعام سطح نگرش مردم جامعه از تماشای خون حیوانات (قربانی کردن در مراسم مذهبی) به دیدن خون آدمیزاد تغییر می یابد و گرایش به خونریزی و کشتن انسان ها و حق و قانونی جلوه دادنش همانند تماشای آن بهنجار میشود و در دراز مدت گرایش به آدم کشی و قتل عادی شده و زمینه سازعادی سازی جرم در جامعه خواهد شد.
از این ها که بگذریم، نمی توان نادیده گرفت افرادی را که در این بحبوحه رو به گسترش، هنوز به امید تغییرات رییس جمهوری و نمایندگان مجلس فرمایشی و در کشمکش بر سر اصول گرا یا اصلاح طلب بودن روحانی، به دنبال مقصر اصلی و تبرعه کردن دولت " تدبیر و امید" از محقق نشدن وعده های بی اساسش هستند! گویی فراموش کرده اند که راز بقای جمهوری اسلامی در همین لجام گسیختگی قانونی و به تبع آن اعدام و قصاص و ... است و این یازده دولت به قدرت رسیده تنها جزیی از کل هستند و در سایه پیشبرد اهداف کلی نظام جمهوری اسلامی و حفظ بقای آن قدم بر میدارند.

در گذر از این مباحث نکته اساسی و تاسف بار اینست که « روزانه چندین انسان در انتظار مرگ و در زیر حکم اعدام منتظر لحظه پایان زندگی خود هستند»
 در همین ارتباط سری بزنیم به داخل یکی از زندانهای مخوف ایران که در این دوران هرهفته شاهد انتقال چندین زندانی به سلولهای انفرادی برای اجرای حکم اعدام می باشد. 
 با اعدام افراد فضای یاس و ناامیدی و پر اضطرابی در بین زندانیان باقیمانده حاکم می شود، چراکه به گفته بیشتر آنها، خیلی دردناک است دوستانی که ماهها و بعضی سالها در کنارهم، روز و شب را فقط در فاصله چند سانتیمتری اتاقهای انباشته از زندانی گذرانده اند و به هم خو گرفته اند در جایی که هیچ ندارند جز همدیگر! و لحظات سخت زندان را به امید فردایی روشن سپری می کنند،حال باید ساعتها خاطرات خوب و بدشان را باهم مرور کنند و آماده جدایی شوند و دوستانشان را روانه چوبه دار کنند.
هفته پیش اعدام رضا فلاح و عباس خورشیدی درزندان ندامتگاه مرکزی کرج فضایی حزن انگیز را بوجود آورد، یکی از هم بندیان عباس خورشیدی می گوید:" خیلی سخت است که دیگر عباس را هر روز صبح در حال بازی کردن جلوی اتاق نمی بینیم."

تنها در سالن 7 ندامتگاه مرکزی کرج در مرداد ماه 1393 سی و چهار زندانی در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند و گفته میشود در سالن 3 این زندان که محکومین مواد مخدر قرار دارند 150 نفر در نوبت اعدام قرار دارند. در اتاق 12 سالن هفت نیز که مخصوص اتباع کشور افغانستان است 9 زندانی در زیر حکم اعدام قرار دارند.

لیست زیر اسامی افرادی اند که شاید مانند دیگر اعدام شدگان هر لحظه به امید مژده ای باشند تا فرصت ادامه حیات را به آنها بدهد و افسوس که بزودی باید آماده شوند برای وداع با زندگی، تا نامشان به آمار دیگر جان باختگان قربانی مجازات "اعدام" در تاریخ بپیوندد.

1-    رضا محمدی               فرزند: ماشاالله         پرونده: 54364

2-    رضا تاری                 فرزند: حسن            پرونده:57744

3-    مهدی بخشایش             فرزند: محسن           پرونده:58675

4-    علی فراغت                فرزند:محبت الله         پرونده:55597

5-    نیما رضایتی               فرزند: فتح علی         پرونده:66111

6-    محسن امین رنجبر        فرزند:محمود            پرونده:61015

7-    یاسر موسوی               فرزند: نایب             پرونده:55561

8-    مرتضی وزیرلو            فرزند: اسدالله           پرونده:194756

9-    ابراهیم ترابی               فرزند: حسین            پرونده:56276

10-  منصور فرزین            فرزند: بصیر            پرونده:58034

11-  حجت معماری             فرزند: ولی              پرونده:53406

12-  اصغر شاه محمدی        فرزند: علی              پرونده:61870

13-  سیدخالق حسینی           فرزند: سید علی         پرونده:58634

14-  سعید نیکوکار ازهاری    فرزند: علی              پرونده:53610

15-  امیر فلاح                   فرزند: برزو             پرونده:68427

16-  داوود فقیری                فرزند: مراد              پرونده:67471

17-  بیوک مراد پور             فرزند: یعقوب            پرونده:602368

18-  ولی اب روشن              فرزند: انصاف علی     پرونده:706697

19-  حسین علی نجفی روشن    فرزند: اصغر            پرونده:59026

20-  علی اصغر یاوری          فرزند: باقر               پرونده:55648

21-  محمد میثم ایلیایی            فرزند: جواد              پرونده:74558

22-  حسن آذرنوش                فرزند: محمد             پرونده:72497

23-  احمد جنیدی                   فرزند: کوچک علی     پرونده:67656

24-  امین بوعلی                   فرزند:مصطفی          پرونده:56359

25-  روح الله سبزی               فرزند: -                  پرونده:60328

26-  محمدرضا نجفی              فرزند: فاضل             پرونده:36909

27-  حمزه زنگنه                   فرزند: دولت علی       پرونده:62032

28-  علیرضا عباس پور           فرزند:عباس              پرونده:26636

29-  قربان جعفری                 فرزند: قهرمان            پرونده:46507

30-  امیر حمزه اصل روستا      فرزند: عباس علی        پرونده:56605

31-  مرتضی رییسی               فرزند: حسین              پرونده:-

32-  اصغر شهبازی                فرزند: علی                پرونده:28580

33-  جاهد فصیحی                  فرزند: جهان              پرونده:67755

34-  تراب رشیدی                  فرزند: شاه مراد           پرونده:62270

23 نفر اول محکومین قصاص و باقی محکوم به اعدام با اتهامات متفاوت هستند.

اسامی زندانیان تبعه افغانستان:

1-    الله داد نورزهی                  فرزند: شیراحمد           پرونده:220480

2-    عبدالمنان رضایی                فرزند: حسن               پرونده:97745

3-    حیدر احمدی تاجیک             فرزند: محمدعثمان        پرونده:51828

4-    محمد جمعه محمدی              فرزند: محمدحسین        پرونده:209106

5-    تقی خالقی                         فرزند: محمدحسن         پرونده:221603

6-    علی نوری                        فرزند: دیارمحمد           پرونده:182568

7-    عبدالله سلطانی                    فرزند: شیراحمد            پرونده:-

8-    نقیب الله قاسمی                   فرزند: سیف الله            پرونده:22961

9-    محمدحسین اسماعیلی            فرزند: ابراهیم              پرونده:61380

این تعداد تنها آمار زندانیان عادی اعدامی در سالن 7 ندامتگاه مرکزی کرج در مرداد ماه 1393 است.


میترا پورشجری

۷ نظر:

ب گفت...

تو مثلا آنارشیستی و از واژه خطرناک واحمقانه ی "لمپن پرولتاریا"ی مارکسی استفاده میکنی؟

گمان میکردم آنارشیست ها مثل مارکسیست ها نیستند و از همه محرومان جامعه حمایت میکنند.

RosaArchiv گفت...

ب جان
من خودم لومپن پرولتاریا هستم...
این واژه خطرناک نیست...
مارکسیستها خطرناک و بد ارزشگذاری کردن...
eat the rich
:)

RosaArchiv گفت...

راستی
کامنت را در موقع آپدیت از هرزنامه ی اتوماتیک بلاگ نجات دادم.
اگه من گاه و بیگاه بخش اتوماتیک را چک نکنم، شماها هم از حذف کامنتهاتون نمیگید ها!
اعتراض کنید:)

RosaArchiv گفت...

شورش در زندان قرلحصار در اعتراض به اعدام

http://youtu.be/VS0QI4N--Qg

نمیزاریم دیگه کسی رو بکشند همه مون هستیم پشت هم مثل دیوار،دیگه نمیزاریم کسی بکشند.
فیلمی کمتر دیده شده از شورش در زندان قزلحصار
خبرگزاری هرانا – روز جاری مورخ ۴ شهریورماه، خبرگزاری هرانا ویدیویی نادر از شورش زندانیان معترض در ۲۶ مردادماه سال جاری بر علیه اجرای احکام اعدام دسته جمعی تعدادی از زندانیان در واحد دو زندان قزلحصار را منتشر نمود. اعتراضاتی که با کشته و زخمی شدن تعداد نامعلومی از زندانیان معترض پایان یافت.

ب گفت...

حالا این لمپن پرولتاریای شما یعنی چی؟

ناشناس گفت...

هوووم
این یک لغتی هست برای جدا کردن انسانها و مبارزاتشان از همدیگر.
برای برگزیدن برگزیدگان
یعنی طبقه ی کارگر. بخوان قدرت به حزب و خود پیشاهنگان پرولتاریا.
بشدت راسیستی و بشدت ضد انسان.
اغلب طقیان جوانان و شورشهای خودبخودی و خارج از تصمیم اتحادیه های کارگری را اینگونه مینامند.
نگاهی به غارت فروشگاهه در همین چند سال پیش در انگلیس
آن را شورش لومپنها نامیدند.
این دفنیسیون مورد علاقه ی احزاب کمونیست میباشد و اغلب برای نفی آنارشیسم استفاده میشود.
البته آقای صیف کتاب خوبی دارد در مورد شورش حاشیه نشینان شهری. حلبی آباد و خاک سفید.
شورش تهیدستان و...

RosaArchiv گفت...

لینکش در آرشیو دوم است کتاب شورش تهیدستان و حاشیه نشینان شهری