۰۸ شهریور، ۱۳۹۳

از خون عادت ماهانه و مدفوع نثار داعش تا افشای "اسلام امریکایی" سناتور جان مکین

رزا: در این پست از زنان جوان فیمن شروع میکنیم که با خون عادت ماهانه و مدفوع به اعتراض گروه اسلامی داعش میروند. بعد ما خواندن  دوازده تز جان هالوی را آغاز کرده تا آغازمان را کامل کنیم!
 – آغاز، حرکتی نفی گرایانه است
بعد از "نفی" به جستجوی بیشتر پرداخته که حامیان این داعش به راستی همان فروشندگان سلاح میباشند.
فروشندگان اسلحه گاه چهره ی مخوف دارند گاه «انسان دوستانه ».
اسلحه های آلمانی قرار است در خدمت "آزادی" زنان و کودکان به مناطق جنگی ارسال شوند (مثل سناریوی یوگوسلاوی حزب سبزهای در قدرت). یعنی سلاح بیشتر به "پیشمرگه" های  بارزانی. عکس اخیرتمام هیکل "رهبر کُرد"هابارزانی و ظریف را هم که حضورتان هست! برای تشکر از حمایت رژیم اسلامی اخیرن به پابوس خامنه ای رفته بود!
مقاله ی عباس منصوران هم ربط "جنگ و نفت" را بخوبی توضیح داده. بصورت پی دی اف و 13 صفحه رسانه ای شد.
بقیه اش هم اخبار و حکایت این روزهای ملت است!
حال ما را هم بپرسید غمی نیست. مبارزه در تمام 4 دیواری های "امن" ادامه دارد!
 در همین رابطه بسیار مفید است. اگر خونی برایمان بماند البته حتمن به ساختار خانواده مالیده و بروی "مردان" اش قی میکنیم...
اما البته برای ریدن، مکانی بهتر از نمایندگی های علنی انحصارات و تجهیزات جنگی نیست! اگر نزدیکتان کارخانه ی تولید سلاح شناسایی کردید، بروی سردرش اعلام مستراح عمومی کنید تا بزودی خود را خالی کنیم.
شادی های کوچک در خانه های "محقر" یافت میشود!
کودک دیگر گوشتخواری را کنار گذاشته؟
آغاز نفی جهان مردسالار....
خانه تکانی از یخچالها شروع شده، بلوغ از کنار گذاشتن آنها ....
انقلاب؟
از رقص!

برای خواندن کل مطلب در منبع روی تیتر ها کلیک کنیم.

یک فعال و بلاگر مصری بنام علیاء مقدا المهدی شنبه گذشته با یک عکس لخت از خود و یک نفر نا شناخته روی پرجم داعش ؛ بگونه ای که انگار خون ناشی از عادت ماهانه و مدفوع روی الله داعشی ها ریخته شد. این بلاگر مصری این عکس را روز شنبه روی فیس بوک خود گذاشت . در عکس دو مسلسل داعشی ها قرار گرفته است که نشان می دهد که سلاح ها ساخت غرب است.
علیاء مقدا المهدی مطلبی در ارتباط با این تصویر انتشار نداده است ولی بنظر می رسد که در پاسخ به  انتشار ویدئو  بریدن سر روزنامه نگار امریکایی جمیز فولی دست به این ابتکار زد .در این ارتباط اکتویست اوکرائینی Inna Shevchenko می گوید که فمن ها روش خود را در اعدام ایده های داعشی را دارند . او اضافه می کند که  علیاء مقدا المهدی حاضر به مصاحبه  زنده  با مطبوعات نیست .
شایان ذکر است که این اولین عکس علیاء مقدا المهدی که با برهنگی و لکه خون عادت ماهانه انجام می دهد _ نیست ؛ او قبلا هم در گروه فمن ها از این قبیل کار ها  زیاد داشته است . این عکش  اکنون به دلایل نا معلوم  در فیس بوک  ایشان موجود نیست ولی متن  و نوشته آن وجود دارد
موضوع هفته رادیو جنبش (صوتی)، اعتراض عریان عالیا ماجدالمهدی و یکی از اعضاء گروه فمن علیه گروه تروریستی داعش - مصاحبه با عالیا ماجدالمهدی

جان هالووی
برگردان به فارسی : نادر تیف  سیه مشت
یک – آغاز، حرکتی نفی گرایانه است.
در آغاز فریادی هست و نه سخنی. فریادی غمگین، فریادی دهشتناک، فریادی دیوانه وار، فریاد منفی علیه زندگی های انسانی که سرمایه داری تکه پاره می کند: نه!
برای تعریف واقعیت فریاد، اندیشه باید نفی گرایانه باشد. ما نمی خواهیم جهان را بفهمیم، می خواهیم آن را نفی کنیم. هدف نظر این است تا جهان را منفی تصور کند، نه برای این که چیزکی جدا از عمل به دست آید، بلکه برای آن که همین نفی، خود عمل باشد، خود بخشی از مبارزه برای تغییر جهان باشد تا بتواند آن را به محلی برای زندگی در شأن انسان تبدیل نماید.
اما پس از آن چه گذشته است، ما چگونه می توانیم برای تغییر جهان ژرف اندیشی نماییم؟

برای بزرگنمایی روی عکس کلیک کنیم.
" إيمان عز الدين " ..... تكشف لأول مرة أسرار خطيرة عن " داعــش "
تلویزیون الجزیره با انتشار عکسی از ملاقات سناتور مک کین، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ابوبکر البغدادی رهبر داعش خبر داد.


نویسنده مطلب: هینترگروند – ترجمه و تدوین رضا نافعی
بنظر می رسد موضوع کاملا روشن است: یک دشمن خونخوار و بی رحم بنام دولت اسلامی (داعش) که دشمنی است توسعه طلب و مجهز به سلاحهای مرگبار، اقلیت ها، بویژه اقلیت های عراق، یعنی یزیدی ها، کردها، و مسیحیان را تهدید به قتل می کند. آن نیروهای شبه نظامی که در موقعیتی باشند که بتوانند این دشمن را پس برانند مجهز به سلاحهائی اندک و بد هستند. بنابراین و البته فقط بدلائل «انسان دوستانه » باید اسلحه در اختیار آنها گذاشت.
اما چنین کاری، دست کم از دیدگاه رسمی دولت آلمان، شدنی نیست. دلیل این نشدن هم، آنطور که می گویند اینست که آلمان به مناطق جنگی اسلحه نمی فرستد و این را نیز همه می دانند که عراق یک منطقه جنگی است. اما در حال حاضر بحث خیلی احساساتی شده است و همین احساسی شدن بحث شانسی است برای از میان برداشتن آخرین مانع در راه سیاست خارجی آلمان که بی وقفه در راه ورود به عرصه جهانی گام بر می دارد. (۱) اینک برای روشن شدن واقعی قضایا چند نمونه ارائه می کنیم :
نمونه اول
با توجه به این که هنگام لشگر کشی به یوگسلاوی، عراق، افغانستان و یا لیبی رسانه های غربی شب و روز بلبل زبانی ها می کردند که آنچه روی می دهد اقداماتی هستند بسیار «انساندوستانه» . شاید دیگر نیازی به معرفی دوباره این اقدامات «انساندوستانه» نمی بود، اما متاسفانه به نظر می رسد آنچه رخ داده کافی نبوده و بازهم باید اصل مطلب را بیان کرد. بویژه آن کشورهائی که ما می توانیم با دلیل آنها را کشورهای سرمایه داری بخوانیم انگیزه رفتارشان عشق به انسان و دفاع از حقوق بشر نیست. هر وقت گفته می شود باید این یا آن صاحب قدرت مستبد را از میان برد چون او به اقلیت ها ظلم می کند، مردم کشورش را بقتل می رساند و یا نیت رذیلانه دیگری در سر دارد، باید به هوش بود و دانست که این حرف ها سرپوشی است برای پنهان کردن یک هدف اصلی دیگر که نمی توانند صاف و صادق بر زبان آورند چون اگر مقصود اصلی خود را با صراحت بگویند در حقیقت مشت خود را باز کرده اند و کسی زیر بار آن نخواهد رفت. مثلا اگر یک وزیر خارجه یا وزیر دفاع کشوری بگوید ما باید فورا این رژیم را براندازیم چون می خواهیم نفوذ خود را گسترش دهیم، چون می خواهیم تضمین داشته باشیم که مواد خام و منابعی که این کشور دارد و ما می خواهیم دست روی آن بگذاریم از چنگ ما بدر نرود و چون می خواهیم این کشور را بازار فروش تولیدات خود سازیم.
این حقیقت برای هر ناظری که نگذارد شدت وقایع گیجش کند مثل روز روشن است. اگر واقعا هدف دفاع از مردمی بود که مورد حمله شبه نظامیان داعش قرار گرفته اند دست کم می بایست در کنار مباحثات مربوط به ارسال اسلحه یک موضوع دیگر هم در مرکز مباحثات قرار می گرفت، یعنی بحث در باره حزب کار کردستان که دولت آلمان در سال ۱۹۹۳ برای خوش آمد ترکیه فعالیت آن را در آلمان ممنوع کرد.
چرا؟ چون آن که در خط مقدم جبهه علیه شبه نظامیان داعش می جنگد حزب کار کردستان است با همپیمان کُرد خود باسم «یگان های مدافع خلق» که در سوریه هستند. این یگانهای مدافع خلق هستند که از سالها پیش با انواع مجاهدان و سازمانهای دیگری که قبل از پیدایش داعش میداندار بودند در جنگ دائمی هستند، بی آن که هیچ گاه مورد تایید دولت آلمان یا ایالات متحده آمریکا قرار گرفته باشند و یا با سماجت حمایت آنها را بدست آورده باشند.
نمونه دوم
حالا می رسیم به واقعیت دوم که نادیده گرفته می شود. بیان مطلب به این صورت که فقط » کردها» مجاز به دریافت اسلحه هستند، هم دقیق نیست و هم گمراه کننده است. زیرا مقوله ای بنام » کردها » وجود ندارد. آنچه وجود دارد شبه نظامیان کرد هستند که با هم فرق دارند ، با برنامه های سیاسی کاملا متفاوت. طبق نقشه هائی که تا کنون مطرح شده اند و می توان به آنها نظر افکند، دو گروه که واقعا نظراتی برای تجدید نظر در سازمان منطقه دارند، نظراتی دارند که احتمالا می تواند به نتیجه برسد، این دو گروه که نباید به اسلحه دست یابند عبارتند از حزب کار کردستان و یگانهای مدافع خلق. این دو سازمان با برنامه خود » کنفدرالیسم دموکراتیک » خواستار همزیستی مسالمت آمیز وبرابرحقوق بر اساس نظام شورائی هستند و حتی در بخش کرد نشین سوریه، تحت شرائط دشوار جنگ داخلی، با همین مدل یک جامعه نمونه ساخته اند که کارآمد است.
به این ها نباید اسلحه داد، اسلحه را باید به آن گروه هائی داد که غرب می تواند آنها را به بهترین شکل هدایت و کنترل کند. این ها عبارتند از پیشمرگان مسعود بارزانی و ارتش عراق. فکر کمک به ارتش عراق ، با توجه به بی سامانی این گروه ، فکری است بکلی بی معنی زیرا ارتش عراق تقسیم می شود به فراکسیون های مختلف که میزان وفاداری آنها متفاوت است و تا کنون هم فقط یک چیز را به اثبات رسانده است ، و آن این است که: اصلا توان رزمیدن ندارد. سلاحی که بدست آنها داده شود، می تواند در کوتاهترین زمان، وقتی که یک پایگاه آن مورد هجوم داعش قرار گیرد، بدست داعش بیفتد.
بنا بگفته ناظران سیاسی ، در آغاز وخیم شدن وضع، هنگامی که پیشمرگان بارزانی با نخستین حمله داعش روبرو شدند مواضع خود را بدون مقاومت تسلیم نیروهای داعش کردند. حدس زده می شود این تسلیم مواضع تعمدا برای آن صورت گرفت که به غرب ثابت شود تقاضای بارزانی برای دریافت اسلحه از غرب که از مدت ها پیش مطرح شده بود ضروری است. افزون بر این باید دید پس از پیروزی بر داعش رفتار بارزانی چگونه خواهد بود. در حال حاضر فراکسیون های مختلف کرد باقتضای ضرورت با یکدیگر همکاری می کنند ولی این به آن معنی نیست که بعدا نیز وقتی مسئله بدست آوردن قدرت برتر و توفق یک گروه بر دیگر نیروهای کرد مطرح شود، گروههائی که بطور سنتی با دیگر دشمن هستند، در مقابل هم نایستند. آنوقت است که سلاحهائی که به بارزانی داده شده علیه جنبش مترقی کرد بکار برده خواهد شد.
نمونه سوم
کسی که هنوز هم اعتقاد ندارد که دلیل علاقه کشورهای غربی به ارسال اسلحه به عراق صرفا ناشی از عشق بی پایان آنها به مردم عراق است، باید توجهی به مذاکرات جاری کند و ببیند راجع به چه موضوعاتی صحبت نمی شود. در باره این که علت پیدایش وضع کنونی چیست، نه از جنگ تجاوزکارانه ای که با زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی صورت گرفت سخنی بمیان می آید ، نه از پشتیابانی چند ساله از رژیم بغداد که رفتاری تبعیض آمیز با سنی های آن کشور داشت. آن» کشورشکست خورده » ای که امروز می خواهند به آن » کمک » کنند، و نیز جدائی های مذهبی و قومی آن، خود حاصل سیاست استعماری و امپریالیستی است. ( ۳ و ۴)
ولی از نگاه به گذشته دور در می گذریم و به زمان حال باز می گردیم . در همین زمان هم نقطه های کور مشاهده می شود. مثلا چرا حرفی از ترکیه عضو ناتو زده نمی شود . ترکیه نه تنها دیر زمانی دست گروههای مسلح مسلمان را باز گذاشت، از جمله همین » ایسیس» را بلکه فعالانه از آن حمایت هم می کرد. چرا؟ چون امید داشتند که از طریق آنها بتوانند به جنگ علیه دولت اسد و کرد های سوریه سرعت بخشند. از این هم سخنی گفته نمی شود که در همین چند روز پیش ارتش ترکیه به کرد های غیر نظامی که تظاهرات می کردند تیراندازی کرد و یک غیر نظامی را بضرب گلوله از پای درآورد.(۵) روز ۲۱ اوت نظامیان ترکیه بروی ۱۰۰ نفر یزیدی آتش گشودند، چرا ؟ چون آنها قصد داشتند از مرز ترکیه بگذرند. در این مورد هم شنیده نشد که دولتهای آلمان و یا آمریکا یاداشت اعتراضی به جائی فرستاده باشند.
اما وقتی بخواهیم از ارسال اسلحه صحبت کنیم نمی توانیم از عربستان سعودی نام نبریم.این حکومت سلطنتی که همه می دانند به گروههای فراوانی از مجاهدان مسلمان کمک کرده است خود از خریداران عمده تسلیحات آلمانی است.(۷) معلوم هم نیست این سلاحهائی که به این منطقه فروخته می شود، دست آخر سر از کجا در می آورد. سلاحهای مدرنی که داعش بکار می برد سلاحهای آمریکائی هستند که پس از فرار ارتش عراق از موصول بدست داعشی ها افتاد.
نمونه چهارم
اگر قرار بر کمک بود مورد برای کمک کم نبود و نیست. مثلا دادن اخطار به ترکیه، عربستان سعودی و قطر، و نفروختن اسلحه به آنها، افزودن بر میزان کالاها ی کمکی برای نیازمندان فراری، پذیرفتن بیشتر آوارگان و فراریان، لغو ممنوعیت فعالیت حزب کار کردستان. ولی منظور » کمک » کردن نیست. هدف اصلی دادن » آن مسئولیت بین المللی اعلام شده به آلمان است که در موارد متعددی نیز عملی شده است.. هدف سهیم شدن در دعوا بر سر تقسیم جهان در قرن بیست و یکم است… ایکاش چپ های آلمان هم با واقع بینی پای بمیدان می گذاشتند.

برای دیدن منابع ارائه شده به اصل مقاله به زبان آلمانی مراجعه کنید.
هینترگروند نشریه چپ گرای اینترنتی آلمانی

 برای خواندن ادامه ی مطالب و اخبار روی اینجا کلیک کنیم.


روزنامه ˈسوزجوˈ از رسانه های مخالف دولت آنکارا این مطلب را به نقل از تلویزیون دولتی آلمان ˈآ.آر.دیˈ در شماره امروز خود منتشر کرد.
بر پایه این گزارش، اطلاعات کسب شده از مسوولان پارلمان اتحادیه اروپا و واحدهای اطلاعاتی حاکیست که حدود 2 هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از اروپا به ترکیه رفته و از این طریق وارد سوریه و عراق شده اند.
ˈسوزجوˈ به نقل از ˈآ. آر .دیˈ افزود: عناصر داعش از کشورهای اروپایی به استانبول سفر کرده و در منطقه ˈفاتحˈ این شهر در نمایندگی غیر رسمی ˈداعشˈ با دریافت خرج راه و با کمک عناصر داعش به سوریه عزیمت می کنند.
به گفته برخی از مسوولان پارلمان اتحادیه اروپا، شماری از عناصر داعش پس از آموزش و مدتی فعالیت در سوریه به کشورهای اروپایی بازگشته اند که تهدیدی علیه امنیت اروپا هستند.
مخالفان دولت اردوغان و احزاب مخالف ترکیه همواره با انتقاد از سیاست های آنکارا در قبال سوریه، معتقدند که دولت آنکارا از داعش حمایت می کند.

MESOP : GET THEM OUT OF TURKEY ! – Karkamish Camp is ISIS Training Centre: IHD

ANF – ANKARA 25.07.2014 – The Turkish Human Rights Association (IHD) has issued a report today that says the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIS) is using Turkey as a logistic base, citing claims that a camp near the Karkamish dam is being used as a training centre by this group. 
 



29.8.2014 – Afrin, Syria – On Thursday morning the pro-regime warplanes targeted the Kurdish-populated area of Afrin in the countryside north of Aleppo, in northern Syria. Local sources reported that two rockets hit Afrin countryside on Thursday morning, without causing casualties. The pro-Assad warplane bombed agricultural land between the village of Qatma and the city of Azaz with two guided missiles.

خبرگزاری فرات: دولت حاکم آ.ک.پ ترکیه درصدد است ۵ عضو حزب کمونیست ایران را که بر اثر فشارها و شکنجه‌های رژیم فرار کرده‌اند, به آن کشور تحویل دهد. 
تلاش ترکیه برای تحویل ۵ عضو حزب کمونیست ایران به آن کشور که هم‌اکنون در زندانی در نزدیکی فتحیه قرار دارند, ادامه دارد. این اقدام دولت ترکیه با نارضایتی گسترده سازمان‌ها و نهادهای ایرانی در سوئد مواجه شد. این سازمان‌ها خواستار آزادی آن ۵ عضو حزب کمونیست شدند.

جیم میور، خبرنگار بی‌بی‌سی در منطقه می‌گوید شبکه ماهواره‌ای التغییر که نزدیک به گروه‌های شبه نظامیان تندروی سنی در عراق است، روز جمعه، ۲۹ اوت، گزارش کرد پیکارجویان گروه دولت اسلامی در مرز عراق با استان آذربایجان غربی با نیروهای سپاه پاسداران ایران درگیر شده‌اند.
این شبکه تلویزیونی مدعی شده که نبرد میان شبه نظامیان و نیروهای ایرانی در ۷ شهر این استان ایران شکل گرفته و سپاهیان ایرانی در اطراف شهر ارومیه مستقر شده‌اند.
اخباری مشابه در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده اما ایران و خبرگزاری‌های مستقل آنها را تایید نکرده‌اند.
در چند روز گذشته، شبکه‌های نزدیک به نظامیان تندرو در عراق و همچنین برخی از وبسایت‌های خبررسانی کردزبان، به اخباری این چنین اشاره کرده بودند اما هیچ کدام از آنها از سوی منابع رسمی و مستقل تایید نشد.


جنگ خطوط لوله، رویارویی دو بلوک
در نیجریه، بزرگترین کشور نفت خیز آفریقا، سرزمین غارت شل و بریتیش پترولیوم، داعش و حکومت ،» بوکو حرام « مالکی در عراق و حزب الله ، القاعده در آسیا و یمن و الشباب سومالی، داعش و سوریه و جبهه االنصر، حکومت اسلامی در ایران ووو همه و همه نمادی از دست های سرمایه جهانی گشوده شده در قلب و هستی جامعه، در قلب کودکان گرسنه
و تشنه، در گلوگاه زنان و کودکان کرد ایزدی وترکمن و عرب و کرد د رکوه ها و صحراهای سوزان هستند. دست های گشوده به سوی شاهرگ های هستی بخشی که هستی بخش نیستند. به چپاول می روند.
بلوک های سرمایه، ارواسیا واروپا و «ایالات متحده آمریکا» در برابر هم که گوشت دم توپ هایشان، طبقه کارگر و ستمبران هستند، در همه ی جهان.
عباس منصوران
          
خبرگزاری هرانا – به گفته نگهبانان زندان رجایی شهر کرج، پیکر بهرام تصویری خیابانی از زندانیانی محکوم به اعدام این زندان، امروز ظهر در سلول انفرادی پیدا شد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیکر بهرام تصویری خیابانی از زندانیان عادی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج که پیش‌تر در سال ۸۹ این خبرگزاری، گزارش تجاوز زندانبانان به او در زندان را منتشر کرده بود (گزارش سال  را ۸۹ را اینجا ببینید) و همینطور ویدیویی شهادت او در رابطه با این تجاوز و بدرفتاری (ویدیوی او را ببینید) را ظهر امروز مورخ شش شهریور ماه در سلولهای انفرادی بند ۵ زندان رجایی شهر کرج پیدا شد.
آقای تصویری دست کم از سال ۸۸ جزو زندانیانی بوده که به دلیل اعتراض و همینطور شکایت از کادر اجرایی زندان بخصوص در بحث تجاوز و شکنجه، همواره در معرض تنش و برخورد با زندانبانان این زندان قرار داشته و مدت زیادی از ایام حضور خود در زندان‌ها را به دلیل اعمال رفتارهای سلیقه‌ای زندانبانان این زندان ناچاراً در سلولهای انفرادی  و در شرایط روحی و جسمی نامناسبی در این زندان سپری کرده بود. از دلیل حضور آقای تصویری و چگونگی مرگ او اطلاعی در دست نیست.
ویدیوی شهادت آقای بهرام تصویری بعنوان یک قربانی در زندان رجایی شهر کرج که پیشتر توسط هرانا منتشر شده بود را در ذیل ببینید
تجاوز و شکنجه در زندان رجایی شهر



به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، در همین حال علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان نیز گفته است که «دنبال این هستیم فرصت‌های شغلی را که افاغنه از ما گرفته‌اند به مردم و جوانان ایرانی برگردانیم

پیش‌روی گروه تروریستی "دولت اسلامی" فرصت انتقام‌گیری را برای رغد حسین، فرزند ارشد صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق فراهم کرده است. او با ثروت ده‌ها میلیون دلاری به حمایت از "دولت اسلامی" برخاسته و در فکر بازگشت به قدرت است.
عافیه صدیقی از یک خانواده مرفه پاکستانی است که بیش از ۱۰ سال از عمر خود در حال تحصیل در دانشگاه‌های برتر ایالات متحده بوده است. او در مؤسسه فناوری ماساچوست (ام‌آی‌تی) در رشته علوم اعصاب درس خوانده و در سال ۲۰۰۱ از دانشگاه "براندیس" ماساچوست دکترا گرفته است.

۹ نظر:

وحید گفت...

سلام رزا جان
خیلی خوشحال شدم که کودک لاشه‌خوری رو کنار گذاشته ... گیاهخواری تنها کاری هست که همه می تونند انجام بدهند:)
هرچند اونروز داشتم به این فکر می کردم که اگر دقت کنیم می بینیم که محیط زیستی ها(غیر رادیکال) ناخواسته و مجانی دارند برای محصولات «جدید و سیز» تبلیغات می کنند(که روزبه‌روز فروشش هم بیشتر می شه) یعنی کلا فکر می کنم که جنبش های غیر رادیکال معمولا به طور غیرمستقیم در جهت خدمت به سیستم اند. می دونی سیستم می دونه که ما واکنش منطقی داریم پس طراحان سیستم، طوری سیستم رو طراحی می کنند که بتونند از این واکنش سود کسب کنند به نظرم بد نیست هر چندوقت یکبار هم که شده واکنش های غیر منطقی و بی ربط داشته باشیم لااقل با اینکار «عدم قطعیت تصادفی » رو وارد مخاسباتشون می کنیم . شاید که سیستم رو بترکونه ! :)
با عسق و همبستگی
وحید

Rosa گفت...

سلام وحید جان،
کودک در کمال آزادی و در شگفتی من یکهو لاشه خواری را کنار گذاشته...
یک نادوستی پس از خواندن مطلب در اینجا بدون دانستن وضعیت زندگی من متن زیر را برایم فرستاد...
راستش گاهی فکر میکنم پرفسورم راست میگفت: حتی وقتی جمجمه ی بی مخترین آدمها را هم که باز میکنی، در نهایت تعجب میبینی مغزش را!
کامنت تو و شریک شدن در شادی ام اینجا مرهمی است.
حیف که مانند قطرات شفاف آب اینهمه دوریم. روزی اینهمه رودخانه ی کوچک به هم میرسند تا اقیانوسی تولد یابد.
متن متعفن زیر را میگذارم تا یادم نرود که در چه دورانی زندگی می کنیم.
با عشق و همبستگی
نوشته:
...باشد كه از خود بپرسى: "آيا رواست كه من کودک خويش را بر اساس اصولِ مونته سورى و آناركوفمينيسم و ... بار بياورم و پرورش دهم"؟ ... بايد به تو بگويم كه شيوه برخورد تو در موضوع آموزش و پرورش فرزندت عيناً همانند يك مسيحى متعصب، يك مسلمان متعصب، يك بهايى متعصب....هست. چرا كه تو نيز، همچون ديگر متعصبان، دو پا را در يك كفش كرده اى و چنين مى پندارى -تاكيد ميكنم: چنين مى پندارى، نه اين كه چنين ميدانى- كه تنها خط مشى و روش زندگى خودت درست هست و بس! يا دست كم، حتى اگر ديگر باورها اندكى "درستى" در خود داشته باشند، بى شك، اين خط مشىِ من "بهترين" است و لاغير! محض آگاهى ات، داعش و طالبان و بيت رهبرى و واتيكان و "دمكراسى غربى" نيز، جملگى دقيقاً همينطور مى انديشند و باور دارند. "تعصب" از بدترين كاستى هاست: ًچشمان آدمى را كور مى كند.

وحید گفت...

سلام عزیز جان
«...كه تنها خط مشى و روش زندگى خودت درست هست...»
به من هم خیلی از این حرف ها می زنند اونم از طرف خانواده ام هفته ۲-۳بار بهم می گند که : «چرا خودت رو بر حق می دونی؟» منم همیشه تعجب می کنم که ار کجای حرفام این رو برداشت کرده!! الان که دیدم به تو هم از این حرف ها می زنند کلی به این آدما خندیدم . می دونی رزا جان من و تو شاید از هم دور باشیم ولی آدمایی که باهاشون طرفیم مثل هم هستند! اینجور آدما معمولا هرکسی رو که بخواهد برای زندگی اش خودش تصیمیم بگیره رو بهش می گند «متعصب»! اینجور آدم ها اصلا نمی دونند که رندگی هر کس مال خودشه و کسی به خاطر کس دیگری به دنیا نمی یاد یااینکه زندگی هرکس وسیله است برای رسیدن به آرزوهای خودش... این افرادی که به ما متعصب می گند همون افرادی اند که می گند حرف از انقلاب بزنید ولی انقلابی عمل نکنید
من اوايل ناراحت مب شدم بعد عصبانی می شدم و الانم دیگه جدی نمی گیرم:)

آنارکوفمنیسم هم نتیجه ی سالها تکامل و تجربه بوده و در تمام این مدت هم پویایی خودش رو از دست نداده (که اگر متعصبانه بود در تاریخ می موند و به الان نمی رسید) و خیلی عاقلانه است که کسی تجربیات آدمای دیگر رو به بچه ها یاد بده :)

با عشق و همبستگی

Rosa گفت...

سلام وحید جان
جالب اینه که کودک شدیدن تحت رژیم غذایی اروپایی بوده. ما غذایمان کلن با هم متفاوت است. حالا خودش تصمیم گرفته آنهم بطور ناگهانی. من حتی جرات تشویق هم ندارم چون در این سن بزرگترها مثل آقا غوله هستند و کودکان عکسش را عمل میکنند!
من فقط چندین بار یاد آور شدم که گوشت همان حیوان مرده است و برای همین من نمیخورم. آنهم سالها پیش.
حالا اینهمه سیستم تبلیغ میکنه و تقریبن کودکان را بمباران میکنه!
بعدش ماها که عملن انجام نمیدهیم میشویم داعش و طالبان کودکانمان و جنازه خواران هم لابد "دمکرات" هستند!

نوشتی: به نظرم بد نیست هر چندوقت یکبار هم که شده واکنش های غیر منطقی و بی ربط داشته باشیم لااقل با اینکار «عدم قطعیت تصادفی » رو وارد مخاسباتشون می کنیم . شاید که سیستم رو بترکونه ! :)

رزا: ایده ی خوبی است. مثلن بجای میز و یا قفسه، ما خودمان از چوبهای قدیمی می سازیم و قفسه را با آجر و تخته. و کلن سعی می کنیم برای چیزهای مورد استفاده پول ندهیم.
البته کانتینهای آشغال فروشگاهها را قفل میزنند چند سالی که "زباله خواری" دانشجویان شروع شده.
اما هنوز میشه در خود فروشگاهها قسمت سبزیجات چیزهایی یافت.
قفسه های مواد ارگانیک سوپرمارکتها البته اغلب تقلبی است و قیمت مواد غذایی ارگانیک بسیار بالا. من فقط بندرت از آنجاها خرید میکنم. سیستم هر ایده ی خوبی را حل میکنه، مثل غذای ارگانیک را.
راستی امروز یک پسر جوان به تیممان ملحق شد.
روی کامپیوتر دستی اش عکس چگوارا زده بود:)
با عشق و همبستگی بین گالاکسی!

وحید گفت...

سلام رزا جان

>> رزا: ایده ی خوبی است. مثلن بجای میز و یا قفسه، ما خودمان از چوبهای قدیمی می سازیم و قفسه را با آجر و تخته. و کلن سعی می کنیم برای چیزهای مورد استفاده پول ندهیم.

نه منظورم این نبود می دونی قبل از اینکه بتونی یکی رو کنترل کنی باید بتونی عکس العملش رو پیش بینی اش کنی و بهترین کار هم برای پیش بینی شدن این هست که رفتار منطقی داشته باشی در نتیجه هرچه بیشتر منطقی رفتار کنی بیشتر می تونند کنترلت کنند چون قابل پیش بینی تر می شی. خب حالا من می گم اگه این حرف درست باشه پس اگرکه کار غیرمنطقی و تصادفی انجام بدیم اون وقت از کنترل سیستم خارج می شیم مثلا اگر که جنگل ها رو آتیش می زنند خب واکنش منطقی این هست که ما به آتش سوزی اعتراض کنیم که این همون کاری هست که دولت انتظارش رو داره و خودش رو براش آماده می کنه ولی اگر ما یک کار غیرمنطقی کنیم (هرکسی بر طبق نظر خودش) چون سیستم انتظارش رو نداره باعث بهم ریختگی می شه مثلا در واکنش با آتش سوری جنگل کاری نکنیم ولی وقتی که دولت خواست به جلو خشک شدن دریاچه ها رو بگیره نسبت به آتش سوزی درخت ها اعتراض کنیم!! می دونی چنذتاحیوان بیشتر نتونستند شهری بشوند و از انسان درامان بمونند و اکثرا این حیوانات خیلی باهوش اند مثل موش ها اما یک پرنده ای هست که ظاهرا خیلی خنگ هست من فکر می کنم که دلیل در امان موندنش از انسان ها همین خنگی بیش از حدش هست چون ظاهرا توانایی خاصی نداره و تا الان هم انسان نتونسته منقرضش کنه یا فراری اش بده... خودمم زیاد نمی دونم

>>راستی امروز یک پسر جوان به تیممان ملحق شد.

:)

Rosa گفت...

وحید جان
آره راست میگی.الان فهمیدم. خوب مثلن همه از کارخانه و انحصارات تجهیزات نظامی حرف زدند ولی به بانکها حمله شد:)
البته ربط منطقی داره اما قابل پیشبینی نبود!
در مورد بقای پرنده ی خنگ!
راستش همه ی خنگها در محلی که من هستم بشدت پول میسازند. آنها که ربط نابودی بشر را با شهر و زندگی شهری دریافته اند، در زندگی در سلسله مراتب و تطبیق خود با سیستم خنگ هستند و اغلب فقیر!
شاید هم کودکانی زنده بمانند که اکنون یاد میگیرند چگونه در محیط آزاد از شهر خانه بسازند و خود را تغذیه کنند در جنگل! لباس درست کنند و کارهای دستی سفالگری و ...
آنچه کودک اکنون در مدارس آلترناتیو می آموزد.
البته وقتی یادگرفتیم بدون پرداخت پول لوازم مورد نیاز را تهیه کنیم، بجای بیش از 8 ساعت بیگاری برای سیستم، در حالی که اغلب آدمها برای رفع نیازهای کاذب خود زندگی شان در بردگی پایان میپذیرد، به نظرم زرنگی باید باشد!
باری عزیز جان
مهم خلاف جریان بودن است!
با عشق
و همبستگی

وحید گفت...

>>مهم خلاف جریان بودن است!
آره دقیقا... :)
با عشق وهمبستگی

Badra Malik گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
Badra Malik گفت...

من فترة بأكملها إيسنت هناك الكثير من الدماء .. في الغالب بطانة الرحم .. طرد مع قليلا من الدم .. لا ليست نفس الدم.





see latest stuff