۱۱ مهر، ۱۳۹۳

اگر اینترنتتان قطع و وصل میشود، بخوانید! پروژه اوپن وی پی ان - خرداد ۱۳۹۳


تیم فنی پروژه آی نیتا
آی‌نیتا، پروژه غیر انتفاعی است برای ناشناس ماندن، امنیت و آزادی و مبارزه با سانسور فضای مجازی.
دوستان گرامی
در چند روز گذشته، ما گزارشهایی درباره کیفیت سرویس اوپن وی پی ان – نسخه UDP دریافت کردیم. بعد از تحقیقات کافی، به این نتیجه رسیدیم که پکت های UDP در بازه های زمانی خاص بعد از ایجاد ارتباط بوسیله شرکت مخابرات ایران قطع میشوند. همچنین، منبع مورد اطمینانی اطلاع داد که برای پایین آوردن کیفیت ارتباطات صوتی در اینترنت در سرویس هایی مانند وایبر، شرکت ارتباطات زیرساخت مدت زمانی هر ارتباط UDP را بعد از سه دقیقه قطع میکند.
این مساله، مشکلات ارتباطی را در سرویس اوپن وی پی ان نسخه UDP ما به وجود آورده بود. بعد از دیباگ و بررسی نحوه رفتار پکت ها، ما موفق شدیم با داخل قراردادن پکت های UPD در پکت های TCP این مشکل را حل کنیم. با این شیوه، سیستم های Deep Packet Inspection قادر به شناسایی هدر های پکت UDP نیستند و سرویس به نحو مطلوب به کار خود ادامه میدهد.
با این به روز رسانی، تمامی سرویس های رایگان اوپن وی پی ان ما بر پایه پروتوکل های TCP و UDP مجددا بدون مشکل کار میکنند و دسترسی رایگان پروژه آی نیتا به شما دوستان عزیز در ایران فراهم میسازند.
تیم توسعه پروژه آی نیتا

جدید: تنظیمات جدید و بسیار سریع سرور UDP:

به روز رسانی – ۲۱ خرداد ۱۳۹۳: طبق آخرین تغییرات، پروتوکل بسیار سریع UDP را مجددا راه اندازی کرده ایم.

دوستان:
پروژه‌ی آی نیتا مفتخر است که سرویس ضد فیلترینگ جدیدی راه اندازی کرده و برای استفاده عموم در اختیار همگان قرار دهد. این سرویس بر پایه پلاتفرم OpenVPN بنا شده.
برای استفاده از این سرویس، به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید:
۱- از اینجا، شناسه کاربری و رمز اتصال آی نیتا دریافت کنید. اگر قبلا شناسه کار بری داشته اید و الان فراموش کرده اید، روی دکمه  “رمز عبور یا نام کاربری را فراموش کرده ام” کلیک کنید تا برایتان مجددا به آدرس ایمیلتان ارسال گردد.
۲- لطفا یکی از کلاینت های اوپن وی پی ان رو از این آدرسها بگیرید:
آیفون – آیپد: از اپ استور، OpenVPN Connect را دریافت کنید.
اندروید: از گوگل پلی، OpenVPN Connect را دریافت کنید.
۳- این فایل تنظیمات را ( که با پروتوکل جدید و بسیار سریع UDP کار میکند )  داونلود کرده و بعد از Unzip کردن،  به نرم افزار وارد (‌ایمپورت)‌ کنید. نباید هیچ تنظیماتی وارد کنید. همه تنظیمات از جمله آدرس سرور در این فایل موجود است و به طور خودکار به کلاینت شما اضافه میشود.
نکته: اگر برای آیفون و اندروید مشکل دارید و روی تبلت یا مبایل نمیتوانید Unzip کنید، فایل تنظیمات را در کامپیوتر داونلود کرده، Unzip کنید و به خودتان ایمیل کنید تا بتوانید فایل باز شده را در تبلت یا تلفن داشته باشید.
۴- متصل شوید!
به زودی راهنمای تصویری اتصال نیز در بخش راهنماها قرار خواهد گرفت. اگر هر سوالی داشتید، میتوانید از اینجا با ما تماس بگیرید  یا در صفحه فیس بوک پروژه برای ما کامنت بگذارید.
سرور خود را بسازید. برای خواندن ادامه ی مطلب روی اینجا کلیک کنید.

مطالب دیگر:
پشت ديوارهاي بلند « فيلم مستندي بر کشتارها ـ دهه انقلاب »؛
«پشت دیوارهای بلند: زندگی و مرگ در زندان‌های ایران» ساخته فرید حائری‌نژاد، مستندساز ایرانی ساکن آلمان است. از او تاکنون چندین فیلم مستند به نمایش درآمده. «رانده از ایران» با موضوع تعرض به حقوق همجنسگرایان و تراجنسگرایان از جمله دیگر آثار اوست. در مستند «پشت دیوارهای بلند»، حائری‌نژاد به زندگی و مرگ در زندان‌های ایران در سال‌های ۵۷ تا ۶۷ پرداخته. او در این فیلم با چند تن از قربانیان شکنجه و اعتراف‌های اجباری در آن سال‌ها گفت‌وگو کرده است. این فیلم به گفته کارگردان آن روایتگر شکنجه‌های جسمی و روانی، اعدام، اعتراف‌های اجباری و اشک‌ها و رنج‌های زنان و مردان جوانی است که با آرمان‌هایی والا در انقلاب ۵۷ حضور داشتند تا حکومتی مستبد را سرنگون کنند و جامعه‌ای آزاد‌تر بسازند. اما امید‌ها و مبارزات جوانان آن نسل ثمر نداد و به جای نظامی دموکراتیک، جمهوری اسلامی شکل گرفت؛ نظامی که در آن، زندان، شکنجه و اعدام از ابزارهای اصلی اعمال حکومت و قدرت سیاسی است. در نمایش اختصاصی این فیلم در لاهه که با استقبال خوبی از سوی تماشاگران روبرو شد فرید حائری‌نژاد به همراه مهدی اصلانی، یکی از راویان این فیلم شرکت داشت و در انتهای نمایش به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.



سرور خود را بسازید.
دوستان گرامی:

بعد از چندین سال ارائه خدمات رایگان ضد فیلتر و سانسور اینترنت به کاربران ایرانی، همیشه برای ما جای سوال بود که چرا ارايه دهندگان این خدمات، تکنولوژی های سرور خود را در دسترسی عموم قرار نمیدهند تا برای کاربران این امکان فراهم آید تا سرور خود را داشته باشند؟ تنها پروژه ای که این امکان را تا این لحظه فراهم میکند پروژه تور است، که در اصل برای ناشناس ماندن کاربران طراحی شده و در اصل برای کشور هایی با کاربرانی با پهنای باند ضعیف مانند ایران تقریبا غیر قابل استفاده است.

بسیاری از کاربران مایل هستند که سرور و درگاه خروجی خود را به اینترنت داشته باشد و این دلایل متعددی میتواند داشته باشد، مانند دلایل امنیتی و اعتماد به سرور و اینکه چه کسی آن را کنترل میکند. ولی راه اندازی یک سیستم که به راحتی کار کند همیشه مشکل بوده و کاربرانی که علاقه مند بوده اند ولی توان فنی راه اندازی سرور را نداشته اند، مجبور بوده اند تا مبالغ هنگفتی برای راه اندازی سرور به متخصصین بپردازند.

ما در پروژه آی‌نیتا فکر میکنیم که هر فرد علاقه مندی باید بتواند با حداقل دانش فنی، بتواند سرور خود را راه اندازی کند. به همین منظور امروز پروژه آی‌نیتا یک بسته نرم افزاری سرور حرفه ای آماده راه اندازی در دسترس عموم قرار داده است که به کاربران عادی این امکان را میدهد که سرور خود را راه اندازی کنند، و حتی به دوستان و آشنایان و همکاران خود نیز اجازه دسترسی به سرور اختصاصی خود را بدهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نسخه آزمایشی ۰.۸ میتوانید از صفحه مربوطه در سایت ما دیدن کنید. اگر دقت کنید، ما همچنین یک منوی ثابت به نام “
ReDistributable VM” به سایت اضافه کرده ایم که شما همیشه میتوانید آخرین اطلاعات و نسخه نرم افزار آماده راه اندازی را از آن صفحه دریافت کنید.

موفق باشید، و اگر هر سوال، توصیه یا نکته ای برای ما دارید میتوانید مانند همیشه با ادمین صفحه آی‌نیتا مکاتبه کنید.

https://ainita.net/redistributable-vm/

۳ نظر:

مرتضی گفت...

درود ... امیدوارم که خوب باشید
یه پست دیدم که در مورد خورشید سیاه گذاشته بودید
من از نزدیک این بچه ها رو میشناسم
اتفاقا اصلا اون طور که فکر می کنید نیستن و واقعا هیچ کجا از آنها حمایت نمی کنه
اون اجرایی هم که دیده بودید و پشتشون آرم بیمه دانا بود برای برنامه ای بود که این بیمه برای اولین بار یوزپلنگهارو بیمه کرده بود و این گروه به صورت افتخاری اونجا اجرا کرد
حتما ویدئو های گروه خورشید سیاه رو در یوتیوب ببیند لینکش رو براتون میزارم
https://www.youtube.com/channel/UCeMYcsvk7LJH-BnNj7sYOUw

Rosa گفت...

مرسی عزیز
من از سبک کارشون و محتوای آن بسیار خوشم آمد. یکی از کارهاشون را آپلود کردم و انتشار دادم. بسیار غمگین شدم که مبادا دولتی باشند.
از اطلاعاتتان ممنون
امید مستقل باشند و بمانند.
الان اینترنتم چراغ نفتی شده. فردا لینک را حتمن باز میکنم.
مر30
رزا

RosaArchiv گفت...

ممنون
متاسفم که آلبومشان دو سال برای انتشار در نوبت ماند...
:(