۰۶ تیر، ۱۳۹۳

دیگر اختیار آلت مان را هم نداریم + ممنوعیت سقط جنین وعمل وازکتومی یا همان «بستن لوله مردان»


دیگر اختیار آلت مان را هم نداریم / دختر باران

در ایران که صبح از خواب بیدار می‌شوید باید انتظار شنیدن هر خبر عجیب و غریبی را داشته باشید؛ بخصوص اگر مجلس شورای اسلامی جلسه داشته باشد. اما یک ویژگی دیگر این کشور نازنین‌مان این است که هرچقدر هم  آماده شنیدن خبرهای عجیب باشید، باز هم بعضی وقت‌ها خبری می‌رسد که شوکه‌تان می‌کند.
 مثل همین خبر ممنوعیت عمل وازکتومی. خبر این است که براساس طرحی که فوریت آن در مجلس تصویب شده و طرح «افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت» نام دارد، اقدام‌کنندگان به عمل وازکتومی و سقط جنین از ۲ تا ۵ سال زندان و پرداخت دیه محکوم می‌شوند.
عمل وازکتومی یا همان «بستن لوله مردان» از سال ۷۲ به بعد در ایران به طور رایگان انجام می‌شد. اما بعد از فرمان رهبر جمهوری اسلامی درباره افزایش جمعیت، نمایندگان مجلس به این فکر افتاده‌اند که کسانی را که از امر ملوکانه عدول می کنند و عمل وازکتومی انجام می‌دهند را مجازات کنند.
خطر پیرسالی در کشور وجود دارد و اصلاح سیاست‌های جمعیتی، البته تا میزانی معقول و منطقی به نظر می‌رسد، اما اینکه نمایندگان مردم در مجلس برای آلت مردان تصمیم بگیرند و به سیاست‌های داخل شورت رجال ورود کنند، امری بی‌سابقه است. اگرچه ورود به حریم خصوصی مردم به هر نامی در سی و پنج سال گذشته در ایران امری غریب نبوده، اما شاید برای اولین بار است که مجلس یک کشور تا این حد وارد حریم خصوصی مردم شده است. یعنی از این به بعد، مردان باید آلت خود را با سیاست‌های جمعیتی کشور هماهنگ کنند.
 اگر سیاست‌های تشویقی را بتوان با تک ماده توجیه کرد (که آن هم به جای خودش اشکال دارد) تعیین مجازات برای آلت مردان در شرایطی خاص بیشتر به شوخی شباهت دارد تا واقعیت.
سال‌هاست در کشور ما براساس قانون مجازات اسلامی برای رابطه جنسی چارچوب تعیین شده و در واقع دایره فعالیت آلت مردان و زنان محدود به احکام اسلامی شده، اما حالا دیگر انگار کسی اختیار آلت خودش را هم ندارد! یعنی اگر یک مرد بخواهد با خیال راحت و بدون استفاده از کاندوم حتی با همسرش رابطه جنسی داشته باشد و برای جلوگیری از بچه‌دار شدن، عمل وازکتومی انجام دهد، خلاف قانون انجام داده و باید مجازات شود.
در کشورهای شمال اروپا هم که نرخ رشد جمعیت پایین و حتی منفی است، مشوق‌های متنوعی برای بچه‌دار شدن پیش‌بینی شده؛ اما هیچوقت برای اتاق خواب مردم باید و نبایدی تعیین نشده و نخواهد شد. مسوولان عالی‌رتبه کشور عزم‌شان بر افزایش صد تا صد و پنجاه میلیونی کشور است‌. برای سیر کردن شکم این صد میلیون نفر اضافه آیا فکری شده؟ جواب احتمالا همانی است که احمدی‌نژاد ‌گفته بود: آنکه دندان داد نان را هم می‌دهد. اما آنکه آلت را داده چی؟ نمایندگان مجلس باید درباره‌اش تصمیم بگیرند؟ کجای دنیا در مجلس برای محتویات شورت مردم تصمیم می‌گیرند؟
اقدام‌کنندگان به عمل وازکتومی و سقط جنین از ۲ تا ۵ سال زندان و پرداخت دیه محکوم 
می‌شوند.
زندانی وازکتومی آزاد باید گردد !
هفته بعد هم میگن استفاده از کاندوم = 10 سال حبس
لوله های مردم را رها کنید، فساد در ادارات را بچسبید.
توبه از وازکتومی

ثبت نام تورهای سه روزه وازکتومی در سواحل آنتالیا شروع شد، وازکتومی کنید اقامت رایگان بگیرید!

شما با بچه هاي ناخواسته ميخواين مشكلو حل كنيد؟
شما اشتغال و اقتصاد را درست کنيد، تورم را درست کنيد، مسکن را درست کنيد،
آیا آنها این قدر قوه تمییز و تفکیک را ندارند که بدانند سیاست افزایش جمعیت یک چیز است و حق خانواده ها برای تنظیم تعداد فرزندان و زمان فرزند آوری یک چیز دیگر؟ فرض کنید زن و شوهری صاحب 5 فرزند شدند و دیگر نخواستند بچه دار شوند؟ آیا حق ندارند نحوه جلوگیری از بارداری را بلد باشند یا از علم پزشکی برای این منظور استفاده کنند؟
مجازات “وازکتومی” بیش از جعل و سرقت و قاچاق آثار باستانی!
ولی ما حاضریم به مسوولین نظام و فرزندانشون بابت انجام این عمل جایزه هم بدیم
یعنی اقدامات محدود کننده ای چون سقط جنین یا وازکتومی موجب پیش آمدن خطر پیری جمعیت شده ... اول شرایط ازدواج رو مهیا کنید بعد به فکر بوحود آوردن نسل باشید لطفا.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به کلیات طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور رای دادند.
به گزارش ایسنا، کلیات این طرح که پیش از این یک فوریت آن به تصویب مجلس رسیده بود، در جلسه علنی امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مهدی دواتگری، حمیدرضا طباطبایی و نادر قاضی پور به عنوان مخالف و همچنین علی مطهری، محمد صالح جوکار و داود محمدی به عنوان موافق کلیات این طرح اظهار نظر کردند.
در نهایت نمایندگان با 106 رای موافق، 72 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر به کلیات این طرح رای دادند.
علی مطهری از نمایندگان موافق این طرح اما با استناد به «فتوای امام خمینی»، عقیم‌سازی دایمی و بازگشت‌ناپذیر را حرام خواند. موج تشویق به فرزندآوری که اینک با تهدید همراه شده، در پی سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مهر ماه ۱۳۹۲ در بجنورد به راه افتاد. در نخستین گام، وزارت بهداشت عمل‌های رایگان عقیم سازی در بیمارستان‌های دولتی را برچید. آموزش رایج  روش‌های پیشگیری در روستاها و شهرستان‌ها نیز متوقف شدند. مقامات جمهوری اسلامی خواستار آن هستند که جمعیت ایران به مرز ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

در کوچکترین مسائل شخصی افراد دخالت میکنن
پس فردا قانون میزارن چرا تو فیلم خانوادگیت ظاهر شدی؟!
یا مثلا چرا قبل از ساعت 10 شب رفتی دستشویی!
بابا به خدا باید رفت از این خراب شده

به جای این‌که برای مردم خط و نشان بکشند که اگر وازکتومی کنید دستگیرتان می‌کنیم به فکر سلامت روحی و جسمی مردم باشند. در این شرایط اقتصادی نابسامان...
- حبس داره عزیزم!‌ دکتر که نمیاد به خاطر بستن لوله های تو ، بره زندان. من یه اوستا سلمونی می شناسم که کارش حرف نداره، یه وقت ازش می گیرم بریم زیر زمین خونش. بین ختنه ها کار تو رو هم راه بندازه

۰۴ تیر، ۱۳۹۳

اعتصاب پنج هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق یزد علیه خصوصی سازی + زاد و ولد در ایران اجباری است!


دولت عقب نشینی کرد - پیروزی ۵۰۰۰کارگر اعتصابی بافق
 تحصن بیش از ۵ هزار کارگر معدن سنگ‌آهن مرکزی بافق در اعتراض به واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام این معدن، با عقب نشینی دولت و لغو مصوبه خصوصی معدن، به پایان رسید ...
یکی از کارگران در این باره به ایلنا گفت: استاندار یزد صبح امروز (چهارشنبه ۴ تیر) در جمع کارگران متحصن حاضر شد و مصوبه هیات دولت مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به بخش خصوصی را در اختیار آنان قرار داد.
به گفته وی، کارگران با تحقق مهم‌ترین مطالبه صنفی‌شان بعد از گذشت ۳۹ روز متوالی به اعتراض صنفی خود پایان دادند.
دو فایل صوتی گفتگو با مردم:
ايستادگی معدنچيان سنگ آهن بافق برای لغو خصوصی سازی معدن   راديو ندا ٣٠ خرداد ٩٣
فرياد مردم بافق عليه خصوصی سازی معدن سنگ آهن مركزی   رادیو ندا ١٦ خرداد ٩٣
کارگران بافق یزد به دلیل واگذاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دو معدن بافق اعتصاب کرده اند. 5000 نفر کارگران بافق از روز 28 اردیبهشت ماه در اعتراض به واگذاری سهام این شرکت معدنی به بخش خصوصی دست از کار کشیده و تا لغو کامل این واگذاری حاضر به شروع کار نیستند....
اعتصاب پنج هزار کارگر شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ايران در استان يزد وارد سی و هشتمین روز شد. کارگران اعتصابی خواستار لغو واگذاری ۲۸ و نيم درصد سهام شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ايران به فولاد خوزستان هستند.
به گزارش خبرگزاری ايلنا،‌ سخنگوی شورای اسلامی شهرستان بافق روز سه شنبه، سوم تیر، با اعلام اين موضوع از نحوه رفتار دولت در قبال اين اعتصاب انتقاد کرد و گفت:‌ مصوبه هيات دولت برای لغو واگذاری سهام معدن به بخش خصوصی هنوز پس از يک هفته ابلاغ نشده است. اشاره محمد عباسی بافقی به جلسه‌ سه‌شنبه هفته گذشته کميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی بود که در آن محمدرضا نعمت زاده،‌ وزير صنعت، معدن و تجارت از لغو واگذاری سهام معدن به بخش خصوصی با دستور شخص ریيس‌جمهوری و مصوبه هيات دولت در روز ۲۵ خرداد خبر داد. او همچنین گفت که علی ربيعی،‌ وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ برای دومين بار سفر خود به بافق را لغو کرده است و گفت:‌ دولت به دليل آنکه کارگران از پيگيری مطالبات‌شان کوتاه نيامده و سر کار خود حاضر نشده‌اند، حاضر نيست در مقابل آنان کوتاه بيايد. به گفته عباسی بافقی، اين جلسه با حضور امام‌جمعه، اعضای شورای اسلامی و نمايندگان شهرستان بافق در مجلس نهم برگزار شد اما با گذشت يک هفته، هنوز از مصوبه هيات دولت يا دستور مکتوب ریيس‌جمهوری خبری نشده است. وی در ادامه با اشاره به لغو مجدد سفر وزير کار به شهرستان بافق، تصريح کرد: قرار بود وزير کار امروز (سه‌شنبه ۳ تير) در جمع کارگران متحصن حاضر شود اما سفر آقای ربيعی به شهرستان بافق برای دومين بار لغو شده است.
وی افزود: پيش‌تر قرار بود آقای ربيعی در تاريخ ۱۲ خرداد در جمع کارگران متحصن حاضر شود که آن سفر نيز به دلايل مبهم لغو شد.
لغو خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی ايران تنها خواسته پنج هزار کارگر اعتصابی نيست. به گزارش خبرگزاری‌های ايلنا و ايسنا،‌ برکناری مدير عامل اين شرکت،‌ تضمين امنيت شغلی و ارتقای سطح استخدامی تمامی ‌کارکنان از ديگر خواسته های اعتصابيون است.
به نوشته سايت اتحاد،‌ ارگان اتحاديه آزاد کارگران ايران، کارگران معدن سنگ آهن بافق از احتمال تعديل نيروی کار و کاهش دستمزد و مزايا در پی خصوصی سازی اين معدن نگرانند. به گفته بهروز فراهانی،‌ عضو گروه همبستگی سوسياليستی با کارگران ايران، مقيم پاريس، اعتصاب در بافق يزد يکی از اعتصاب های طولانی مدت در ايران و پس از پيروزی انقلاب بهمن ۵۷ به شمار می رود. او به راديو فردا می گويد: «تاکنون اعتراض های کارگران در مناطق مختلف ايران به موضوعاتی مانند دستمزد و پرداخت نشدن آن بود اما اکنون شاهد پديده ابراز مخالفت کارگران با سياست خصوصی سازی هستيم که بسيار مهم است يکی از دلايل ادامه اين اعتصاب را می توان در حمايت شورای اسلامی و امام جمعه شهر بافق از کارگران دانست. بهروز فراهانی علاوه بر اين دليل، چند مشخصه ديگر را مهم می داند: «اساسا يک اعتصاب طولانی مدت بدون اينکه کارگران به هم ياری برسانند و صندوق اعتصاب داشته باشند غير ممکن است». در اين ميان و با ادامه اعتصاب در بافق يزد،‌ اتحاديه آزاد کارگران ايران و کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل های کارگری از اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن مرکزی حمايت کرده اند. اتحاديه آزاد کارگران ايران با اشاره به شرکت سنگ آهن مرکزی آهن ايران، خصوصی سازی کارخانه ها،‌ معادن و واحدهای توليدی و سپردن آنها به بخش خصوصی را به معنای تغيير کمر شکن زندگی و معيشت  خانواده های کارگری در ايران ارزيابی کرد و نوشت که اين موضوع به معنای رها شدن دولت از تعهدات و قوانينی است که برايش در تعرض بيشتر به منافع کارگران دست و پاگير بوده اند. کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل های کارگری نيز خواستار ايجاد تشکل سراسری برای کارگران معادن در ايران شد و نوشت: «شرايط سخت و طاقت فرسای کار در معادن، بی حقوقی و دستمزد پايين کارگران و انفجارهای مرگ بار معادن و همچنين رشد اعتراض های کارگری در اين بخش، ايجاد تشکل سراسری معدنچيان را به يک ضرورت عينی و واقعی تبديل کرده است

دو تا پنج سال زندان برای جلوگیری از باروری
مجلس کلیات طرح "محدودسازی روش‌های جلوگیری از بارداری" را تصویب کرد. بر اساس این طرح جراحی برای ناباروری دائم دو تا پنج سال زندان خواهد داشت
مهدی دواتگری، نماینده مراغه در مخالفت با این طرح گفت، تصویب چنین قانونی باعث خواهد شد که عمل‌های یاد شده (بستن لوله‌ها در مرد و زن) به صورت غیرقانونی و در پستوها و مطب‌ها انجام گیرد.
علی مطهری از نمایندگان موافق این طرح اما با استناد به «فتوای امام خمینی»، عقیم‌سازی دایمی و بازگشت‌ناپذیر را حرام خواند. موج تشویق به فرزندآوری که اینک با تهدید همراه شده، در پی سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مهر ماه ۱۳۹۲ در بجنورد به راه افتاد. در نخستین گام، وزارت بهداشت عمل‌های رایگان عقیم سازی در بیمارستان‌های دولتی را برچید. آموزش رایج  روش‌های پیشگیری در روستاها و شهرستان‌ها نیز متوقف شدند.
مقامات جمهوری اسلامی خواستار آن هستند که جمعیت ایران به مرز ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

لینکهای دیگر:
اجازه اقامت نامحدود” یک فیلم تکان دهنده بریتانیایی است که زندگی کودکانی را به تصویر می کشد که در بریتانیا زندگی می کنند اما با خطر دائمی اخراج روبرو می شوند. فیلم به طور مشخص حول زندگی یک کودک افغانستانی به نام “عمر” دور می زند که اجازه پناهندگی او در مقطع تصمیم گیری است و او با نظام پیچیده و مغشوش بریتانیا در زمیته مهاجرت درگیر است تا بتواند در کشوری که به آن پناهنده شده زندگی کند. اودر جریان فرار به بریتانیا با یک معلم آشنا می شود که نقش او را “توبی جونز” بازی می کند. توبی جونز می گوید: “فیلم متکی بر موضوعی مشخص است. یعنی کودکان آسیب پذیری که در حال اخراجند. فکر می کنم در فیلم چشم اندازی خلق می شود که بسیار سینمایی است و در عین حال از فضایی جادویی برخوردار است. تقریبا مانند داستان جن وپری است که در آن لندن به صورت شهری غریبه متجلی می شود.” در زمانی که مهاجرت مشغله ذهنی انسان ها است و کشورهای متعددی در اروپا به سیاست مداران راست گرایی رای داده اند که ضد مهاجرت اند و قرار است این ایده های خود را در پارلمان اروپا مطرح کنند، به نظر می رسد چنین فیلمی در صدر توجه مردم قرار گیرد.
حسن حسن پور
...چپ ایران و اساسا چپ جهانی با نسبت دادن پیروزی و موقعیت داعش به نظم جهانی گامی در جهت تضعیف آن بر نمی دارد. خود را بیش از پیش به نیروئی حاشیه ای تبدیل می کند. چپ اگر می خواهد در زمینه ی تضعیف داعش نقشی داشته باشد باید با آن وارد جدال مستقیم ایدئولوژیک شود و مقابل آن خواستهائی رادیکال و جهانشمول ویژه محور طرح کند. با دم زدن از حقوق بشری که امروز وجهی نئولیبرال (در خدمت نظم جهانی) یافته، با طرح شعار تمامیت ارزشی کشور که بیشتر از آن دولتهای ملی فاسد منطقه است، با خواست اقتصادی سوسیالیستی ای که نشان از اقتصادهای ورشکسته ی شوروی و کوبا دارد و با دفاع از مبارزات طبقه ای که اصلا به فکر رهائی بشریت نیست نمی توان مقابل داعش بدیلی آفرید. باید از خواستها و برنامه ‌های رادیکال جدیدی سخن گفت. از آزادی هائی بنیادین، برابری هائی مهم و ارزشهای اجتماعی و فرهنگی جذاب جدیدی سخن گفت. اینهمه را چپها یا لیبرالها باید مطرح سازند تا جلو پیشروی داعش را نه فقط در جبهه های جنگ که در ذهن و توجه انسانها بگیرند. انسانهائی متنفر و خسته از امپریالیسم، نظم قدرتمند جهانی، سرمایه ی رانتی نیمه دولتی، دولتهائی فاسد و فرهنگی ایستا چشم به راه نیروئی رادیکال هستند تا بساط نظم کهنه را بر چیند. آیا چپ می تواند برنامه ای در این راستا به آنها ارائه دهد یا این داعش است که در این مورد دارای برنامه است؟    
پرگار : ' منشا هستی '
 لینک بالا ویدئوی گفتگوی فیزیکدانان در برنامه ی پرگار است.
جان الیور مجری برنامه «هفته گذشته، امشب» از استیون هاوکینگ پرسید مهمترین چیزی که می‌خواهید مردم بدانند چیست؟ استیون هاوکینگ گفت «دوران تخیلی» و اضافه کرد: «دوران تخیلی مانند يک بعد دیگر در فضا است، این بخشی از اندیشه‌های من است که نویسنده‌های داستان‌های علمی - تخیلی هنوز درباره آن ننوشته‌اند
برای خواندن کل مطلب در منبع بروی تیتر آن کلیک کنیم.

۳۱ خرداد، ۱۳۹۳

نقاشى «مهنا» دختر حامد احمدى یکی از زندانیان سیاسی اهل سنت


نقاشى «مهنا» دختر حامد احمدى یکی از زندانیان سیاسی اهل سنت که در خطر قریب الوقوع اعدام بسر می برد

ما می خواهیم زنده بمانیم ! حامد احمدی از درون زندان

۲۳ خرداد ۱۳۹۳- بنا بر گزارش مدافعان ایرانی حقوق بشر، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی، چهار زندانی سیاسی کُرد، برای صبح روز شنبه ۲۴ خرداد از زندان به دادگاه فراخوانده شده اند.بنا بر این گزارش، خانواده و نزدیکان این زندانیان سیاسی کُرد سنی نگران هستند که احضار این زندانیان به دادگاه به قصد اجرای حکم اعدام آنها صورت گرفته باشد.در این گزارش آمده است: خانواده زندانیان سیاسی کُرد همچنین اعلام کردند که این چهار زندانی سُنی برای شکسته شدن حکم اعدامشان و برگزاری یک دادگاه عادلانه از عصر امروز ٢٣ خرداد ١٣١٩ به اعتصاب غذا دست زده‌اند.گفتنی است حکم اعدام این چهار زندانی سیاسی در دیوان عالی ایران  تایید شده است و هر لحظه امکان اجرای آن وجود دارد. روز گذشته (جمعه ۲۳ خرداد)  ١٨ نهاد مدافع حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل و سازمان دیده‌بان حقوق بشر با صدور یک  بیانیه مشترک خواستار لغو حکم اعدام ٣٣ زندانی سیاسی سنی در ایران از جمله  حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی شدند.
تاریخ:
خبرگزاری هرانا – حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی که از روز شنبه به زندان قزل‌حصار منتقل شده‌اند کماکان در اعتصاب غذا بسر میبرند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از نیمه شب جمعه ۲۳ خرداد ماه پس از آنکه فهمیدند قرار است جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزل‌حصار منتقل شوند دست به اعتصاب غذا زدند. پس از انتقال این چهار زندانی و دادن ملاقات آخر به خانواده ایشان با حساسیت رسانه‌ای ایجاد شده و همچنین واکنش فعالان مدنی داخل ایران حکم اعدام به تعویق افتاد.با این وجود این چهار زندانی اهل‌سنت خواهان بازگشت خویش به زندان رجایی شهر بوده و اعلام کرده‌اند تا زمانی که به زندان رجایی شهر کرج بازنگردند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد. یکی از اعضای خانواده این چهار زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “با توجه به اینکه چندین مرتبه اعتصاب غذا کرده اند حتی ۴ ماه پیش بود که هر ۴ زندانی به مدت ۷۳ روز اعتصاب غذا کرده بودند که دچار خونریزی شدید معده و بیماری‌های کبدی شده بودند که این بار نیز چون هنوز سلامتی کامل خود را به دست نیاورده بودند این مرتبه دچار خونریزی شدید معده شده اند و در وضعیت نامطلوبی بسر می برند ولی با این وجود هنوز در قرنطینه نگه داری میشوند.” 

فیلم- جهانگیر دهقانی، زندانی عقیدتی محکوم به اعدام، یک روز پیش از انتقال به سلول انفرادی
این زندانی محکوم به اعدام به دلیل تحمل سلول‌های انفرادی چند ماهه، تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی طاقت‌فرسا در طول دوران بازجویی، نگهداری در بند زندانیان جرایم خطرناک، جابجایی‌های بی دلیل از زندان رجایی شهر به قزل‌حصار و بالعکس و در نهایت بردن وی برای چندین بار به پای چوبه دار و وعده‌های غیرواقعی لغو حکم اعدام از سوی مسوولان قضایی و امنیتی، وی را دچار اختلالات گفتاری و ذهنی کرده، طوری که در ویدیوی حاضر مشهود است.
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 29 خرداد 93: صبح روز چهارشنبه 28 خرداد، خانواده هاي زندانيان محكوم به اعدام كه طي چهار روز گذشته در مقابل زندان قزلحصار كرج اقدام به تحصن اعتراضي  و خواستار لغو حكم اعدام فرزندانشان هستند، مورد يورش نيروي گارد زندان قرار گرفته و با ارعاب و تهديد و زور سعي بر متفرق كردن خانواده ها را داشتند. آنان وسايل همراه خانواده هاي زندانيان را جمع آوري كرده و تجمع آنان را به هم ريختند. خانواده هاي زندانيان هنوز اصرار دارند كه تحصنشان را ادامه دهند و عليرغم تهديد و فشار نيروهاي امنيتي در مقابل زندان نشسته بودند. خانواده هاي زندانيان سياسي حامد احمدي، كمال ملايي، جمشيد دهقاني و جهانگير دهقاني از روز شنبه تا كنون در مقابل زندان قزلحصار كرج تحصن اعتراضي كرده اند و خواستار لغو حكم اعدام عزيزانشان هستند. آنان از تمامي ارگانهاي حقوق بشري و بين المللي نيز خواسته اند كه مانع اجراي حكم فرزندانشان شوند. قابل ذكر است كه اين خانواده ها در همان محل مقابل زندان و در محوطه آزاد شبانه نيز مستقر بودند و بدليل مشكلات سردي هوا دختر خردسال
حامد احمدي دچار سرماخوردگي شديد شده و بيمار گرديده است.
ضجه هاي مادر جمشيد و جهانگير دهقاني دو زنداني كرد محكوم به اعدام-ويدئو
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 29 خرداد 93 : 
 http://youtu.be/X8-aD7aBf5w
مادر ستمديده دو زنداني كرد محكوم به اعدام جمشيد و جهانگير دهقان كه در حال حاضر در مقابل زندان قزلحصار در تحصن به سر مي برند در ويدئويي از دردهايي كه در مورد حكم اعدام فرزندانش ميكشد فرياد ميكند. در اين ويدئو اين مادر زجر كشيده به زبان كردي ميگويد:”زجری کە ما کشیدیم خدا خودش ميداند .پسرم زجری کشیدە مگر اينكه خدا خودش بداند.  خدا ميداند كه پسر من بیگناه است. ده سال زندان براش در اومدە شايد خدا به پسرهايم رحم كند. خدا بە پسران همه مسلمانان رحم کند. یا رب العالمین بلکە در رحمت را برای اسیران باز کنی. خدایا بداد پسرانم برس. فرزندم انگشترت هنوز پيش من است . فرزندم ساعتت نزد من است . ای جمشید جان ساعتت پيش من است. مادرت بمیرە جمشید جان. داغ در قلبم فراوان است مادر جان. مادرت بمیرە. خدای بزرگ !تو بدادشان برس. خدای بزرگ کمکشان کن . خدای بزرگ رحم کن. خدای بزرگ سببی برايتان بسازد فرزندان عزیزم. فرزندان نازنینم خدااااا....”
فیلم- ضجه‌های مادر دو زندانی عقیدتی محکوم به اعدام
ﺟﻤﺸﯿﺪ ﺩﻫﻘﺎﻧﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﯿﺮ ﺩﻫﻘﺎﻧﯽ

اعدام قریب‌الوقوع ٤ زندانی کُرد، تشدید فضای پلیسی در کُردستان را درپی داشتآژانس کُردپا: حضور گسترده‌ی مأموران لباس شخصی و گارد ویژه در مریوان عملا این شهر را به یک پادگان بزرگ نظامی مبدل کرده است. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در هفته‌ی جاری شهر ١١٥ هزار نفری مریوان مملو از نظامیان شده که هرگونه حرکت خودروهاو رفت‌وآمد شهروندان کُرد را زیرنظر دارند. این "حالت فوق‌العاده" از سوی خبرنگار کُردپا در مریوان نیز به تأیید رسید و در گزارشی اعلام کرد: در مدت چهار روز اخیر محل ایست و بازرسی‌ها به شدت افزایش یافته و مأموران امنیتی از عابران و سرنشین خودروها کارت شناسایی مطالبه می‌شود . وی افزود: پرواز هلیکوپتر بر فراز آسمان شهر و تردد گشت نیروی انتظامی از دیگر نمودهای اعلام وضعیت فوالعاده در این شهر مرزی می‌باشد.
ساکن یکی از محلات غربی شهر مریوان در پاسخ به خبرنگار کُردپا که تشدید فضای امنیتی ناشی از چه چیزی است، اظهار داشت: "خبر اعدام قریب‌الوقوع ٤ شهروند کُرد پیرو اهل سنت در تهران، مردم را به شدت نگران کرده و نهادهای امنیتی از ترس اعتراضات خیابانی فضا را پلیسی کرده‌اند".



در مراسم ندا آقا سلطان، آقایان مجید مقدم و بهنام موسیوند بازداشت شدند + اخبار


  بنا به گزارش حاضران در مراسم ندا آقا سلطان كه در مراسم بزرگداشت ندا آقا سلطان در بهشت زهرا در سی خرداد شركت كرده بودند و به دست كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها رسيده است , ماموران امنيتي و لباس شخصيها دنبال مردم راه افتاده و آنها را تعقيب ميكردند و آنان را مجبور به ترك بهشت زهرا ميكردند و مردم از اين وضعيت شاكي و ناراضي بودند. خبرها حاكي از اين است كه بعد از برهم زدن مراسم سالگرد ندا در بهشت زهرا نيروهاي امنيتي روانه خانه مادر ندا شدند و در آنجا مستقر شدند تا مانع برگزاري مراسم در آن مكان نيز بشوند.
روزنامه نگاران – بنابر گزارش فعال سیاسی آرش صادقی، یکی از فعالین سیاسی به نام بهنام موسیوند و یکی از بازماندگان کهریزک به نام مجید مقدم، ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر بر سر مزار ندا آقاسلطان دستگیر شده اند.
آرش صادقی در صفحه فیسبوک شخصی خویش نوشته است که به همراه دکتر ملکی، بهنام موسیوند و مجید مقدم راس ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر برای ادای احترام و گذاردن شاخه گلی بر سر مزار ندا در قطعه ۲۵۷ حاضر شده اند. اما به دلیل حضور گسترده نیروهای لباس شخصی و اقدام آن ها به بازداشت، تعداد کمی برای چند لحظه ای بر سر مزار ندا رفته و پس از دقیقه ای مجبور به ترک آنجا می شده اند.
او همچنین اضافه می کند که نیروهای امنیتی مجید مقدم را به سوی خودروی ونی که کنار قطعه ۲۵۷ پارک بوده، برده اند و بعد از وی، بهنام موسیوند را بازداشت می کنند.
آرش صادقی می گوید هیچ ترسی در مجید و بهنام نبوده و از داخل ون، علامت
 v را به نشانه پیروزی به نیروهای امنیتی نشان می داده اند.
بر اساس گزارش آرش صادقی، این دو زندانی سابق سیاسی، به پلیس امنیت شاه عبدالعظیم منتقل گشته اند و تا این ساعت دیگری خبری از ایشان در دست نیست.

 یـه شـب مهتــاب
یه شب مهتاب
ماه می‌آد تو خواب
منو می‌بره
از توی زندون
مث شب‌پره
با خودش بیرون،

خبرگزاری هرانا – در پی شرکت جمعی از فعالین در مراسم ندا آقا سلطان، آقایان مجید مقدم و  بهنام موسیوند بازداشت شدند.
گزارش خبري از مراسم بزرگداشت ندا آقا سلطان در بهشت زهرا - به نقل از شاهدان عيني
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 30 خرداد 93 : ساعت 1630 - يك شاهد عيني در صحنه بسيجي ها اجازه نمي دهند  كسي بر سر مزار ندا برود.  نيروي انتظامي چند نفر از جوانان را دستگير كردند.درهمه قطعه ها نيروي انتظامي ولباس شخصي چيده شده است. به گفته يكي از نفرات حضور مردم در مراسم بزرگداشت ندا آقا سلطان امروز جمعه 30 خرداد بسيار چشم گير و قابل توجه بود. به گفته يكي از شركت كنندگان در مراسم سالگرد شهادت شهداي قيام، نيروهاي امنيتي و لباس شخصي زيادي در ترس از حضور فعال مردم در صحنه چيده شده بودند .
گزارش يك شاهد ديگر از بهشت زهرا: امروز از ساعت 15 بهشت زهرا خيلي شلوغ بود و جمعيت زيادي آمده بودند اما تا ساعت 16 جمعيت را متفرق كردند و بهشت زهرا از ساعت 16 به بعد كاملاً خلوت شده بود. از صبح بهشت زهرا پر از پليس بود و از ساعت 16 به بعد اطلاعاتي ها بودند با لباسهاي شخصي و انتظامي هم حضور داشت و خالي از مردم عادي بود.  به گفته  يكي ديگر از نفرات حاضر در مراسم ,جمعيت امروز در بهشت زهرا بيش از صد نفر بوده است ،وي ديده بود كه مجيد مقدم را دستگير كرده و با يك ون به سمت كلانتري ميبرند. شايان ذكر است به گفته حاضرين در صحنه نيروي انتظامي به آرامگاه جان باختگان راه آزادي هتك حرمت كرده و سنگ مزار ندا آقاسلطان و اشكان سهرابي را شكستند.
ندا چنان قلبی داشت که وقتی از تپش افتاد، جهان را به تپش انداخت...
صحنه جديد از شهادت ندا بعد از 5 سال
neda az zavie digar
خبر اومد زمستون داره میره سکوت از شهر تیره پر میگیره نگاه کن ! پای آزادی ِ این خاک داره قشنگترین گُلا میمیره داره قشنگترین گُلا میمیره خبر اومد که مردم تو خیابون تموم عاشقا جمعن تو میدون خبر اومد ندا غلطیده در خون نذاره جون بده آزادی آسون نذاره جون بده آزادی آسون خبر اومد که سینه ش سرخه خرداد تموم ِ شهر پُر از آتیش و فریاد خبر اومد که خون شد قلب ِ سهراب ترانه رو سوزونده دست ِ بیداد ببار ای آسمون بر این شب ِ تار که عاشق ها رو میبندن به رگبار جواب ِ حق ِ ما سرب و گلوله است ولی جنگل نمی میره تبردار
  
ادامه ی دستگیریها!
وضعیت احکام اعضای وب‌سایت نارنجی
در حالی که سه نفر از گردانندگان سایت نارنجی آزاد شده اند علی اصغر هنرمند (موسس و صاحب شرکت پات شرق گواشیر) عباس واحدی (ویراستار نارنجی)، حسین نوذری (مدیر پات شرق گواشیر)، رضا نوذری (بلاگر نردبان، )، احسان پاک‌نژاد (بلاگر نارنجی) در بازداشت به سر می برند.
احکام صادر شده برای آنها به شرح زیر است:
علی اصغر هنرمند ۱۱ سال، عباس واحدی ۲.۵ سال، حسین نوذری ۷ سال، رضا نوذری ۱.۵ سال زندان تا سه سال تعلیق، باقی شش عضو دیگر نیز ۱.۵ سال زندان تا سه سال تعلیق دریافت کرده اند.
ماموران پلیس امنیت عمومی، متهم 25 ساله اهل و ساکن آستارا را شناسایی و وی را دستگیر کردند.
+ اخبار
برخى رسانه هاى اقلیم کردستان عراق خبر از مذاکراتی میان مسعود بارزانی رئیس این اقلیم و مسئولانی از سازمان مجاهدین خلق ایران خبر دادند که برپایه آن توافق شده تا نیروهای این گروه اپوزیسیون ایرانی، به اقلیم کردستان منتقل شوند.
در گزارشى كه سايت جنبش گوران كردستان جمعه 20 ژوئن 2014 منتشر كرد، آمده است: "منابع نزدیک بە مجاهدین خلق فاش کردند کە این سازمان مستقیما از طریق حکومت اقلیم کردستان قصد دارد نیروهای خود را از بغداد بە کردستان انتقال دهد".
اين گزارش مى افزايد كه پیشنهاد انتقال نیروهای مجاهدین طى دیدار احمد الجربا رئیس ائتلاف ملى اپوزیسیون سوریە با مسعود بارزانی، در فرانسه مطرح شده بود و طبق هماهنگی به وجود آمده، قرار است نيروهاى مجاهدين خلق به زودى در كردستان عراق مستقر خواهند شد.
لازم به ذكر است كه مجاهدين خلق تا كنون در اين رابطه هيچگونه خبر يا اظهار نظرى منتشر نكرده اند.
گفتنى است كه سازمان مجاهدین خلق ایران پس از سقوط هم پمان استراتژیک خود رژيم صدام حسین، 2003 فشارها و حملات زيادى را از سوى جمهورى اسلامى ایران و متحدانش در عراق متحمل شد. سایت وال استریت ژورنال، در 11مارس، 2014 نوشت : دولت نوری مالکی جسد 46مرد و 6زن از اعضای مجاهدین خلق كه در جریان حمله به کمپ اشرف در سپتامبر 2013 کشته شدند را در مكان نامعلومى دفن كرده است.

۲۹ خرداد، ۱۳۹۳

موشک های چینی عربستان ، تهران را نشانه گرفته اند


آمادگی ایران و امریکا برای دخالت درعراق و هشدار عربستان
Displaced Iraqi children queue with their mothers to register at a temporary refugee camp set up to shelter people fleeing violence in northern Iraq on June 17, 2014 in Aski kalak.
KARIM SAHIB/AFP/Getty Images
عربستان سعودی که تا کنون در مقابل حمله داعش سکوت کرده بود طی بیانیه ای به ایران هشدار داده است. موشک های چینی این کشور، تهران را نشانه گرفته اند.عراق رسما از امریکا خواسته است که دخالت هوایی کند اما اوباما دو پهلو سخن می گوید و انگلیس دخالت در عراق را فاجعه بار خواند در این میان حسن روحانی، از آمادگی ایران برای دخالت آشکار نظامی خبر داد. آیا داعش موجب رودر رویی عربستان با ایران خواهد شد، همکاری های ایران و امریکا تا کجا پیش خواهد رفت ؛...تابناک سایت وابسته به جمهوری اسلامی هم تائید کرد که عربستان سعودی به ایران هشدار داده است : «خلیج تایمز» ضمن اشاره به بیانیه ای که روز گذشته از سوی عربستان سعودی منتشر شد، آن را به منزله هشداری صریح به ایران ارزیابی کرده اند. این روزنامه اشاره می کند که سعود الفیصل، وزیر خارجه سعودی، روز گذشته نسبت به هرگونه مداخله خارجی در عراق هشدار داده و گفته بود عراق در آستانه ورود به یک جنگ داخلی تمام عیار است که نتایجی مهلک برای کل منطقه به همراه دارد. این روزنامه مدعی است همزمانی این هشدار با اعلام این موضوع که ایران در دفاع از اماکن مقدس شیعیان در عراق درنگ نخواهد کرد، به معنای این است که هشدار مذکور علیه ایران بوده است.
شاهزاده سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی روز چهارشنبه 18-6-2014 طی سخنرانی در جلسه افتتاحیه کنفرانس وزرای خارجه "سازمان همکاری اسلامی" در جده، با تاکید بر مواضع ثابت کشور سعودی در باره تحولات منطقه خاورمیانه، گفت: "رویدادهای اخیر عراق از یک جنگ داخلی خبر می دهد". کابینه سعودی روز دوشنبه با صدور بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از آنچه در عراق رخ می دهد بیان داشته که اگر سیاست های فرقه گرایانه چند سال گذشته که امنیت، ثبات و استقلال این کشور را به مخاطره انداخته، اعمال نمی شد، اوضاع امنیتی به این آشفتگی نمی رسید. شورای وزیران با تاکید بر حمایت پادشاهی سعودی از تمامیت ارضی عراق، بر ضرورت عدم مداخله کشور های خارجی در امور داخلی این کشور تاکید کرد. روز دوشنبه دولت سعودی سیاست های انحصارطلبانه و فرقه گرایانه نوری المالکی را محکوم کرد و خواهان تشکیل دولتی فراگیر در عراق شد. عبدالعزیز بن محی الدین الخوجه وزیر اطلاعات و فرهنگ پادشاهی سعودی پس از پایان جلسه کابینه این کشور به خبرگزاری سعودی گفت: "دولت وضعیت و بحران عراق را مورد بحث قرار داد و از رویدادهای این کشور شدیدا نگران است". وی افزود: "مشکلات و بحران جاری عراق نتیجه سیاست های انحصاری و فرقه گرایانه چند سال اخیر است که امنیت، ثبات و حاکمیت این کشور را تهدید می کند". وزیر اطلاعات و فرهنگ سعودی تاکید کرد: "پادشاهی سعودی هر گونه دخالت خارجی در عراق را رد می کند و تلاش می کند که استقلال و ثبات توسط همه دست اندرکاران حفظ گردد". ریاض همچنین تاکید کرد: "هر چه زودتر دولتی فراگیر و ورای فرقه گرایی های مذهبی و قومی در عراق تشکیل گردد تا ثبات، استقلال و امنیت این کشور برقرار گردد".
دولت عراق روز چهارشنبه از ایالات متحده آمریکا درخواست کرد تا بر اساس توافق امنیتی امضا شده میان دو کشور، علیه نیروهای داعش حمله هوایی کند. وزیر خارجه عراق اعلام نمود که این کار با هدف «درهم شکستن روحیه» شورشیان داعش که بخش هایی از شمال و غرب عراق را تصرف کرده اند انجام خواهد شد.
وزیر خارجه عراق افزود حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران نیز اعلام کرده که این کشور تنها از اماکن زیارتی شیعیان در عراق محافظت خواهد کرد و در دیگر عملیات نظامی ارتش عراق شرکت نخواهد داشت.
هم اکنون پیشمرگان کرد به کمک ارتش عراق آمده اند تا در ۱۵ کیلومتری جنوب کرکوک به نبرد با نیروهای داعش بپردازند. تصاویر آماتور ارسالی از پالایشگاه بیجی نشان می دهد که نیروهای داعش پس از نبردی سنگین و تصرف بخش عمده ای از پالایشگاه، پرچم خود را در این منطقه برافراشته و سوار بر خودروهایی که از ارتش عراق تصاحب کرده اند، در شهر بیجی به گشت زنی می پردازند.
دولت نوری‌ مالکی عربستان سعودی را به حمایت مالی از شورشیان عراق متهم کرد. این درحالی است که منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز عربستان سعودی را به تأمین مالی داعش، با هدف انتقام گرفتن از شیعیان متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، دفتر نخست وزیر عراق امروز با انتشار بیانیه‌ای نوشت که آخرین اخبار موثق از عربستان سعودی نشان می‌دهد که این کشور خود را در اردوی «تروریست‌ها» قرار داده است. این بیانیه می افزاید: ما عربستان سعودی را مسؤول حمایت‌های مالی و معنوی‌ای می‌دانیم که گروه‌های شورشی دریافت می‌کنند. بر اساس بیانیه دفتر آقای مالکی، پادشاهی سنی‌نشین عربستان، مسؤول جنایات خطرناکی است که از سوی گروه‌های تروریستی در عراق صورت می‌گیرد. بیانیه امروز دولت عراق در شرایطی صادر شده که دیروز دوشنبه، عربستان سعودی شدیدا نوری مالکی نخست وزیر عراق را متهم کرد که این کشور را با سیاست‌های غلط خود به سوی انفجار می‌برد و همزمان خواستار تشکیل یک دولت ملی در عراق شد. همچنین اتهام امروز نوری مالکی درباره عربستان تازگی ندارد. نخست وزیر عراق در ماه مارس گذشته نیز دو کشور قطر و عربستان سعودی را به حمایت مالی از تروریست‌ها در عراق متهم کرده بود. این درحالی است که ایران نیز عربستان را به دشمنی با شیعیان متهم می‌کند. منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، با بیان اینکه جان ۳۰۰ شیعه زندانی در کشور عربستان به خطر افتاده، گفت: ما این کشور را مسئول تامین حفظ جان و سلامت این شیعیان می‌دانیم. وی اضافه کرد: «کشور عربستان با اقدامات نابخرادانه خود در همراهی با استکبار جهانی در هجمه به شیعیان در زمین دشمن بازی خطرناکی را آغاز کرده و به نظر می‌رسد در صورت تداوم این روند عالم اسلام باید علیه این کشور مزدور و خائن بسیج شوند
حقیقت‌پور گفت: «خبر می‌رسد که رهبر شیعیان عربستان در تنگنا و چالشی جدی است به طوری که حتی جان او نیز تهدید شده است، ما خطاب به حکام عربستان اعلام می‌کنیم اگر بخواهند دست از پا خطا کنند با سخت ترین پاسخ و ضربه شیعیان رو‌به‌رو می شوند این مقام جمهوری اسلامی همچنین عربستان را به حمایت مالی از داعش متهم کرد و ادامه داد: «هر چند در پشت پرده جنایات داعش دست آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس قرار دارد اما این گروه های افراطی با دلارهای سعودی به هر جنایتی دست می‌زنند و سعی در انتقام‌گیری از شیعه را دارند، در حالی که باید این کشور منطقه خاورمیانه مجال و فرصت جولان به این گروه‌های افراطی را ندهند طی هفته گذشته، نیروهای دولت اسلامی عراق و شام، موسوم به داعش، کنترل برخی از شهرهای عراق از جمله موصل را به دست گرفته‌اند.
اوباما : ۲۷۵ سرباز را برای حفاظت از سفارتمان به عراق فرستادیم

An Iraqi displaced family carries belongings at a temporary refugee camp set up to shelter Iraqis fleeing violence in northern Iraq on June 18, 2014, in Aski kalak
KARIM SAHIB/AFP/Getty Images
در نامه اوباما آمده که این نیروها در صورت نیاز آماده نبرد برای دفاع از شهرندان آمریکایی در عراق هستند. اوباما گفته که این شمار از سربازان تا بهتر شدن اوضاع امنیتی ، در عراق باقی خواهند ماند.
عبدالرحمن الراشد

سازمان ملل متحد روز دوشنبه 16 ژوئن اعلام کرد به دلیل وخیم شدن اوضاع امنیتی، دهها نفر از پرسنل خود را از بغداد خارج می کند.یک سخنگوی سازمان ملل گفت 58 نفر از 200 پرسنل بین المللی این سازمان که در بغداد و اطراف آن بکار مشغولند را "موقتا به نواحی دیگری"، به خارج از پایتخت عراق می فرستد. فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل گفت که کارکنان این سازمان روز دوشنبه به عمان پایتخت اردن می روند، و قرار است که در نهایت در اربیل، پایتخت کردستان عراق مستقر شوند.
ادامه ی اخبار عراق در همین بلاگ روی اینجا کلیک کنیم.

۲۷ خرداد، ۱۳۹۳

فیلم تکاندهنده ی اعتراض یک پناهجوی ایرانی با تبر به دفتر کمیساریای پناهندگان در آنکارا + اخبار دیگر



 رزا: در فیلم اعلام شد که الیاس عطایی از ایران اعتراض کرده است. در گزارشها از الیاس از کشور افغانستان اسم برده شده است! باری از هر کشوری بوده، آفرین.... مرزهای آزاد، برای همه...

عکسها روی اینجا کلیک کنیم
فیسبوک اینجا

برای خواندن مطالب در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم. برای بزرگنمایی عکسهای بلاگ میتوان روی عکسها کلیک کرد.
یک پناهجوی معترض افغانی که اسم وی الیاس گزارش شده است با تبر به دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در آنکارا حمله کرد یک پناهجوی معترض افغانی امروز دوشنبه 26 خردادماه 1393، با تبر به دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در آنکارا حمله کرد. گفته می‌شود وی از ساعات اولیه صبح امروز در مقابل درب ورودی این دفتر منتظر اجازه ورود و ملاقات با مسوولان این کمیساریا را داشته که با بی اعتنایی ماموران نگهبانی مواجه می‌شود. شاهدان عینی گفته‌اند که این پناهجوی افغان کنترل خود را از دست داده و با تبری که همراه داشته، دوربین‌های مدار بسته، شیشه‌های اتاقک نگهبانی و درب ورودی را شکسته و از روی سیم خاردار محافظ بالای درب ورودی بالا رفته و در حین این اتفاق از ناحیه دست نیز دچار بریدگی شده است. نیروهای امنیتی و پلیس شهر آنکارا در محل این حادثه در مقابل دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد حضور دارند و تلاش می‌کنند تا پناهجوی معترض را قانع کنند تا خود را تسلیم این نیروها کند. تا لحظه تنظیم خبر این پناهجوی افغان همچنان به اعتراض خود ادامه داده است. گفته می شود که لحظاتی پیش پناهجوی معترض تبر به دست، پس از گفتگوی پلیس و ماموران امنیتی تبر خود را زمین گذاشته و به بهانه گفتگو وارد حیات ورودی دفتر کمیساریا شده است. شاهدان عینی گفته‌اند که وی نیز دستگیر شده است. از: بنیاد پناهندگان کرد


 
خانواده ۴ زندانی عقیدتی اهل سنت که در انتظار اعدام هستند در نامه تکان دهنده‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور گفته‌اند که فرزتدانشان در سه روز گذشته هر روز تا پای چوبه دار رفته و سپس پس از شکنجه روحی فراوان در حالیکه لباس مخصوص زندانیان در انتظار اعدام را بر تن دارند به قرنطینه بخش اعدام زندان قزل حصار بازگردانده شده‌اند.
جناب ﺁﻗﺎﯼ ﺣﺴﻦ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ٬ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ/ ﺑﺎﺳﻼﻡ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ
ﻣﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﺣﺎﻣﺪ ﺍﺣﻤﺪﯼ٬ ﺟﻤﺸﯿﺪ ﺩﻫﻘﺎﻧﯽ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﮕﯿﺮ ﺩﻫﻘﺎﻧﯽ ﻭ ﮐﻤﺎﻝ ﻣﻼﯾﯽ٬ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺤﻀﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﺳﺎﻧﯿﻢ ﮐﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎ ﮐﻪ ﻫﻤﮕﯽ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺍﻗﺸﺎﺭ ﻣﺴﺘﻀﻌﻒ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ٬ ﺩﺭ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺑﻬﺮﻩﻣﻨﺪﯼ ﺍﺯ ﻭﮐﻼﺀ ﻣﺪﺍﻓﻊ ﺑﻪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﻣﺤﮑﻮﻡ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺩﮔﺎﻩ‌ها ﮐﻪ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ﻧﯿﻢ ﺳﺎﻋﺖ ﻃﻮﻝ ﻧﮑﺸﯿﺪﻩ؛ ﻫﯿﭻ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﺩﻓﺎﻋﯿﺎﺕ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻣﺴﻠﺤﺎﻧﻪ ﻭ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﺁﻣﯿﺰﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﺬﻫﺐ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﻭ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺍﯾﻨﮏ ﻧﯿﺰ ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ ﻣﺪﺭﮐﯽ ﻋﻠﯿﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺰ ﺍﻗﺎﺭﯾﺮ ﮐﺬﺑﯽ ﮐﻪ ﺯﯾﺮ ﺑﺎﺯﺟﻮﯾﯽﻫﺎﯼ ﺗﻮﺃﻡ ﺑﺎ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﯾﺐ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﺣﺒﺲ ﺩﺭ ﺳﻠﻮﻟﻬﺎﯼ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯼ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪﺷﺪﻩﺍﺳﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ . ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎ ﻣﺪﺕ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺪﺕ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﻫﺎﯼ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﺮﺁﻧﻬﺎ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ . ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ ﭘﺎﯼ ﭼﻮﺑﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﺮﺩﻩ شده ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻭﺍﺭﺩ ﺁﻣﺪﻥ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺗﺼﻮﺭ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺑﺮ ﺁﻧﻬﺎ٬ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ . ﻫﺮﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﺍﻣﺎ ﻓﺸﺎﺭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺳﻼﻣﺖ ﺭﻭﺣﯽ ﻭ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮏ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ ﺷﻨﺒﻪ ۲۴ ﺧﺮﺩﺍﺩﻣﺎﻩ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﭘﺎﯼ ﭼﻮﺑﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﻗﺮﻧﻄﯿﻨﻪ ﺑﺨﺶ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻗﺰﻝ ﺣﺼﺎﺭ ﮐﺮﺝ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻧﺪ؛ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻭ ﺭﻭﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﻫﺮﺑﺎﺭ ﺑﻪ ﭘﺎﯼ ﭼﻮﺑﻪ ﺩﺍﺭ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺷﮑﻨﺠﻪ ﺭﻭﺣﯽ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﻠﻮﻝ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩﺍﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻨﮏ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﻟﺒﺎﺳﻬﺎﯼ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺗﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ؛ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ . ﻣﺎ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ که ﻣﺄﻣﻮﺭﯾﺖ ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﻭ ﺍﻣﯿﺪ ﮔﺬﺍﺭﺩﻩﺍﯾﺪ ﻭ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﺭﺋﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﻫﺴﺘﯿﺪ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﯿﺪ؛ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻭﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺍﺩﻩﺍﯾﺪ؛ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﻐﻮ ﺍﯾﻦ ﺣﮑﻢ ﻫﺎﯼ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺑﺒﻨﺪﯾﺪ ﻭ ﺳﺎﯾﻪ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺍﯾﻦ زندانیان ﺩﻭﺭ ﮐﻨﯿﺪ . حبیب الله احمدی – خدارحم دهقانی

قرار بود سحرگاه امروز يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳،چهار زندانی کُرد به اتهام «محاربه از طریق هواداری از سلفیت» در زندان رجایی شهر اعدام شوند که بنابه تازترین خبر این چهار زندانی به زندان قزلحصار منتقل شده اند و حکم اعدام در روزهای آینده اجرا خواهد شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی چهار زندانی کُرد دیروز جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر به قرنطینه زندان قزلحصار منتقل شده اند که اجرای حکم آنها به تعویق اقتاد و قرار است در روزهای آینده این احکام اجرا شود.
حبیب الله احمدی پدر حامد احمدی به کمپین گفت که امروز ساعت هفت صبح در جلو درب زندان رجایی شهر به ما اعلام کردند که فرزندانتان به زندان قزلحصار منتقل شده اند که بعد از مراجعه به زندان قزلحصار ، در آنجا به ما گفتند که حکم اعدام امشب اجرا نشده است و قرار است روزهای آینده این احکام به اجرا گذاشته شود.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی این چهار زندانی کُرد به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی» در طی دادگاهی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل تعینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند. این چهار نفر متهم بودند که یک روحانی سنی را در سپتامبر ٢٠٠٩ به قتل رسانده اند که با حکومت ایران ارتباط داشته است. اما این چهار زندانی همواره اصرار داشتند که آنها ماهها قبل از این قتل بازداشت شده بودند و به سادگی به علت ترویج مذهبشان مورد هدف قرار گرفته بودند. دیروز شنبه حصیبه حاجی صحراوی، معاون مدیریت عفو بین الملل در بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی گفت: «اعدام این افراد باید متوقف شود. مقامات ایرانی آنها را در شرایطی اعدام می کنند که در یک دادگاه بشدت ناعادلانه با اتکا به‌ اتهامات ساختگی در یک دادرسی فاقد تضمینهای اساسی از قبیل حق دفاع محاکمه‌ شده‌اند

خبرگزاری هرانا – حدود ۵۰ تن از بستگان چهار زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام در مقابل زندان قزل‌حصار تجمع کرده و خواهان بازگرداندن ایشان به زندان رجایی شهر شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۵۰ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﻭ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ چهار ﺯﻧﺪﺍنی محکوم به اعدام ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻗﺰﻟﺤﺼﺎﺭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩاند، ﺟﻠﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺗﺤﺼﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﻟﻐﻮ ﺣﮑﻢ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ. این افراد ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ ﺑﺎﺯ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻧﺸﻮﻧﺪ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﺤﺼﻦ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺩ.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، چهار زندانی محکوم به اعدام اهل‌سنت هستند که صبح روز شنبه جهت اجرای حکم اعدام از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی و سپس زندان قزل‌حصار کرج منتقل شدند تا حکم اعدام در موردشان به اجرا درآید.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “این چهار زندانی هم اکنون در قرنطینه اندرزگاه ۱ زندان قزل‌حصار به سر می‌برند.”